Skocz do zawartości

BMW 5 F10


fiat500vibe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam grupowiczów!

 

Nasz mały projekt wykonany z pomocą forumowego kolegi @raffiodense 🙏

Auto to BMW F10 z 2016r z silnikiem 3,0D. Standardowo wyposażone w system base audio, który nie gra. Przyszedł zatem czas by to poprawić.

 

Początkowo zakładaliśmy, że instalacja ma być całkowicie niewidoczna, ale koncepcja zmieniła się w trakcie...

Zaczęliśmy od przygotowania okablowania oraz wyklejenia przedniej pary drzwi i bagażnika, wykorzystane zostały maty Bitmat, zarówno AB-2 jak i AB-25.

Powstały customowe trójkąty pod tweetery, w drzwiach przeszczepiono midy, a pod fotelami zmodyfikowano oryginalne obudowy i woofery grają w komorach IB.

Do bagażnika wpadła skrzynia CL pod 2x12 skierowana głośnikami do kabiny, a na jej tył trafiły piece przykryte plexą i podświetlone delikatnym ledem.

 

TW: ScanSpeak Illuminator D3004/602000

MID: ScanSpeak 10F/8414G10

WF: SoundStream Exact6

Sub: SoundStream Exact12 x2

Piecyki: Alpine PDX-M12 + tymczasowo Match PP-86DSP z wkładką MEC BT.

 

System po wstępnym strojeniu i złożeniu u @raffiodense wykazuje ogromny potencjał. System brzmi teraz przejrzyście i ma w sobie to coś, najchętniej nie wysiadałoby się z auta 😁 Oldschoolowe przetworniki Soundstreama nie zawiodły. 😄 Ze względu na za słaby piecyk zasilający woofery, niebawem nastąpi zmiana na prawdopodobnie Helixa P-Six i wtedy uzyskamy większą głośność i konkretny  pazur. 

 

Wrzucam troche fotek z przebiegu prac. Zapraszam do komentowania. To be continued...

 

image.jpeg.343100cef27193f7828f9791a7f50ce4.jpeg

 

Wygłuszenie klapy i kufra:

 

image.thumb.jpeg.0616e2969a0fcaca615a120df1b1ac9d.jpeg

 

W4.thumb.JPG.5d15ce110d1acb2136eeeaf5f06c6624.JPGW3.thumb.JPG.f5e513c999ab2e0bb1e591c7eefc73ad.JPGW2.thumb.JPG.cdbb55b3a2ecfad0a81e3f311d4d1269.JPG

 

Trójkąty pod TW:

 

T2.thumb.JPG.00c57617d8da12aa958f9aeef6182111.JPGT1.thumb.JPG.68ee7afbfcbf20a41ac11575fa1f7067.JPGT6.thumb.JPG.56257bbdab6718cc60178081f65f5813.JPGT7.thumb.JPG.b5f7085df4e63ce0f8a926f96b4321c6.JPG

T9.thumb.JPG.9f584bc25a5e7d6b98275353242cde8d.JPGT8.thumb.JPG.6d8fdbfc21efdbccc11dfce916a7550c.JPGT5.thumb.JPG.49997518a20ba19cc1941ab041de205e.JPGT4.thumb.JPG.00f77b47b24a408a56b2ae1b34fc1e23.JPGT3.thumb.JPG.fc4772dba870c8ce80801ecb290d3f90.JPG

 

Skrzynia:

 

S6.thumb.JPG.19a3d1ce2cd70fe3effef8d390403b5e.JPGS5.thumb.JPG.9df43c55bdb69f711e93cf0a15368edc.JPGS4.thumb.JPG.0674713b4f51387950f4dd3884ae47e0.JPG

S3.thumb.JPG.60995024b55aa42b456f05ccaca29f97.JPGS2.thumb.JPG.bf9c73951281647417208d8a5dc02486.JPGS1.thumb.JPG.3e60871a434e5624ce665c701b00968d.JPG

