Skocz do zawartości

Prostownik


bamc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 10 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 201
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Odkopię temat, bo zastanawia mnie jedna sprawa.

 

Mam stary klasyczny prostownik, regulowany do 10A.

 

Sprawa wygląda tak, że jak podłącze aku do ładowania, zwykły z odkręcanymi korkami, ładuje 1/10 pojemności aku, to napięcie na akumulatorze po ok. 2-3 godzinach  ładowania wynosi ~16-17V.

Czy takie napięcie przy sporadycznym ładowaniu jest do zaakceptowania, czy może doprowadzić do uszkodzenia aku ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jedna baterie miałem wyssana do zera więc ctek nawet nie widział ze jest bateria ale na chwile podłączyłem na krótko druga baterie naladowana. Ctek odpalil i ja odlaczylem. Dalej już samo poszło. Pewnie już nic z niej nie będzie ale katuje non stop ja ctekiem. Naladuje sie odlaczam na pare dni i znowu ladowanie. Zobaczymy za jakiś czas co z tego będzie. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To i ja się dopnę do tematu. Także dzisiaj zacząłem szukać jakiegoś sensownego jakościowo oraz cenowo prostownika. Jako, że szykuje się zakup nowej baterii to pomyślałem także o prostowniku. Ten, który mam to nie wzbudza jakiegoś mojego zaufania. Do tego często gdzieś na wypożyczeniu.

 

Znalazłem cuś takiego... http://allegro.pl/prostownik-auto-z-mikroprocesorem-15a-aku-zelow-i2958462299.html

 

Można nim i żelowe i AGM ładować. Jest zakres regulacji prądu ładowania1A-15A. Jest automat z mikroprocesorem. mamy 4 lata gwarancji. Jest skala natężenia. Pojemności ładowanych aku też spore. Źle to nie wygląda, przynajmniej na papierku. Tylko te kabelki takie cieniutkie :kwasny:

 

Później trochę poszperałem jeszcze. Mniej więcej w tej cenie znalazłem także wspomniane Bosch C3, Ctek 3600 oraz MXS 5.0 Coś mi się wydaje, że z wymienionych, zdecyduję się na MXS 5.0 :hyhy:, jeśli nie ten nasz rodzimy produkt. Tylko prąd ładowania troszkę mały max 5A.

 

W teście widzę, że wygrywa z C3  :wink:  http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/4x4/ladowarki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się ostatnio nad kupnem cteka 5. Tylko nie wiem czy jest sens ponieważ po moim starszym hobby została mi porządna ładowarka modelarska Bantam E-Station BC-6 i zastanawiam sie czy nie lepiej będzie wykorzystać ją?

 

Link do podstawowych danych technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil fajnie, im więcej czytam tym mniej sie zastanawiam czy warto. Jednak ten model raczej nie jest wskazany do pracy w trybie  sieciowym (podłączony do stacjonarnego gniazdka żeby sobie grać na postoju, nie rozładowując aku).

 

Tutaj sprawdzi się 7.0 z opcją pracy w trybie supply czy jakoś tak, ze stałym napięciem 13.6V. No i ładuje prądem do 7A. Więc obsłuży lepiej większe pojemności aku. Zwłaszcza te na maksa wycyckane. Pytanie tylko czy warto dopłacić jeszcze raz tyle za te funkcje :wink: Za 350 najtaniej widzę nówka wisi. Ale to już muszę sobie chyba sam odpowiedzieć =)

 

P.S. Ulis, gdzie ten linkos? Znów czegoś doskonalnie widzialnego nie widzę? :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że to mój pierwszy post to przede wszystkim witam :)
Co do prostowników polecam wyroby firmy EST, ja od 2-3 lat używam EST-516. Kupiony pod ładowanie akumulatorów do silników elektrycznych zaburtowych, używam jej do ładowania akumulatorów żelowych od 7Ah do 135Ah, gdzie te duże aku są mocno rozładowane i po ponad dwóch latach nie zauważyłem żeby miały mniejszą pojemność. Jest to ładowarka automatyczna, radząca sobie nawet z kolosami 150Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Disaster... faktycznie jest podobnie przy tych ładowarkach względem funkcjonalności . Cena na korzyść Bosch C7. Ctek ma niby 2 "programy" ładowania więcej. Jest także odporny na działanie opadów deszczu czy śniegu (w przypadku Bosch-a takiego info nie znalazłem, które by ten fakt potwierdzało). Pięć lat gwarancji też nie jest bez znaczenia.

Czyli reasumując. Jak taniej to MXS 5.0. Jak drożej to C7 lub MXS 7.0 =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś podpowiedzieć od siebie to polecam C-tec, obojętnie w zależności od kwoty na jaką można sobie pozwolić 5kę lub 7kę, jakość wykonania bardzo dobra, wszystko solidne i widać ,że ma posłużyć lata a nie trzy ładowania na krzyż, odporna na zachlapanie i "idioto-odporna" czyli nie przeładuje aku, ma zabezpieczenia przez zamianą biegunów i co ważne przed ładowaniem robi test baterii np na ewentualne zwarcie, czy uszkodzenie cel, kiedy wykryje ,że coś z baterią "nie teges" nie rozpocznie ładowania. Chyba nie trzeba być super domyślnym co może się stać z aku ze zwarciem, lub przeładowanym? Dla mniej wtajemniczonych...aku potrafi wybuchnąć sam osobiście byłem przy takim wybuchu przy odpalaniu auta z pożyczką na prądu od innego(kable) i pod prostownikiem, jak pierdykło to plastikowa obudowa rozsypała się w promieniu 10 m, a znajomego przed poparzeniem oczu kwasem uchroniły okulary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pierdykło to plastikowa obudowa rozsypała się w promieniu 10 m, a znajomego przed poparzeniem oczu kwasem uchroniły okulary.

