Skocz do zawartości

Czy liczba głośników ma znaczenie? Porównanie Marka Levinsona do zestawu 2 drożnego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zbudowałem już w swoim życiu kilka instalacji CA, wygłuszając w pełni auto, na podzespołach BRAX-a i DLS-a, wysterowanymi aktywnie, lecz nadal uważam się za laika w tym temacie i proszę bardziej doświadczonych forumowiczów o pomoc. 

Jak to jest z ilością głośników w pojeździe? Na forum panuje trend instalowania wyłącznie zestawów 2-3 drożnych plus subwoofer. Natomiast w pojazdach marek premium, przywołam tutaj Lexusa i ich zestawy Marka Levinsona mamy do czynienia z kilkunastoma głośnikami często o małej mocy, wyglądają bardzo budżetowo lecz według dziennikarzy motoryzacyjnych i muzyka z kanału "Saturday Car Fever" na YT grają rewelacyjnie.

Nie miałem możliwości porównania zestawów fabrycznych za kilkadziesiąt tysięcy złotych do "klasyki" czyli zestawu 2 drożnego i subwoofera.

Czy te drogie fabryczne zestawy grają lepiej od dobrze zrobionej "klasyki"?

Czy w dużym sedanie warto na tylnych drzwiach instalować woofery lub midrange czy zestaw 2-drożny?

Pytam bo wolę skorzystać z wiedzy i doświadczania profesjonalistów niż topić tysiące zł w zestaw który będzie kopią np. Marka Levinsona i okaże się porażką.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz porównać sam, jakiś czas temu mój sąsiad kupił sobie nowe BMW5, jeszcze miałem DSa (2way + sub) i podszedł jak czyściłem auto żebym posłuchał jego nabytku z systemem BOWERS & WILKINS za 22k.

Mówił, ze widzi, ze ciagle coś dłubie i się śmiał ze po co się męczyć jak można dopłacić i mieć wypas. Posłuchaliśmy, gra fajnie, nie powiem, ale po wszystkim poszliśmy do DSa, no już nie był taki dumny ze swojego zestawu, a jak mu powiedziałem, że to połowa kwoty jaką on wydał, to go chyba dobiłem :) :)

A dodam jeszcze, że wszystko robiłem sam wiec było sporo niedociągnięć i błędów instalatorskich. Dlatego tez w kolejnym aucie nie będę skupiał się na zmianie klocków tylko na całej reszcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te systemy mają być tanie w produkcji, lekkie i trafiać w gust przeciętnego użytkownika. Więcej basu i trochę lepszy dźwięk ma wystarczyć. Za to jeden cel producenta spełniają w 100%, większy zysk...  Taka moda, jak na wyświetlacze dotykowe do wszystkiego, nawet jeśli nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś słuchałem systemu seryjnego w Range Roverze, trzy drogi z przodu, co więcej tam było to nie wiem ale grało już przyjemnie, scena i detale na wysokim poziomie. Jeśli się nie mylę to były ceramiczne tweetery, widać je było przez maskownicę. I to by było na tyle z dobrze brzmiących, znanych mi fabrycznych systemów.

 

Ps. Czasami mniej znaczy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, z fabrycznych systemów mógłbym mieć Burmestera ale tylko w S, bo te montowane w E lub C to już nie robi żadnego wrażenia poza ładnymi maskownicami.

W Sce już na etapie projektowania wzięto audio pod uwagę i tak np wnęki w karoserii są wykorzystane jako komory pod głośniki .

Żaden system w Audi nie sprawia chęci posiadania , wyżej wspomniany Meridian słuchałem swego czasu na targach HiFi w Monachium i brzmiało to dość miałko , neutralnie.

Podobnie systemy VW sygnowane Dynaudio z prawdziwym graniem w stylu np Esotarow niewiele poza logo ma wspólnego .

Problem w nowych samochodach jest inny , np stopień integracji multimediów z elektroniką auta czy np zarządzanie energią nie biorące pod uwagę obcych komponentów pobierających dziesiątki amper.

Edytowane przez truck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw Bang&Olufsen w A5  z 2013r za jakieś chore pieniądze gra bardzo przeciętnie. Nawet scena nie jest jakoś dobrze ustawiona. Ok, gra lepiej niż golas, ale ta różnica nie jest warta nawet 2500 pln a co dopiero 10x tyle...

 

Nie żebym chciał bronić VAGa w jakimkolwiek stopniu ale biorąc pakiet głośników jak np Bose albo B&O nie kupuje się tylko i wyłącznie samych głośników lub wzmacniaczy. W pakiecie są również inne szyby (Acoustic) oraz inaczej jest auto wygłuszone i kilka innych drobnych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz porównać sam, jakiś czas temu mój sąsiad kupił sobie nowe BMW5, jeszcze miałem DSa (2way + sub) i podszedł jak czyściłem auto żebym posłuchał jego nabytku z systemem BOWERS & WILKINS za 22k.

Mówił, ze widzi, ze ciagle coś dłubie i się śmiał ze po co się męczyć jak można dopłacić i mieć wypas. Posłuchaliśmy, gra fajnie, nie powiem, ale po wszystkim poszliśmy do DSa, no już nie był taki dumny ze swojego zestawu, a jak mu powiedziałem, że to połowa kwoty jaką on wydał, to go chyba dobiłem :) :)

A dodam jeszcze, że wszystko robiłem sam wiec było sporo niedociągnięć i błędów instalatorskich. Dlatego tez w kolejnym aucie nie będę skupiał się na zmianie klocków tylko na całej reszcie ;)

co konkretnie miałeś wtedy zamontowane w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...