 

Woofery pod fotelami:

 

image.thumb.jpeg.21bd118417f82d68c4792dfa5a21b7bb.jpegW10.thumb.JPG.647f9fc7f52e800193f4cfb82ce3e9b8.JPGW9.thumb.JPG.8970814186aaedf5028994396743233c.JPGW8.thumb.JPG.16a31e11e16bb5d0873089924e7ed2ac.JPGW7.thumb.JPG.ce323560216f04d4b4ffb13b09f47c98.JPGW6.thumb.JPG.a777dfeb475de2de02237e5c3ba6b858.JPGW5.thumb.JPG.b99f49ee4abf65fa83d064b616ad8355.JPGW1.thumb.JPG.15b751a1d8d9b0792dcaf215353bf674.JPGW3.thumb.JPG.47d31a3f5e5358891bfa74c1f6b033d6.JPG

W2.thumb.JPG.9f86c8ee8450118196a2b32d0ace9ee4.JPG

 

Midy w drzwiach:

 

image.thumb.jpeg.d10d4402396e7a11ad45149589435eae.jpeg

 

Zabudowa od strony kufra:

 

Z3.thumb.JPG.3ddfaa023be38bb63c4c8caa6f8ba2a4.JPGZ2.thumb.JPG.53ab74a7eb57c49da908bacd7dcd4594.JPGZ1.thumb.JPG.8567a0bd8439bf4b7f3b7c7dc6bb619f.JPGimage.thumb.jpeg.d380c70659849a7e4ace84aa76cb91eb.jpeg

image.thumb.jpeg.18d05a7812613093628104073238ced7.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 127
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

27 minut temu, czarnyturek napisał:

Kawał roboty. Graty! Robiliście w pełni aktywkę a jezeli tak to jak poradziliście sobie z kablami w przednich drzwiach? No i jak masz cięte woofery pod fotelami? Ja zauważyłem, że im wyżej tnę tym lepiej.

Tak, pełna aktywka. Kostki zostały rozwiercone i bez problemu przeszły dwie pary przewodów.

Co do wf... W miejscu odsłuchu ich charakterystyka zaczyna opadać przy 270Hz więc powyżej nie ma sensu ciąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fiat500vibe napisał:

Nasz mały projekt wykonany z pomocą forumowego kolegi @raffiodense 🙏

Uhuhuu, bym powiedział że to skromnie powiedziane że z pomocą 😁😁też bym chciał żeby mi tak ktoś pomógł. Graty Rafał za tą instalke 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Piciu81 napisał:

😁😁Graty Rafał za tą instalke 👍

Dziękuję

Ale to nie moja instalka i nie moje auto, moja tylko robota a i to nie cała.

Graty dla Norberta że się zdecydował, kupił polecone klamoty, zrobił w aucie to o co poprosiłem bym miał bazę, i za to że ma zadbane oraz teraz fajnie grające autko!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fiat500vibejak już ktoś wyżej zauważył :D kawał dobrej roboty :D  Miło że ktoś jeszcze grzebie w takich autach... jest to raczej rzadko spotykana zajawka :D Elegancko Ci to wyszło na tą chwilę... zobaczymy jak będzie to wyglądać finalnie a na tą chwilę to pjona za chęci i zawzięcie :P Jeśli mogę pomarudzić to montaż TW Mnie nie urzeka wiadomo że dla jakości dźwięku jest wporzo ale niestety to nie wygląda :D 

Czekam na dalszy rozwój sytuacji 😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Piciu81 napisał:

Oczywiście graty dla was obu, właściciela i montero-tunera bo fajna instalka na fajnych gratach, sam conieco z tego przytulił😁

