RadekLwo Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Pracuje w aso skody ;) są lane różne castrole.castrol ogół cieszy się bardzo złą opinią i nie bez powodu.Wszystkie są typu longlife i producent zaleca wymiane co 15 lub 30 tysięcy kilometrów - kometny kretynizm, nawet jak auto jest nowe.. Do grupy VW najlepiej lać mobila, valvoline, motula chyba że mamy zamiar grubo modzić to trza celować wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Trochę bez sensu jest pisać o olejach nazywając je tylko hasłowo markami Niestety z olejami jest tak jak w każdej dziedzinie. Każda marka ma oleje przeciętne lub nawet słabe ale maja i perełki. Pisanie o nich hasłowo to tak jak pisząc w CA wrzucali byście np Morela Supremo i Tempo do jednego worka pisząc ze MOREL jest super albo do kitu Oleje to niestety temat rzeka --- dobrze mieć kogoś kto podchodzi do olejów z pasją a nie jakiegoś Janusza dla którego wszystkie 5w40 to syntetyki a 15w40 minerale i który zna i uwzględnia tylko ten jeden parametr przy doborze oleju Ja od siebie polecę pasjonata znanego na wielu forach branżowych -- Tomka z czarnego paliwa -- www.czarnepaliwo.plProfesjonalista w każdym calu - i dobre ceny Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 7 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Jeżdżę na Motulu zalecanym do swojego silnika i nie narzekam. Pracuje w serwisie ciężarówek, coś tam pojęcie mam o mechanice i wiem, że w domowych warunkach ciężko sprawdzić czy olej jest dobry. Słuchanie silnika, oględziny przepalonego oleju i elementów silnika coś tam powiedzą ale to wszystko nic. Badania mogłyby powiedzieć prawdę ale kto to robi. Sam zaopatruję się wysyłkowo w Pro Choice ze Szczecina : http://pro-choice.pl/ Ceny dobre, oleje oryginalne, filtry, wysyłka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmej Opublikowano 7 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Z tych powyższych nie korzystałem lecz byłem zniesmaczony traktowaniem przez ASO ze raz lali mobil 5w30 a raz 10w40 i tak przez 3 lata - lali co mieli.Szukałem info i natrafiłem na taki artykuł. Po przestudiowaniu, jeździłem na 0w40 Mobil'a a potem LM 5w40 Synthoil Hightech a teraz wybrałem LM 10W40 Super Leichlauf (względy kosztowe i przebieg i to że zaczyna więcej ubywać między zmianami) Polecam wszystkie trzy oleje.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekLwo Opublikowano 7 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Jak olej ciemnieje to bardzo dobry objaw bo zbiera nieczystości. Polecam czasami go posłuchać. https://youtu.be/sEf5Ju7Pal4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 7 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Nie znam człowieka, ale mogę powiedzieć, że mówi tak, jak jest. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 Ja od siebie polecę pasjonata znanego na wielu forach branżowych -- Tomka z czarnego paliwa -- www.czarnepaliwo.plProfesjonalista w każdym calu - i dobre ceny Podpisuje się 4 łapkami. Mój przedostatni setup olejowy:Płukanka olejowa Mitasu 4L + Filtr FiltronaPenrite 10 TH 0W40 + filtr MannArchoil AR9200 ostatni:Płukanka Archoil AR2820Penrite 10 TH 5W50 + filtr MannArchoil AR9200 Warto poczytać : https://czarnepaliwo.wordpress.com/ FB https://www.facebook.com/czarnepaliwo/ https://www.facebook.com/czarnepaliwo/photos/a.535100959981486.1073741838.411852798972970/704011279757119/?type=3&theater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 Penrite swietne oleje bardzo fajny enviro+ albo tez Amsoil signature series 0w40 ktory teraz stosuje. Filtr oleju purflux. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek S Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 Miałem do czynienia z obiema markami oleju. Dodam, że lubię często depnąć gazu i zakręcić na obrotach silnik.W poprzednim aucie ( Golf III GTi 2.0 8V 115KM 166Nm - po dłubaniu 127KM i nie pamiętam ile Nm ). Używałem Motula 6100 Synergie ( bez "+" ) 15W50, oraz Motul Competition V300 15W50. Oleje sprowadzane bezpośrednio z warszawy od dystrybutora przez znajomą osobę, bo Motule lubią być podrabiane.Wcześniej był Mobil1 15W40 po zakupie zalany na przepłukanie i sprawdzenie wartości silnika, a później Mobil1 10W40. Na tych olejach temperatura w mieście, w centrum miasta 117st.C lub 119st.C ( dane z MFA ), z grubsza bez znaczenia na gęstość oleju. Wymiany wypadały mi w okolicach środka lata i sporych temperatur, więc miałem bezpośrednie porównanie.Na Motulu temperatura była o 10st.C niższa. Do tego na Motulu zaraz po odpaleniu zimnego silnika była cisza, a na wcześniejszych olejach 1-2s słychać było lekko hudropopychacze ( kasatory luzów ). Silnik ten znałem od podszewki ( sam przy nim dłubałem i robiłem 95% rzeczy ) i nie była to wina samych kasatorów, wytarcia wałka itp.Co wymianę oleju ( 6000km do 8000km rocznie ) robiłem płukanie silnika "Motul Engine Flush", lub "Liquy Moly Engine Flush".Też robię krótkie odcinki od 1,5km do 8km na raz. Bardzo rzadko więcej. Trasa często dla mnie, moim autem to 30km latem nad wodę itp. ( w pracy jeżdżę służbowymi ).Też robiło mi się "masło" pod korkiem i w odmie olejowej ( znany temat tego silnika ) zimą ze względu na zbierającą się wilgoć i niedogrzewanie silnika.Wcześniejsze auto Peugeot miał tak samo, a nawet gorzej, przy takich samych krótkich odcinkach.Auto brało od wymiany do wymiany około 100-150ml. oleju, ale wszystkie uszczelki w silniku wymienione ( oprócz simeringu blok-skrzynia biegów ), głowica zrobiona i podłubana, a ciśnienie na cylindrach po 13,9 Bar i na jednym było 13,8 Bar. Próba olejowa tez pokazywała, że silnik jest bardzo zdrowy tak na 10W40 jak i na 15W50 wychodziły pomiary bardzo zbliżone ( pomiary na zimnym i ciepłym silniku ) Obecnie mam Lancię Lybrę 2.0 R5 154KM i tutaj leję Valvoline VR1 10W60 od kupna. Miałem lać Penrite 5W50, ale nie znałem silnika i nie wiedziałem, czy bierze olej czy nie, a dolewanie oleju po około 45-50zł za litrówkę mi się nie uśmiechało, dla tego postawiłem na tego Valvoline.Myślałem także o Royal Purple 10W40 z ciekawości, ale cena wysoka jak na testy. Podwyższona lepkość, bo lubię podeptać, a do tego nie są to nowe auta i silniki mają jakiś przebieg. Spasowanie części i wytarcie elementów nie jest już takiej jak w nowym silniku gdzie producent zalecał 10W40, więc i grubość filmu olejowego może być większa niż producent zalecał podając konkretny olej do stosowania w tych silnikach.Jak na razie się nie zawiodłem na podwyższonej lepkości i na razie wszystko jest na plus. Dodam że silnik ten w Lanci i innych autach gdzie był montowany miał problemy z wrażliwymi panewkami.Tutaj nie znam temperatury oleju jaka jest na tym 10W60, bo brak czujnika puki co. Nie mam też porównania ze standardowymi olejami w tym silniku.W tym silniku w ogóle nie zauważyłem zbierania się "masła", ale to też jest zależne od konstrukcji silnika, a w tym od jego nagrzewania się i zbierania wilgoci. Ogólnie oleje o podwyższonej lepkości mogą przyjąć więcej np. paliwa przedostającego się do skrzyni korbowej i sadzy zanim zmniejszą się ich parametry smarne w porównaniu do olejów "standardowych".Do tego bardziej doszczelniają silnik jeżeli chodzi o tłoki, pierścienie itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gremlin Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 Tak samo uważam że sami nie sprawdzimy czy olej dobry czy nie dobry. Najlepiej mechanika pytać. Mój doradza markę hyundai xteer bo zmniejsza zużycie benzyny i nie spala się podczas jazdy i nie powoduje nagaru. motule totale ok ale to supermarketówki jednak więc trzeba liczyć się z tym że i jakość supermarketowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 i nie spala się podczas jazdyŻe co?Nie dostaje się do komory spalania?Nie lubi jej?Nie palny jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 motul marketówką?osobiście wolę valvoline Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łobuch Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 Ja mam Mobila 0w40 od nowości w 1.8t na blacie 350k motor dzwon.Nagarow brak.Oleju nie bierze nie klekocze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 Olej jak olej, najważniejsze jest żeby zmieniać go regularnie i sprawdzać jego poziom. Druga sprawa to zaufany mechanik i dostawca oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4diwr0c Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 Olej jak olej, najważniejsze jest żeby zmieniać go regularnie i sprawdzać jego poziom. Druga sprawa to zaufany mechanik i dostawca oleju. Amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek260 Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 Kazdy markowy typu ravenol motul vavolile czy liqy moly będzie dobry . Ważne żeby wymieniać raz w roku bądź 10tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 Ja obecnie zalałem MB olejem Fuchs Titan GT1 Pro Fabrycznie były lane, swoją drogą moim zdaniem bdb oleje produkowane w DE i mniej podrabiane jak np motul.Cenowo także są bardzo ok za 20 l zapłaciłem zwysylka 371 zł będę miał na 3 wymiany , koszt litra wychodzi 18.5 zł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 Pany