facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

:)

Zdjęcie

Projekt Borsuk Fabia II Kombi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#1 LuigiSu

LuigiSu
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 06 sierpień 2020 - 09:07

Szanowni i Czcigodni! :)

 

W poniższym temacie po krótce opiszę etapy budowy (która jest w trakcie), projektu Borsuk.

Czyli zrobienie z plebejskiego kombi z silnikiem 1.2, małego potworka który będzie masował plecy basem jak i wciskał w fotel przy przyspieszaniu. 

To nie forum mechaników i ludzi od swapów, to tylko informacyjnie wrzucam lampy z wersji Monte Carlo i silnik 1.8t ok. 200KM.

 

Klocki użyte na tą chwilę:

Rockford Fosgate RFP2410

Kicker RS65.2

Magnat Combat 4000

Eaton EC 300.2 A

ALPINE ILX-W650BT

 

Maty Bitmat butylowe na blachę drzwi oraz pianka kauczukowa na boczek

 

Na tą chwilę, poprowadzone okablowanie, wytłumione drzwi przednie i złożone wszystko względnie do kupy.

W planach, tłumienie maski, nadkoli, dachu, całej podłogi i grodzi - tu mam pytanie, czym najlepiej wytłumić dach i czy da to duże efekty? Bitmat poleca klejenie butylem oraz pianką kauczukową. 

 

Tutaj podrzucam zdjecia w jednej paczce. Są wrzucone chaotycznie, mam jednak nadzieje, że połapiecie co i jak :)

https://imgur.com/a/cEKlPqB

 

Nie wiem jak wołać ale dzięki wielkie i 100-krotne @Getiz za diabelski podszept sprowadzający mnie na tą ścieżkę!!!!

 

PS1. Dzięki @czaszunia1 , po 5 latach Eaton znalazł swoje miejsce. Rodek niestety musi odwiedzić serwis :) 



#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

:)

#2 4diwr0c

4diwr0c
  • Użytkownik
  • 745 postów
  • Lokalizacja:Ijmuiden (NL)

Napisano 06 sierpień 2020 - 09:27

Na maskę raczej starczy fabryczne wytłumienie bo dźwięku silnika nie zatrzymasz tłumieniem maski a wnętrza auta. Dach jak wszystkie elementy drga i faluje więc i jego sie wygłusza bo daje to efekty. Robisz rs'a w kombi?

Galaxy Note 9, PXA H800, U-dim ProX T2, U-dim ProX M3 pod U-dim JR.4.300 plus U-dim ProX M6 pod U-dim JR.2.370, RM 212 SL pod ProX 1k 1D


#3 LuigiSu

LuigiSu
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 06 sierpień 2020 - 09:28

Problem jest taki, że na masce nie ma żadnego wygłuszenia tylko goła blacha :D  Czyli na dach butyl i kauczuk? 

Ps. Może bedzie ponad 200KM jeśli uda się przenieść moc na koła ale w teorii granica to 250. 

Na maskę raczej starczy fabryczne wytłumienie bo dźwięku silnika nie zatrzymasz tłumieniem maski a wnętrza auta. Dach jak wszystkie elementy drga i faluje więc i jego sie wygłusza bo daje to efekty. Robisz rs'a w kombi?



#4 4diwr0c

4diwr0c
  • Użytkownik
  • 745 postów
  • Lokalizacja:Ijmuiden (NL)

Napisano 06 sierpień 2020 - 09:31

Nawet na szrocie znajdziesz wygłuszenie maski. Podjedź i poszukaj na spokojnie. Zapłacisz mniej i zaoszczędzisz zbędnych kilogramów których i tak juz przybyło :)

Galaxy Note 9, PXA H800, U-dim ProX T2, U-dim ProX M3 pod U-dim JR.4.300 plus U-dim ProX M6 pod U-dim JR.2.370, RM 212 SL pod ProX 1k 1D


#5 LuigiSu

LuigiSu
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 06 sierpień 2020 - 09:42

Dzięki za info! Na szrocie cenią to około 100zł. Czy będzie dawało to lepszy efekt od np tego: https://www.bitmat.p...em-25x100cm/417 ?