Teraz podmianka Matcha i strojonko i będzie szapoba 👍


dzięki! szukamy P-sixa i bedzie montowany 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie duży plus za wykorzystanie seryjnych miejsc pod fotelami na woofery bez udziwnień typu jakaś rzeźba w drzwiach czy na dole słupka A, z moich doświadczeń w F40 wynika że warto wytłumić zewnętrzne nakładki progowe przy mocnym graniu bo tam skierowane jest wyjście z tej komory woofera. Nie jest to dużo pracy a efekt był bardzo dobry, totalna cisza z progu i brak wibracji. Kolejna sprawa to otwór stratny w podłodze, u mnie zatkanie go powodowało dużo słabsza pracę tej komory i zanik niskich częstotliwości. Co do trójkąta na tweeter wytapicerowanie go w materiale podobnym jak na drzwiach czy też coś typu alcantara znacznie podniesie walory wizualne. Jeśli chcesz przejść na P SIX to u mnie sprawdzało się wejście bezpośrednio z jednostki OEM do wejścia RCA a nie po HI Input, omijasz w ten sposób tę cześć wejściowa która ma swoje ograniczenia ze wzgledu że musi tolerować syhnał nawet do 30V, radio musi być zakodowane jako HiFi oczywiście, maksymalny poziom sygnału który się tam pojawiał było to 7/8V nie pamiętam dokładnie w tej chwili, wtedy odpusczasz grę z BT i zaczynasz grać z pendrive FLAC co znacznie zmienia system jakościowo a do tego masz pełną integracje OEM, w F40 jest idealnie płaska charakterystyka z seryjnego radia warto sprawdzić co jest u Ciebie wejsciowym analizatorem z DSP Tool nawet teraz MATCHem tylko przekoduj najpierw system. Powodzenia przy dalszym rozwoju instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, michas75 napisał:

Jak dla mnie duży plus za wykorzystanie seryjnych miejsc pod fotelami na woofery bez udziwnień typu jakaś rzeźba w drzwiach czy na dole słupka A, z moich doświadczeń w F40 wynika że warto wytłumić zewnętrzne nakładki progowe przy mocnym graniu bo tam skierowane jest wyjście z tej komory woofera. Nie jest to dużo pracy a efekt był bardzo dobry, totalna cisza z progu i brak wibracji. Kolejna sprawa to otwór stratny w podłodze, u mnie zatkanie go powodowało dużo słabsza pracę tej komory i zanik niskich częstotliwości. Co do trójkąta na tweeter wytapicerowanie go w materiale podobnym jak na drzwiach czy też coś typu alcantara znacznie podniesie walory wizualne. Jeśli chcesz przejść na P SIX to u mnie sprawdzało się wejście bezpośrednio z jednostki OEM do wejścia RCA a nie po HI Input, omijasz w ten sposób tę cześć wejściowa która ma swoje ograniczenia ze wzgledu że musi tolerować syhnał nawet do 30V, radio musi być zakodowane jako HiFi oczywiście, maksymalny poziom sygnału który się tam pojawiał było to 7/8V nie pamiętam dokładnie w tej chwili, wtedy odpusczasz grę z BT i zaczynasz grać z pendrive FLAC co znacznie zmienia system jakościowo a do tego masz pełną integracje OEM, w F40 jest idealnie płaska charakterystyka z seryjnego radia warto sprawdzić co jest u Ciebie wejsciowym analizatorem z DSP Tool nawet teraz MATCHem tylko przekoduj najpierw system. Powodzenia przy dalszym rozwoju instalacji.


Dzięki! System już dawno przekodowany, jeszcze przed montażem. Sprawdzimy z @raffiodense to o czym wspomniałeś ☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Szczurek1986 napisał:

jest to raczej rzadko spotykana zajawka

Ee tam. Po prostu ludzie zwiali z for na rzecz g*******go fejsbuka.. :(

 

Fajna instalka. Faktycznie TW można by lepiej wykończyć ale to zawsze można zrobić.

