Skocz do zawartości

Audi A4 Avant by CASKP, mod by Bartek-pl


Bartek-pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz druga skrajność sie pojawia. Poprostu mdf jest materiałem używanym w 99% instalacji.

Nikt nie mówił, że sklejka jest zła sam jestem zdania, że sklejka jest lepszym materiałem zresztą swego czasu teść robił kolumny dla akustyka, gdzie wymogiem właśnie koniecznie była sklejka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 285
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tomku ale wiesz nie chodzi mi o aspekty akustyczne, nie wypowiem się na temat wyższosci ktoregoś z wymienionych materiałów bo nie robiłem testów na własnej skórze ale chciałem tylko zaznaczyć że obecnie jest tak jak ty napisałeś:

 

 


był jest i będzie prosty w obróbce

 

Bez spiny.

Co do instalki Pawła - moim zdaniem jest profi i raczej nie dopatrywałbym się podwójnego dna w podejściu do drzwi itd..

 

Pisanie też o walorach muzyczych tego auta też jest bezpodstawne bez odsłuchu a chyba to najwieksza wrzawe wokół tematu zrobiło :D 

 

demondemidi 

co masz na myśli? Zrób jak uwazasz bo moim zdaniem to ty masz być zadowolony a jeśli pytasz o zdanie innych to ci swoje zdania wypowiedzieli , więc jeśli uwazasz, że twój patent na dystans jest sluszny to co stoi na przeszkodzie?


No i kto to pisze Rozek260.
Wystarczy zobaczyć początek Twojej instalacji.

Szukasz koniecznie zaczepki chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku, chyba nie doczytałeś dokładnie tego co chciałem przekazać. Mam gdzieś czy ktoś stosuje MDF bo mu wygodnie lub ma taką potrzebę, sklejkę, czy spienione PC coś tam, Tylko o wyszukiwanie sobie drogi pod górkę i szukanie co jest u kogoś spieprzone czy też nie, a Ty się MDFu doczepiłeś stosując sformułowanie o skrajnościach. Sam stosowałem mdf przez wiele lat, będzie już z kilkanaście, może nie klepnąłem kilkudziesięciu aut jak Paweł, Radek, czy Michał i wiem oraz mam szacunek że mogą mieć większe doświadczenie w tym co robią, ale swoje też wiem, i do swojego auta zastosuję sklejkę, teraz i w przyszłosci.

 

Bardziej chodziło mi o złapanie się tego otworu w drzwiach i oklejeniu go matą, jako największy błąd montażowy Pawła, sądzę a nawet wiem że w a4 jest więcej problemów akustycznych z innymi rzeczami  niż wielki problem czarnej dziury zaklejonej matą. I jestem prawie pewien, że wstawienie tam nawet płyty 10mm z narzędziówki wiele nie zmieni.

A sub subem, jednym będzie pasowało granie w pancernym MDF, inni wybiorą odlew i będą zadowoleni z efektów, a jeszcze inni w tym i ja, zrobią suba ze sklejki, bo tak im najbardziej pasuje. Widziałem kilka Pawła skrzynek składanych z kawałków, widziałem to na oczy każdy jej element produkcyjny, i nazywając to że coś przyoszczędził albo zapaćkał pastą jest nie na miejscu. A że nie ma na fotkach każdej z prac jaką przy tym zrobił, może to wnioskować że coś nie zostało wykonane.

