Skocz do zawartości

Dziwne zjawisko z napięciem


Rayan2134
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem miejsce masy na miejsce pod kanapą, pod śrubę na mocowanie pasów. Niestety wygląda na to że nic to nie pomogło. Jutro zrobię kolejne pomiary i przy chwilce czasu zajrzę do masy silnik > karoseria, jeśli to nic nie da to chyba trzeba celować w alternator. Masakra...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A tak wracając to tego problemu ze stukaniem suba po wyłączeniu radia. Co to może być? Kiedyś w innym aucie na tym samym radiu też miałem taki efekt ale zrobiłem przekaźnik dzięki któremu mogłem włączyć wzmacniacz za pomocą guzika oraz go wyłączyć i pomagało. Liczyłem że tutaj nie pojawi się ten problem, a jednak. Kwestia radia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odłącze RCA problem nie występuje, zakaldam że kable do zmiany na lepsze?

 

 

Ciągłość obwodu doskonale sprawdza pomiar rezystancji , w tym zakresie ( opisany efekt ) każdy sprawny kabel RCA będzie równie dobry.

To w co celować?

 

Sprawdzić/podmienić  jednostkę i nie sugerować sie sprawnością bo gra .

Zmierzyć kabel RCA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować odłączyć RCA  od wzmaka i zrobić pomiar napięcia między masami rca na radiu i na wzmaku. Jak odłączysz RCA od strony wzmaka to po prostu podłącz multimetr między masę RCA idącego do radia ( wtyczka ) i masę RCA wzmaka ( gniazdo ) i sprawdź czy przy wyłączeniu pojawia się jakiś skok napięcia. Teoretycznie cały czas powinno być 0V, jeśli pojawia się jakiś pik napięcia to masz powód "strzału w subie" - pojawia się chwilowy prąd wyrównawczy płynący pomiędzy masą radia i wzmaka. Możesz wtedy spróbować zasilić radio z tego samego miejsca co wzmak, czyli u Ciebie mogło by to być, dla ułatwienia podłączenia, złącze na kondensatorze ( czasem wystarczy sama masa, czasem trzeba dać do radia i masę i +12V ).

 

Weź tylko pod uwagę, że może być to też wpływ tego spadku napięcia, który masz na masie między -aku a  - wzmaka i najpierw zacząłbym od zlikwidowania tego problemu a dopiero potem walczył ze strzałem. 

 

Ewentualnie jak masz pod ręką inne radio to tak jak sugerował nakamichi - chwilowa podmianka radia i będzie wiadomo czy jest to jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za podpowiedzi. W sobotę od rana wezmę się za sprawdzenie całego big 3, pozmieniam miejsca -aku>karoseria na inne (obok oryginalnego punktu masy). Konektory będą miały styczność na całej powierzchni z karoserią - bo moje oryginalne punkty masowe wyglądają tak że jest złączona razem jakby nakrętka u podstawy z wystającym gwintem. Oczywiście starałem się te małe podstawy czyścić papierkiem jak tylko mogłem ale być może nie jest to wystarczające. Dodatkowo zamienię kolejność kabli. Na chwilę obecną +alternatora oryginalny jest pierwszy zaś na nim dopiero mój dołożony, może da to nieco lepsze połączenie z grubszym kablem. Tak samo sprawdzę masę silnik karoseria czy aby wszystko jest tam w porządku.


post-17285-0-42884800-1586539171_thumb.jpgO takie coś. Myślicie że takie miejsce na masę jest w porządku czy może lepiej to miejsce obok do gołej blachy i bajeczka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa od silnika > karoserii może być w tym samym miejscu co (-) aku > karoseria? Nie ma to chyba znaczenia, czy się mylę? Bo tak patrzę to akurat dobrze by mi się to ułożyło w ten sposób. Dam masę od silnika w miejsce gdzie (-) do karoserii. Na tamtym zdjęciu jest to otwór obok ten oryginalnej masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaje masę do tego punktu który jest już wyszlifowany do blachy, na zdjęciu jeszcze pokazuje miejsce masy silnika, mam nadzieję że teraz będzie w porządku

Dokładnie tak to wygląda, masa silnika do karoserii i od tego samego punktu masa karoserii do minusa aku

Wszystko poprawione. Na postoju przy mocnej nutce napięcie spada max do 13,5/13,6V i szybko wraca do 14,3V. Z kolei podczas jazdy na mocnej nutce napięcie spada max do 13,8V na dosłownie chwilkę, później wskakuje na 14-14,4V.

Sprzęt gra o niebo lepiej niż do tej pory.

 

Jeśli chodzi o to pukanie z subwoofera dziękuję bardzo za porady jak to sprawdzić, zajmę się tym już sam - i tak mam w planach zmianę radia także zobaczymy co będzie.

 

Ogólnie chciałbym wszystkim udzielającym się w tym temacie bardzo podziękować za wszelkie porady dot. mojego problemu. Przyznaję odwaliłem lipę z tym BIG3, więcej takiego błędu nie popełnię. Niestety żyłem z myślą iż oryginalna masa producenta jest najlepsza, no cóż każdy uczy się na błędach. Dodałem parę zdjęć mam nadzieję że pomogą one osobą które będą albo mają podobny problem z napięciem i rozwieje to wszelkie niepotrzebne pytania. 

 

Bas z wami  :hyhy:

post-17285-0-09230400-1586592254_thumb.jpg

post-17285-0-99809300-1586592288_thumb.jpg

post-17285-0-43414700-1586595793_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rayanie , to nadal nie wyjaśnia jak obroty kompensowały rezystancję styków , bo ta jest stała w danym czasie w instalacji .

Musisz przyłożyć więcej staranności w trakcie wykonywania pomiarów .