LED fajna sprawa, tylko jak wpadnie docelowy setup, to fajnie okablować 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie zwiał, tylko mam wrażenie że starszym użytkownikom forum nie che się już 125 pisać to samo ...?

Weź sobie dowolny woofer, zamontuj go pod taboretem i idź posłuchać tego do pomieszczenia o kubaturze samochodu, komórki, łazienki...

Jeszcze nigdy nie udało mi się uzyskać dobrego basu siedząc na nim.

Noszę się z zamiarem wymiany auta na nowe i oglądam fabryczne lokalizacje. Nie próbuję się przekonać, że producent myśli o mnie jako o entuzjaście HiFi. Bez względu czy to VW czy Mercedes.

Oczywiście bardzo wiele zmieniło się w konstrukcji aut. Natomiast w akustyce - nic. Nadal działają te same reguły😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że tobie się nigdy nie udało to znaczy że się nie da?  Nie mierz wszystkich swoją miarą. Bez wchodzenia w szczegóły bo nie zamierzam burzyć przekonań forumowych ale da się to zrobić woofer normalnie kopie po środku deski. Auto było w Gliwicach każdy mógł posłuchać jakoś nikt zastrzeżeń do pracy woofera nie miał.

 

Jak bierzesz jak to napisałeś jaki kolwiek woofer i zakładasz pod siedzeniem oczekując efektów to nie dziwne że ich nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2023 o 19:58, fiat500vibe napisał:

szukamy P-sixa i bedzie montowany

Dobry wybór, szukaj wersji MK2, nie ma problemów z przegrzewaniem się.

 

Pytanie, czemu SS 10F z małym magnesem?

 

Co do słabej gry woofera spod stołka to można już dawno włożyć między bajki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michas75 napisał:

To że tobie się nigdy nie udało to znaczy że się nie da?  Nie mierz wszystkich swoją miarą. Bez wchodzenia w szczegóły bo nie zamierzam burzyć przekonań forumowych ale da się to zrobić woofer normalnie kopie po środku deski. Auto było w Gliwicach każdy mógł posłuchać jakoś nikt zastrzeżeń do pracy woofera nie miał.

 

Jak bierzesz jak to napisałeś jaki kolwiek woofer i zakładasz pod siedzeniem oczekując efektów to nie dziwne że ich nie ma.

Mnie się nie udało, bo... Nie zwykłem kopać się z koniem i tracić czasu na to, by ładować membranę siedziskiem fotela. Tu rozmawiamy rozumiem o jakościowym graniu a nie o upgrade fabryki. Każde działanie będzie od niej lepsze. Nic odkrywczego. Nawet podwójna konwersja z cyfry na analog i z analogu na cyfrę będzie lepsza jak ori. To... Ugrade. 

Są takie konstrukcje, ale oparte na filcu i długotrwałe dostrajane. Bez wpływu na to co znajduje się przed i za membraną o strojeniu możesz zapomnieć. Delikatnie przypominam, że energii jest tyle samo z przodu i z tyłu membrany woofera. Jeśli nad tym nie panujesz to coś tam bumba, ale trudno to nazwać midbasem. Tym bardziej jeśli chcesz się zapuszczać ponad 150 Hz. Chciałoby się choć jakaś część średnicy mieć nie spod fotela czy total poza osią z drzwi. 
Lokalizacja i brzmienie to dwie zupełnie różne rzeczy jak Szczecin i Gliwice. 
Praca głośnika dynamicznego zmienia się w sposób ... dynamiczny. To, w jaki sposób załadowana jest masa powietrza ma kluczowe znaczenie. W końcu słuchasz jak ta membrana porusza masą cząstek powietrza. Także spod fotela. Po co sobie robić pod górę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, szymin89 napisał:

Dobry wybór, szukaj wersji MK2, nie ma problemów z przegrzewaniem się.

 

Pytanie, czemu SS 10F z małym magnesem?

 

Co do słabej gry woofera spod stołka to można już dawno włożyć między bajki. 