Nawet na szrocie znajdziesz wygłuszenie maski. Podjedź i poszukaj na spokojnie. Zapłacisz mniej i zaoszczędzisz zbędnych kilogramów których i tak juz przybyło :)



#6 italiano1980

italiano1980

    SAŁATA Mariano Italiano

  • Użytkownik
  • 3018 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GDANSK

Napisano 06 sierpień 2020 - 09:48

W koncu jest ktos z Gdanska   :ok:  Slupki widac ze sa do zrobienia bo tweetery graja w deske ...


PIONEER ,INFINITY ,GENESIS R1,LEGIATA ,PHOENIX GOLD, DRAGSTER , XES M1 , PHASE ALIANTE ,BRAX

#7 LuigiSu

LuigiSu
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 06 sierpień 2020 - 09:52

Prawda, nie dopisałem. Przerabiam wszystkie słupki i podsufitkę na czarno więc i słupki będą dopiero teraz przerabiane aby grały do kierowcy. 

Btw, w Gdańsku są jakieś spoty poza czwartkiem pod MC?

W koncu jest ktos z Gdanska   :ok:  Slupki widac ze sa do zrobienia bo tweetery graja w deske ...



#8 italiano1980

italiano1980

    SAŁATA Mariano Italiano

  • Użytkownik
  • 3018 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GDANSK

Napisano 06 sierpień 2020 - 16:22

Ostatni był w Styczniu z tego co pamiętam. Także jak by się znalazło paru chętnych to w ten weekend można by coś zorganizować? Można by napisać w odpowiednim dziale gdzie co i jak 😁
PIONEER ,INFINITY ,GENESIS R1,LEGIATA ,PHOENIX GOLD, DRAGSTER , XES M1 , PHASE ALIANTE ,BRAX

#9 saltech

saltech
  • Użytkownik
  • 1057 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 06 sierpień 2020 - 17:10

a dlaczego tak zrobiłeś rozdział zasilania? chodzi mi o plus.



#10 LuigiSu

LuigiSu
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 06 sierpień 2020 - 17:27

Koncept zmienił się w trakcie i już tak zostało póki co. A jest coś źle? Czy po prostu dało się prościej? 

a dlaczego tak zrobiłeś rozdział zasilania? chodzi mi o plus.



#11 4diwr0c

4diwr0c
  • Użytkownik
  • 745 postów
  • Lokalizacja:Ijmuiden (NL)

Napisano 06 sierpień 2020 - 18:20

Yyy no ten rozdzielacz ze wskaźnikiem napięcia i zapewne z bezpiecznikiem to raczej pod maską powinien wylądować tuż za aku. Wtedy drugi już bez bezpiecznika w bagażniku jako rozdzielacz plusa na każdy wzmak. Na masę nie trzeba rozdzielacza

Galaxy Note 9, PXA H800, U-dim ProX T2, U-dim ProX M3 pod U-dim JR.4.300 plus U-dim ProX M6 pod U-dim JR.2.370, RM 212 SL pod ProX 1k 1D


#12 LuigiSu

LuigiSu
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 06 sierpień 2020 - 19:34

Zaraz za akumulatorem jest już bezpiecznik a za rozdzielaczem kolejne dwa mniejsze. Tylko jeśli rozdzielacz byłby za akumulatorem to musiałbym ciągnąć dwa przewody a to bez sensu.

Dodatkowo mam PTSD po pożarze poprzedniego auta wiec bezpieczeństwa nigdy za wiele 🤣
A tak serio to nie wyłapałem przy zamówieniu że rozdzielacz też ma swoje bezpieczniki więc jest za aku, rozdzielacz i za nim.

Yyy no ten rozdzielacz ze wskaźnikiem napięcia i zapewne z bezpiecznikiem to raczej pod maską powinien wylądować tuż za aku. Wtedy drugi już bez bezpiecznika w bagażniku jako rozdzielacz plusa na każdy wzmak. Na masę nie trzeba rozdzielacza



#13 4diwr0c

4diwr0c
  • Użytkownik
  • 745 postów
  • Lokalizacja:Ijmuiden (NL)

Napisano 07 sierpień 2020 - 19:41

Rany co ja napisałem ... i nikt mnie nie opierniczył ... za aku bezpiecznik ( nie rozdzielacz) wiec to już masz i ok, w bagażniku rozdzielacze z czego tylko plus z bezpiecznikiem. Dalej za nimi piece mają swoje bezpieczniki wystarczające więc tu już trochę przerost formy

