Skocz do zawartości

Dziwne zjawisko z napięciem


Rayan2134
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

weź na próbę zrób kabel od silnika do akumulatora minusowy oczywiście 

i tak jak nakamichi pisał łączenie silnik-karoseria-akumulator 

sprawdz jaki masz spadek między akumulatorem a karoserią

Tylko się upewnię bo naprawdę już nie wiem czy to moja wina, może źle robię pomiary. Jak mierzę kabel masowy jedną końcówkę przykładam na styk wzmaka (-) drugą przykładam do oczka masy który jest przykręcona do karoserii. Oczywiście miernik ustawiam na V. Czy aby wszystko robię poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanów się.... jak będzie spadek to znaczy że połączenie karoseria-aku niedomaga....

każde łączenie musisz sprawdzić zaczynając od źródła prądu, czyli alternator-masa silnika, karoseria-akumulator, na końcu karoseria-wzmacniacz

 

 

teraz prześledziłem kable na fotach, masz mase koło rozrusznika do poduchy silnika i do aku?

jeśli tak to gdzie jest karoseria aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie to miejsce nie wygląda mi na karoserię, ale mogę się mylić.

to jest w podłużnicy czy jakiś element przykręcony do podłużnicy?

To miejsce gdzie spotyka się masa silnika do karoserii > masa karoserii do aku - na tym przykręcona jest podstawa akumulatora (wchodzą w górne otwory) ja zaś na boku znalazłem otwór wrzuciłem tam śrubę i przykręciłem te kable. Oczywiście wyszlifowałem do gołej blachy. Było to dość solidne dlatego wybrałem to miejsce.

 

To są te miejsca, zaznaczyłem je. Dodam że na tym po lewej również jest otwór na boku więc i tam mogę dodać jakąś masę, ale to będę kombinował po pomiarach. post-17285-0-06726400-1586867391_thumb.jpg

no właśnie to miejsce nie wygląda mi na karoserię, ale mogę się mylić.

to jest w podłużnicy czy jakiś element przykręcony do podłużnicy?

 

lekko po prawej masz punkt masowy na podłużnicy 

Tak wiem, po prawej jest oryginalny punkt masowy silnik > karoseria jednak nie dałem tam kabla ze względu iż jest to dookoła obudowane jakąś plastikową osłoną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz na próbę innego miernika i przewodów, żeby sprawdzić, bo może tu coś jest nie halo?

 

I jeszcze pytanie, czy ten przewód masowy idzie bezpośrednio z budy do wzmaka ( bo coś mi wygląda, że po drodze jest jeszcze kondensator )? Ten spadek 5/6V to jest pomiędzy minusem wzmaka a oczkiem przykręconym do budy ( w bagażniku, pod pasem itp )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz na próbę innego miernika i przewodów, żeby sprawdzić, bo może tu coś jest nie halo?

 

I jeszcze pytanie, czy ten przewód masowy idzie bezpośrednio z budy do wzmaka ( bo coś mi wygląda, że po drodze jest jeszcze kondensator )? Ten spadek 5/6V to jest pomiędzy minusem wzmaka a oczkiem przykręconym do budy ( w bagażniku, pod pasem itp )?

 

Miernik może i bym znalazł jakiś inny, z przewodami już ciężej.

Przewód masowy wzmaka pokolei idzie z budy > do kondensatora > i do wzmaka. Ten spadek mierzony był między oczkiem przykręconym do budy a konektorem (-) przy wzmacniaczu - pod pasami mierzyłem, na oryginalnym miejscu masy lampy tylnej, i na tym nowym miejscu co znalazłem. 

Tak teraz myślę, zrobię jeszcze pomiar między budą a kondensatorem i między kondensatorem a minusem wzmaka. Może mam uszkodzony kondensator? Ale najpierw zrobię pomiary od podstaw czyli przy źródłach żeby wyeliminować wszystko pokolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik może i bym znalazł jakiś inny, z przewodami już ciężej.

