Skocz do zawartości

BMW hi-end


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, khazar napisał:

Bez obrazy, ale może pójdź za sugestią kogoś, kto będzie Ci stroił ten system na tym DSP, bo pytania jakie zadajesz świadczą o tym, że nie masz zielonego pojęcia jak to zrobić. Nawet jak ktoś pokazałby Ci kompletny setup sprzętu to i tak polegniesz na strojeniu i nie wyciągniesz choćby połowy z nawet niskiej klasy sprzętu. Podstawowej klasy, ale pełna i dobrze ustawiona instalacja w miejscach fabrycznych zagra zauważalnie lepiej niż najwyższy fabryczny model audio. Dalsza dyskusja jest moim zdaniem zbędna, bo do niczego nie prowadzi, tu nie chodzi o brak chęci, tylko o pytania, co pewnie sam zrozumiesz za jakiś czas.

Spoko, nie obrażam się za krytykę. Wręcz założyłem ten temat niejako po to by krytykę usłyszeć. Jestem absolutnie otwarty na wszelkie sugestie bo chcę przygotować sobie plan do dalszych prac. To nie tak, że nie rozumiem czym jest gust. Chcę tylko opinii czy to czy inne rozwiązanie daje relatywnie potencjał do sukcesu. Pado słowo "referencja" tak więc zakładam, że jakaś jest. I do niej chciałbym się zbliżyć. I nie chodzi o to by było to coś co jest absolutem ale tym czym mniej więcej każdy z nas (jak się domyślam) oczekuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Godzinę temu, czarnyturek napisał:

Chcę tylko opinii czy to czy inne rozwiązanie daje relatywnie potencjał do sukcesu.

Moim zdaniem tak , a gdy już tyle razy powołujecie się na "Wiosnę " to prezentowałem tam system w lokalizacjach ukrytych.  Szkoda , ze ograniczyłeś aktywność do odsłuchu jedynie 3 pojazdów , być może teraz miałbyś mniej dylematów .  Z założenia ma on przedstawiać możliwości sytemu w lokalizacjach ukrytych ( przy zachowaniu w pełni fabrycznego wyglądu samochodu .  Myśle , ze cześć z zabierających głos w dyskusji nigdy nie podjęła próby budowy tego rodzaju systemu , bo przecież , bo wiadomo , bo tak było i jest i będzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nakamichi napisał:

Moim zdaniem tak , a gdy już tyle razy powołujecie się na "Wiosnę " to prezentowałem tam system w lokalizacjach ukrytych.  Szkoda , ze ograniczyłeś aktywność do odsłuchu jedynie 3 pojazdów , być może teraz miałbyś mniej dylematów .  Z założenia ma on przedstawiać możliwości sytemu w lokalizacjach ukrytych ( przy zachowaniu w pełni fabrycznego wyglądu samochodu .  Myśle , ze cześć z zabierających głos w dyskusji nigdy nie podjęła próby budowy tego rodzaju systemu , bo przecież , bo wiadomo , bo tak było i jest i będzie .

Szkoda że nie można tu polubić jak na fejsie 💪🏻💪🏻💪🏻

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, rozek260 napisał:

Ahhh wszystko przez ten hajent 😎 

Mnie wsumie nurtuje tutaj jedno pytanie co to jest ten hi-end ? I co trzeba zrobić bądź kupić żeby  go mieć ? 

Minimum 40 k wydane na sprzęt poniżej tego pułapu jest mid end.

 

A tak serio to niestety ale u nas w Polsce nie pomagamy sobie tylko ze sobą walczymy. 

 

Zadziwiające było pytanie które padło na zlocie chociażby do Nakamichiego. " Co tam gra w audi A8 " odpowiedź brzmiała pozostawię to dla siebie :)

 

I Błąd bo gdyby się ludzie dowiedzieli to  może wyciągnęli by głębsze wnioski. No ale to już tak jest w Polsce  że zamiast pomóc to jest walka owiana tajemna wiedzą .

osobiście najbardziej z całego złotu podobały mi się dwa auta 

 

citroen C6 Pawła Ch oraz Auto szymin89 w którym było pokazane jak wiele trzeba włożyć pracy żeby zagrało bdb a zarazem to że nie trzeba mieć wzmacniaczy za miliony zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, arni napisał:

 

I Błąd bo gdyby się ludzie dowiedzieli to  może wyciągnęli by głębsze wnioski. No ale to już tak jest w Polsce  że zamiast pomóc to jest walka owiana tajemna wiedzą .

