Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. przecież większość stosuję piankę pomiędzy poszycie a boczek drzwiowy. Woofer trochę się odzywa ale trzeba na radiu lekko go podbijać. sprzedałem DD tego co był pod subem a przy obecnej pogodzie niechce mi się dłubać i latam bez suba. trochę podbiłem 60 i 100hz. Jest lepiej. Jeszcze nie tak jak bym chciał, ale zdecydowanie lepiej.
  3. Today
  4. Sorki ze tak youtubowo ale tutaj masz wszystko jak na dłoni pokazane i wytłumaczone 👍 Przelotka z komory silnika rozsądnych wymiarów, bez problemu przeciągniesz 2x25mm2, do tego powiedzmy Helix P SIX, fabryka po hi-level, dodatkowo USB-Hec, sub powiedzmy na K10W, stroisz pod siebie i już można cos na tym posłuchać. Myślę ze wszystko na tyle do ogarnięcia ze jak bys mial wyjątkowego pecha i potrzebował auto zostawić w serwisie to w miare szybko można powrócić do fabrycznego setupu.
  5. Yesterday
  6. Mam helixa hxa20 2ch pisz pw jak coś.
  7. Post do usunięcia nie wiem czemu się to tu znalazło 🙂
  8. Masz w manuału wzmaka. Nie mniej jak 21mm2. To dla miedzi OFC. Jak CCA, to nie mniej jak 30mm2. Do 5m długość odcinka kabla.
  9. Z dużym prawdopodobieństwem tutaj masz odpowiedź dlaczego jest za mało dołu z WF. zerwij tą piankę i zobacz jak będzie zachowywał się WF, zanim zmienisz go na inny. Obstawiam, ze po tym zabiegu zobaczysz, ze wcale nie jest to konieczne.
  10. Jak w temacie - zadbaną sztukę bez przygód serwisowych kupię PW
  11. wi fi juz działa poprawnie, zadziałało po przywróceniu do ustawień fabrycznych. Co do temperatury - dalej nic, a próbowałem juz chyba wszystkiego
  12. Jest jeszcze zakładka "Hardware volume" i Tam był dodatkowy slider z tego co pamiętam.
  13. Jakiej średnicy kabel zasilający muszę założyć do wzmacniacza kicker zx 550.2 ?
  14. Procesor znajony, używałem dwa sezony, do regulacji zewnętrznego źródła potrzebujesz albo Directora albo URC3, bez tego nie masz władzy nad głośnością. Helix ma przyzwoite wejście Hi input ogarnie Ci OEM jednostkę spokojnie. By podłączyć iPhone potrzebujesz czegos innego, w przypadku Androida karty HEC USB lub zewnętrznego konwertera XMOS, nie wiem jak te rozwiązania współpracują z iphone niech się ktoś wypowie z praktyki. O Bluetooth i iPhone zapomnij, Apple nie dorosło po mimo 14 modelu swojego flagowca do implementacji kodeka audio o jakości dźwięku wyższej niż bitrate MP3, kodek AAC jest to pewien dramat jeśli chodzi o jakość dźwięku i gęste pliki. Nie sądzę by dobrze zrobiona instalacją zasilania powodowała jakieś problemy z samochodem a jeśli coś Ci się wykoduje faktycznie po odłączeniu i podłączeniu akumulatora nie jedz do serwisu tylko skorzystaj z usługi zewnętrznego kodowania nie są to drogie sprawy.
  15. Siema. A nie myślałeś o czymś takim: jest trochę setów P&P do golfa 7 (T-Roc mysle ze kompatybilny). Jak by się udało podciągnąć zasilanie to pomyśl o Helix P Six DSP dobrze gra, mocy mu nie brakuje i jest kompaktowych wymiarów. Na początek ogarnął bym wszystko na fabrycznej instalacji, nawet głośników bym nie zmieniał. Proc DSP wystroić wszystko na zicher i ewentualnie odpowiedni sub do bagażnika. Co do wytłumienia drzwi to rowniez wydaje mi sie ze temat do zrobienia. Firma Bitmat chwali się ze ogarniają fabrycznie nowe auta bez utraty gwarancji.
