Skocz do zawartości

Wymiana oleju. Opinie o Motul i Valvoline


mayer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym gęstszy olej to jednocześnie większy opór w magistrali olejowej, zwłaszcza zimą. Efekty są takie, że smarowanie jest gorsze a co więcej, wyższe ciśnienie w układzie wywala ten olej przez wszystkie nieszczelności. I jak wyżej, jak auto bierze olej, to zmienić uszczelniacze zaworowe, a nie cudować z zalewaniem mineralnego czy innych takich. Jak to nie pomoże to od razu wiadomo, że problem leży poniżej głowicy, lub gdzies w uszczelnieniu silnika, np simmeringi na wale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dawid, co znaczy stare motory, silnik z poloneza?

taki jak u mnie np stary złom który nie tylko ma przebieg słuszny ale i lata

 

Mój ma 365tys przelotu i cały czas leje 5W50 i nic złego sie nie dzieje

lejesz od początku taki olej więc to inna sytuacja niż moja, ja mam 15W40 i co mam teraz zalać go 5W40 bo w zimę będzie mi lżej palił?

 

Więc panowie kto się podejmuję wymiany, mam jeszcze 5tys do wymiany oleju, zalejcie 5W40 i zobaczymy kiedy o dolewke poprosi. Silnik sie poci, ale 15W40 w moim przypadku od wymiany do wymiany nie ubywa dużo, setka może 1,5 setki na 7L które tam wchodzi. Zawsze zmieniam filtry wszystkie przy wymianie oleju. Idąc też tokiem myślenia, że czym gęściejszy olej tym większe ciśnienie to ok, na 15W40 mam ciśnienie 1,5 w motorze przy katowaniu auta, to na 5W40 miałbym 1 tak? albo mniej, co za tym idzie, gdy wartość osiągnie 0.3 teoretycznie silnik nadaję sie do remontu wg książki naprawczej MB. Wytłumaczcie mi to skoro powielam błedy...

 

Jeżeli to stereotyp to ok, ja nie chce ryzykować po tym co zobaczyłem. Na pewno nie na własną odpowiedzialność, bo remontować silnika nie chce jakby coś się miało stać.

 

P.S. Tak w ogóle to ja chyba nie mam czym się martwić skoro : https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RO09VqnBhvY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc panowie kto się podejmuję wymiany, mam jeszcze 5tys do wymiany oleju, zalejcie 5W40 i zobaczymy kiedy o dolewke poprosi. Silnik sie poci, ale 15W40 w moim przypadku od wymiany do wymiany nie ubywa dużo, setka może 1,5 setki na 7L które tam wchodzi. Zawsze zmieniam filtry wszystkie przy wymianie oleju. Idąc też tokiem myślenia, że czym gęściejszy olej tym większe ciśnienie to ok, na 15W40 mam ciśnienie 1,5 w motorze przy katowaniu auta, to na 5W40 miałbym 1 tak? albo mniej, co za tym idzie, gdy wartość osiągnie 0.3 teoretycznie silnik nadaję sie do remontu wg książki naprawczej MB. Wytłumaczcie mi to skoro powielam błedy...

Jaki olej zalecał producent do tego silnika?

Jeśli ciśnienie oleju jest za małe to na początek należy zainteresować się pompą oleju, która po prostu może się kończyć.

 

Kolejna sprawa, może ciśnienie na oleju syntetycznym spadnie do 1 bara z 1,5, ale film olejowy jest znacznie trwalszy więc elementy będą smarowane podobnie lub nawet lepiej.

 

 

Jeśli olej nie zużywa dużych ilości oleju jak piszesz to możesz przesiąść się na półsyntetyk. To w zasadzie olej mineralny z domieszką(maks kilkanaście procent) oleju syntetycznego. Ma lepsze właściwości smarujące, termiczne i myjące, a nie powinien nic zrobić silnikowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawid-ss, wskazaniami wskaźnika ciśnienia oleju się za bardzo nie sugeruj, ten wskaźnik ma co najmniej 20 lat, jeżeli chcesz dokładnie sprawdzić ciśnienie to manometrem.

