-
Posts
5,090 -
Joined
-
Last visited
About truck
- Birthday 05/07/1980
Informacje o profilu
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lokalizacja
Słubice/Bawaria
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
truck's Achievements
-
Sam wiesz... Hobby , można przesunąć w priorytetach jak kupę spraw na głowie , ale bakcyl jak najbardziej pozostał 🙂 W piwnicy trochę sprzętu czekało na lepszy czas , więc się wezmę . A , że chcę po Bożemu od podstaw zrobić ( zasilanie, okablowanie , zabudowa i poprawny montaż , a dopiero na końcu mając co , strojenie ) , to ten temat tutaj. ps. A'propos Wilka i Lasu ,Tbrek także coś płodzi w garażu , więc tak , chyba to prawda .
-
Zająłem się tym , nie tyle , z powodu tego, że fizycznie nie jest możliwe przesłanie przekrojami fabrycznymi prądu , nawet po uwzględnieniu instalacji , co biorąc pod uwagę ilość elektroniki , chcę uniknąć sytuacji , że zacznie mi wywalać błędy spadków napięcia . Zwłaszcza biorąc pod uwagę , że piece to stare klasyczne AB na tranzystorach a nie cyfrowe i mogą się upomnieć o swoje przy głośniejszym odsłuchu. Masą zaś dla instalacji ( po jej poprawieniu z przodu ) , chcę wpiąć się klasycznie w bagażniku na jakiś czysty kawałek podłużnicy np.
-
Jasne oczywiście masz rację , ale pozostawiając połączenie między akumulatorem a karoserią bez zmian z fabrycznym przekrojem , stawia to pod znakiem zapytania wszelkie inne działania odnośnie tzw. Big 3. Rozumiem Cię, przewód masowy jest przykręcony do klemy z czujnikiem, jak dołożysz dodatkowy przewód lub wymieniasz go na grubszy to powinno być ok. Myślę, że właśnie tak zrobię i nagwintuję ten płaskownik za czujnikiem i w ten sposób dołożę 25 mm2 miedzi, bo na odcinku 30 cm dawanie 50m2 to jak strzelanie z armaty do muchy i przerost formy nad treścią. Robiłem w Polsce ale na nowych zasadach , a następnie przez ... 3 lata walczyłem o uznanie kwalifikacji na Bawarii, bo w całych Niemczech bez problemu a Bawaria to najwyraźniej nie Niemcy , więc na koniec stanęło na tym , że muszę poddać się egzaminowi przed kierownikiem Izby Rzemieślniczej oraz dwoma inżynierami . 🙂 A u Nas byle Zdzichu otwiera warsztat i naprawia ludziom auta , bez jakiejkolwiek sprawdzenia jego kompetencji czy rzemiosła. Ba w tym Mietku pierwszy raz widziałem połączenie 3 metod na odciążenie podczas przyspieszania: - jest sprzęgło jednokierunkowe na głównym kole napędowym pasków , czyli w tym momencie auto "odpręża" napęd , klimy, alternatora , pompy wodnej, - standardowe sprzęgło wolnobiegu na alternatorze - plus to co mówisz , czyli podczas jazdy sterownik sam decyduje kiedy , jak i jakim prądem ładowania ma być obciążony alternator . Ogólnie na temat tego co jest tu napchane ze względu na ekologię i parę gram spalin można książkę napisać , ale to OT.
-
Znam zasadę klemy pirotechnicznej ( jako pierwsze wprowadziło je BMW). Doceniam , że starasz się konstruktywnie rozwiązać kwestię powyżej. Przyglądałem się klemie minusa i jeśli wepnę się masą na audio do tej śruby to pominę czujnik , co sprawi , że sterownik nie odnotuje zużycia prądu i alternator będzie wysterowany pod chwilowe zużycie prądu ale bez brania pod uwagę zużycia audio . Jestem technikiem samochodowym z uprawnieniami Mistrza , ale już kilka ładne lat nie pracuje w zawodzie stąd zanim coś zrobię wolę dopytać na forum , bo może pozwoli to uniknąć babola i cyrków z autem które ma 46 różnych sterowników . Ps. Tak to S212 po lifcie, sprawne oko i będę wdzięczny jeśli byś podpytał znajomego . 🙂
-
Z tym to może przesadziłem na razie jest BIG 2: - Przewód masowy pod spodem zostawiona oryginalna miedziana plecionka między blokiem a karoserią plus 50 mm2 dodatkowo - dodatkowa zupełnie osobna masa 50 mm2 pomiędzy obudową alternatora a punktem masy na prawym kielichu , gdzie również jest podłączona masa akumulatora oryginalnie - dodatkowe 50m2 pomiędzy alternatorem a rozdzielaczem plusa oryginalny przewód również jest pozostawiony. I teraz pozostały dwa małe 30 cm odcinki , których nie rozgryzłem , stąd moje pytanie tutaj. - klemą plusowa od akumulatora do rozdzielacza + jest pirotechniczna i tam muszę jakoś wejść , bo do rozdzielacza mam się jak wpiąć -przewod między zintegrowaną klemą minusa z czujnikiem obciążenia ( czyli pewnie pomiar prądu w A) a tym punktem na kielichu , także ch... wie jak się w to wpiąć bo klema to czujnik w jednym.
