Skocz do zawartości

Felgi , opony - temat zbiorczy


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma sprawdzonych całorocznych, to tylko marketingowy bełkot,

Rok temu na takich "wypasach" https://www.autopink-shop.pl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=419&typ=R-364799&partner=1&partner=1&ID=sea_rdp_pl_Froogle_Shopping&Country=PPL&ef_id=WeAW-AAABVorJ4zC:20171026194545:s o mało do rowu nie wleciałem na prostej drodze z delikatną szadzią (nie lodem), auto prawie nie do uprowadzenia, dobrze że wolno jechałem i esp/asr/itd. dobrze działały

po powrocie zaraz wyleciały i kupiłem zwykłe zimówki - niebo a ziemia.

Tbrek rozumiem ze taka sytuacje miales przynajmniej dwa razy w tym samym miejscu, tym samym samochodem w tych samych warunkach ze mowisz ze niebo a ziemia.Wiec bez przesady bo po co sa te wszystkie opinie w roznych sytuacjach.W nastepnej sytuacji powiesz ze zimowki nie daly rady na plus 5 stopniach i znowu zmiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 533
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jestem tego samego zdania co tbrek, całoroczne opony w naszym klimacie nadają się co najwyżej do małych autek spokojnie jeżdżących po miastach - praca, zakupy itd. Ich "uniwersalność" ma sens tylko w krótkich okresach przejściowych 2-3 tygodnie na wiosnę i jesień potem nie mają szans w porównaniu z dobrymi oponami na konkretny sezon. Ja drugi rok śmigam na Conti 860 i mogę polecić szczególnie tym ostrzej jeżdżącym - są twardsze na bokach niż moje poprzednie GY UG Performance 2 ( choć do bocznego trzymania letnich S001dużo brakuje ;) ) i auto tak strasznie nie pływa w zakrętach. Na śniegu, w typowo górskich warunkach, też spisują się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były też dostępne tylko opony diagonalne i ciężkie do kupienia radialne.... Kiedyś jeździło się 140 bo więcej nie szło, rozpędzanie trwało wieki, więc trzeba było na szosę wyskoczyć, a wtedy hamowanie czy to było 100m czy 150m nie robiło różnicy, gdyż... aut było 10% tego co teraz. Na ulicy na której się wychowałem były w sumie 4 auta, więc grało się tam w piłkę..., 

Teraz wywaliłem opony co miały 4.0mm bieżnika, bo na mokrym potrafiło się esp zapalić, tyle że ja nie mam auta co waży 1200kg, i ma mocarny silnik 1.0 sritsi, oraz życie mi jeszcze miłe, wiec zakupiłem nowe opony i na mokrym nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wywaliłem opony co miały 4.0mm bieżnika, bo na mokrym potrafiło się esp zapalić, tyle że ja nie mam auta co waży 1200kg, i ma mocarny silnik 1.0 sritsi, oraz życie mi jeszcze miłe, wiec zakupiłem nowe opony i na mokrym nic się nie dzieje.

Ja natomiast wywaliłem właśnie Continentale Sport 5 (18/225/45), które miały 2-3 mm bieżnika (tyle zjeździłem w dwa sezony) i muszę przyznać, że do końca na deszczu trzymały zaskakująco mocno, aż się zdziwiłem że opony już na znaczniku już były. Również w dość ciężkim samochodzie. Szukam teraz czegoś nowego na lato, co przejeździ więcej niż 35k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ja mam uniroyal rainsport3 i są super na wodę na sucho itp. Ale......

Są głośne, no i szybko się starł mi przód . Sharan ma ciężki silnik i automat swoje dokłada i na początku wydawało mi się że mam kapcia i nawet ktoś mi pokazywał że kapeć a jest napompowane 2.5 at.

Ogólnie polecam bo mam w dwóch sharanach ale na pewno to nie są opony na 7 sezonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydawało mi się że mam kapcia i nawet ktoś mi pokazywał że kapeć a jest napompowane

Mam to samo, co jakiś czas łapie się na tym. Wygląda jakby było mało wiatru a jest jak trzeba.

Super oponki, przelotu dużego nie robię więc mi to lotto.

Żeby nie było, następnym razem chyba dołożę do michelinów. Miałem w poprzednim i jednak warto...lepiej trzymały kierunek jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zdajecie sobie z tego sprawę, że żeby opona dobrze kleiła się do podłoża to musi być miękka? A jak każdy potrafi się domyśleć, miękka opona = duża ścieralność... Zawsze można kupić najtańsze chińskie opony zrobione z gumy o twardości plastiku, przelatają na spokojnie 100 tys. km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vanpro winter - sprawdzona jest do bólu. Od czterech lat kupuje je na zimę i są na tyle godne zaufania że już z 50 sztuk przerobiłem i jakoś nie zaobserwowałem powodów na zakup innej marki. Zresztą w tej cenie nie mają sobie równych. W tym roku wpadły mi za grosze do porównania barumy i micheliny po dwie sztuki. Pozakładałem na przednią oś i sprawdzę jak wypadają do kormorana. Auta takie same ...

 

Dla siebie do tucsona zakupiłem tez kormorana suv snow i po asfaltach nie przeszkadzają hałasem. Zresztą przy cenie 300 zł za sztukę w rozmiarze 215/60/17 to połowa markowego szajsu i nawet jak zjadę je do zera (co raczej jest niemożliwe ) to nie szkoda ich wywalić

 

 

 


Ale zdajecie sobie z tego sprawę, że żeby opona dobrze kleiła się do podłoża to musi być miękka? A jak każdy potrafi się domyśleć, miękka opona = duża ścieralność.