A nie tylko , do tego pokazywałem instalację i oferowałem narzędzia do odnalezienia jej komponentów . Tematem była całość . Pisz dokładnie . Zatem jaki ten "głębszy " wniosek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, nakamichi napisał:

A nie tylko , do tego pokazywałem instalację i oferowałem narzędzia do odnalezienia jej komponentów . Tematem była całość . Pisz dokładnie . Zatem jaki ten "głębszy " wniosek ?

Rozumiem że nie można było zobaczyć z racji tego że w instalację włożona była kupa pracy a nie koniecznie najdroższe klocki na rynku 😉

 

Piszę dokładnie. Porostu po stylu pisania i informacji przekazanych w tekście miałem wrażenie że to Szymon. 

 

A odnośnie tajemnicy 

Tego co jest w aucie myślę że bez problemu można by było to sprawdzić rozbierając auto 😉 trudno coś odnaleźć skoro jest schowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, arni napisał:

A odnośnie tajemnicy 

Tego co jest w aucie myślę że bez problemu można by było to sprawdzić rozbierając auto 😉 trudno coś odnaleźć skoro jest schowane.

Ale dlatego rozmawiamy tutaj , bo po części o czymś takim jest ten temat .

Siedzisz w aucie i masz fabryczne wnętrze , zero śladu ingerencji . Otwierając bagażnik , podnosząc podłogę ( wnęka na kolo ), czy otwierając boczne schowki nie odnajdujesz tam niczego innego niż to co było tam fabryczne

 

Natomiast czy byś tam coś znalazł ? Trzeba było jednak spróbować , a tak dajmy szansę innym ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że można - wykorzystując miejsca fabryczne - stworzyć całkiem dobrze brzmiące audio. 

 

Przyczynkiem do założenia tego tematu stały się tweetery, które posiadam. Są one umiejscowione w fabrycznych trójkątach przy lusterkach. Niestety miejsca tam niewiele i te, które posiadam ledwo tam zmieściłem. Zacząłem się zastanawiać czy uda się poprawić wysokie tony bez użycia większych przetworników  takowe co do zasady są uważane za "dobre". Chodzi mi m.in. o taki modele jak Ezotar, Piccolo, GL1 etc.

Stąd zadałem u zarania tego wątku pytanie czy ktoś może miał styczność z takimi przetwornikami co mieszczą się w miejscach fabrycznych a dają znaczącą poprawę brzmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czarnyturek napisał:

Czyli wychodzi na to, że można - wykorzystując miejsca fabryczne - stworzyć całkiem dobrze brzmiące audio. 

 

Przyczynkiem do założenia tego tematu stały się tweetery, które posiadam. Są one umiejscowione w fabrycznych trójkątach przy lusterkach. Niestety miejsca tam niewiele i te, które posiadam ledwo tam zmieściłem. Zacząłem się zastanawiać czy uda się poprawić wysokie tony bez użycia większych przetworników  takowe co do zasady są uważane za "dobre". Chodzi mi m.in. o taki modele jak Ezotar, Piccolo, GL1 etc.

Stąd zadałem u zarania tego wątku pytanie czy ktoś może miał styczność z takimi przetwornikami co mieszczą się w miejscach fabrycznych a dają znaczącą poprawę brzmienia.

 Przetworniki tej klasy wymagają zarówno od wzmacniaczy , jak tez od od źródla odpowiedniej jakości dla przetwarzanego sygnału . Inaczej zmarnujesz ich potencjał . Tu nie ma drogi na skróty . Ale tez używając pojęcia miejsce fabryczne nie zawsze należy rozumieć klik w fabryczne zaczepy , a raczej samo miejsce ich lokalizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czarnyturek napisał:

Czyli wychodzi na to, że można - wykorzystując miejsca fabryczne - stworzyć całkiem dobrze brzmiące audio. 

 

Przyczynkiem do założenia tego tematu stały się tweetery, które posiadam. Są one umiejscowione w fabrycznych trójkątach przy lusterkach. Niestety miejsca tam niewiele i te, które posiadam ledwo tam zmieściłem. Zacząłem się zastanawiać czy uda się poprawić wysokie tony bez użycia większych przetworników  takowe co do zasady są uważane za "dobre". Chodzi mi m.in. o taki modele jak Ezotar, Piccolo, GL1 etc.