Przewód masowy wzmaka pokolei idzie z budy > do kondensatora > i do wzmaka. Ten spadek mierzony był między oczkiem przykręconym do budy a konektorem (-) przy wzmacniaczu - pod pasami mierzyłem, na oryginalnym miejscu masy lampy tylnej, i na tym nowym miejscu co znalazłem. 

Na dłuższą matę to już przestaje być zabawne . Jak masz 10 V spadku na ujemnym kablu to w to może uwierzyć jedynie dziecko w przedszkolu. Przy napięciu całkowitym 13,8 odejmuję te 10 to co mi zostaje ? Chcesz mnie przekonać , ze wzmacniacz gra poprawnie o osiąga zakładaną moc na zasilaniu niespełna 4 V ?  Ogarnij się , kup 5 metrów kabla za 5 zł i przyłóż się do tego , nikt na odległość Ci nie pomoże , jeżeli ma działać na tak lichych przesłankach . Straciłeś sam kolejne kilka dni , o innych nie wspomnę .

 

A jest jeszcze trzecie wyjście , kabel dodatni podnosi napięcie o 10 V :)

 

 

Nie może być spadku napięcia na kablu ujemnym 10,97 V przy wzmacniaczu i napięcia na zaciskach wzmacniacza < 12 V .

 

Wolniej a dokładniej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na dłuższą matę to już przestaje być zabawne . Jak masz 10 V spadku na ujemnym kablu to w to może uwierzyć jedynie dziecko w przedszkolu. Przy napięciu całkowitym 13,8 odejmuję te 10 to co mi zostaje ? Chcesz mnie przekonać , ze wzmacniacz gra poprawnie o osiąga zakładaną moc na zasilaniu niespełna 4 V ?  Ogarnij się , kup 5 metrów kabla za 5 zł i przyłóż się do tego , nikt na odległość Ci nie pomoże , jeżeli ma działać na tak lichych przesłankach . Straciłeś sam kolejne kilka dni , o innych nie wspomnę .

 

A jest jeszcze trzecie wyjście , kabel dodatni podnosi napięcie o 10 V :)

 

Myślisz że sobie to wszystko wymyślam? Proszę Cię. Robię pomiary najwidoczniej poprawnie, i przekazuję tutaj wyniki jakie mi się pokazują na mierniku. Nawet dodałem wcześniej iż nie jest to wartość stała, tylko najniższa która mi się ukażę na mierniku a ukazuję się ona na mniej niż sekundę, biorę ją pod uwagę bo raczej nie powinno tak być. W sobotę zabiorę się za to wszystko od podstaw, wyciągnę dolot, i zacznę pomiary w silniku - będę eliminował wszystko pokolei i podzielę się wynikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 10 V spadku na ujemnym kablu [...] osiąga zakładaną moc na zasilaniu niespełna 4 V ?

Raczej ma spadek z 14.3V do tych 10V.

 

Unikałbym użycia mocowania kabla minusowego do wszelkich "uszu" przysmarkanych do właściwej karoserii - często punktowe spawy, a po latach nie wiemy tak naprawdę jaka jest jakość styku w tych miejscach.

Szczególnie przy omawianych mocach i prądach.

Może zamiast prób upalenia wzmaka niskimi napięciami zasilania załatw odcinek takiej samej spawarki jak masz na plusie i daj linię minusową bezpośrednio z aku do wzmaka.

Dokonasz testu.

Jak uporasz się ze spadkami sprzedasz kabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej ma spadek z 14.3V do tych 10V.

 

No kurcze nie , skoro między mocowaniem pasa a wzmacniaczem .

Pisałem też o wyznaczenie jednoznacznego punktu odniesienia do wszelkich pomiarów , odbiło się i echo nie powróciło .

 

 

- Nowa masa pod kanapą > (-) wzmaka : 10,97V

Tak to chyba nigdzie nie zajedziemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze nie , skoro między mocowaniem pasa a wzmacniaczem .

Pisałem też o wyznaczenie jednoznacznego punktu odniesienia do wszelkich pomiarów , odbiło się i echo nie powróciło .

