Jump to content

Various

Użytkownik
  • Posts

    600
  • Joined

  • Last visited

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Śląsk

Recent Profile Visitors

1,472 profile views
  1. Sprawdź w instrukcji. Większość helixów ma w środku potencjometry gain dla kanałów wej.
  2. Z Thomasem tak jest, trzeba sie przypominac. Dopiero wrocil z urlopu.
  3. Rzetelnych porównań w świecie CA jak na lekarstwo. Podstawowy błąd to porównywanie komponentów pomiędzy różnymi instalacjami czy aplikacjami. Nie liczyłbym na takowe. Wciąż nie rozumiem pogoni za używanymi MP, kiedy nowe u Thomasa są w śmiesznej wręcz cenie jak na to, co potrafią. A między 5.16 a 7.16 jest niewielka różnica cenowa. Kosz, wielkość magnesu, kształt zawieszenia górnego, faktura membrany, RMS - bliźniaczo podobne do 5.16. Ciekawe czy tutaj jakaś kooperacja była 😉
  4. Ale jaki Ty masz problem realnie? Membrana nie "faluje"? Wiesz, że to tzw. efekt "rolling shutter" i w rzeczywistości, głośnik nie faluje?
  5. Podsumowując: Jeśli użyłeś przewodu mikrofonowego, który ma 2 żyły i ekran - możesz spróbować: Jedną z żył puszczasz sygnał, drugą masę. Ekran łączysz do masy tylko po jednej stronie (i kabel możesz wtedy wpiąć na dwa sposoby/"kierunki"). Jeśli masz przewód instrumentalny, nie kombinuj. Sytuacji, którą opisujesz, w/w "rozwiązanie" wręcz nie powinno naprawić. Ja bym szukał w innym miejscu. Weź podmień ten wzmacniacz 😉
  6. Jeśli Twoje kabelki robiłeś z przewodu tzw. instrumentalnego/gitarowego (jedna żyła i ekran) to nie masz takiej możliwości.
  7. Zdecydowanie warto. Generalnie na starym Rodeku kiedyś też miałem podobny objaw. Minął po przesiadce na sprawdzoną konstrukcję. Nie drążyłem dalej.
  8. Za dokładnie tyle kilka działów obok masz DSP Mini na sprzedaż, spełnia wszystkie wymagania. Nowy procek za 1500zł będzie miał 30% możliwości Helixa.
  9. Pisz do Thomasa z MP, sprzeda Ci co chcesz.
  10. Myślisz, że te 12.5kHz-16kHz jest kluczowe? Koncentrujesz siły nie w ten obszar, w który powinieneś. Masz 2 mikrofony, trzeci Ci niepotrzebny 😉 Zacznij mierzyć, stroić i wyciągać wnioski. Podbij sobie 12kHz i zobaczysz jak bardzo (nie)potrzebna Ci laboratoryjna dokładność w tym paśmie 😉 Jak mogę jeszcze coś doradzić, to z przymrużeniem oka traktuj wiedzę i teorie z kanału YT "RAW-CAt". Testuj, myśl, wyciągaj wnioski, bądź dociekliwy. Jak już obędziesz się z tematem i potestujesz, sprzedaj jeden z mikrofonów, zostaw sobie superluxa i dokup mały interfejs audio 2in 2out, żeby móc robić pomiary online (np. smaart) oraz takie z loopbackiem (w REW). "Acoustic time reference" z REW'a jest zgubny. Ale teraz za dużo o tym nie myśl. To się musi ułożyć w głowie. Jak jesteś z NL to możesz odezwać się do Tonny Evers - pewnie też podpowie na miejscu co i jak, fajny, otwarty gość (i sędzia EMMA).
  11. Jeśli ten większy 10F wejdzie to przeszukaj Giełdę, może komuś zalegają. Generalnie ja bym przeszperał giełdę tak czy siak i zrobił listę opcji zamiast ładować się w nówki 😉
  12. Zostaw go, jest "prawidłowy" dla 2way z wooferem w drzwiach 😉 I też wcale nie taki straszny dla ucha. Natomiast oczywiście 3way pozwoli ten ubytek nadrobić. Pomyśl o słupkach. Wtedy taki MP 5.8 jak znalazł 😉 Scan 10F też dobry pomysł 😉 Mastah Ci je stoczy.
  13. Raczej nie wejdzie. Miałem 5.8, magnes jest niewiele mniejszy po średnicy niż sam głośnik 😉 Tym bardziej odpuść kopułki. Podbijanie w tych okolicach niczego nie wnosi, tym rządzi fizyka. Niby ok, trzymałem w ręce. Natomiast te głośniki są plastikowe Odezwij się do @nakamichi bo kojarzę, że ma sensowne średniaki blisko Twojej docelowej ceny.
×
×
  • Create New...