Stąd zadałem u zarania tego wątku pytanie czy ktoś może miał styczność z takimi przetwornikami co mieszczą się w miejscach fabrycznych a dają znaczącą poprawę brzmienia.

Polecam wpaść na następny spot i posłuchać auta Nakamichiego to będziesz miał odpowiedź na wszelkie swoje watpliwosci. Jak na seryjne miejsca auto gra wybitnie .

I to jest piękne. Ja jako minimalistą nie trawie wielkich słupków czy mega kombinacji. A seryjne auto zawsze jest najlepsze 😉 chciałbym kiedyś u siebie osiągnąć taki poziom jak w A8 .

 

Rozumiem że gliwicka wiosna to 1/4 gliwickich Złotów. Jak w porach roku Vivaldiego 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, arni napisał:

Polecam wpaść na następny spot i posłuchać auta Nakamichiego to będziesz miał odpowiedź na wszelkie swoje watpliwosci. Jak na seryjne miejsca auto gra wybitnie .

I to jest piękne. Ja jako minimalistą nie trawie wielkich słupków czy mega kombinacji. A seryjne auto zawsze jest najlepsze 😉 chciałbym kiedyś u siebie osiągnąć taki poziom jak w A8 .

 

Rozumiem że gliwicka wiosna to 1/4 gliwickich Złotów. Jak w porach roku Vivaldiego 😉

Myślę, że lada dzień będzie mi dane usiąść w aucie Nakamichiego bo mamy bardzo blisko do siebie😁

Co do miejsc fabrycznych to opisując wcześniej montaż moich tweeterów miałem właśnie dokładnie to co napisałeś na myśli. Było tam sporo rzeźby ale się udało na tyle, że mogłem jeszcze pobawić się ukierunkowaniem głośników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czarnyturek napisał:

Myślę, że lada dzień będzie mi dane usiąść w aucie Nakamichiego bo mamy bardzo blisko do siebie😁

Co do miejsc fabrycznych to opisując wcześniej montaż moich tweeterów miałem właśnie dokładnie to co napisałeś na myśli. Było tam sporo rzeźby ale się udało na tyle, że mogłem jeszcze pobawić się ukierunkowaniem głośników.

Zawsze można zrobić zgrabny montaż w nowych trójkątach aby umiejscowić fajny przetwornik chyba na tyle możesz sobie pozwolić co nie ? Ale jak jak napisał pan Józef wyżej jakość nie weźmie się z niczego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, arni napisał:

 

Zadziwiające było pytanie które padło na zlocie chociażby do Nakamichiego. " Co tam gra w audi A8 " odpowiedź brzmiała pozostawię to dla siebie :)

 

I Błąd bo gdyby się ludzie dowiedzieli to  może wyciągnęli by głębsze wnioski. No ale to już tak jest w Polsce  że zamiast pomóc to jest walka owiana tajemna wiedzą .

osobiście najbardziej z całego złotu podobały mi się dwa auta 

 

 

 

 

Niektórych pytań nie wypada zadawać chociaż by z szacunku do drugiej osoby jak by chciał sam by pokazał , mnie nawet nie interesuje co tam siedzi a tez miałem przyjemność słuchać to auto , liczy się efekt końcowy a nie „co tam masz” ? Potem zrobi się 20 innych prób kopi audi a w żadnej tak nie zagra 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat gdybym kupił np. G30 to pokusiłbym się o instalacje w fabrycznych miejscach, ale pewnie finalnie polegałbym na opinii tego kto mi to złoży i pewnie akurat miejsce montażu tweetera byłoby przerobione, ale na tyle dobrze, że wszyscy myśleliby, że to fabryczne. Nie musisz mieć sprzętu klasy Picollo / GL1 aby mieć dobre granie, samo wsadzenie takich klocków w instalacje absolutnie nic nie poprawi, jeżeli cała instalacja nie jest zrobiona na bardzo wysokim poziomie - a często będzie jeszcze gorzej 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, khazar napisał:

Ja akurat gdybym kupił np. G30 to pokusiłbym się o instalacje w fabrycznych miejscach, ale pewnie finalnie polegałbym na opinii tego kto mi to złoży i pewnie akurat miejsce montażu tweetera byłoby przerobione, ale na tyle dobrze, że wszyscy myśleliby, że to fabryczne. Nie musisz mieć sprzętu klasy Picollo / GL1 aby mieć dobre granie, samo wsadzenie takich klocków w instalacje absolutnie nic nie poprawi, jeżeli cała instalacja nie jest zrobiona na bardzo wysokim poziomie - a często będzie jeszcze gorzej 🙂 

Mam tweetery w przerobionych miejscach fabrycznych ustawione na ile się dało kierunkowo na kierowcę. Midy w drzwiach wstępnie wygłuszonych i kicki pod dupskiem na razie nie wygłuszone. Trzy piece, jeden pół aktywnie na sekcję tw+mod, jeden aktywnie na kick i jeden mono na suba. Czasówki, poziomy i cięcia również po wielu latach ustawione (w końcu, choć to pewnie nie ideał). EQ minimalnie na ucho (tak wiem, to jak sprawdzać skład asfaltu na oko) ustawione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przestrzeni kilku chwil spędzonych na tym forum, przewinęło się mnóstwo instalacji za dziesiątki tysięcy (X lat wstecz więc wartość złotówki inna) i większość z nich NIE GRAŁA nawet na dobrym poziomie. Same topowe produkty nie zagrają same  z siebie. Jeżeli Szymon zechce poda specyfikację swojego audio, ale stawiam Jacka Danielsa że pomimo zastosowania tych samych komponentów (nawet w takim samym modelu auta) nie zagra tak dobrze gdyż samo przygotowanie powiedzmy drzwi nada to COŚ w graniu. Niby wygluszenie to jeb mata i do przodu 😉 tak się może wydawać. Nie mówię tego złośliwie ale car audio to bardzo wymagający przeciwnik. Do tego im wyższej klasy sprzęt tym bardziej wymagający jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sprzęt to nie wszystko. Możnaby powiedzieć, że sprzęt jest niczym w stosunku do prawidłowej aplikacji, ale najważniejsze to samo strojenie. 

Na moim przykładzie poprzedniego projektu Renault Espace IV. Miałem komponenty hi-end i to dosłownie lepiej się praktycznie nie dało (od Alpiny F-1 poprzez Pioneer odr czy Focale z najwyższej serii i wzmacniacze Luxmanna) po zainstalowaniu grało to poprawnie. 

 

Wystarczyło podjechać do Gliwic na strojenie i powoli stawał się cud. Słowo powoli nie jest tutaj przypadkowo użyte, bowiem konieczna była wycieczka z Warszawy kilka razy. Za każdym razem coś się zmieniało i po kilku tygodniach, miesiącach wiedziałem, że po zapisaniu nowego ustawienia można było powiedzieć stroicielowi czego byśmy chcieli więcej, mniej, a co się zmieniło. Dopiero wówczas zaczynasz otrzymywać to czego potrzebujesz. Dopóki sam tego nie zdefiniujesz to trudno by ktoś zrobił to za Ciebie. 

 

Wracając do tematu. Zacznij od zdefiniowania systemu, do którego dążysz - odsłuchaj kilka samochodów, zapisz komponenty i jeżeli już coś masz u siebie porównaj czego Ci brakuje i wówczas będziesz mógł, albo zacząć strojenie na tym co masz, a jeżeli nadal nie będzie Ci pasować to zamieniać klocki - a to wzmacniacz, a to radio, a to głośniki. Z całym szacunkiem strojenie samodzielnie nie ma sensu. Za starych czasów na spocie ktoś zawsze coś podpowiedział czy pokręcił gałką - lepiej lub gorzej. 

 

A propos, jeżeli ktoś żyje z tego to nie wymagajmy od niego na siłę, by wyłożył wszystko na ławę. Chociaż rozwiązanie może okazać się być proste, to to nazywa się doświadczeniem i okupowane jest setkami godzin spędzonymi nad danym zagadnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.06.2023 o 22:46, kapsel1981 napisał:

A propos, jeżeli ktoś żyje z tego to nie wymagajmy od niego na siłę, by wyłożył wszystko na ławę. Chociaż rozwiązanie może okazać się być proste, to to nazywa się doświadczeniem i okupowane jest setkami godzin spędzonymi nad danym zagadnieniem.

