Skocz do zawartości

Prostownik


bamc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 201
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Nie chcę śmiecić i zakładać nowego tematu, wiec zapytam tutaj. Padł mi dziś aku agm i zastanawiam się nad kupnem CTEK Multi XS 3600 czy warto dołożyć 60zł i kupic CTEK Nowość MXS 5.0??? Jutro chcę zamówić żeby jak najszybciej przyszło i można było jeżdzić więc proszę o opinie. Aku mam nowy i pojade na gwarancje zapytać czemu się tak rozładował jak instalacja była sprawdzana miesiąc temu, ale prostownik i tak musze kupić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego właśnie chciałem takiej informacji, a nie że pod prostownik, bo z tego co kiedyś czytałem to prostownikiem można zrobić tylko krzywdę takiemu aku.

Ja właśnie swojej żelówce 6V taką krzywdę robie, bo pod koniec ładowania słyszę, jak zaczyna kipieć. Wyczytałem gdzieś, że żelowe ładuje się prądem a nie napięciem, a z doświadczenia znajomych wiem, że potrzeba specjalny prostownik, albo obniżyć prąd ładowania dla 6V 12Ah ok 200mA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

Ja też odświeżę bo mam kilka pytań a wiem że będziecie potrafili mi pomóc bo pytania są banalne :P Kupiłem CTEK MXS 5.0 dla jasności o jaka ładowarkę chodzi bo to ma znaczenie

 

1. Czy można ładować aku podpięty do instalacji, bez zdejmowania klem ? Pytanie dotyczy starego auta i nowszego, starsze pewnie można, czy orientuje się ktoś jak wygląda sytuacja w nowszych z większą ilością elektroniki, czujek ?

 

2. Czy trzeba odkręcać korki do ładowania ?

 

3. Czy aku buforowy (Hollywood SPV-20) pod który są podpięte wzmacniacze, przed rozpoczęciem ładowania trzeba odłączyć od wzmacniaczy czy nie ma takiej konieczności ? Akumulatory (główny i bufor) są połączone separatorem czyli nie ma przejścia prądu jeśli radio nie jest włączone. Kwestia wzmacniaczy bo będzie na nich napięcie takie jakim będzie ładował się aku.

 

Pewnie jeszcze coś mi się przypomni, narazie tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno zaopatrzyłem się w Boscha C3 i jestem póki co zadowolony. Wbrew pozorom bardzo szybko naładował mojego AGM (Hollywood SPV-45). Mierzyłem napięcie podczas ładowania i było te 14,7, po naładowaniu automatycznie podtrzymuje aku na poziomie 12,8V. Po odłączeniu wszystkiego aku w pełni naładowany, nic tylko podłączyć i grać :D Co do ładowania bez zdejmowania klem, to niby producent zapewnia, że nic się nie stanie itd. Mam Citroena Jumpera z 2009 i ładowałem go ostatnio bez wyciągania aku (pod maską ma dodatkowo wyprowadzony + właśnie do ładowania, dzwoniłem z ciekawości do Citroena i tak mi powiedzieli :)) I aku ładnie naładowało, nic się nie stało, elektronika w porządku :) Jeżeli masz możliwość to dla bezpieczeństwa wyjmij aku i naładuj spokojnie w domu. Niektóre prostowniki wraz z wiekszym naładowaniem zmniejszają prąd ładowania. Jednak wiadomo, że auto ciągle pobiera prąd i pod koniec ładowania elektronika w prostowniku może zgłupieć i gwałtownie zwiększyć napięcie lub ładować zbyt długo. Jeżeli masz prostownik, który przechodzi w stan podtrzymania, to śmiało możesz nim ładować bez ściągania klem (ładują one mniejszym prądem, więc nic w aucie nie powinno się stać). W swojej osobówce zawsze wolę wyciągnąć akumulatory i pojedynczo je ładować. Co do korków to z tego co wiem, powinno się odkręcać, żeby gazy które się wytwarzają podczas ładowania mogły swobodnie "opuścić" cele :) W innym wypadku może dojść po prostu do rozsadzenia aku. Mówimy tu oczywiście o pełnym i długim ładowaniu, a nie chwilowym doładowaniu. Kwestia wzmacniaczy - niech inni się wypowiedzą, ale jak na mój gust to lepiej je odłączyć, żeby przypadkiem ich nie uszkodzić w jakiś sposób. To chyba tyle ode mnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ładowanie nowych aut, to trzeba się zorientować dokładnie co do konkretnego modelu. Na przykładzie mercedesa W211 moge powiedzieć, że nawet kwestia przeznaczenia auta ma znaczenie, ponieważ sedan na niemcy ma wyprowadzony biegun dodatni pod maskę, czego w modelach na inny rynek nie warto szukać. Ogólnie warto wiedzieć ile akumulatorów ma nasze auto i ew. bieguny pod maską. do biegunów pod maską można śmiało podłączać prostownik, ale tutaj też czasami warto wiedzieć co i jak (W221).

 

Jeśli chodzi o kwestie odłączania akumulatora do ładowania to bym odradzał, elektronika jest co raz czulsza na przepięcia, luźna klema potrafi bałaganu narobić, czy nawet próba rozruchu auta przy słabym akumulatorze(lub zwiększony spadek napięcia w jego trakcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy można ładować aku podpięty do instalacji, bez zdejmowania klem ? Pytanie dotyczy starego auta i nowszego, starsze pewnie można, czy orientuje się ktoś jak wygląda sytuacja w nowszych z większą ilością elektroniki, czujek ?