 

W takim samym silniku (MB 190D 2.0) zmieniałem olej z minerala na półsyntetyk. Z 15W40 na Motula 4100 15W50, a następnie na Motula 6100 10W40. Wymiana oleju co 10kkm, i od wymiany do wymiany ubywało oleju ze stanu max na min, zarówno na mineralu jak i na półsyntetyku. Za to łatwość odpalania, wyciszenie pracy silnika oraz utrzymanie ciśnienia na plus dla 10W40. No i żadnych dodatkowych wycieków czy rozszczelnień nie odnotowano.

 

Jeżeli leje się z uszczelek to zwyczajnie są one do wymiany, przy mineralnych są zapychane mazią i udają, że jeszcze działają.

 

No i pamiętajmy, że przeważnie "półsyntetyczny" 10W40 to olej na bazie mineralnej z dodatkami uszlachetniającymi - właśnie doczytałem, że cursor już o tym napisał.

 

Jeśli ciśnienie oleju jest za małe to na początek należy zainteresować się pompą oleju, która po prostu może się kończyć.

Albo jest od groma galarety w misce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ciśnienie oleju jest za małe to na początek należy zainteresować się pompą oleju, która po prostu może się kończyć.

Nie, pompa jest dobra, ogólnie auto jest ok, niema żadnych problemów z motorem, odpukać, a dziś notuje bardzo przyzwoity wynik spalania ponieważ rezerwa jeszcze się nie pali na małym liczniku już 795 km i jazda w cyklu mieszanym z przewagą krótkich odcinków, oraz miast Szczecin Stargard Police. Paliwo oczywiście zwykły ON z Orlenu, gdzie zapalała się rezerwa zawsze na poziomie 730-740km. No i cały czas go "katuje" wyższymi obrotami, a obecne mrozy dają nieźle mu w kość.

 

W takim samym silniku (MB 190D 2.0) zmieniałem olej z minerala na półsyntetyk. Z 15W40 na Motula 4100 15W50, a następnie na Motula 6100 10W40. Wymiana oleju co 10kkm, i od wymiany do wymiany ubywało oleju ze stanu max na min, zarówno na mineralu jak i na półsyntetyku. Za to łatwość odpalania, wyciszenie pracy silnika oraz utrzymanie ciśnienia na plus dla 10W40. No i żadnych dodatkowych wycieków czy rozszczelnień nie odnotowano.

Czyli mogę zmienić olej na 10W40 teraz od razu? Leje castrola, obecnie diesel 5L+2L GTX bo nie mieli na stanie zwykłego ani magnatec'a.

U mnie niema takich ubytków oleju jak u Ciebie, a w MB jest chyba 1L między minimum a maksimum na tej skali! Ostatnio jak pompowałem i wlałem mu 6L to ledwo wszedł na skale minimum, jak dolałem połówkę to miałem już ponad pół skali więc około 1L to stan między min a max chyba. Mój przebieg jest chyba nierealny gdyż znajomy ma takiego samego parcha i więcej nakręcone na zegarze o 40tys km a jego chodzi jak pszczółeczka, a mój jak traktor...

dawid-ss, wskazaniami wskaźnika ciśnienia oleju się za bardzo nie sugeruj, ten wskaźnik ma co najmniej 20 lat, jeżeli chcesz dokładnie sprawdzić ciśnienie to manometrem.

Ok ale jeżeli nikt nie grzebał przy tym czujniku to jest on dość adekwatny jednak, a czujnik ten można w prosty sposób zablokować, wystarczy zrobić zwarcie na kostce i będziemy mieć non stop 3... Tak robią handlarze czasem... U mnie jest wszystko ok, a czujnik od temp mam rewelka bo pokazuje minimalny wzrost temp jak jadę pod górkę i męczę auto a jak z górki to spadek temp, ogólnie bardzo dokładny czujnik, zamiennik jakiś, ori się zepsuł. Pokrycie z włącznikiem wentylatora na chłodnicy idealne, przy przekroczeniu 100stopni włącza się wentylator.

