nakamichi Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Chyba potrzeba , bo zapis jest ten sam , a z interpretacją to już różnie bywa .To nie 140 A nie wystarcza , tylko jest problem z zapewnieniem 140 A . Ja nie znam charakterystyki tego konkretnego alternatora , dlatego jest potrzeba zmierzenia przez kogoś kto się tym zajmuje , czy pracuje poprawnie w zakładanym zakresie i ew jego diagnostyka.Oczywiście relacja będzie bardzo mile widziana . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Przed pracą wjechałem na tester i ku mojemu zdziwieniu wyszło tak. Nie wiem za bardzo czy brać to pod uwagę, jednak zaznaczam pod obciążeniem załączyłem audio na pełne możliwości do których stroiłem ok. 1000rms. Silnik oczywiście najpierw zgaszony, później odpalony, później dopiero podane obciążenie w postaci nawiewów i audio. Dzisiaj sproboje przestawić masę na śrubę od pasów, może coś się zmieni. Rayan2134 nie mierz na aku a potem na wzmaku tylko włącz multimetr między +aku i + wzmaka ( czyli np. + multimetru do + aku a - multimetru na + wzmaka ) wtedy mierzysz spadek napięcia na całej ścieżce od +aku do +wzmaka, jak odpalisz muzę to będziesz widział ile tracisz na ścieżce plusowej. Tak samo robisz dla minusa ( od - aku do - wzmaka ). Wtedy wiadomo gdzie szukać...Co do tego sposobu nie posiadam niestety tak długich kabli do miernika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Kabelki od miernika możesz przedłużyć byle czym, nawet cieniutkim przewodem. Będziesz mierzył napięcie miernikiem o rezystancji wejściowej w ok. 10 Megaomów więc grubość przewodów nie gra w zasadzie roli -- > prąd płynący przez te przewody będzie w okolicach 1,2 uA ( 0,0000012 A ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukassikora Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Możliwe że będziesz potrzebować pakietu super kondensatorów przy takiej mocy mam u siebie 250f altek 80A i aku 64ah, max spadek to 13,5v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 A ja przy swojej mocy mam 13,9 - co prawda nie wnosi to kompletnie nic do tematu, ale nie będę pierwszy, który napisze coś kompletnie bez znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Kabelki od miernika możesz przedłużyć byle czym, nawet cieniutkim przewodem. Będziesz mierzył napięcie miernikiem o rezystancji wejściowej w ok. 10 Megaomów więc grubość przewodów nie gra w zasadzie roli -- > prąd płynący przez te przewody będzie w okolicach 1,2 uA ( 0,0000012 A ). W takim razie zrobię te pomiary i pokażę wam co wyszło. ps. Tak troszkę poza tematem. Ale mam w tym radiu opcję jak S.RTRV. Jak ją włączę nieco podbijany jest bas oraz wysokie, warto to używać? Poza tym wszystkie podbicia mam wyłączone wiadome eq flat itp itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Jak chcesz podbić sobie takie częstotliwości, to podbij je sobie właśnie na EQ, nie wiem skąd przekonanie, że EQ powinno być ustawione na płasko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Z manual'a Pioneer'a:http://docs.pioneer.eu/Manuals/AVIC_F320BT_MAN_F3203210BT_PL_manual/?Page=100#/Lewa strona - funkcja Sound Retriever. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Kabelki od miernika możesz przedłużyć byle czym, nawet cieniutkim przewodem. Będziesz mierzył napięcie miernikiem o rezystancji wejściowej w ok. 10 Megaomów więc grubość przewodów nie gra w zasadzie roli -- > prąd płynący przez te przewody będzie w okolicach 1,2 uA ( 0,0000012 A ).Sprawdziłem masę którą mam przy lampie minus aku > masa wynik jaki mi się ukazał to 0.3 czyli teoretycznie bardzo dobrze. Zrobiłem pomiary spadków konkretnie do plusa jak i minusa. Zaznaczam iż audio było odpalone na pełne swoje możliwości na jakie je stroiłem czyli 1000rms - aku>wzmak = 2,68V+ Aku>wzmak = 0,26V Czyli wychodziłoby na spadki kabla minusowego, ale