danek Opublikowano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2021 Po kupnie auta ( audi a6 c7 2015) mam taki oto zonk : Nie graja mi glosniki w drzwiach z przodu i z tylu w a6 c7 polift 2015. Gra jedynie glosnik centralny i subwoofer. Lewa strona zaczyna czasem grac na chwile, czesto przy mocniejszym hamowaniu albo skrecie. Z glosnikow, ktore nie graja, co jakis czas wydobywa sie szum, sprzezenie , jakby zwarcie.Wyjalem radio z deski, wyjalem wtyczke quadlock oraz reszte, wygladaja ok, ale nie ma bylo zadnej poprawy.Co jeszcze moge sprawdzic?Wyglada mi to na logike na jakas nielaczaca wtyczke,zwarcie instalacji, ale jednostka w desce to jedyne zrodlo, auto nie ma wzmacniacza w bagazniku. Gdzie jeszcze instalacja moze miec zwarcie? Z jednostki glownej ida tylko przewody bezposrednio do glosnikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2021 Tylko obejrzałeś, czy też pomierzyłeś omomierzem?Pomierz w kostce (po wyjęciu z jednostki) każdą stronę. Jak przerwa, to obejrzyj przelotkę w drzwiach. Często przewody są przerwane. Bo jak głośniki czasami się odzywają lub trzeszczą, to raczej okablowanie. Centralny i sub nie mają giętkiego przejścia, to grają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danek Opublikowano 25 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2021 Pomierzylem 4 kanaly w kostce. Wszystkie kanaly pokazywaly dobre wartosci, tzn cos z granicach 3ohm.Kazdy z 4 kanalow obsluguje woofer i tweeter.Wyjalem dwa tweetery, oba sa z kondensatorami. Jeden pokazuje ok 8 ohm, drugi nic. Jeden gra gdy go podlacze do domowego wzmacniacza, drugi nie. Pytanie, dlaczego jak mierze opornosc kanalu z uszkodzonym tweeterem to wartosc jest ok, w sensie dodatnia, a jak mierze tweeter osobno pokazuje zero? Czy wynika to z tego ze jest to wspolny kanal z wooferem w drzwiach?No i czy jeden spalony glosnik moglby zrobic takie zamieszanie w aucie, ze reszta nie gra? System mmi w tym aucie niby powinien pokazywac zwarcie w bledach po zeskanowaniu, a nie pokazuje. Bardziej pasuje mi Twoja teoria o przelotkach w drzwiach, ale dlaczego wtedy nie graja wtedy wszystkie drzwi?Jedynym wspolnym elementem wszystkich niegrajacych i sprzegajacych glosnikow jest to, ze wychodza z jednej kostki z radia, a w quadlocku sa ze 3 kostki, glosnik centralny i subwoofer sa na innej kostce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 25 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2021 W Audi często zdarza się, że od głośnika odrywa się magnes razem z nabiegunnikiem ( są klejone do plastikowego kosza ) i blokuje mechanicznie cewkę/membranę. Głośnik nie gra, ale pomiar omomierzem jest prawidłowy ( cewka nie jest uszkodzona elektrycznie tylko zablokowana mechanicznie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danek Opublikowano 26 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 Ciekawe info. Dzieki. Trzeba bedzie wszystko powyciagac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danek Opublikowano 2 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Zrobilem kilka testow. Test bateryjki - wszystkie glosniki daja znac. Pomierzylem opornosc kazdego z kanalow - przod lewy prawy ok 3.5 ohm, tyl lewy prawy ok 2.7 ohm. Podlaczylem zewnetrzne zrodlo dzwieku - kazdy kanal ( woofer i tweeter) gra poprawnie. Mierzylem kazdy przewod na zwarcie - nie bylo zwarcia na zadnym z przewodow. Nie wiem jednak czy zrobilem to dobrze - minusem z multimetra dotknalem do sruby od fotela ( nigdzie indziej nie moglem znalezc w bezposrednim poblizu radia punktu masy z karoserii ) a plusem laczylem do kazdego przewodu w kostce - zawsze pokazywalo nieskonczonosc, czyli brak zwarcia. Czyli raczej jest problem z radiem? Instalacja wyglada na sprawna i glosniki chyba tez skoro dzialaja z zewnetrzym zrodlem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 2 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Spróbuj przeczyścić styki, jeśli była wilgoć w samochodzie to mogły zaśniedzieć i nie mają kontaktu takiego