 

Albo jest od groma galarety w misce ;)

Jest czysto :) Ale mój kuzyn miał smar już w W123 2.4D i jeździł :) Przejechał w ten sposób 30tys bez wymiany oleju, niestety zatarł się bo czerep nawet dolewać nie chciał oleju...

 

Jak znajdę chwilę zrobię zdjęcia silnika u mnie gdzie cieknie i jak bardzo, w sumie to nie cieknie tylko jest upaprane, a obecnie oleju ubywa jeszcze mniej ponieważ kupiłem korek nowy do miski olejowej :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 6L to max stan.

Ok ale jeżeli nikt nie grzebał przy tym czujniku to jest on dość adekwatny jednak,

Tego wskaźnika po prostu nie można traktować jak wyrocznie :wink:

 

Czyli mogę zmienić olej na 10W40 teraz od razu?

Wg mnie możesz. Ja bym wymienił na pewno. Ale decyzja należy do Ciebie.

 

1L oleju /10kkm to żaden ubytek, olej musi się spalać/zostawać na gładzi cylindra - po 20 latach pierścienie już nie zbierają idealnie. Ważne, że go nie przybywa :hyhy:

 

A co do chodzenia jak pszczółka, to jest wiele czynników, od olejowych poduszek silnika, przez wtryskiwacze, ustawienie pompy, szklanki, po łańcuch i napinacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja wymieniłem wczoraj na Valvoline Maxlife 10W-40. Trochę droższy niż Castrol czy Mobil1. Zobaczymy jak będzie. Już nawet nie chodzi o efekt placebo wspomniany wcześniej. raczej o spróbowanie innej marki oleju, niż ciągle lanie mobila czy castrola do kilku różnych aut w rodzinie. Ale ważniejsze by wymieniać regularnie, tak jak pisano :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
No to ja wymieniłem wczoraj na Valvoline Maxlife 10W-40. Trochę droższy niż Castrol czy Mobil1. Zobaczymy jak będzie. Już nawet nie chodzi o efekt placebo wspomniany wcześniej. raczej o spróbowanie innej marki oleju, niż ciągle lanie mobila czy castrola do kilku różnych aut w rodzinie. Ale ważniejsze by wymieniać regularnie, tak jak pisano :wink:

Bardzo dobry olej o dobrych własciwosciach SAE oraz klasie lepkosći, sam użytkuje od wymiany do wymiany, moze z 100ml na 10 000km dolewam,

ale warunkiem tak niskiego poboru oleju musza byc szczelne uszczelniacze i popychaczze zaworowe jak i silnik w dobrej kondycji...

 

Autko wczesniej mialem rownież lane Valvo jak juz przyjechalo od Niemca, poczytałem nasłuchałem sie i musiałem spróbować, 

i z szczerze moge polecic ten olej, 

kultura pracy bardzo cicha,olej szybko rozprowadza sie po silniku, 

posiada własciwosci oczyszczające, no git malina, jak juz miałbym wymieniać to chyba tylko i wyłącznie na Motula X-cessa 10W40 

ale tu zdania sa podzielone i raczej juz zostane przy Valvoline Maxlif'ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wlaniu motula  było słychać różnice w pracy silnika na plus

przesiadka z mobila

Zawsze jak wlejesz nowy olej to słychać różnicę na + :wink: 

Zalewałem już Shell'a, MaxLife'a i Castrol'a EDGE w 1.9TDI (1Z). Castrola zdecydowanie za te pieniądze nie polecam, lepiej już zainwestować w logo z muszelką. Między Shell'em a MaxLife'em jakieś mega różnicy nie zauważyłem. Auto aktualnie pokazuje 265tys. a ile jest na prawdę, 400? 500?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mobil półsyntetyczny w szarych opakowaniach jest niefajny, kumpel zalał 10w40 i zaczął niemiłosiernie kopcić, wcześniej też było 10w40 i silnik pobierał olej w minimalnych ilościach, ma jakieś dodatki wypłukujące nagar..

polecam maxlife, można zauważyć delikatnie mniejsze pobieranie oleju po przejściu na niego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Motul-a 15W50, też na tym latam od jakiegoś czasu ( chyba od 4 wymian ) i sobie chwalę ( wcześniej Mobil1 ). Po zalaniu tego oleju dało się usłyszeć jednoznacznie, że silnik ciszej pracuje. Poza tym niedaleko domu mam oleje Motul w dobrej cenie dostępne od ręki ( przywożony od dystrybutora z Warszawy ).