Galaxy Note 9, PXA H800, U-dim ProX T2, U-dim ProX M3 pod U-dim JR.4.300 plus U-dim ProX M6 pod U-dim JR.2.370, RM 212 SL pod ProX 1k 1D


#14 LuigiSu

LuigiSu
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 14 wrzesień 2020 - 08:27

Czołem, kolejny upgrade wykonany. Wygłuszona została  maska oraz cały dach i tutaj mam pytanie, czy są jakieś sprawdzone taśmy samoprzylepne ognioodporne aby ładnie okleić piankę pod maską? Niestety materiał bardziej się rwie niż tnie i nie wygląda to zbytnio estetycznie (https://imgur.com/a/cEKlPqB)

Niebawem dochodzą nadkola x4 

 

Btw, czy wygłuszenie drzwi tylnych ma jakikolwiek sens jeśli nie ma tam głośników a jednynie chce redukować hałas w aucie?

 

Dodatkowo zrobiłem konwersję lamp i ogarnąłem blacharkę i auto na tą chwilę prezentuje się następująco: https://imgur.com/NyWAtwu

 

Następny w kolejności będzie swap i felunek :)

 

Pozdro!



#15 Marcinpozn

Marcinpozn
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 14 wrzesień 2020 - 22:47

200 km tak wciska w fotel ? Hehe gdybyś napisał 500/600 to rozumiem teraz 200 koni ma większość nowo powstających aut

#16 LuigiSu

LuigiSu
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 15 wrzesień 2020 - 08:02

200 km tak wciska w fotel ? Hehe gdybyś napisał 500/600 to rozumiem teraz 200 koni ma większość nowo powstających aut

 

Jak wstawię silnik to wrzucę wykres z hamowni :) Zobaczymy ile będzie w stanie realnie na koła przełożyć. Silnik ma potencjał na 400 ale problemem jest tu niska masa samochodu.



#17 4diwr0c

4diwr0c
  • Użytkownik
  • 745 postów
  • Lokalizacja:Ijmuiden (NL)

Napisano 16 wrzesień 2020 - 20:57

audio dociąży jak wszystko porządnie wygłuszysz :D


Galaxy Note 9, PXA H800, U-dim ProX T2, U-dim ProX M3 pod U-dim JR.4.300 plus U-dim ProX M6 pod U-dim JR.2.370, RM 212 SL pod ProX 1k 1D


#18 LuigiSu

LuigiSu
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 18 wrzesień 2020 - 20:36

Dociążanie w trakcie :) Po nadkolach zostanie tylko podłoga z grodzią i ewentualnie drzwi z tyłu. O ile głuszenie tylnych skrzydeł coś daje...

W linku z pierwszego posta na samym dole są efekty dzisiejszych prac :) 

 

audio dociąży jak wszystko porządnie wygłuszysz :D



#19 4diwr0c

4diwr0c
  • Użytkownik
  • 745 postów
  • Lokalizacja:Ijmuiden (NL)

Napisano 23 wrzesień 2020 - 19:20

tylna para drzwi jedynie komfort podnosi jeśli głośniki nie grają, zawsze to jakieś szumy dochodzące z zewnątrz wyeliminowane

co mi tu nie pasuje w tym wygłuszaniu dachu, raz widze coś czarnego między jego żebrami a raz cały bitmatem potraktowany i to bez wyjątków?


Galaxy Note 9, PXA H800, U-dim ProX T2, U-dim ProX M3 pod U-dim JR.4.300 plus U-dim ProX M6 pod U-dim JR.2.370, RM 212 SL pod ProX 1k 1D


#20 Jankus

Jankus
  • Użytkownik
  • 1322 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Sierakowic

Napisano 24 wrzesień 2020 - 12:43

Mi się mocno zdaje że na jednych zdjęciach jest bitmat a potem pianka kauczukowa na wierzch. Więc raczej zgodnie ze sztuką.


Passat: CDE-W296BT -> Genesis 4 Channel -> Focal K2P, SS D3004(krótki) -> Alpine PDX 1.1000 -> Swans F12s

Master: UTE-92BT - > Helix HXA 400 -> Helix HXS 636, Hertz ML 280.3 -> Excursion HXA 1K -> Hertz ES250.3





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych