M_A_X_A_M Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Myślę, że to nie przypadek.Dajmy na to, że ja myślę, że to jednak przypadek.I co teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Pozostaje czekać na finał prac i cieszyć się dźwiękiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_A_X_A_M Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Pozostaje czekać na finał prac i cieszyć się dźwiękiem To także, a raczej przede wszystkim. Lecz póki nie znajdę uzasadnienia dla tezy, którą proponujesz lub nie sprawdzę tego na własnej skórze - nie mam po prostu powodu by wierzyć, że producentom aut tak bardzo leży na sercu to, co nam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mehow Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Widzę że znów trzeba się bardzo precyzyjnie wyrażać. Użyłem skrótu myślowego pisząc, że woofery fabrycznie były skierowane ku przodowi. Fabrycznie (przytwierdzone do blachy) woofery grały prostopadle- nie ukierunkowane ku przodowi. MY natomiast osadziliśmy woofery na/za pośrednictwem tapicerki, których kształt spowodował że nowe woofery grały ku przodowi. Czyli de facto nie ma tu miejsca żadne celowe osadzenie przez producenta fabrycznych wooferów skierowanych ku przodowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Panowie szkoda czasu na pisanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_A_X_A_M Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Panowie szkoda czasu na pisanie.Radku, poruszyłeś ciekawy temat - ciekaw jestem więc na czym opierasz swoje sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opieram na tym że przy projektowaniu auta nie biorą udziału żółtodzioby.Ps.Może źle mnie zrozumieliście,nie twierdzę, że źle zrobiliście zmieniając kąt głośnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Czyli uważasz, ze producent montujac głośniki w samochodzie robi to w porozumieniu z akustykiem?I sa w najlepszych akustycznie miejscach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzuki.gsx Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 I generalnie gówno z tego wychodzi.Chcesz to kombinuj dalej, a jeśli coś wiesz to napisz, bo zaciekawiony jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Jestem pewny że montaż nie jest przypadkowy. I sa w najlepszych akustycznie miejscach?Miejsca są z góry podyktowane.Myślę, że fachowiec ma w tym swoje 5 minut aby cokolwiek poprawić.Każde auto ma inną akustykę.Być może nikt na to nie zwraca uwagi ale głośniki czasem są w bardzo dziwny sposób ukierunkowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_A_X_A_M Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opieram na tym że przy projektowaniu auta nie biorą udziału żółtodzioby.Być może.Niemniej nie mogę się oprzeć wrażeniu, że priorytetem jest funkcjonalność, nie akustyka. Fabrycznie "zadaszony" woofer plus tweeter w desce, w tym aucie nie brzmią ciekawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzuki.gsx Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 To teraz zgadujemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 I "specjalistyczne" bose czy inny lewinson tez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Chcesz to kombinuj dalej...Masz rację,pasuję i biorę się za ciekawsze rzeczy.Miłego dnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzuki.gsx Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Wzajemnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Octavia II może być przykładem "ciekawie" umieszczonego woofera ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaPe Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 poruszyliście interesującą kwestieSharan MKII ma fabrycznie odchylone woofery do góry i to sporo - nie są to względy wizualne/estetyczne bo są pod boczkiem i i do tego prościej byłoby robić prostopadłe.Jakiś powód musiał być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 To po co słupki robic jak umieszczenie glosnika wysokotonowego w desce było tak przemyślane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 A ja tutaj dopisze że na 100% producenci biorą pod uwagę jakość nagłośnienia swoich samochodów.Nawet te fabryczne nagłośnienia.Kilka lat temu były nawet testy i pomiary w niemieckiej prasie i przedruk w polskiej też dotyczące tego zagadnienia. Nawet było porównanie jak wygłuszano samochody SEATA,SKODY i GOLFA zbudowane na tej samej płycie