-
Witam wszystkich. Mam pytanie , skierowane do osób, które już to przerabiały. Jak zasilić i z jakich punktów instalację audio w nowszych autach wyposażonych w elektroniczną klemę? Rozumiem , że punkt wpięcia musi być za nią a nie na Akku , gdyż wtedy nie odnotuje zwiększonego poboru prądu i nie zasteruje alternatora? Druga kwestia, którą próbuję ugryźć to to, że w moim aucie w celu osiągnięcia norm spalania auto w zasadzie samo decyduje kiedy ładuje i jakim napięciem, jeśli sterownik stwierdzi , że akumulator jest naładowany wystarczająco ( co nie oznacza naładowany w pełni jak my to rozumiemy ) to nawet podczas jazdy napięcie spada do 12,6-13 V , aby za jakiś czas skoczyć np do 14 czy 14,4V. Jak ustawić gainy i zestroić to gdy wahania napięcia są ponad 2 voltowe ? Czy jedyne logiczne panaceum to Helix XXL? Widziałem także dość ciekawy odpowiednik Audiosolution Powerblock S-150 ma o odpowiednio 50A(nominalny) i 150 A ( szczytowy)wyższe prądu wyjścia niż XXL ,ale za cholerę nie mogę znaleźć ceny lub sprzedawcy.
-
alternatywne źródła dźwięku w aucie
truck replied to omega7's topic in Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Było kilka osób , które tak grały , dlatego spytałem. Oczywiście można powiedzieć wsadź i sprawdź , ale nie uśmiecha mi się układać po podłodze dwa kable ( dobre przewody kosztują ) tylko po to aby "sprawdzić". -
alternatywne źródła dźwięku w aucie
truck replied to omega7's topic in Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Przepraszam Mirek , ale albo jestem zmęczony , albo zastosowałeś zbyt duży skrót myślowy. Możesz rozwinąć jak to rozumieć ? HiRes mogę przesłać i coaxem i po USB , mi zaś chodzi, to co powyżej , co dało lepszy efekt końcowy z procesorem Helixa ( Ultra w moim wypadku ) , coax czy Hex plus smartphone z UAPP? -
alternatywne źródła dźwięku w aucie
truck replied to omega7's topic in Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Przecież Fiio wspiera AirPlay , dlaczego nie zostawisz go i nie użyjesz razem z iPhone? -
truck started following alternatywne źródła dźwięku w aucie
-
alternatywne źródła dźwięku w aucie
truck replied to omega7's topic in Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Cześć, nie będę powielał tematów, więc zapytam tutaj. Jakie macie doświadczenia jeśli chodzi o podłączenie transportu do procesora Helix? Co u Was dało lepszy efekt DAP i wejście coax do procesora czy Smartphone z UAPP po USB do karty Helix Hex HD? Od razu dodam , że brak ładowania tel przy podłączeniu po USB to nie problem , nie spędzam w aucie tyle czasu aby martwić się baterią. Chodzi mi o stricte doświadczenie do "lepiej" zagrało w efekcie końcowym ? -
Będzie normalnie się ładował i pracował w starszym aucie , jedynie od czasu do czasu warto podłączyć ładowarkę do agm, bo do pełnego naładowania napięcie jest odrobinę wyższe 14,8/14,9 Volt zamiast 14,4 w instalacji auta. Natomiast warto być świadomym , że w normalnym użytkowaniu praktycznie nigdy akumulator nie jest naładowany w 100% , ważne aby jego napięcie na co dzień zawierało się między 12 a 14 volt i tyle. Więc te mądrości z internetów można zignorować , są to bzdury.