  16. Też byłem zdziwiony ale ustawiałem vol w apce na 0db.
  17. Nie bałeś się tak nisko je ciąć? W zasadzie nigdy nie słyszałem o tak nisko ciętych tweeterach...
  18. Napisze to co kiedyś mi powiedział Zmej na ten temat. Albo wszyscy słuchacie systemu do bani albo ty słuchasz dobrego a reszta słucha do bani. Wątpię żeby pasażer wychwycił różnicę po korekcji czasowej;) Nie da się ustawić tak aby wszyscy w kabinie mieli tak samo dobry dźwięk. Tweeter lub woofer opóźniasz tak aby tweeter i woofer się zgrywały a nie tylko tweetery. Tutaj chodzi o to by zniwelować różnicę centr akustycznych głośników po jednej stronie. Zapomnij o klasie wzmacniaczy, dzisiaj nie jest to takie ważne. W radiach tez nie ma wzmacniaczy klasy AB lub D, tam siedzi coś jeszcze innego…
  19. To coś źle ustawiłeś. Nie ma takiej opcji. UAPP ma też swój slider volume i zakładam, że tam jest problem. Każdy telefon po USB (i UAPP) zagra tak samo "głośno" (tj. 0dBFS).
  20. Dziękuję, wiem że pomiary ze strony co podałeś są rzeczywiste i widziałem tą stronę wiele lat temu mimo to nigdy nie miałem mocnych subów i wzmacniacz był na wyrost. Zobaczę jak sprawa z wygrzewania głośnika się rozwinie. Na razie też jestem chory i nie jeżdżę autem. Mógłbym zrobić skrzynkę bas refleks dla jednego suba i sprawdzić, bo z opini w necie głośnik powinien lepiej się sprawdzić. Odezwę się jak trochę potestuje. Dziękuję ci za rzeczowe podpowiedzi. Tak w sumie to nawet w 4 ohm ten steg pobiera 80 a więc dla świętego spokoju powinien wleciec coś z klasy D. 50 procent sprawności z ab a 85% z D to prawie dwa razy więcej.
  21. Grałem po USB Audio Player, ale niestety strasznie cicho gra ten dac przez USB, przez BT jest wszystko okej. Wejście słuchawkowe przyda się głównie do używania słuchawek i okazyjnie w starszych samochodach do połączenia przez aux
  22. Bezpiecznik nie przepala się w trybie natychmiastowym i bezdyskusyjnym. Ma swoją bezwładność zadziałania - czas zadziałania/przepalenia przy prądzie oznaczenia na jego obudowie. Przy pracy z prądem pulsującym może puszczać prąd nieco lub sporo wyższy niż znamionowy. Czas zwłoki zależy od materiału odcinka reagującego przepaleniem w momencie przekroczenia prądu znamionowego o ileś tam procent lub ileś tam milisekund, lub obu czynników jednocześnie. Oczywiście bezpiecznik pracujący w ciągłym stresie prądowym powolutku, po jakimś tam czasie, utraci swoje fabryczne (temperatura) parametry i podda się przy znamionowym prądzie. Jak nie pali 40A, to oznacza tylko tyle, że charakterystyka przepływu prądu - wielkość prądu, czas trwania impulsu prądowego, charakterystyka pracy topika - zawiera się w tolerancji. Może takie 40A pozwolić na impulsy w granicach 60A. Natomiast przy stałym obciążeniu takim (np. 60A wartości średniej podczas testu RMS wzmaka przy bezpieczniku na kablu 40A) prądem - traktuje to jako zwarcie i topik zostaje przepalony. Działa wtedy wartość prądu powyżej znamionowej, czas przepływu prądu i związana z tym temperatura topika. Ponadto, przy kiepskiej lub niedobranej do konkretnych prądów instalacji car audio, trzeba się liczyć z tym, że teoretycznie prąd obliczeniowy nie powinien przekroczyć 40A, a bezpiecznik się przepali. Winą za taki stan odpowiadają rezystancje w różnych punktach połączeń, na których spadki napięcia dochodzą do głosu. Ten "głos" powoduje dążenie wzmacniacza do zadanej mocy pomimo spadku napięcia zasilania ze względu na rezystancje przekraczające normy. Wzmak do pewnego momentu (spadek Uz do niskiego poziomu, gdzie potem Protect) zasysa większy prąd chcąc utrzymać moc oddawaną na głośnik i ten fakt spowodować może przepalenie bezpiecznika głównego o wartości 40A. Ale to raczej skrajność.
