znachor32 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 weź na próbę zrób kabel od silnika do akumulatora minusowy oczywiście i tak jak nakamichi pisał łączenie silnik-karoseria-akumulator sprawdz jaki masz spadek między akumulatorem a karoserią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 weź na próbę zrób kabel od silnika do akumulatora minusowy oczywiście i tak jak nakamichi pisał łączenie silnik-karoseria-akumulator sprawdz jaki masz spadek między akumulatorem a karoseriąTylko się upewnię bo naprawdę już nie wiem czy to moja wina, może źle robię pomiary. Jak mierzę kabel masowy jedną końcówkę przykładam na styk wzmaka (-) drugą przykładam do oczka masy który jest przykręcona do karoserii. Oczywiście miernik ustawiam na V. Czy aby wszystko robię poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 zacznij od poczatku instalacji czyli alternator-karoseria-aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 W wolnej chwili będę musiał wyciągać dolot. Co jeśli na odcinku karoseria - aku będzie spadek? Wole zapytać teraz niż jak to wszystko rozłożę, trochę robótki z tym jest niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 zastanów się.... jak będzie spadek to znaczy że połączenie karoseria-aku niedomaga....każde łączenie musisz sprawdzić zaczynając od źródła prądu, czyli alternator-masa silnika, karoseria-akumulator, na końcu karoseria-wzmacniacz teraz prześledziłem kable na fotach, masz mase koło rozrusznika do poduchy silnika i do aku?jeśli tak to gdzie jest karoseria aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Od silnika idzie do punktu karoserii, i od tego samego punku od karoserii idzie do (-) aku. Patrz fotkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 no właśnie to miejsce nie wygląda mi na karoserię, ale mogę się mylić.to jest w podłużnicy czy jakiś element przykręcony do podłużnicy? lekko po prawej masz punkt masowy na podłużnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 no właśnie to miejsce nie wygląda mi na karoserię, ale mogę się mylić.to jest w podłużnicy czy jakiś element przykręcony do podłużnicy?To miejsce gdzie spotyka się masa silnika do karoserii > masa karoserii do aku - na tym przykręcona jest podstawa akumulatora (wchodzą w górne otwory) ja zaś na boku znalazłem otwór wrzuciłem tam śrubę i przykręciłem te kable. Oczywiście wyszlifowałem do gołej blachy. Było to dość solidne dlatego wybrałem to miejsce. To są te miejsca, zaznaczyłem je. Dodam że na tym po lewej również jest otwór na boku więc i tam mogę dodać jakąś masę, ale to będę kombinował po pomiarach. no właśnie to miejsce nie wygląda mi na karoserię, ale mogę się mylić.to jest w podłużnicy czy jakiś element przykręcony do podłużnicy? lekko po prawej masz punkt masowy na podłużnicy Tak wiem, po prawej jest oryginalny punkt masowy silnik > karoseria jednak nie dałem tam kabla ze względu iż jest to dookoła obudowane jakąś plastikową osłoną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 to teraz musisz pomierzyć gdzie gubisz prąd, może to być źle zarobiony przewódod samego początku czyli jak pisałem masa silnika- karoseria, sprawdził bym w miejscu gdzie się wkręciłeś- aku- na końcu masa koło wzmaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 No niestety innego wyjścia nie ma, także zabiorę się za to w wolnej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 A nie masz na próbę innego miernika i przewodów, żeby sprawdzić, bo może tu coś jest nie halo? I jeszcze pytanie, czy ten przewód masowy idzie bezpośrednio z budy do wzmaka ( bo coś mi wygląda, że po drodze jest jeszcze kondensator )? Ten spadek 5/6V to jest pomiędzy minusem wzmaka a oczkiem przykręconym do budy ( w bagażniku, pod pasem itp )? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 A nie masz na próbę innego miernika i przewodów, żeby sprawdzić, bo może tu coś jest nie halo? I jeszcze pytanie, czy ten przewód masowy idzie bezpośrednio z budy do wzmaka ( bo coś mi wygląda, że po drodze jest jeszcze kondensator )? Ten spadek 5/6V to jest pomiędzy minusem wzmaka a oczkiem przykręconym do budy ( w bagażniku, pod pasem itp )? Miernik może i bym znalazł jakiś inny, z przewodami już ciężej.Przewód masowy wzmaka pokolei idzie z budy > do kondensatora > i do wzmaka. Ten spadek mierzony był między oczkiem przykręconym do budy a konektorem (-) przy wzmacniaczu - pod pasami mierzyłem, na oryginalnym miejscu masy lampy tylnej, i na tym nowym miejscu co znalazłem. Tak teraz myślę, zrobię jeszcze pomiar między budą a kondensatorem i między kondensatorem a minusem wzmaka. Może mam uszkodzony kondensator? Ale najpierw zrobię pomiary od podstaw czyli przy źródłach żeby wyeliminować wszystko pokolei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Miernik może i bym znalazł jakiś inny, z przewodami już ciężej.Przewód masowy wzmaka pokolei idzie z budy > do kondensatora > i do wzmaka. Ten spadek mierzony był między oczkiem przykręconym do budy a konektorem (-) przy wzmacniaczu - pod pasami mierzyłem, na oryginalnym miejscu masy lampy tylnej, i na tym nowym miejscu co znalazłem. Na dłuższą matę to już przestaje być zabawne . Jak masz 10 V spadku na ujemnym kablu to w to może uwierzyć jedynie dziecko w przedszkolu. Przy napięciu całkowitym 13,8 odejmuję te 10 to co mi zostaje ? Chcesz mnie przekonać , ze wzmacniacz gra poprawnie o osiąga zakładaną moc na zasilaniu niespełna 4 V ? Ogarnij się , kup 5 metrów kabla za 5 zł i przyłóż się do tego , nikt na odległość Ci nie pomoże , jeżeli ma działać na tak lichych przesłankach . Straciłeś sam kolejne kilka dni , o innych nie wspomnę . A jest jeszcze trzecie wyjście , kabel dodatni podnosi napięcie o 10 V Nie może być spadku napięcia na kablu ujemnym 10,97 V przy wzmacniaczu i napięcia na zaciskach wzmacniacza < 12 V . Wolniej a dokładniej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Na dłuższą matę to już przestaje być zabawne . Jak masz 10 V spadku na ujemnym kablu to w to może uwierzyć jedynie dziecko w przedszkolu. Przy napięciu całkowitym 13,8 odejmuję te 10 to co mi zostaje ? Chcesz mnie przekonać , ze wzmacniacz gra poprawnie o osiąga zakładaną moc na zasilaniu niespełna 4 V ? Ogarnij się , kup 5 metrów kabla za 5 zł i przyłóż się do tego , nikt na odległość Ci nie pomoże , jeżeli ma działać na tak lichych przesłankach . Straciłeś sam kolejne kilka dni , o innych nie wspomnę . A jest jeszcze trzecie wyjście , kabel dodatni podnosi napięcie o 10 V Myślisz że sobie to wszystko wymyślam? Proszę Cię. Robię pomiary najwidoczniej poprawnie, i przekazuję tutaj wyniki jakie mi się pokazują na mierniku. Nawet dodałem wcześniej iż nie jest to wartość stała, tylko najniższa która mi się ukażę na mierniku a ukazuję się ona na mniej niż sekundę, biorę ją pod uwagę bo raczej nie powinno tak być. W sobotę zabiorę się za to wszystko od podstaw, wyciągnę dolot, i zacznę pomiary w silniku - będę eliminował wszystko pokolei i podzielę się wynikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Piszę , ze coś robisz źle , skoro uzyskujesz taki wynik .To nie teoria się na Ciebie uwzięła , tylko przeczy temu co podajesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Piszę , ze coś robisz źle , skoro uzyskujesz taki wynik .To nie teoria się na Ciebie uwzięła , tylko przeczy temu co podajesz .Wyżej pytałem czy aby na pewno robię wszystkie pomiary dobrze, opisałem nawet jak je robię ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Jakby były takie wartości faktycznie, to wzmacniacz byłby już pewnie dawno padnięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Jak masz 10 V spadku na ujemnym kablu [...] osiąga zakładaną moc na zasilaniu niespełna 4 V ?Raczej ma spadek z 14.3V do tych 10V. Unikałbym użycia mocowania kabla minusowego do wszelkich "uszu" przysmarkanych do właściwej karoserii - często punktowe spawy, a po latach nie wiemy tak naprawdę jaka jest jakość styku w tych miejscach.Szczególnie przy omawianych mocach i prądach.Może zamiast prób upalenia wzmaka niskimi napięciami zasilania załatw odcinek takiej samej spawarki jak masz na plusie i daj linię minusową bezpośrednio z aku do wzmaka.Dokonasz testu.Jak uporasz się ze spadkami sprzedasz kabel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Raczej