Jump to content

szymin89

Użytkownik
  • Posts

    1,716
  • Joined

  • Last visited

About szymin89

  • Birthday 12/08/1989

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Berlin

Recent Profile Visitors

1,240 profile views
  1. I tutaj jest pies pogrzebany, możliwe że puszczasz 50 Hz ale -X dB. Stąd uzyskujesz ileś tam wolt dopiero po podbiciu basu… Poszukaj pliku, który nie jest ściszony. Idealnie 0 dB i wtedy zaczynaj mierzyć. Osobiście nie jestem zwolennikiem ustawiania na multimetr, w moim przypadku przeważnie kończyło się na tym że musiałem jeszcze podkręcić bo przesteru nie było a głośniki grały za cicho.
  2. W dsp trzeba ustawić co i gdzie ma grać. Masz w ustawieniach coś w stylu Connection Wizard, powinno przeprowadzić Cię przez ścieżkę co i gdzie ma grać. Nie miałem jednak nigdy styczności z DSP Audisona, nie wiem czy i jak aktywować wejście optyczne ale po prawej stronie w GUI masz coś co jest opisane jako OPTICAL, może tu jest trop. Dosatkowo można w ustawieniach włączyć włączanie lub przełączanie wejścia optycznego po podaniu 12 V na któryś tam przewód. Gdy system gra tylko po optyku myśle ze można było by go podłączyć do wyjścia remote z radia.
  3. Ja też myślałem o odrysowaniu kształtu na papierze i zrobienie formy z grubszej sklejki i według tego uformować blachę lub nawet siatkę. Koniec końców zakryłem otwory ile się dało Gladen Aero Extreme, ten ma 0,3 mm aluminium. Na to jest zwykły alubutyl i jest ok.
  4. Czemu nie montujesz ich w drzwi? Zagrają na pewno dobrze przy dużo mniejszym nakładzie pracy. Daj mi chwilę, wrzucę dane w program i zobaczę co z tego wyjdzie. Edit: w pełnych drzwiach mogą zagrać nawet lepiej. F3 wypada na około 100 Hz ale później komora 4 L leci na łeb na szyję. Kick co prawda by był ale i nic więcej.
  5. „Głośno” to pojęcie względne;) To co opisujesz wyglada na przesterowany sygnał, ewentualnie masz gdzieś babola w instalacji, któryś głośnik jest złe podpięty i grają w przeciw fazie, stąd nie uzyskujesz oczekiwanych efektów. 60-70 W powinno już zagrać przyjemnie. Podejrzewał bym jeszcze problem masy RCA ale zakłócenia były by cały czas. Zanim zaczniesz mierzyć sygnał z radia i później ze wzmacniacza wyłącz ulepszacze typu Loudnes i inne basbosty. Dla „zabawy” możesz zmierzyć ile wat wypluwa końcówka radia i od kiedy sygnał zaczyna się robić kwadratowy.
  6. Jak chcesz multimetrem zmierzyć przebieg amplitudy? Zadaj sobie trochę trudu i sprawdź co i czym da się zmierzyć. Przester pojawia się gdy sygnał staje się kwadratowy lub mocy jest za dużo dla głośników. Zmierz radio i ustaw wzmacniacz tak aby nie było zniekształceń, wyglada ze nie będzie więcej jak 60 W. Inna sprawa, zniekształcenia są również jak ściszysz radio czy cały czas?
  7. Tak, pomiar na RCA ma jak najbardziej sens. Sygnał może robić się kwadratów już wcześniej dlatego warto wiedzieć do jakiej wartości jest czysty.
  8. Mierzysz sinus dla 50 Hz czyli prąd przemienny. 70 W, dlatego że wzmacniacza przy 4 Ohmach więcej nie powinien oddać zachowując zniekształcenia na akceptowalnym (deklarowanym przez producenta) poziomie. Jak masz oscyloskop to możesz sprawdzić do jakiej głośności sygnał z radia jest nie zniekształcony. Nie musi to być 3/4 skali… Sinusoida powinna być „pełna” a. Ie spłaszczona/obcięta na wierzchołkach.
  9. Możliwe ze różnice w wersjach są jednak znaczące. 5.16 miałem MK1 a 7.16 MK2 a Ty masz pewnie MK3. Wzmacniacz tez nie jest bez znaczenia.
  10. 5.16 grał w parze z Focalem Flax, nie pamiętam dokładnie jakie cięcie, możliwe że HPF 250 Hz drugim rzędem. 7.16 grał z Scanem 10F 8 Ohm, średniak cięty HPF 350 Hz drugim rzędem. Obydwa MP grały również chwilę w 2-wayi tutaj również 5.16 grał lepiej, ciągnął wyżej niż 7.16. Według mnie 7.16 szybko się kończy, nie jest to głośnik do głośnego grania. Możliwe że mi nie pasuje papierowa membrana. Obecnie gram z Alu i nie bardzo widzę zastępcę.
  11. Przekonasz się po zamontowaniu DSP. Mój chińczyk- Joying reguluje głośność po optyku więc jest szansa że i Twój będzie. Jeśli nie to nie jest aż taka wielka strata- masz sterownik do DSP w zestawie.
  12. Ja tam lubię jak woofer gra nisko, z takiego punktu widzenia go oceniam. Jak go miałem to wyżej niż 65 Hz nie był cięty. Tak po za konkursem, 5.15 bardziej mi podeszły niż 7.16 😉
  13. Nie do końca trafne stwierdzenie, Audio System Helon 165 C2 (chyba tak się nazywa) ze starej serii ma FS 73 Hz a gra dołem jak wściekły. Problematyczne może być to że kosz nie ma standardowych wymiarów. Do sq polecił bym MP 5.16. Może i oklepany głośnik ale to tez jego zaleta, wiadomo czego się spodziewać.
  14. Tak, może się okazać że tweeter będzie za głośno i wtedy wypadało by przełożyć zworkę.
  15. Głośność tweetera. W bardziej rozbudowanych zwrotnicach zmienia się zbocze, cięcie i głośność.
×
×
  • Create New...