 

 

Tak to chyba nigdzie nie zajedziemy

Czyli twierdzisz że mam robić pomiary w ten sposób?

Punkt wspólnej masy pod maską > wzmak/masa z budy itp.? 

Bo już się pogubiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny i ostatni .


Z tymi pomiarami jest spory problem , jakikolwiek błąd w instalacji wzmacniacza ( w bagażniku ) nie może być przyczyną spadków na źródle .

Skoro zwiększenie obrotów niweluje problem , to śruba się w tym czasie nie dokręca, blacha nie oczyszcza  a kable nie zwiększają przekroi.

 

Jeżeli pomiędzy źródłem zasilania a odbiornikiem w zakładanym stanie nie powstaje spadek większy niż 0,3 V , a sam zasadniczy spadek z 14 do 12V jest kompensowany obrotami to jaka jest potrzeba grzebania w kablach na drodze źródło - wzmacniacz ?


 

 


Sprawdziłem właśnie multimetrem napięcia na aku oraz przy wzmaku.
Aku:
Napięcie na postoju - spada do 12.8V max
Napięcie na postoju (2000 obr.) - spada 13.9V max
Przy wzmaku:
Napięcie na postoju - spadek 12.5V max
Napięcie na postoju (2000 obr.) - 13.7V max

Cała reszta to tylko pochodna tego , ze nikt nie przyjął do wiadomości najprostszych faktów .

 

Do ew weryfikacji jest jedynie uziom alternatora i jego wydajność .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, dzisiaj miałem trochę czasu i zacząłem dłubać. 

Zajrzałem na wstępie do masy silnika, jest ona dokręcona do mocowania rozrusznika (tak jak widać na zdjęciach) są dwie nakrętki. Wyciągnąłem całą tą śrubę i wszystko ładnie dookoła poczyściłem papierkiem do błysku. Skręciłem wszystko i zacząłem pomiary. 

Nie wiem czy te wyniki są dobre czy coś znowu schrzaniłem ale stosowałem się do porad i wskazówek jakie mi tutaj pisaliście. 

Włączyłem muzykę, i sprawdzałem pokolei

masa silnika > karoseria = 0,00

karoseria > (-) aku = 0,00

(-) wzmaka > masa karoserii w bagażniku = na początku było 0,00V później 0,01V

(uderzenia basu oczywiście były i sam byłem zaskoczony że nawet najmniejszego spadku nie ma w tych połączeniach)

(-)aku > (-) wzmaka = max spadek jaki odnotowałem na tej ścieżce to 0,25V

(+)aku > (+) wzmaka = max spadek 0,43V

 

Na postoju bieg jałowy przy mocnym basie napięcie instalacji najniżej spada do 12,6/12,8

Na postoju 2000obr. przy mocnym basie napięcie instalacji spada najniżej do 13,4/13,6

 

Na pewno sprawdzę wydajność prądową alternatora (ale to jak się uspokoi wszystko z koronaświrusem) bo nie powinno chyba aż tak siadać to napięcie przy 140A alternatorze, tym bardziej gdzie niby +/- mój sub oddaje 1000RMS.

Myślę również nad pociągnięciem kabla (-) prosto od akumulatora do bagażnika. 

Wydaję mi się że te wyniki gdzie nie ma najmniejszego spadku nie są poprawne ale mogę się mylić.

Teraz chciałbym znać wasze zdanie, czy te wyniki są poprawne czy jednak zawsze jakiś minimalny spadek będzie? (chodzi mi o pomiary pod maską)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są normalne wartości ( tzn realne ), tam gdzie masz stan zerowy to zapewne kwestia zakresu na jakim robiłeś ten pomiar .

Napięcia pod obciążeniem pomiędzy źródłem a wzmacniaczem powinny różnić się o sumę spadków napięć na kablu plusowym i linii na masie plus kabel masa - wzmacniacz . Różnica to zapewne sprawa dokładności/ sposobu pomiaru , ale nic stawiającego wyniki "na głowie " tu nie widać . Brawo :wink2: i szkoda , ze tak późno .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...