jakiś trol wykopał 4 letni temat , a wy się podniecacie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 Ja obecnie zalałem MB olejem Fuchs Titan GT1 ProMi polecono Fuchs GT1 FLEX 23 ale nie wiem który lepszy, czy ten co Ty podałeś czy ten co mi polecono. Pewne jest jednak to że w dobie najlepszego dla MB czasu czyli gdy rządziła zasada najlepsze pod każdym względem a nie najtańsze, Fuchs był tankowany do każdego auta i w serwisach był wymogiem a teraz... Teraz rządzi tańszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 Kupiłem taki jaki pasuje do MB i spełnia specyfikację producenta , do Twojego auta zapewne są inne wersje .Podzielam opinię Rozka, nie tyle trzeba się podniecać opisami "fachowców" z forum olejowych , rozbierających na czynniki pierwsze skład oleju , a zwyczajnie nie żałować i przejść z wymiany Longlife, na co 10 max 15 tys.Jako ciekawostkę powiem , że mając dostęp do końcówek oleju 5w30 jestem w stanie uzbierać odpowiednią ilość aby bez bólu płukać silnik przy każdej wymianie oleju i w ten sposób w dieslu wiecie kiedy olej zaczyna być czysty ?Po przebiegu 15 tys w dieslu HDI spuszczam stary olej , zalewam nowy 5w30 i płukankę do tego , silnik chodzi z 20 min i zlewam leci maź czarna jak smoła a to nie zapominajmy świeży olej po 20 min , tyle nagarów odłożyło się w silniku.Spuszczam i znowu wlewam świeży olej , ten także jeszcze leci ciemny i dopiero wtedy , zmieniam filtr i wlewam świeży olej.A słowa mechanika , że świeży olej nawet świeżo zalany robi się czarny bo dobrze płucze i to normalne , traktuje z przymrużeniem oka sam jako Technik z uprawnieniami Mistrza Mechaniki.Olej ledwo po zalaniu po kilku minutach pracy w takim zasyfionym bloku silnika traci już większość swojej zdolności do absorbcji nagarów i sadzy powstających w wyniku procesu spalania.Rozumiem , że jest to robione , bo przecież klient jeśli mu się powie że zamiast 5 powinien zapłacić za dodatkowe 5 l i płukankę popuka się w czoło i zmieni sam lub pojedzie do Kazka w garażu co mu wymieni za dwie dyszki.Napisałem to tylko i wyłącznie aby uświadomić jakie ilości syfu musi absorbować olej i , że z doświadczenia już przy 10 tys max 15 traci niejako swoją zdolność pochłaniania"wiaderko" jest pełne sadzy , musi się ona gdzieś odłożyć i odkłada się w dolocie , rurkach turbo itd.Jako ciekawostkę powiem , że miałem kilka aut turbo i nigdy (odpukać) nie miałem przypadku , że padło mi np turbo .A przebiegi to np 550 tys km (ori turbo), obecnie 265 tys (ori turbo) i drugie auto 145 tys biturbo 204 Ps i 500 Nm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4diwr0c Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 Po przebiegu 15 tys w dieslu HDI spuszczam stary olej , zalewam nowy 5w30 i płukankę do tego , silnik chodzi z 20 min i zlewam leci maź czarna jak smoła a to nie zapominajmy świeży olej po 20 min , tyle nagarów odłożyło się w silniku. Wlewasz świezy olej na stary filtr w układzie to co ma się wylać złoto niby? Chyba Cie fantazja poniosła równie mocno jak mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 Wlewam olej do płukania na świeży filtr , kupuje je zawsze pakietem kilka szt , wychodzi wtedy 30 zł.Przy następnej wymianie zrobię po prostu kilka foto i skończy się dywagacja kogo i jak fantazja poniosła .Reasumując , przy zlaniu oleju po 15 tys , włożeniu świeżego filtra naplukanie , zalaniu świeżym olejem z płukanką (stosuje zamiennie Liqui Moly lub Xado ) , leci syf po 20 min , następnie na ten sam świeży filtr idzie kolejna dawka oleju i dopiero po takim dwukrotnym płukaniu blok silnika jest czysty , wtedy po wymianie filtra i zalaniu docelowego oleju ( płucze jak wspomniałem 5w30 innego producenta) olej po odpaleniu diesla jest klarowny przez jakiś czas jazdy . Ps. Nikomu nie zalecam tego robić , wspomniałem o tym aby uświadomić jakie ilości sadzy, szlamu i nagaru zbierają się w bloku silnika.Każdy ma swój rozum i portfel , mnie taka kompletna wymiana kosztuje 200 zł (100 zł docelowy olej , 2x30 zł filtr oleju i 40 zł płukanka) czy to dużo czy mało to już każdy sobie odp kto naprawiał turbinę , albo panewki mu chwyciły . :-)Używam także prewencyjnie preparatów Xado (odp Ceramizera) do skrzyni i silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 Żeby stwierdzić czy olej jest zdatny do dalszej eksploatacji to trzeba by przeprowadzić analizę oleju.To że z diesla leci czarny olej to norma a i w misie zostaje trochę starego oleju. Według mnie przesadzasz ale jak po takiej wymianie lepiej śpisz to wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.