Rozumiem, że długość fali spod fotela też możemy sobie wsadzić między bajki? I potem dziwota, że nie chce się czegoś tłumaczyć 125 raz

IMG-20231209-WA0004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, są ludzie którym to gra. Może oczekiwania są zbyt kanoniczne ewentualnie pokłady sprzętowe nie wykorzystane. Wiadomo że woofer spod fotela nie zagra jak ten z drzwi czy kickpanelu. Trzeba się do tego po prostu dostosować.

Najlepsze jest to że znam samochód gdzie właściciel celowo przeniósł woofer pod fotel bo mu z dzwi nie chciał grać.

 

Wykonywałeś jakieś pomiary czy zerknąłeś w tabelkę i stwierdziłeś że nie ma bata aby to grało?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper porozmawiaj sobie z osobami które znają mój samochód czy z Kamilem czy z Łukaszem a może z Marcinem K. który go stroił. Ja nie zamierzam się z tobą licytować na długości fal i walczyć z teorią kiedy praktyka się broni, trzeba było posłuchać nie było by kontrowersji. Kiedy nie wiesz że czegoś się nie da zrobić i poświęcisz temu troszkę więcej czasu niż wrzucenie czegoś po czym stwierdzenie że to nie działa uwierz mi że się da i żadna tabelka tego nie zmieni.

 

Ja nie twierdzę że wsadziłem tam głośniki i od kopa to była bajka, sporo pracy, kombinacji i czasu poświęciłem by dojść do dobrych efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tyczy się Twego auta a zasady. Praktyki a nie teorii się tyczy. Fizyki a nie fizykoterapii. Ot tyle. Mojej sąsiadce też się u mnie podoba. I ona ma podobne prawo do oceny. Ale czy ona wie co to dobry Midbass? wątpię. Nie wątpię a wiem, że spod fotela może coś grać. Nawet kreślić ładne kreski. Ale kłopot, że to o brzmienie chodzi a nie o kreski.

Ale jeżeli podoba się granie.... to najważniejsze. W końcu o to w tym chodzi 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwilę dyskusja jest jałowa bo Ty wiesz lepiej chociaż nie slyszaleś masz pewność że ja nie wiem co to mid bass, znasz zasady i tyle lecz czasem warto wyjść z własnej bańki informacyjnej usiąść i posłuchać, to takie proste i nie boli. Zamiast wklejania tabelek oraz tracenia czasu na pisanie farmazonów o sąsiadkach trochę pokory było by tu wskazane ale wtedy moglo by się okazac że te wszystkie prawdy są nic nie warte i trzeba zrewidować światopogląd.

 

Prawisz tu jak pewni jegomościowie z grup FB którym wydaje się że zjedli wszystkie rozumy bacznie komentując wszystkie instalacje spoglądając ze swojego piedestału na odległość a kiedy pojawiają się od nich samochody ze sprzętem za worki pieniędzy i jedynymi słusznymi rozwiązaniami totalnie nie robią na nikim wrażenia wręcz negatywne a właścicielowi ciężko przyjąć krytykę face to face i zaczynają szukać pomocy u tych u których poprostu dobrze gra.

 

Tylko tak się składa że z jakiś nieznanych powodów oni sami omijają imprezy branżowe by pokazać swoje samochody poparte nie kończącymi się teoriami, wnioski nasuwają się same.

 

Przekaż pozdrowienia sąsiadce ona pewnie rację ma.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem w dziedzinie akustyki a jedynie lubię gdy muzyka dobrze brzmi. To oczywiście kwestia gustu i tak brzmienie auta Michała może się podobać lub nie. Niemniej trudno znaleźć w nim słaby punkt w zakresie pracy wooferow. Jest kick, szybkość, lokalizacja i spójność z subem. Wg mnie jest to akurat niewątpliwie jeden z mocniejszych punktów całej pracy w jego beemce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...