Dla testów służę skrzynką z alero, można zobaczyć jaka jest jej waga, grubość oraz dokładnosć wykonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Kiedyś robiło się dekarą i APP oraz pochodnymi i te auta wygrywały ME, teraz muszą być beton, alu to min 2mm a najlepiej stal narzędziowa 10,9, 3 warstwy mat, najlepiej jeszcze napylane diamentem, itd. patrząc na te tendencje za 5 lat będzie trzeba stosować tytan i jemu pochodne, w innych przypadkach nie ma opcji aby zagrało. Pomijam fakt że mimo coraz to większego wymyślania problemów z osadzeniem prawidłowym głośników w drzwiach, coraz mniej jest aut, które warto posłuchac. Aż się ciśnie że to sami wykonawcy wymyślają sobie schody pod górkę aby pokazać że normalnie się nie da, trzeba tylko podejścia ekstremalnego, za co oczywiście trzeba słono zapłacić. Za to Ci którym nie w ząb jest wydać 3k za samo przygotowanie drzwi, zamiast spędzić nad tym jeden weekend, będą siedzieć w garażu całą zimę, wyszukując coraz to większe problemy techniczne które na bank trzeba jakoś przeskoczyć....

OT Gdzie jest guzik "lubię to" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja poradziłbym... ...zakręcenie kólka. 

 

Tak czytam tbrek co napisałeś... i czytam... i jak już się do końca Twojego posta zbliżam, to całkiem zapominam co na początku napisałeś :)

No bo wiesz... ja prosty człowiek jestem i jak by to określić... o! już wiem :) -  nie daje rady :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Zrób jak uwazasz bo moim zdaniem to ty masz być zadowolony

 

I to jest rozsądne podejście do tematu :) w końcu nie każdy buduje system z myślą o równowadze totalnej i nie każdemu się takie granie podoba... Ten element układanki jakoś jest ostatnio mocno pomijany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że Twojej również.

Poza tym to Rozek robi sie na instalatora.

Lepszy ala instalator ktory coś robi niz obserwator gawędziasz kty nie robi nic poza szukaniem na gwałt problemu. Mam mocne wrażenie ze pod to konto bejs podszyfuje jakis dobrze znany użytkownik który na sile próbuje cos rozpętać tutaj i uczepil sie ewidentnie kilku osób i ma świetny ubaw z tego. Mam nadzieję ze kiedyś uda nam sie spotkać nie tylko na posłuchanie mojego auta ale chetnie popatrzę w oczy i posłucham twoich wypocin bo widac wiedza przeogromna w twojej glowie i nie powinno być wstydu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam dokąd ten wątek prowadzi...

Raczej jego niuanse zostały wyjaśnione wyżej.

wątek prowadzi donikąd.

standardowo autor został skopany aż nie padł, potem kopano leżącego. na koniec jeszcze dostał bana a my się dalej kopiemy po kostkach. 

sory, taki mamy klimat , SCA słynie z kopania leżących. tu nie kopie się (z reguły) tylko tych z którymi się szamało kiełbasę na pikniku...

specjaliści od słuchania przez internet... aż się boję jak mi się oberwie jak wstawię swoją ostatnią instalkę... chociaż nie - wisi mi to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Tak tu pilnujecie poprawności a nie zapytales o przyczynę.

tak , czytałem, było jedno niecenzuralne słowo i obrażenie użytkowników 9855 (jak mnie skleroza nie męczy)

 

 

 


Co do tezy że tylko "swojakow" sie toleruje grubo przesadziles.

Jesteś tego najlepszym przykładem.

dzięki, bo ja myślałem że mnie nie tępisz po znajomości z diyaudio :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja poradziłbym aby czasem popatrzeć na instalacje aut które od wieków uważane są jako te jedyne grające, jak oni mają przygotowane drzwi, bo coś mi się wydaje że zaczynacie popadać w jakieś paranoje montażowe.

 

Kiedyś robiło się dekarą i APP oraz pochodnymi i te auta wygrywały ME, teraz muszą być beton, alu to min 2mm a najlepiej stal narzędziowa 10,9, 3 warstwy mat, najlepiej jeszcze napylane diamentem, itd. patrząc na te tendencje za 5 lat będzie trzeba stosować tytan i jemu pochodne, w innych przypadkach nie ma opcji aby zagrało. Pomijam fakt że mimo coraz to większego wymyślania problemów z osadzeniem prawidłowym głośników w drzwiach, coraz mniej jest aut, które warto posłuchac. Aż się ciśnie że to sami wykonawcy wymyślają sobie schody pod górkę aby pokazać że normalnie się nie da, trzeba tylko podejścia ekstremalnego, za co oczywiście trzeba słono zapłacić. Za to Ci którym nie w ząb jest wydać 3k za samo przygotowanie drzwi, zamiast spędzić nad tym jeden weekend, będą siedzieć w garażu całą zimę, wyszukując coraz to większe problemy techniczne które na bank trzeba jakoś przeskoczyć....

 

A suby... miałem okazję rok temu porozmawiać z osobą która jest odpowiedzialna za badania i projektowanie skrzynek do kolumn, jak usłyszał że MDF to musi być najlepiej klejony z 3 płyt i front min 40mm i oczywiście samo mocowanie głośnika MDF jest zbyt plastyczne więc wręcz obowiązkowy jest pierścień aluminiowy pod niego dla stabilności, a dotychczas musiała to być stal oczywiście niemagnetyczna, to o mało mu oczy z orbit nie wypadły... On nadal konstruuje skrzynki z sklejki liściastej, lub droższe modele z klejonego drewna, MDF jak to stwierdził nadaje się dla osób dla których praca w drewnie i pochodnym stwarza problem, i ida na łatwiznę grzebiac się w papierze z odzysku. (ciekawe dlaczego wyszukuje się stare konstrukcje kolumn i je przerabia, i to nie skrzynki z sklejki/drewna na MDF + stal)

 

Osobiście wsadziłem ten sam głośnik do skrzynki z sklejanego mdf 18+22mm i ten sam litraż netto z 24mm sklejki, i wybrałem sklejkę, z prostej przyczyny, bas wydobywający się z subwoofera jest basem a nie dudniącym beknięciem, dodatkowo przy tym samym ustawieniu cięć, czasów, poziomow bas albo był punktowy na desce, albo zaciągało go do tyłu, teraz można głowę odwrócić a bas nie pociagnie w tył.

I mówię to po prostym teście, w tych samych warunkach, ten sam głośnik, ten sam piec, kabel, radio auto pogoda, oraz ciśnienie, jedynie tylko poziom słońca na na niebie ulegał przemieszczeniu, bo nawet temperatura była zbliżona.

Podobnie z mocowaniem wooferów w drzwiach, mam przykręconą stabilną płytę z 22mm sklejki z wyciętym otworem w stylu JAJO, na wysokosć to tyle ile potrzeba na pierścień pod woofer, a długość to proporcjonalnie 2 woofery + przerwa, przez to mają czym oddychać i mimo 6-7cm nie ma efektu komina. na to jajo dokręcone są 2 jajo ringi aby była podstawa pod woofery, i tapicerka jest skręcana na stałe z tą podstawą na kilka wkrętów do drewna, woofer wkręcam więc w tapicerkę, i wbrew powszechnym opinią że największym błędem jest wkręcenie woofera w tapicerkę, że nie ma kicka, nie ma basu, wszystko drży itd, można między bajki na półke wsadzić, jedynie jak kontrabas się odezwie, troszkę mi zaczyna drewniany dekor się odzywać, ale to przez jego konstrukcję montażową, gdzie nie ma zbyt wiele opcji aby go uspokoić, ale na to już mam plan. Woofery teraz dostają 250W na stronę, na dniach mam zamiar przekonać się co się zmieni jak dostaną ponad 400W.

 

Tak więc panowie troszkę spokoju by się przydało i przestańcie nadwyraz kombinować, chyba że jeszcze macie czas na zakręcenie kólka.

 

Co zrobisz ,  kolejna generacja przejmuje pałeczke i czyni to tak jak potrafi .

Pierwszym widomym skutkiem , jest brak pojazdów innowacyjnych co do samej koncepcji budowy systemów .

Nawet jak cos odbiega od ogólnego kanowu to najczęściej jest to kopia ( zazwyczaj marna ) , rozwiązan prezentowanych ponad 10 lat temu , przeważnie tez po najmniejszej linni oporu na sprzetach z tego okresu .