 

nic się nie dzieje, sprawdzone w starszym aucie i nowszym na Ctek-u XS7003

 

2. Czy trzeba odkręcać korki do ładowania ?

 

to chyba logiczne ...

 

 

3. Czy aku buforowy (Hollywood SPV-20) pod który są podpięte wzmacniacze, przed rozpoczęciem ładowania trzeba odłączyć od wzmacniaczy czy nie ma takiej konieczności ?

 

odpowiedź wyniknie tu :

 

Akumulatory (główny i bufor) są połączone separatorem czyli nie ma przejścia prądu jeśli radio nie jest włączone. Kwestia wzmacniaczy bo będzie na nich napięcie takie jakim będzie ładował się aku.

 

jak to jest możliwe na buforowym, skoro po drodze masz separator ...

 

Jeżeli masz prostownik, który przechodzi w stan podtrzymania, to śmiało możesz nim ładować bez ściągania klem (ładują one mniejszym prądem, więc nic w aucie nie powinno się stać)

 

to jest Ctek panie :P Przechodzi w stan czuwania tak samo jak Bosch.

 

W swojej osobówce zawsze wolę wyciągnąć akumulatory i pojedynczo je ładować.

 

czasem możesz tak elektronikę rozstroić ... raz tak miałem w jednym aucie, nie polecam. Wolę ładować go zapiętego pod maską.

 

W innym wypadku może dojść po prostu do rozsadzenia aku.

 

bez przesady, co najwyżej płytki pokrzywi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to jest Ctek panie, napisałem tylko tak ogólnie dla wyjaśnienia :) A co do ładowania w moim aucie to po pierwsze autko jest z 97 więc zbytnio elektroniki nie ma, a po drugie, obudwa aku są połączone, więc wyjmując jeden do ładowania, drugi cały czas podtrzymuje wszystko w aucie. Gdy ten naładuję i podłączę, wtedy wyciągam drugi, ładuję i znów lecę na dwóch :) A co do rozsadzenia aku to jest jak najbardziej możliwe, tak jak kolega dawid WM napisał, przy odpowiednim prądzie i czasie, gdy elektrolit się gotuje, może dojść do czegoś takiego :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obudwa aku są połączone, więc wyjmując jeden do ładowania, drugi cały czas podtrzymuje wszystko w aucie.

 

to trzeba było tak pisać od początku :D

 

przy odpowiednim prądzie i czasie, gdy elektrolit się gotuje, może dojść do czegoś takiego :)

 

to chyba trzeba by wyjechać na wakacje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, niech Ci będzie :zdrowko: Ja słyszałem o takich przypadkach, jednak osobiście nie widziałem, co prawda gotował się ładnie elektrolit ale zawsze otwieram cele, więc mi nigdy nic nie rozsadziło. Mimo wszystko wolę nie ryzykować :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik M@riusz dnia 20 luty 2012 - 11:21 napisał

2. Czy trzeba odkręcać korki do ładowania ?

 

to chyba logiczne ...

 

Nie do końca, opieram się na tym http://www.auto-swiat.pl/1-jak-ladowac-akumulator-czyli-uwaga-nie-zrob-wybuchu/1 oczywiście tak jak napisali zależy jaki ktoś ma aku

 

 

Użytkownik M@riusz dnia 20 luty 2012 - 11:21 napisał

 

3. Czy aku buforowy (Hollywood SPV-20) pod który są podpięte wzmacniacze, przed rozpoczęciem ładowania trzeba odłączyć od wzmacniaczy czy nie ma takiej konieczności ?

 

odpowiedź wyniknie tu :

 

Użytkownik M@riusz dnia 20 luty 2012 - 11:21 napisał

Akumulatory (główny i bufor) są połączone separatorem czyli nie ma przejścia prądu jeśli radio nie jest włączone. Kwestia wzmacniaczy bo będzie na nich napięcie takie jakim będzie ładował się aku.

 

jak to jest możliwe na buforowym, skoro po drodze masz separator ...

 

Hellsin, nie załapałeś :P Chodzi o naładowanie akumulatora buforowego czyli tego pod który podpięte są wzmacniacze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, opieram się na tym Jak ładować akumulator? Czyli uwaga nie zrób wybuchu! oczywiście tak jak napisali zależy jaki ktoś ma

 

Nawet opierając się na tym co podałeś, logicznie wynika, że jeżeli masz tylko możliwość to odkręcaj korki. W niektórych aku po prostu ich konstrukcja/budowa uniemożliwia dostanie się do korków. Jeżeli więc masz typowy aku z korkami na górze, to bierz wkrętak i kręć. Jeżeli ich nie masz to ładuj bez zawahania :) A najlepiej to wrzuć zdjęcie swojego aku. Peace :zdrowko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, opieram się na tym Jak ładować akumulator? Czyli uwaga nie zrób wybuchu! oczywiście tak jak napisali zależy jaki ktoś ma aku

 

rozumiem, ja tam kieruję się logiką ... oraz zaleceniem producenta danego prostownika, bo te nowsze i droższe są dość idiotoodporne + anty zwarciowe :)

 

Hellsin, nie załapałeś :P Chodzi o naładowanie akumulatora buforowego czyli tego pod który podpięte są wzmacniacze :)

to musisz się wpiąć w niego niestety, wzmakom nic nie powinno być, w końcu są wyłączone, oraz prąd ładowania nie przekracza 16V ... w Ctek-u jeden program tylko jest bliski 16V i tak w razie czego - recond :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...