I właśnie tego tutaj nie rozumiem. Po co forum skoro większość tu udzielających się to instalatorzy, którzy nie chcą się dzielić wiedzą? Jaki jest sens tego forum? Czy jest ono tylko po to by dowiedzieć się, że to "wszystko zależy"? Sorry ale sam wykonuję zawód, zwłaszcza który polega na wiedzy książkowej i praktycznej, nabytej żmudnymi latami i nie mam z tym problemu by na FORUM tym czy innym (jeżeli będzie taka potrzeba) udzielić takiej czy innej rady. Jest przy tym rzeczą dla mnie oczywistą, że dana porada to nie rozwiązanie całości problemu i wtedy koniecznym jest już udzielenie fachowej pomocy i to odpłatnej. Będąc jednak użytkownikiem forum BMW nie zauważyłem aby ktoś krył się z wiedzą fachową mimo tego, że jest tam cała masa mechaników różnej maści, którzy chętnie podpowiedzą. 

 

Serio, jak słyszę coś takiego, że ktoś z tego żyje to mi się odechciewa... No to niech nie pisze. Tylko pytanie o jego wartość dodaną dla forum pozostaje otwarte. Sry ale tak to brutalnie widzę. 

 

Czy to forum ma służyć do wzajemnego lizania się po jajcach? Bo takie odnoszę niestety wrażenie.

 

Na proste pytanie nikt, dosłownie nikt na przestrzeni 3 stron nie udzielił żadnej merytorycznej informacji o chociażby jednym przykładzie głośnika, który wg niego w BMW brzmi dobrze i nie chodzi mi tu o strojenie każdego z nich i montaż. Pytanie dotyczyło fabrycznego miejsca i aplikacji w nim konkretnego przetwornika i opiera się o z grubsza obiektywne odczucia. Dla lepszego zobrazowania o co mi chodzi, to podam przykład. Porsche 911 turbo (powiedzmy, że bieżący model) pojedzie znacznie gorzej ze słabymi oponami, rozstrojonym zawieszeniem i kiepskim kierowcą niż GOLF GTI (też aktualny), w którym zasiada Kubica, na gwincie i z Michelin SPORT CUP 2 na felgach ale GOLF obiektywnie to zawsze słabsze auto i w identycznych warunkach wypadnie zawsze gorzej, a to że potencjał PORSCHE został stracony na wstępie to już inna historia. 

 

Oczywistym jest, że strojenie będzie równie kluczowe ale na miłość boską czy temat został sprowadzony do kontatacji, że tweeter AUNA dobrze zainstalowany będzie brzmiał hiendowo od tweetra premium bo to "zależy". 

 

Po co w takim razie byłyby te tęgie rozkminy nad wyższością takiego czy innego klocka nad innym, jakich na forum bez liku? A dotyczą one głównie wysokich bądź najwyższych modeli danego producenta.

 

Forum niestety zaczęło przypominać krąg kilku osób, które na tym zęby zjadły i dla których już właściwie nic nie gra a wszystko jest relatywne, a którzy stracili z pola widzenia już dawno istotę całej tej zajawki, którą jest dobra zabawa i ciągłe poszukiwanie na zasadzie wymiany spostrzeżeń z innymi.

 

Temat myślę do zamknięcia...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nikt Ci nie napisał co się u niego sprawdza? Dostałeś pełny setup z mojej jedynki którego zresztą słuchałeś i nie miałeś zastrzeżeń a wręcz Ci się podobało, stwierdziłeś że u siebie brakuje Ci strojenia, swoim graniem nie chciałeś się pochwalić, propozycja odsłuchu nie padła. To nie są pierwsze lepsze klocki które tam zostały wsadzone tak na marginesie, część przeszła z poprzedniego setupu z forda a tam był poligon doświadczalny i przewaliło się  masę sprzętu w różnych konfiguracjach. Ja zajmuje się CA już sporo czasu i trochę sprzętu przez moje ręce przeszło tak że jak byś chciał skorzystać z pomocy bez focha to nie widzę problemu.

 

Jeśli teksty o lizaniu jajek mają kogoś obrazić lub zirytować na tym forum to musisz się bardziej postarać, raz na jakiś czas wpada tu ktoś robi zamieszanie i znika a karawana jedzie dalej, jesteśmy przyzwyczajeni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...