spawdzalem masę i wygląda na dobrą. Nie wiem już w co celowac... Pomiary na kablach robiłem na ustawieniu miernika w załączniku, pomiar masy oczywiście ohmy.Z manual'a Pioneer'a:http://docs.pioneer.eu/Manuals/AVIC_F320BT_MAN_F3203210BT_PL_manual/?Page=100#/Lewa strona - funkcja Sound Retriever.A jak to ma się do przesteru, bezpieczne czy niezbyt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 a mase między silnikiem a karoserią zrobiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 a mase między silnikiem a karoserią zrobiłeś?Całe big 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Pomiar rezystancji ( czyli w ustawieniu na ohm ) jest mało wiarygodny przy takim mierniku. Przy twoim obciążeniu, rzędu 100A na rezystancji 0,1 Ohm ( czyli chyba najmniejszej jaką może pokazać ten miernik ) miałbyś 10V spadku napięcia. Dla porównania twój przewód zasilający 35 mm2 ma ok. 0,5 ohm na 1km długości, czyli przy ok. 5 m w aucie daje to wynik ok. 0,0025 ohm, czyli przy 100A spadek na przewodzie plusowym wypada ok.0,25V. Ewidentnie widać u Ciebie problem na linii masy... BTW. To 0,3 z pomiaru wyżej to 0,3 V czy 0,3 ohm ? EDIT! Nie miałem nigdy podobnej mocowo do twojej instalacji, więc poszperałem i wychodzi, że karoseria może być "za słaba" przy takich prądach i wypadało by dołożyć 35 mm2 także na masę zasilania ( od aku do wzmaka ), ale to niech się wypowiedzą już osoby z mocnymi wzmakami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 A jak to ma się do przesteruKażde podbicie będzie przyczyną przesteru w warunkach przekroczenia poziomu wysterowania stopnia wejściowego, który to poziom został określony jako optymalny podczas konstruowania danego wzmaka lub przekroczysz ustawiony gainem poziom dla danego źródła.Przy słuchaniu na poziomie, który jest blisko poziomu ustawionego gainem, jak dasz już +1 w zakresie niskich częstotliwości, to wzmak zostanie przesterowany i taki sygnał dostanie sub lub woofery.Nieco mniejsze ryzyko jest w zakresie wysokich, ponieważ mają znacznie mniejszą amplitudę biorąc pod uwagę całe widmo akustyczne.Przy cichym, normalnym słuchaniu jak nie zaczniesz szaleć z podbiciem w kierunku +6, to jak dasz +1 raczej nie przesterujesz wzmaka.Czyli im głośniej i bliżej poziomu ustawieniu gain'a, to trzymać paluchy w kieszeni, aby nic nie grzebać przy podbiciach. - aku>wzmak = 2,68VW tym przypadku masz zły styk pomiędzy kablem masowym->karoserią->klemą minusową aku.Tu też powinien być spadek nie większy jak na plusowym odcinku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noelo Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Może w końcu zmienisz masę z pod lampy na jakieś lepsze miejsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Dobra, wezmę się za masę jutro. Jeśli zmiana masy na miejsce pasów nic nie da zajrzę do masy silnik karoseria. Masę od silnika do karoserii znalazłem pod akumulatorem oraz dolotem. Oryginalny dość gruby kabel masowy szedł od rozrusznika do karoserii i to tam dodałem swój grubszy przewód. Mam nadzieję że trafiłem dobrze, jeśli nie poprawcie mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saltech Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 I dlatego robi się zasilanie dwoma przewodami a nie jakieś tam podkradanie. [emoji6] 2 x50 i muzyka gra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Każde podbicie będzie przyczyną przesteru w warunkach przekroczenia poziomu wysterowania stopnia wejściowego, który to poziom został określony jako optymalny podczas konstruowania danego wzmaka lub przekroczysz ustawiony gainem poziom dla danego źródła.Przy słuchaniu na poziomie, który jest blisko poziomu ustawionego gainem, jak dasz już +1 w zakresie niskich częstotliwości, to wzmak zostanie przesterowany i taki sygnał dostanie sub lub woofery.Nieco mniejsze ryzyko