ma spadek z 14.3V do tych 10V. No kurcze nie , skoro między mocowaniem pasa a wzmacniaczem .Pisałem też o wyznaczenie jednoznacznego punktu odniesienia do wszelkich pomiarów , odbiło się i echo nie powróciło . - Nowa masa pod kanapą > (-) wzmaka : 10,97VTak to chyba nigdzie nie zajedziemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 No kurcze nie , skoro między mocowaniem pasa a wzmacniaczem .Pisałem też o wyznaczenie jednoznacznego punktu odniesienia do wszelkich pomiarów , odbiło się i echo nie powróciło . Tak to chyba nigdzie nie zajedziemyCzyli twierdzisz że mam robić pomiary w ten sposób?Punkt wspólnej masy pod maską > wzmak/masa z budy itp.? Bo już się pogubiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Po raz kolejny i ostatni .Z tymi pomiarami jest spory problem , jakikolwiek błąd w instalacji wzmacniacza ( w bagażniku ) nie może być przyczyną spadków na źródle .Skoro zwiększenie obrotów niweluje problem , to śruba się w tym czasie nie dokręca, blacha nie oczyszcza a kable nie zwiększają przekroi. Jeżeli pomiędzy źródłem zasilania a odbiornikiem w zakładanym stanie nie powstaje spadek większy niż 0,3 V , a sam zasadniczy spadek z 14 do 12V jest kompensowany obrotami to jaka jest potrzeba grzebania w kablach na drodze źródło - wzmacniacz ? Sprawdziłem właśnie multimetrem napięcia na aku oraz przy wzmaku.Aku:Napięcie na postoju - spada do 12.8V maxNapięcie na postoju (2000 obr.) - spada 13.9V maxPrzy wzmaku:Napięcie na postoju - spadek 12.5V maxNapięcie na postoju (2000 obr.) - 13.7V maxCała reszta to tylko pochodna tego , ze nikt nie przyjął do wiadomości najprostszych faktów . Do ew weryfikacji jest jedynie uziom alternatora i jego wydajność . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan2134 Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Siemanko, dzisiaj miałem trochę czasu i zacząłem dłubać. Zajrzałem na wstępie do masy silnika, jest ona dokręcona do mocowania rozrusznika (tak jak widać na zdjęciach) są dwie nakrętki. Wyciągnąłem całą tą śrubę i wszystko ładnie dookoła poczyściłem papierkiem do błysku. Skręciłem wszystko i zacząłem pomiary. Nie wiem czy te wyniki są dobre czy coś znowu schrzaniłem ale stosowałem się do porad i wskazówek jakie mi tutaj pisaliście. Włączyłem muzykę, i sprawdzałem pokoleimasa silnika > karoseria = 0,00karoseria > (-) aku = 0,00(-) wzmaka > masa karoserii w bagażniku = na początku było 0,00V później 0,01V(uderzenia basu oczywiście były i sam byłem zaskoczony że nawet najmniejszego spadku nie ma w tych połączeniach)(-)aku > (-) wzmaka = max spadek jaki odnotowałem na tej ścieżce to 0,25V(+)aku > (+) wzmaka = max spadek 0,43V Na postoju bieg jałowy przy mocnym basie napięcie instalacji najniżej spada do 12,6/12,8Na postoju 2000obr. przy mocnym basie napięcie instalacji spada najniżej do 13,4/13,6 Na pewno sprawdzę wydajność prądową alternatora (ale to jak się uspokoi wszystko z koronaświrusem) bo nie powinno chyba aż tak siadać to napięcie przy 140A alternatorze, tym bardziej gdzie niby +/- mój sub oddaje 1000RMS.Myślę również nad pociągnięciem kabla (-) prosto od akumulatora do bagażnika. Wydaję mi się że te wyniki gdzie nie ma najmniejszego spadku nie są poprawne ale mogę się mylić.Teraz chciałbym znać wasze zdanie, czy te wyniki są poprawne czy jednak zawsze jakiś minimalny spadek będzie? (chodzi mi o pomiary pod maską) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khazar Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Pewnie regulator napięcia do zmiany i nie ważne wtedy jak mocny jest alternator... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 To są normalne wartości ( tzn realne ), tam gdzie masz stan zerowy to zapewne kwestia zakresu na jakim robiłeś ten pomiar .Napięcia pod obciążeniem pomiędzy źródłem a wzmacniaczem powinny różnić się o sumę spadków napięć na kablu plusowym i linii na masie plus kabel masa - wzmacniacz . Różnica to zapewne sprawa dokładności/ sposobu pomiaru , ale nic stawiającego wyniki "na głowie " tu nie widać . Brawo i szkoda , ze tak późno . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.