jak trzeba. Może radio odcina końcówkę mocy jeśli nie ma odpowiedniej rezystancji na wyjściach.Kolega miał ostatnio problem z ori radiem w Megane 3. Po przeczyszczeniu styków wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamm Opublikowano 2 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Czy masz VCDS lub inną diagnostykę CAN? Zwarcia lub niewłaściwe obciążenia na kanale powinien być sygnalizowany jako błąd. Dodatkowo w adaptacjach możesz porobić podstawowe testy systemu dźwiękowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danek Opublikowano 2 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Niestety nie mam vcds, mam tylko podstawowy skaner bledow, carista, ale nie wykrywa zadnych bledow. W tygodniu przejade sie do zakladu car audio, niestety ostatnie 2 tyg wszystko bylo pozamykane, probuje problem ogarnac sam jako ze mam chwile wolnego ale juz rozkladam rece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danek Opublikowano 8 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2022 Gdyby kogos interesowalo - winna byla jednostka glowna. Typowa przypadlosc jednostek Harman, uzywanych w audi, vw, porsche. Radio w srodku ma zle wykonane polaczenia oraz nie ma zadnej wentylacji, dzieki czemu przegrzewaja sie i przepalaja przewody. Radio zostalo naprawione i udoskonalone, poprawiona zostala wada fabryczna. Koszt naprawy - 275 euro w Holandii, w Polsce ok 600 zl z tego co sie orientowalem. Temat powszechnie znany wsrod osob to naprawiajacych. W aso oczywiscie chca od razu wymieniac radio za 2500e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wallace Opublikowano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2022 ASO wymieni jednostkę sterującą ,a problem dalej zostaje nierozwiązany. Standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1bmw111 Opublikowano 23 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 W dniu 8.01.2022 o 09:38, danek napisał: Gdyby kogos interesowalo - winna byla jednostka glowna. Typowa przypadlosc jednostek Harman, uzywanych w audi, vw, porsche. Radio w srodku ma zle wykonane polaczenia oraz nie ma zadnej wentylacji, dzieki czemu przegrzewaja sie i przepalaja przewody. Radio zostalo naprawione i udoskonalone, poprawiona zostala wada fabryczna. Koszt naprawy - 275 euro w Holandii, w Polsce ok 600 zl z tego co sie orientowalem. Temat powszechnie znany wsrod osob to naprawiajacych. W aso oczywiscie chca od razu wymieniac radio za 2500e Moglbys podac kto zajmuje sie w Polsce taka naprawa? mam identyczne objawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danek Opublikowano 4 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 W dniu 24.03.2023 o 00:54, 1bmw111 napisał: Moglbys podac kto zajmuje sie w Polsce taka naprawa? mam identyczne objawy W Polsce nie mieszkam wiec ciezko bedzie mi poradzic, ale pytalem jednego chlopa ktory mi wycenil naprawe na 600zl, firma to : Techmobil Skolyszyn, wysylkowo tez naprawiaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 4 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 Wymieniałem ostatnio gościowi taką jednostkę i odkupiłem uszkodzoną do prób . Za plus minus dwa tygodnie -miesiąc dam znać czy da się w sposób trwały i pewny likwidować tą wadę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danek Opublikowano 4 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 4 godziny temu, nakamichi napisał: Wymieniałem ostatnio gościowi taką jednostkę i odkupiłem uszkodzoną do prób . Za plus minus dwa tygodnie -miesiąc dam znać czy da się w sposób trwały i pewny likwidować tą wadę . Da sie. Chlop w Holandii zajmuje sie tym na codzien. Na brak roboty nie narzeka. Moja jednostke skutecznie naprawil i zmodyfikowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 4 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2023 Nie przeczę , ale jak sam przepracuje na danym modelu to mogę się podejmować odpłatnej usługi . Nie będę eksperymentować na kimś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.