 

Do dziś znajduję odłamki akumulatora po garażu.. Akumulator wybuchł mi przed twarzą z odległości wyciągnięcia rąk. Młody byłem i głupi jeszcze. Akumulator ładował sie całą noc a rano jeszcze gazującym sprawdzałem na krotko rozrusznik od malucha. Wystraczyła iskra i boooom... Miałem baardzo duzo farta że pocięło mi tylko dłonie.. Twarz zasłonił akurat rozrusznik...

 

Powginane drzwi w maluchu, akumulator rozwalony w strzępy, poparzona twarz kwasem ( a raczej pyłem ) przez 4 tygodnie miałem chociaż spokój z trądzikiem - spaliło go :P Nauczka na lata.

 

Nie oszczędzajcie na dobrych ładowarkach :) i uwarzajcie przy ładowaniu zwykłymi prostownikami.

 

Przy odpalaniu koparki z kabli byłem swiadkiem wybuchu akumulatora. Przyczyny nie znam dokłądnie ale z tego co mówił poszkodowany zrobił zwarcie z masą przy podłaczaniu. Trzeba uważać

 

Na fotce akumulator który wybuchł 50cm od mojej twarzy.

 

PS. Nie uruchamiałem rozrusznika ta tych kabelkach żeby nie było :) one służyły do innego celu wtedy.

post-1957-0-53392700-1359584013_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Pozwolę sobie odgrzać kotleta:) Tym razem ja stoję przed zakupem ładowarki i mam 2 kandydatów:

Ctek MXS 5.0 i Bosch C7. Czy warto dopłacić do tego boscha czy nie ma sensu się wygłupiać?;) Obecnie posłużył by do ładowania zwykłego aku ale kto wie co z czasem strzeli do łba, może jakiś agm itp:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałem tańszego Cteka. Funkcja podtrzymywania wyglądała zachęcająco, ale z drugiej strony raz na kilka lat mogę ustawić zegary i radio. Przy wyciąganiu akumulatora do ładowania i tak się nie przyda, co najwyżej przy zmianie akumulatora na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c-tek :)

 

prywatnie mam tego niższego boscha C3 - nie ma porównania do C-teka; C-tek to pełen automat ..

 

C-tek

 

1) zamontowałem go w urządzeniu backupowym na dość dużej oczyszczalni (jak wszystko siądzie urządzenie ma się odpalić i podtrzymywać "funkcje życiowe" oczyszczalni), ma za zadanie doładowywać i kondycjonować akumulator podczas postoju urządzenia - mija 2 lata wszystko działa perfect - pracuje 24/7 na zewnątrz (mróz, wilgoć)

 

2) kolega miał akumulator z audi na zdychu (po 3 dniach nie szło odpalić auta), pozostawił go pod tym c-tekiem przez tydzień czasu, po tej kuracji (on ma taki tryb "recond" do rewitalizacji akumulatora) drugi miesiąc nie ma problemów z odpalaniem nawet po tygodniowym postoju

 

w to drugie nie wierzyłem dopóki sam nie zobaczyłem, myślałem, że ten "recond" to taki chwyt marketingowy

 

BOSCH C3

 

przyniosłem z auta rozładowany aku (zostawiłem zapaloną lampkę) i rozładował sie nisko bo do ok 10,5V, po podłączeniu pod Boscha nie był w stanie go rozpoznać bo napiecie było za niskie i nawet nie chciał zacząć ładować (musiałem go podłączyć pod C-teka, żeby naładować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, w firmie mamy takich chyba ze 4-5 szt i auta, które stoją na placu przez dłuższy czas są podłączane pod takiego c-teka do podtrzymania, nie było problemów z odpaleniem ...

 

nic nie trzeba ustawiać, podłączasz pod klemy i pod 230 i on juz sam wie co ma robić ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z moimi autami tak pieknie nie jest, mam ww trzech zamontowane szybkozłączki do cteka, mam  MXS5.0 , XS7000 , oraz teraz zakupiłem nową MXS10

 

pierwsze dwie, po podpięciu na szybkozłączkę potrafią wywalić czerwoną diodę error, a gdy odepnę akumulatory od auta, wtedy ładują do końca, za to mxs10 nie robi mu różnicy czy akuś zapięty w instalkę czy też nie, ładuje na recondzie wszystkie 8 pozycji.

 

Myślę że przy większych autach, bardziej rozbudowanych elektronicznie, i zabudowanym akumulatorem, lepiej wziąć od razu 10, wtedy podpina się na szybkozłączkę i po temacie, ale niestety tanio nie jest. Jako ładowarka też te 7A rewelacji nie czyni, u mnie nie daje rady, nawet przy cicho włączonym sprzęcie, 10A zresztą też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdzałem u siebie, mam 5.0 i także miałem problem z ctekiem bo problem jak u Tomka. Sprawdziłem bo z Tomkiem na privie gadałem o ładowarkach ze 2 dni temu i mi powiedział, że miał problem.

Przyznam się szczerze, że jestem teraz skołowany bo latem problemu nie miałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...