Mnie to od zawsze śmieszyło i śmieszyć będzie. Ulica to nie tor wyścigowy i nie potrzebuje mieć auta przyklejonego jak dwa palce po kropelce. W sumie to zapewnia gorący slick na asfalcie suchym. I mam głęboko w dupie klejenie się opon kosztem ich zużycia. 6 lat temu jak kupowałem nowe auto i miało continentala opony 150 tysięcy zrobiły bez problemu, a teraz po 20 zdjąłem to już raczej na przyszły sezon się nie nadają, a najgorsze jest że juz praktycznie każde(marka) nowe auto ma ten szajs założony ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie muszę kupić opony i felgi do Peugeota Partnera, z uwagi na fakt że budżet ograniczony a opony muszą mieć indeks nośności min. 94 patrzyłem np. na Kormoran Road Performance. Miał ktoś styczność? Ewentualnie co brać pod uwagę do powiedzmy 250 szt.? Rozmiar 195/65 R15 95 lub 205/55 R16 94.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainexpert-3-195-65-r15-95-t-xl#174375002

Przy zimach jak ostatnie - można spokojnie traktować jako wielosezonowe - mój kupel właśnie tak zrobił (poza Kraków nie wyjeżdżał).

Mam nowe letnie takie same teraz  - w weekend sprawdziłem czy w zimowych się sprawdzą i bez problemu wróciłem bezpiecznie do domu przy -3C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malutki - tak, jeżdżę aktualnie na tych oponach i jestem z nich zadowolony. Nie zauważyłem też żebym na śniegu musiał się poruszać wolniej od innych uczestników ruchu albo bardziej niż oni się ślizgał, więc dają radę. Zdecydowałem się na całoroczne bo zimy są jakie są, a myślę, że w okresach przejściowych będą miały przewagę nad letnimi. Nie martwię się, że mnie warunki zaskoczą. Na suchym jak i mokrym asfalcie przy prędkościach autostradowych też bardzo fajnie trzymają. Na Oponeo większość opinii pozytywnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie moge polecic Maxxis ap2, to opony wielosezonowe. Dziewczyna ma takie w astrze j i sie sprawdzaja. Imperial, Rockstone czy Minerwa to praktycznie ta sama opona pod inna nazwa takze jak bys sie nie zdecydowal na maxxisy to szukaj pod wczesniej wymienionymi. Mialem stycznosc ze wzsystkimi i zlego slowa nie moge powiedziec.

Link do maxxisa:http://e-maxxis.pl/shop/product.php?id_product=765

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

goodyear vector 4seasons G2 - OPINIA

 

minal rok od zakupu tych opon w rozmiarze 185/65 r14

zalozone sa na ibize 6k0 z silnikiem 1,4 o mocy 60km bez ABS

 

ludzie narzekaja ze caloroczne opony do niczego sie nie nadaja... a ja jestem z nich bardzo zadowolony! ;)
ich jedyny minus to gorsza przyczepnosc po postoju auta przy niskich temperaturach. wtedy opona jest twardsza i gorzej sie trzyma podczas ruszania czy hamowania. po 1-2km juz wraca jest normalna elastycznosc

 

wszelkie testy czy opinie o oponach calorocznych dotycza glownie sezonu zimowego i zachowania na sniegu. a ja bylem ciekaw jak to sie zachowuje w lecie. czy nie piszczy, czy sie nie zuzywa zbyt szybko itp

jest super! ;)
cisza totalna! zaraz po zalozeniu opon dowiedzialem sie ze szumialy mi stare opony, a nie padajace lozysko jak myslalem :D
opony sa ciche caly rok. nic nie piszczy (poza agresywnym ruszaniem! :P )

 

pierwsze testy odbywaly sie w mokrych warunkach. od mżawki po ulewne deszcze. z kazdym zakretem bralem go coraz szybciej.

opony na mokrym zachowuja sie znakomicie!
brak zauwazalnej roznicy zachowania pomiedzy suchym a mokrym, czyli bardzo wazne dla bezpieczenstwa ;)

 

kolejny etap testow to upalne lato. nic nie piszczalo, nic sie nie rozpadlo, toczy sie wciaz cicho ;)

 

wiosna/jesien to najlepszy okres dla tych opon ;)

 

zima. dlugo czekalem na pierwszy snieg...

doczekalem sie i jade sie poslizgac! :D
mokry snieg i bardzo slisko. auto latwo buja sie na boki (wymuszone oczywiscie), ale w bardzo kontrolowany i przewidywalny sposob szybko odzyskuje przyczepnosc.
ruszanie czasem lekko utrudnione. ale jak spotkalem na miescie kilka aut ktore nie potrafily ruszyc tam gdzie ja spokojnie ruszalem to stwierdzilem ze jest OK! :D

na miescie nie ma dluzszego okresu gdzie mamy pelno sniegu i na takie warunki nie potrzebuje nic lepszego :D
 

przy predkosciach do 150km/h i plynnym stylu jazdy pieknie sie trzymaja.
nawet jak chcialem zaszalec i na placu zerwac przyczepnosc boczna to nie udalo mi sie tego dokonac! :D
oczywiscie podczas agresywnego ruszania czy ostrego hamowania potrafi sie zerwac przyczepnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...