No to mamy trochę inne spojrzenie na to traktowanie po macoszemu. Niby na temat drzwi się wypowiedziałeś ale jakoś tak bardzo skromnie, no i oschle. Jakoś niespecjalnie chcesz gadać na temat tego otworu gdzie mata boczkiem jest dopchnięta. I to nie pierwsze auto z takim dopychaniem wypuściłeś od siebie tylko miarę upływu czasu śmielej sobie poczynasz - kiedys tak potraktowałeś otwór kilkucentymertrowej średnicy a teraz całkiem pokaźną japę. A starczyło sie przyłożyć bo co najmniej dwa sposoby na myśl mi przychodzą w kwestii usztywnienia tego otworu pod szybą - oba dość proste i jednocześnie pracochłonne a Ty chyba zarobiony  byłeś i czasu nie miałeś :)

A z drzwiami jeszcze niestety nie koniec :)

Zrobiłeś dystansy o wysokości ok 60mm a to już całkiem spory komin. Z kolei 6.1pp ma całkiem okazały zadek, nie taki mikry i skromny jak u ślimaka 5.16. Już wiesz o co mi chodzi, prawda? :) Jaki kiepski skutek dla grania przynosi taki montaż miałem okazję u siebie sprawdzić i znów muszę Ciebie zapewnić, że nie powielam internetowych opinii tylko na bazie własnych doświadczeń piszę. Montaż jaki zastosowałeś byłby całkiem ok przy dystansie wysokim na 35 - 40mm. Powiedz proszę dlaczego dystans nie jest stożkiem ściętym mimo że wysokość dystansu i budowa woofera sugerują takie rozwiązanie?

 

 

 

 

Nie rozmawiamy o Twoim aucie ale o skrzynce w Audi Bartka ale jeśli miałbyś ochotę to możemy się do Twojego tematu z rozmową przemieść :)

 Na wejściu mogłeś wyspoinować szczeliny między klockami pyłem z MDF-u wymieszanym z żywicą albo Vicolem a jak już taki fajny i dokładny chciałeś być to trzeba było dużo dokładniej pasować klocki i kleić na Vicol. Czarne wkręty mogłeś powyciągać i na ich miejsce powstawiać kołki drewniane średnicy 6mm, także na Vicol ale rzadki tym razem - mam nadzieję, ze wiesz z jakiego powodu.

Dyskusyjną sprawę gry suba w mniejszej czy większej pojemności zostawmy w spokoju. Zupełnie nie bez powodu wspomniałem o zbyt cienkich ściankach suba w Audi. Napisałeś, że "być może" (jakoś mało pewności w Tobie :D )mogłeś uzyskać kubaturę o 2-3l większą. To ja się chcę zapytać Ciebie jaki miałeś problem z wykorzystaniem tych potencjalnych 2-3l na pogrubienie ścianek?

Bo zdaje się skrzynka przede wszystkim konstrukcyjnie powinna być z MDF-u a nie z pasty Braxa, którą przy odpowiednim wykonaniu skrzynki mogłeś sobie zupełnie darować.

O ile w przypadku drzwi wystarczy ściągnąć boczek i poświęcić dwa albo trzy dni na poprawki to ze subem tak sie nie da bo po prostu by go trzeba od nowa robić.

 

Ja proponuje , abyś raz wykonal weryfikację swoich tez .

Wez "poprawnie " w swoim rozumieniu wytłumione drzwi i przedstaw przebieg RTA ( lub inny ) jak zmienia się jego przebieg gdy otwór 8x 5 cm zakleimy jedną warstwą maty , podwójną matą i gdy  zaślepimy blachą a potem okleimy warstwą maty . Oczywiście na w pełni złożonych drzwiach z odległości 1 m .

Rozumiem , ze zmiany sa tak kolosalne jak zaangazowanie w ten aspekt , zatem bez problemu do udowodnienia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...