  23. Jeśli chodzi o klasy D to byłem przekonany, że najlepiej D pakować w subwoofer a AB w przednie głośniki. Czyli można powiedzieć, że lepszy sony. Jeszcze mam pytanie bo te korekcje czasowe pasuje ustawić dla odsłuchu w siedzeniu kierowcy, ale ja zazwyczaj jeżdżę w 2 osoby bo samochód jest samochodem roboczym i pasuje mi tak to zrobić aby pasażer również miał podobną jakość odsłuchu to czy jest sens się w to bawić bo trzeba tam np opóźnić sygnał z prawego tweeta aby się zgrał z lewym, ale wtedy pasażerowi trzeba zrobić odwrotnie.
  24. No,klasa d i jakiś monoblok byłby pewnie lepszym rozwiązaniem?Tylko czemu jak mam na kablu od zasilania bezpiecznik bodajże 40 lub 60 amper i nigdy mi się nie spalił to znaczy że nie przekraczam takiego poboru prądu?Wystawie stega w dziale zamiana,może ktoś będzie miał jakiś monoblok na wymianę,,ale to dopiero jak sub sobie pogra trochę,,bo gram z tym stegiem na basie kilka lat i nigdy nie zdarzyło mi się nic jeśli chodzi o kwestie zasilania a co do monobloków w klasie d to czytałem że jakość dzwieku w porównaniu do ab jest gorsza.Chyba że to jakaś opinia nieaktualna.
  25. Zerknij na jego potrzeby prądowe: https://www.amp-performance.de/en/739-Steg-K2-02.html Z czegoś musisz zrezygnować.
  26. Witam, dziękuję za odpowiedzi. Ostatecznie wpadł audio system hx 12 sq. Gra to poprawnie, czysto a i zejść potrafi ale niestety troszkę brak mocy się wydaje. Dam mu pograć bo mam go kilka dni a jest nowy i może się to wszystko ułoży ale jak nie to myślę o drugiej 12 w bas refleks. Z tego co patrzyłem w necie otwarte obudowy do nich są lepsze. Czy przy wymianie alternatora na 120 amper zaleca się zmianę akumulatora że względu na większą sprawność altka? I czy przy 120 amper ach zasili dwa suby, przód i auto? Wzmacniacze klasa ab steg ,junior, suby 400 wat morel tempo 6 aktywnie? I czy łącząc dwa suby po 4 ohm uzyskam 2 ohm? Wtedy miałbym ze stega około 1 kw.
  27. Last week
  28. A grałeś tym z aplikacji USB Audio Player PRO czy z "gołego" Androida? Do czego podpinasz to po USB i jakie jest źródło muzyki? Dobry DAC w tym telefonie nie pomoże w graniu po USB i bluetooth bo w tym przypadku sygnał wychodzi cyfrowo. Korzyść z tego DAC'a będzie przy sygnale analogowym wypuszczanym przez złącze jack. iPhone łącznie z najnowszym mają "aże" kodek SBC i AAC na bluetooth.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...