Kolejna sprawa to temperatura oleju. Wcześniej w ciepłe dni, przy jeździe na wyższych obrotach, to 116-118st.C ( czasem chwilowo pokazywało 120st.C ). Natomiast na tym Motul-u106st.C to standard i trzeb się postarać, żeby 108st.C wskoczyło.

 

Poza tym oleje Motul są też podrabiane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

odgrzeję.  

zmieniło się coś na rynku olejowym? 

nadal Motul prowadzi? 

 

jakiś czas temu sprawiłem sobie Chryslera 300c SRT8 (6,1 HEMI 430KM)  i czeka mnie pierwsza wymiana oleju (olej wymienia się w nim co ok 8000km)

dotychczas lany był Mobil1  0W40.  myślę nad zmianą na jakiś olej o lepszych właściwościach np czyszczących, bardziej dedykowany do mocnych samochodów i ostrzejszej jazdy , pełne buty 80-200km/h , czy też 1/4 mili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w alfie lany był  a początku motul, po remoncie silnika poszedł valvo syncpower 5w40, a teraz przesiadłem się na millersa ee semi, i z tych wszystkich na millersie pracuje najkulturalniej. nie słysze wariatora, silnik, pracuje cicho (jak na luźno pasowanego twin-sparka) ubytki, jak to twin sprak w normie - przemilcze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu autach przerobiłem pare olejaków i prawdą jest że niektóre marki lepiej reagują na konkretne oleje.

 

Ludzie którzy jeżdżą japońcami twierdzą, że Motul jest oh ah ale nie zauważyłem różnicy w pracy silnika między Mobilem, a Motulem. Ujeżdżałem civica i prelude.

 

Grupa VW. Też nie zauważyłem różnicy między Mobilem, Motulem, a Valvolinem.

 

Ople, Daewoo - tu też nie wielka różnica w pracy na korzyść Motula.

 

BMW. Zużycie oleju zmniejszyło się, a kultura pracy poprawiła się po zastosowaniu Valvoline.

 

Cinquacento 700 :P wciągał tyle oleju, że lałem najtańszy.

 

Aktualnie mam Saaba 9-3 2.0 turbo i leje Valvoline bo poprzedni właściciel taki lał. Troche podpija ale to silnik doładowany i nie młody więc ma prawo.

 

Ogólnie temat olejów to, temat rzeka.

Większość nie jest full syntetyki jak twierdzą producenci tylko HC Synthese.

 

Kluczem do zadowolenia jest częsta wymiana oleju, filtra oleju i korka w misce.

 

Ja osobiście zmieniam max co 8 tysięcy kilometrów.

Bo jaki jest koszt oleju, filtra i korka w zamian za zdrowy motor - a jego ewentualny remont ;)

 

Podsumowując. Polecam Mobil, Motul z tych pewniaków jakościowych HC.

Z prawdziwych Ful syntetyków Amsoil, Penrite.

 

Ps. Nie prawdą też jest, że w raz z przebiegiem należy zmienić olej na gorszy jakościowo (syntetyk > semi > minerał).

Jeśli się coś poci, cieknie, pobiera to należy naprawić, a nie łatać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję Motul 5w30 300V Power Racing - motor 2.0 TSI 280PS zrobiony na 424PS - wcześniej jeździłem na Castrolu z ASO (nie wiem jakim, ale tez pewnie jakiś 5w30 albo 0w40, bo całą jedną wymianę tam robiłem po 1,5kkm). Co zauważyłem, to na Castrolu potrafiłem uzyskać temperaturę oleju w okolicach 115-118stC, natomiast na Motulu mimo, że jest cieplej i moc wyraźniej podniesiona to więcej jak 114stC nie osiągnąłem - także uważam, że w tym akurat moim przypadku Motul lepiej oddaje ciepło niż Castrol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...