czarnyturek Posted May 22 Share Posted May 22 Cześć, czy da się zrobić hi-endowe granie w tych autach? Sprzętu (głośników, wzmacniaczy, dedykowanych wiązek) jest wiele ale czy to jest poziom oczekiwany? Tego nie wiem ale chętnie się dowiem. Pytanie do praktyków. Czy w BMW ery nowożytnej (czyt. od F w górę) da się to do zrobić? I pytanie nr 2, czy da się to zrobić zachowując wygląd fabryczny (bez kulfonów na słupkach - oj oberwie mi się;) )? Pytanie zrodziło mi się po Gliwickiej Wiośnie i autach (całych trzech) "przesłuchanych". Nie mam zamiaru nikogo obrazić, pytanie jest proste, czy da się, a jeżeli nie da się to co jest przeszkodą? Pzdr Białe F11 ze skromnym system Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michas75 Posted May 22 Share Posted May 22 Zdaję się chciał byś zjeść bułkę i mieć bułkę, seryjne miejsca montażowe to zawsze jakiś kompromis. Pytanie czego konkretnie oczekujesz i czy samochód to faktycznie miejsce na odsłuch muzyki na poziomie ktory okreslasz jako High End, da się zrobić poprawnie grający system dający dużo frajdy i satysfakcji z włożonej pracy. Pozdrowienia z szarego F40. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted May 22 Share Posted May 22 Może nie jakaś wielka przeszkoda a utrudnienie to średniak w drzwiach, chociaż w f11 nie jest on zasłaniany przez uchwyt. Jeden z lapszych systemów jakie słyszałem był właśnie w f30, oryginalne miejsca montażowe. Nie pamiętam tylko co za sprzęt był zamontowany. Jedyny co przychodzi mi do głowy to suby scana. Ogólnie to nawet podział pasywny tw-mt nie jest jakiś problematyczny jak by brakło kanałów we wezmacniaczu/DSP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michas75 Posted May 22 Share Posted May 22 Przy założeniu że masz wszystko w pełni aktywne sredniak w drzwiach nie jest problemem. Klopocik się robi jak przód jest na zwrotce i masz go na jednym czasie czyli TW i MID, różnica odległości między średniakiem z drzwi a tweeterem z trójkąta jest spora. Ogarnianie tego na jednej czasówce jest dosyć kłopotliwe i w porównaniu do aktywki daje słabe rezultaty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted May 22 Share Posted May 22 Ale gra, i to całkiem nieźle. Przez to że zwrotka jest dedykowana do takiego systemu/samochodu to nie ma za bardzo czego się przyczepiec, oczywiście po wyrównaniu trochę charakterystyki. Inna sprawa że jak ilość kanałów jest wystarczająca to warto iść w aktywke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michas75 Posted May 22 Share Posted May 22 Hmm, to co nazwałeś gra całkiem nieźle oczywiście zgadzam się że większości ludzi wystarczy ale w porównaniu do pełnej aktywki to przepaść. Temat jest w stylu wyciągnijmy z wnętrza BMW OEM co się da więc staram się wskazać optymalne rozwiązanie a chwilę się tym pobawiłem tak że jakieś refleksje są. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted May 23 Share Posted May 23 Oczywiście, wspomniałem o pasywce bo jest warta uwagi, nie ze to jedyny złoty środek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted May 23 Author Share Posted May 23 10 godzin temu, michas75 napisał: Zdaję się chciał byś zjeść bułkę i mieć bułkę, seryjne miejsca montażowe to zawsze jakiś kompromis. Pytanie czego konkretnie oczekujesz i czy samochód to faktycznie miejsce na odsłuch muzyki na poziomie ktory okreslasz jako High End, da się zrobić poprawnie grający system dający dużo frajdy i satysfakcji z włożonej pracy. Pozdrowienia z szarego F40. Trochę tak jest 😉 Słyszałem Twoje auto i uważam, że wyciągnąłeś mnóstwo z zachowanych miejsc