Skocz do zawartości

Renault Laguna lll - auto M A X A M'a


Mehow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Pozostaje czekać na finał prac i cieszyć się dźwiękiem :)

To także, a raczej przede wszystkim.

 

Lecz póki nie znajdę uzasadnienia dla tezy, którą proponujesz lub nie sprawdzę tego na własnej skórze - nie mam po prostu powodu by wierzyć, że producentom aut tak bardzo leży na sercu to, co nam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że znów trzeba się bardzo precyzyjnie wyrażać.

 

Użyłem skrótu myślowego pisząc, że woofery fabrycznie były skierowane ku przodowi.

 

Fabrycznie (przytwierdzone do blachy)  woofery grały prostopadle- nie ukierunkowane ku przodowi.

 

MY natomiast osadziliśmy woofery na/za pośrednictwem tapicerki, których kształt spowodował że nowe woofery grały ku przodowi.

 

Czyli de facto nie ma tu miejsca żadne celowe osadzenie przez producenta fabrycznych wooferów skierowanych ku przodowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewny że montaż nie jest przypadkowy.

 

 


I sa w najlepszych akustycznie miejscach?

Miejsca są z góry podyktowane.Myślę, że fachowiec ma w tym swoje 5 minut aby cokolwiek poprawić.

Każde auto ma inną akustykę.Być może nikt na to nie zwraca uwagi ale głośniki czasem są w bardzo dziwny sposób ukierunkowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opieram na tym że przy projektowaniu auta nie biorą udziału żółtodzioby.

Być może.

Niemniej nie mogę się oprzeć wrażeniu, że priorytetem jest funkcjonalność, nie akustyka.

 

Fabrycznie "zadaszony" woofer plus tweeter w desce, w tym aucie nie brzmią ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poruszyliście interesującą kwestie

Sharan MKII ma fabrycznie odchylone woofery do góry i to sporo  -  nie są to względy wizualne/estetyczne bo są pod boczkiem i i do tego prościej byłoby robić prostopadłe.

Jakiś powód musiał być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tutaj dopisze że na 100% producenci biorą pod uwagę jakość nagłośnienia swoich samochodów.Nawet te fabryczne nagłośnienia.Kilka lat temu były nawet testy i pomiary w niemieckiej prasie i przedruk w polskiej też dotyczące tego zagadnienia. 

Nawet było porównanie jak wygłuszano samochody SEATA,SKODY i GOLFA zbudowane na tej samej płycie podłogowej.Do tego były dodane zdjęcia co było a czego już nie  i kolejność od największej ilości materiałów - Golf,Seat,Skoda.Dla wytrwałych proponuje przeszukać stare wydania i tutaj nie pamiętam bo to sporo czasu temu było.Nie chce mi sie szukać bo mam w garażu stertę starych gazet motoryzacyjnych -może bym to odszukał.Jak będzie lato i wolna niedziela i nie będę mógl nic robić :) to pomyślę o tym :)

 

Z jakim skutkiem producenci sobie radzą to już wiadomo ale FAKTEM jest że robią to coraz lepiej już od kilku lat.I nie mówię tu o podejściu audiofilskim ale o zapewnieniu "dobrego" grania z którego nabywcy będą zadowoleni.Przykład z modelem Passata B7 lub Transportera w ktorym ludzie odkrywali ciekawe zestawy ze średniakiem pod tapicerką. A co z oryginalnymi wzmacniaczami,co siedzi np.przy głośnikach infinity6x9 w starych Dodge'ach-przykładów jest wiele że jednak coś tam producenci walczą o dzwięk.A na ile pozwolą im managerowie to już osobna kwestia.

 

A Laguny bardzo bym chciał posłuchać bo nie wątpię że jakość grania w niej będzie na bardzo wysokim poziomie,przynajmniej wszystko na to wskazuje :) trzymam kciuki za to.Robota wykończenia osłony głośników pierwsza klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tutaj dopisze że na 100% producenci biorą pod uwagę jakość nagłośnienia swoich samochodów.Nawet te fabryczne nagłośnienia.Kilka lat temu były nawet testy i pomiary w niemieckiej prasie i przedruk w polskiej też dotyczące tego zagadnienia.

 

To chyba o komforcie podróżowania piszesz

 

Michal świetna robota :)

 

Napiszcie czy cos sie zmieniło po zmianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem, słuchałem, wiem :)

Sprawa pierwsza, wygląd. Wrażenia niesymetrii nie ma, siedząc w kabinie nie rzuca się to zupełnie w oczy. W skrócie - laik nie zauważy.

Nie do odróżnienia od fabrycznego wykonania, wygląda jak odlwew z taśmy Renault, Michał podnosi poprzeczkę.

Sprawa druga, wątpliwa dla niektórych. Wpływ nowego ustawienia na brzmienie.

Opiszę to skrótowo, bez szydery: bardziej soczyście, klarownie, precyzyjnie, z większą dawką średnicy prezentowaną w sposób kulturalny.

Dodam, że słuchałem systemu (o ile mi wiadomo) na tych samych ustawieniach procesora co w poprzednim wcieleniu (woofery prostopadle do drzwi).

Zmiana bardzo pozytywna, zagęstnienie materiału muzycznego w sposób kulturalny, lekki i znacznie bardziej kolorowy bez nadmiaru w jakimkolwiek aspekcie.

 

Doszło sporo dawki jeszcze lepszej spójności grania tweeterów z wooferami, a było już wyśmienicie poprzednio. Charakter ,,połączenia'' gry słupków z drzwiami nabrał zupełnie innego wymiaru jako jedna, spójna i gęsta całość.

 

Dużu plus!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodadam jeszcze, może tego tak nie widać na zdjęciach, tunel za pierścieniem z aluminium zwiększa swoją średnicę dość znacznie, co nie powoduje strat na basie, być może (padło takie stwierdzenie) poprawiła się też kopliwość wooferów (w ten aspekt się nie wsłuchiwałem - interesowało mnie co się stanie w średniej części pasma).

Czekam na relację Marka, który to słuchał (być może nadal słucha) systemu w drodze.

 

Progres.

 

Jeśli chodzi o kwestię ukierunkowania głośników przez fabrykę, nie sądzę, żeby w większości aut producent szedł na kompromis i stosował rozwiązania sprzyjające poprawnemu graniu. Takie rezultaty osiągają stosując sygnowane jakimś logiem zintegrowane wzmacniacze z czymś w rodzaju procesora z zaprogramowanym ustawieniem, wychodząc z założenia, że takie posunięcia przyniosą efekt, a taśma będzie wypuszczać symetryczne elementy tapicerki (taniej jak by nie patrzeć).

Są auta, gdzie kładzie się bliżej nieokreślony nacisk na akustykę i sprawy związane z brzmieniem, natomiast nie sądzę z całą sympatią do Renault, że tutaj tak bardzo wnikają w ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...