jest w zakresie wysokich, ponieważ mają znacznie mniejszą amplitudę biorąc pod uwagę całe widmo akustyczne.Przy cichym, normalnym słuchaniu jak nie zaczniesz szaleć z podbiciem w kierunku +6, to jak dasz +1 raczej nie przesterujesz wzmaka.Czyli im głośniej i bliżej poziomu ustawieniu gain'a, to trzymać paluchy w kieszeni, aby nic nie grzebać przy podbiciach. W tym przypadku masz zły styk pomiędzy kablem masowym->karoserią->klemą minusową aku.Tu też powinien być spadek nie większy jak na plusowym odcinku.Rozumiem, dzięki bardzo z wyjaśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4diwr0c Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 śruba pod kanapą aż sie prosi o przyjęcie kabla masowego - nie bez powodu ludzie tam właśnie montują i spadki znikają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
intermis Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Ta masa przy lampie to mi wygląda tak, że pod spodem jest oryginalny przewód od lampy, a na to nałożony ten od wzmacniacza, wydaje się, że przejście jest przez ten bidny konektor od lampy i pole styku jest niewielkie. Jak już by tam miało zostać to zamienić kolejność tych przewodów i oczyścić do gołego blachę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piciu81 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Daj pod kanapę, tak żeby było tylko dla instalacji a nie wspólnie z lampą czy tam czymś innym bo szybciej, łatwiej, prościej. Tu niestety trzeba się właśnie przyłożyć. Potem czytamy takie między innymi tematy, mam instalje na tip top bo tak uważam a potem wychodzą kwiatki. Wysłane z mojego Nokia 6.1 Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Z tymi pomiarami jest spory problem , jakikolwiek błąd w instalacji wzmacniacza ( w bagażniku ) nie może być przyczyną spadków na źródle .Skoro zwiększenie obrotów niweluje problem , to śruba się w tym czasie nie dokręca, blacha nie oczyszcza a kable nie zwiększają przekroi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiiLZone Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Tak jak wyżej. Stawiam na zajechany altek i nawet milion kabli na big3 ani super masa dla wzmacniacza nie wyeliminuje problemu dużego spadku napięcia u źródła Przy 140A altku który działa poprawnie + aku nie powinno być tak drastycznych skoków napięcia zwłaszcza, że ustawienie 1kW multimetrem to realnie pewnie 2/3 z tego a może mniej. Gdyby chociaż zmierzyć VxA na kablu przy niższej częstotliwości niż 50Hz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Nie do końca, bo jeśli na ścieżce -aku -wzmak jest spadek ponad 2,6 V a na ścieżce + aku + wzmak jest 0,25 V to nie jest to normalne i źródło ( w sensie altek ) nie ma tu nic do rzeczy, bo mierzymy na ścieżce aku-wzmak.Oczywiście altek może być uszkodzony i przysiadać przy wyższych prądach, ( co wpływa na ogólny spadek napięcia w instalacji ), ale zastosowana metoda pomiaru spadku napięcia ( punkt - punkt na jednej ścieżce zasilania ) eliminuje w pewien sposób wpływ tego pływającego zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiiLZone Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Chyba nie doczytałem tego wątku Skupiłem się na pierwszych pomiarach. Wychodzi na to, że masa (z big) albo typowa wzmacniacza (do tej lampy) jest strasznie kiepsko zrobiona ale skoro na aku miał spadki do 12.8V to i tak dosyć duże jak na tej mocy więc źródło słabe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 No właśnie tu może być i jedno i drugie, stąd propozycja pomiarów "punkt-punkt", bo szybko można znaleźć problematyczne połączenie...Niby na poprzedniej stronie pomiar testerem ładowania z obciążeniem wygląda ok, ale to pewnie wykonywane jest przy jakimś nie za dużym prądzie kilkunastu A więc tutaj nie za bardzo wiarygodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.