fabrycznych. Osobiście preferuję bardziej ciepłe brzmienie ale na pewno to co prezentuje Twój samochód to poziom co najmniej oczekiwany. Jest stabilnie, SZYBKO (to niesamowite), szczegółowo👌 Spędzam mnóstwo czasu w samochodzie, który stał się w rzeczywistości moim jedynym miejscem odsłuchowym. W domu od czasu do czasu puszczę jakiegoś winyla ale to bardziej ku uciesze czterolatka grasującego po pokoju. Oczekuję przede wszystkim powietrza, rozmachu w budowaniu sceny. Skoro to jedyne miejsce odsłuchowe dla mnie to niech spróbuje zbliżyć się odrobinę do potencjału kolumn domowych, z większą sceną. Na razie udaje mi się mniej więcej kreować głębokość, choć pewnie można to zrobić znacznie lepiej. Wciąż jednak szerokość na większości utworów jest ograniczona słupkami. Czy da się to przeskoczyć? Czy tu już wchodzimy na terytorium przetworników, których nie będzie można zamontować w miejscach fabrycznych a jedynie rzeźbić w słupkach? Być może błądzę bo odpowiedź jest jeszcze gdzie indziej. Tego nie wiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakamichi Posted May 23 Share Posted May 23 12 godzin temu, czarnyturek napisał: Pytanie zrodziło mi się po Gliwickiej Wiośnie i autach (całych trzech) "przesłuchanych". To moze inaczej , czy w którymś z przesluchanych aut znalazleś to czego finalnie oczekujesz , w rozumieniu poziomu jakościowego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakamichi Posted May 23 Share Posted May 23 12 godzin temu, czarnyturek napisał: czy da się zrobić hi-endowe granie w tych autach? Pytanie filozoficzne , wielu chce a udaje sie z rzadka 😉 . Ale aby to zbudować trzeba użyc komponentów na tym samym poziomie , a sa to niebagatelne kwoty . Natomiast w praktyce sztuka polega na stopniu wykorzystania posiadanego sprzętu ,tak aby wykorzystać jego potencjał . Powiedzmy tez sobie jasno , z prawie byle czego Hi Endu nie zbudujesz , ale mozesz sie dużo nauczyć . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted May 23 Author Share Posted May 23 13 minut temu, nakamichi napisał: Powiedzmy tez sobie jasno , z prawie byle czego Hi Endu nie zbudujesz , ale mozesz sie dużo nauczyć . Rozumiem to doskonale i zakładam, że będzie trzeba swoje zapłacić 😉 Mam jednak świadomość, że można wydać fortunę, a celu nie osiągnąć. Stąd moje pytanie do bardziej ode mnie doświadczonych. To co do tej pory słyszałem w jakimś stopniu wpisuje się w moje oczekiwania. Mowa tu o autach Michas75 i Robsona. Choć to bardzo różne pojazdy pod względem brzmienia i słychać w nich zupełnie odmienną filozofię w podejściu do brzmienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakamichi Posted May 23 Share Posted May 23 14 minut temu, czarnyturek napisał: To co do tej pory słyszałem w jakimś stopniu wpisuje się w moje oczekiwania. Mowa tu o autach Michas75 i Robsona. Choć to bardzo różne pojazdy pod względem brzmienia i słychać w nich zupełnie odmienną filozofię w podejściu do brzmienia. To poproś ich o zestawienie sprzętu , nie to ,ze musisz mieć identyczny , ale pozwoli to ustalić pułap jakościowy jaki uznajesz za satysfakcjonujący. Przynajmniej coś będzie wiadome. Nie było mi dane być w każdym aucie , to trudno mi odnieść się do brzmienia . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzeczny_52 Posted May 23 Share Posted May 23 Amen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted May 23 Author Share Posted May 23 Na pewno w obu były Braxy GL1, które faktycznie sypały powietrzem na bogato. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakamichi Posted May 23 Share Posted May 23 45 minut temu, czarnyturek napisał: Na pewno w obu były Braxy GL1, które faktycznie sypały powietrzem na bogato. Lubie poezje , w praktyce oznacza system z dopracowanymi aspektami fazowymi , zatem plusy do posiadaczy systemów. Wzmacniacz to brzmienie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michas75 Posted May 23 Share Posted May 23 Dzięki za miłe słowa na temat systemu, było trochę pracy przed imprezą by tak to wszystko wypadło ale efekt jak niektórzy zauważyli przerósł moje oczekiwania jak na seryjne miejsca montażowe. Co do setupu to nie jest oparty na jakiś wysublimowanych rozwiązaniach, jak pewnie niektórzy wiedzą jestem zwolennikiem nowych klocków z różnych względów, najchętniej takich które są nadal dostępne w dystrybucji, budowanie systemów Old school to nie moja działka, stawiam na pełną integracje. Sercem systemu jest nowy Helix P SIX Ultimate zasila on tylko dwu omowe woofery pod fotelami, opcjonalnie tylne głośniki i głośnik centralny na innych programach DSP. Przód zasialny jest z Helixa C Four podłączonego przez RCA a subwoofer zasilany jest z Helixa C ONE który ma moduł wejścia cyfrowego i sygnał z procesora otrzymuje optykiem w trybie direct. Źródło to jednostka BMW OEM w wersji systemu HiFi, która podaję sygnał do procesora z oryginalnej instalacji, wprowadzony przez wejście niskopoziomowe czyli RCA do procesora, gram tylko z pendrive i FLAC. Proste rozwiązania moim zdaniem są najskuteczniejsze, na tą chwilę nie widzę potrzeby używania konwertera sygnału z magistrali MOST, radio się broni, pomiary wykazują że jest liniowe w całym paśmie. W ten sposób podchodząc mamy w pełni aktywny system i utrzymana całkowitą integrację z multimediami BMW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymin89 Posted May 24 Share Posted May 24 @michas75jak wygląda reszta sytemu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Various Posted May 24 Share Posted May 24 W dniu 23.05.2023 o 11:05, czarnyturek napisał: Mowa tu o autach Michas75 i Robsona Jeśli mówisz o mnie (bo taki miałem identyfikator) to moja instalka ma tutaj swój temat. Jest jeszcze Robsonbercik jakby co 😉 Ja nie mam braxów 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michas75 Posted May 24 Share Posted May 24 @szymin89 Reszta systemu wygląda dosyć skromnie, Brax GL1, GZPM80 SQX2, APBMW S8-2, JL10W3V3-4. Tak że bez wodotrysków powiedział bym a robotę robi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted May 24 Author Share Posted May 24 Godzinę temu, Various napisał: Jeśli mówisz o mnie (bo taki miałem identyfikator) to moja instalka ma tutaj swój temat. Jest jeszcze Robsonbercik jakby co 😉 Ja nie mam braxów 😉 Tak, chodziło mi o Robsonbercika nie o Ciebie 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexus6 Posted Friday at 06:24 AM Share Posted Friday at 06:24 AM Na pewno w miejscach fabrycznych da się zrobić granie lepsze od OEM'owego topu czyli B&W. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnyturek Posted 7 hours ago Author Share Posted 7 hours ago W dniu 26.05.2023 o 08:24, Nexus6 napisał: Na pewno w miejscach fabrycznych da się zrobić granie lepsze od OEM'owego topu czyli B&W. To jasne, tylko pytanie brzmi czy na poziomie wystarczającym? Mam obecnie b&w w drzwiach połączone do RF 400a4 wraz z tweeterami tytanowymi od vify. Gra to nieźle ale czy da się lepiej? Na podłączenie czeka Arc Audio 4150 xxk po całym( słownie CAŁYM) recupie. Zobaczę co po tym wyjdzie. Może ktoś ma doświadczenie w tym przypadku. BMW F10/11 to dość popularny model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.