Natomiast napisz czy poczynione zmiany w instalacji dały odczuwalną różnicę w intensywności efektu przy wzbudzeniu wzmacniacza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię dokładne ponowne pomiary na minusie i plusie, sprawdzę również te kable RCA.

Jeśli chodzi o to pukanie, wydaje mi się że nieco się przyciszyło - ale nie jestem do końca tego pewny. Niedługo wstawię obecne pomiary.

Jak robić to ponownie to od podstaw , tak aby coś wiążącego pozostało z tego na przyszłość , to może trzeba jednoznacznie określić punkt odniesienia do tych pomiarów . Moim zdaniem powinien nim być punkt wspólnej "masy" gdzie łączy się przewód ujemny akumulatora z nadwoziem , tym bardziej gdy minus do wzmacniacza pobieramy z tyłu z "budy" . Zwyczajowo tez wszystkie pomiary odnosi się do "masy" . To tez da jednoznaczne wskazanie gdzie następuje spadek napięcia i jaką przybiera wartość .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo zaskoczony tym co mi wyszlo...

 

Pomiar po poprawie BIG3: 

Odpalone auto, wolne obroty.

Bez audio

- Ogólny pomiar napięcia na aku (+)(-): 14,22V

- Ogólny pomiar napięcia na wzmaku (+)(-): 14,22V

Z włączonym audio

- Ogólny pomiar spadku napięcia na aku (+)(-): Maksymalny spadek który pokazuję się dosłownie na mniej niż sekundę 12,80V >13,40V

- Ogólny pomiar spadku napięcia na wzmaku (+)(-): Maksymalny spadek który pokazuję się dosłownie na mniej niż sekundę: 11,90V > 12,30V

Spadki na kablach:

- (+) aku > (+) wzmaka: max 0,43V

- (-) aku > (-) wzmaka: max 5,10V - to w ciul więcej niż poprzednio :O

- Nowa masa pod kanapą > (-) wzmaka : 10,97V

- Nowa masa pod kanapą > (-) aku : 0,01V - tutaj to perfekto

 

Niestety nie zrobiłem pomiarów:

-Nowa masa karoserii > (-) aku

-Nowa masa karoserii > (-) wzmaka

Gdyż musiałbym wyciągać cały dolot ponownie aby się do niej dostać. Zrobię to kiedy będę miał nieco więcej czasu na taką ponowną "rozbiórkę". 

Zaznaczam iż podczas jazdy napięcie jakie pokazuje mi się na kondensatorze nie spada poniżej 13V. Bardzo niepokoi mnie ta masa pod kanapą, ma największy spadek w stosunku do reszty, hmm.

 

ps. Testy były na nutce w której jest dość mocne uderzenie basu. Oczywiście w dobrej jakości, bez żadnych bass bostedów i innych dupereli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo zaskoczony tym co mi wyszlo...

 

Pomiar po poprawie BIG3: 

Odpalone auto, wolne obroty.

Bez audio

- Ogólny pomiar napięcia na aku (+)(-): 14,22V

- Ogólny pomiar napięcia na wzmaku (+)(-): 14,22V

Z włączonym audio

- Ogólny pomiar spadku napięcia na aku (+)(-): Maksymalny spadek który pokazuję się dosłownie na mniej niż sekundę 12,80V >13,40V

- Ogólny pomiar spadku napięcia na wzmaku (+)(-): Maksymalny spadek który pokazuję się dosłownie na mniej niż sekundę: 11,90V > 12,30V

Spadki na kablach:

- (+) aku > (+) wzmaka: max 0,43V

- (-) aku > (-) wzmaka: max 5,10V - to w ciul więcej niż poprzednio :O

- Nowa masa pod kanapą > (-) wzmaka : 10,97V

- Nowa masa pod kanapą > (-) aku : 0,01V - tutaj to perfekto

 

Niestety nie zrobiłem pomiarów:

-Nowa masa karoserii > (-) aku

-Nowa masa karoserii > (-) wzmaka

Gdyż musiałbym wyciągać cały dolot ponownie aby się do niej dostać. Zrobię to kiedy będę miał nieco więcej czasu na taką ponowną "rozbiórkę". 

Zaznaczam iż podczas jazdy napięcie jakie pokazuje mi się na kondensatorze nie spada poniżej 13V. Bardzo niepokoi mnie ta masa pod kanapą, ma największy spadek w stosunku do reszty, hmm.

 

ps. Testy były na nutce w której jest dość mocne uderzenie basu. Oczywiście w dobrej jakości, bez żadnych bass bostedów i innych dupereli.

Nie może być spadku napięcia na kablu ujemnym 10,97 V przy wzmacniaczu i napięcia na zaciskach wzmacniacza < 12 V .

Wolniej a dokładniej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj, zmieniłem położenie masy do budy, z pod pasów do prawego boczku przy lampie, było parę otworów więc wyczyściłem to do gołej blachy, dałem śrubę wrzuciłem masę na to podkładkę co byłby lepszy styk. Sprawdzałem jeszcze parę innych punktów. Zauważyłem iż na początku grania sprzętu na odpalonym silniku (wolne obroty) spadki ma masie były max 0.20V. Dopiero po jakiejś chwili mimo że uderzenia basu były takie same spadki na masie już się zwiększyły nawet do 5/6V... Ciągle myślę gdzie mógłbym dać te masę aby było to najlepsze miejsce, jak widać próbowałem już pod pasami, do oryginalnego punktu masy lamp, teraz do otworu poniżej, nie rozumiem tego... Ciągle jest coś nie tak.

post-17285-0-27898800-1586855313_thumb.jpg

post-17285-0-18772800-1586855328_thumb.jpg

post-17285-0-59122500-1586855341_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...