podłogowej.Do tego były dodane zdjęcia co było a czego już nie i kolejność od największej ilości materiałów - Golf,Seat,Skoda.Dla wytrwałych proponuje przeszukać stare wydania i tutaj nie pamiętam bo to sporo czasu temu było.Nie chce mi sie szukać bo mam w garażu stertę starych gazet motoryzacyjnych -może bym to odszukał.Jak będzie lato i wolna niedziela i nie będę mógl nic robić to pomyślę o tym Z jakim skutkiem producenci sobie radzą to już wiadomo ale FAKTEM jest że robią to coraz lepiej już od kilku lat.I nie mówię tu o podejściu audiofilskim ale o zapewnieniu "dobrego" grania z którego nabywcy będą zadowoleni.Przykład z modelem Passata B7 lub Transportera w ktorym ludzie odkrywali ciekawe zestawy ze średniakiem pod tapicerką. A co z oryginalnymi wzmacniaczami,co siedzi np.przy głośnikach infinity6x9 w starych Dodge'ach-przykładów jest wiele że jednak coś tam producenci walczą o dzwięk.A na ile pozwolą im managerowie to już osobna kwestia. A Laguny bardzo bym chciał posłuchać bo nie wątpię że jakość grania w niej będzie na bardzo wysokim poziomie,przynajmniej wszystko na to wskazuje trzymam kciuki za to.Robota wykończenia osłony głośników pierwsza klasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mehow Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 złożone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 A ja tutaj dopisze że na 100% producenci biorą pod uwagę jakość nagłośnienia swoich samochodów.Nawet te fabryczne nagłośnienia.Kilka lat temu były nawet testy i pomiary w niemieckiej prasie i przedruk w polskiej też dotyczące tego zagadnienia. To chyba o komforcie podróżowania piszesz Michal świetna robota Napiszcie czy cos sie zmieniło po zmianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perfectblossom Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Byłem, słuchałem, wiem Sprawa pierwsza, wygląd. Wrażenia niesymetrii nie ma, siedząc w kabinie nie rzuca się to zupełnie w oczy. W skrócie - laik nie zauważy.Nie do odróżnienia od fabrycznego wykonania, wygląda jak odlwew z taśmy Renault, Michał podnosi poprzeczkę.Sprawa druga, wątpliwa dla niektórych. Wpływ nowego ustawienia na brzmienie.Opiszę to skrótowo, bez szydery: bardziej soczyście, klarownie, precyzyjnie, z większą dawką średnicy prezentowaną w sposób kulturalny.Dodam, że słuchałem systemu (o ile mi wiadomo) na tych samych ustawieniach procesora co w poprzednim wcieleniu (woofery prostopadle do drzwi).Zmiana bardzo pozytywna, zagęstnienie materiału muzycznego w sposób kulturalny, lekki i znacznie bardziej kolorowy bez nadmiaru w jakimkolwiek aspekcie. Doszło sporo dawki jeszcze lepszej spójności grania tweeterów z wooferami, a było już wyśmienicie poprzednio. Charakter ,,połączenia'' gry słupków z drzwiami nabrał zupełnie innego wymiaru jako jedna, spójna i gęsta całość. Dużu plus! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Robota świetna.Teraz wiadomo jakie padnie kolejne pytanie.. To chyba o komforcie podróżowania piszeszA o czym my tutaj rozmawiamy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 A o czym my tutaj rozmawiamy O dźwięku z fabrycznie "ustawionych" głośników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perfectblossom Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Dodadam jeszcze, może tego tak nie widać na zdjęciach, tunel za pierścieniem z aluminium zwiększa swoją średnicę dość znacznie, co nie powoduje strat na basie, być może (padło takie stwierdzenie) poprawiła się też kopliwość wooferów (w ten aspekt się nie wsłuchiwałem - interesowało mnie co się stanie w średniej części pasma).Czekam na relację Marka, który to słuchał (być może nadal słucha) systemu w drodze. Progres. Jeśli chodzi o kwestię ukierunkowania głośników przez fabrykę, nie sądzę, żeby w większości aut producent szedł na kompromis i stosował rozwiązania sprzyjające poprawnemu graniu. Takie rezultaty osiągają stosując sygnowane jakimś logiem zintegrowane wzmacniacze z czymś w rodzaju procesora z zaprogramowanym ustawieniem, wychodząc z założenia, że takie posunięcia przyniosą efekt, a taśma będzie wypuszczać symetryczne elementy tapicerki (taniej jak by nie patrzeć).Są auta, gdzie kładzie się bliżej nieokreślony nacisk na akustykę i sprawy związane z brzmieniem, natomiast nie sądzę z całą sympatią do Renault, że tutaj tak bardzo wnikają w ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi