Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie samochodu etc


pavliq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 246
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1.8T to jeszcze silniki z czasów dość "pancernych" jednostek podobnie jak 1.9tdi. Generalnie silnik nie ma większych bolączek, jak w każdym doladowanym trzeba zwrócić uwagę na turbo, zawór n75 i podcisnienia, a tak to stan ogólny i rzeczywisty przebieg.

Możliwość podnoszenia mocy ma nie porównywalne do 2.4, czy jakiegokolwiek innego silnika n/a. Ze 150KM robisz ok 180KM, a z seryjnych 180KM ok 210KM samym softem. Ja w Ibizie Cuprze 6K2 po sofcie, wydechu i IC miałem 240KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


1.8T to jeszcze silniki z czasów dość "pancernych"
kolega ma trochę racji, ale nie do końca, bo jednostka ta to już nie to samo co faktycznie pancerne 1.8 kompressor czyli znane i lubiane G60 które to jeździło dużo km i nie rypało się od mocniejszych kompresorków. 

 

Kwiatku, dziwi mnie szukanie autka przez Ciebie na zasadzie takiej że musi być turbo... dla mnie to bez sensu, bo co Ci po tym że 1.8T będzie mieć 240KM jak prędzej czy później jego żywot skończy się szybciej niż tego 3.2V6 który też ma 240KM. Te dwa garki więcej, oraz normalne osiągi wyciągane z mocy to jest to. A jeżeli chcesz silniki turbo to wybacz ale VW chyba pojęcia niema o silnikach turbo(fakt 1.9TDI to super motor, tak samo 2.5TDI R5 i tu chylmy czoła), już od samego początku auta z turbo benzyną były problematyczne, jak nie silnik, to skrzynia itp. Jak turbo to tylko SAAB i VOLVO, oni mają to w patencie od 30lat prawie... 

 

Pomyśl nad tym V70 lub S60/S80 w turbo jeżeli chcesz już turbo. Wadą tych aut jest wyciszenie, które poprawisz (trochę stuki zawieszenia słychać głośno w środku), oraz to że za ładny egzemplarz trzeba sporo zapłacić i może osiągi tych aut nie są na miarę audi czy BMW. Ale chyba z awaryjnością jest tak samo jak w każdym aucie, największą wadą a czasem zaletą jest poprzedni właściciel. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.2V6 który też ma 240KM. Te dwa garki więcej, oraz normalne osiągi wyciągane z mocy to jest to

 

Tak nie do końca... właśnie przerabiam ten temat, i jak to się mówi - ryczeć mi się już chce.

Na zdjęcie głowicy potrzebuje już tylko 1:15min jak już mam podorabiane "klucze"  Dziś zdejmowałem ją 3 raz... 

 

Takie małe info:  rysunek ustawienia rozrządu z blokadą wałków, oraz 16 oczkami łańcucha pomiędzy znakami na obu wałkach,  wg vin do mojego auta (znaki, i krzywki się nie pokrywają z rysunkiem) kończy się połamaniem 24 zaworów przy pełnym 2 krotnym obrocie wału.... 

 

Ustawienie na znaki obu wałków + wał, okręceniu na sucho aby sprawdzić czy ok - sprawdzasz i jest ok, składasz osprzęt na gotowo,kręcisz rozrusznikiem i.... błąd auto nie odpala, VAG wskazuje błąd synchronizacji wałków do wałka, rozbiórka góry i werdykt, wałki po zaciągnięciu oleju na zmiennych fazach przestawiają się o jeden ząb.... znów wszystko trzeba zdemontować, i zdjąć fazatory, przestawić o jeden ząb w plecy i jest ok, teraz pasuje wszystko.

 

Osobna sprawa to mechanicy od głowic, 3 poprawkę będzie robił bo zawory nie utrzymują ciśnienia.... a silniki realnie wytrzymują do 200k km potem tracą stopniowo kompresję, próg graniczny to 8 atm. Ja swoje kupiłem z pełną dokumentacją serwisową, każdy przegląd mam wbity w aso, wydruk zajął 8 stron, gość nawet akumulatory ładował w serwisie, silnik padł po 170kkm przy czym ani gniazda ani zawory nie były upalone.

 

Tak więc zanim polecicie 3.2... zastanówcie się czy wiecie co mówicie, czy tylko się wydaje że się zdaje. 2.4 nie ma tych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie zejdźmy z marzeniami na ziemię. Kwiatek nie kupi 124 ani żadnego innego MB. Jestem zdania takiego, że wyborem serca jest AUDI. Każdy z nas wsiada do jakiegoś auta i jeździ mu się nim dobrze to kolejne zazwyczaj też kupuje tej samej marki. Przepraszam Tbrek jest wyjątkiem, on wsiada i jeździ każdym a i tak zmienia na inne :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie do 30 kafli.... Alfe 159 Mjtd ....1,9 albo 2,4 :wink:  Autko niedoceniane a silniki diesla maja chyba najlepsze. Wersje w kombi i Distinctive powalają na kolana i jakiekolwiek Audi w tej kasie, może sobie jedynie pomarzyc o takim wyglądzie, nie mówiąc o silnikach TDI tych nowych, które po prostu sa do bani w porównaniu z tymi starszymi. Co do  BMW w dieslu w tej cenie to jedynie E46 i nic innego sorki, ale gadka o nowej trójce w klekocie do 30-35tys to bajka, te egzemplarze to nic dobrego. O dobrą benzynkę w tej cenie cięzko a co dopiero o klokota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO juz kwestia gustu :wink: , nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie w tej cenie, przykładowo Audi odpada w przedbiegach w porównaniu do w/w modelu Alfy, mając na uwadze głównie to co oferuje stylistycznie oraz biorac pod uwage rocznik i nieudane obecne silniki TDI ( to samo zreszta TSI )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa pavliq własnie przez takie "tuningi i wyciskanie ostatnich soków"  szuka nowego wózka  :hyhy:

nie prawda. Szukam nowego wozidełka przez awarię rozrządu :)

Było 230km a byłoby więcej, ale niestety - skończyło się ;)

Tak więc zanim polecicie 3.2... zastanówcie się czy wiecie co mówicie, czy tylko się wydaje że się zdaje. 2.4 nie ma tych problemów.

i tak i nie. Wolnossące jednostki mają jeszcze jedną wadę - z latami koniki uciekają w znacznej ilości. Z tym doładowane jednostki nie mają problemów :)

Ale panowie zejdźmy z marzeniami na ziemię. Kwiatek nie kupi 124 ani żadnego innego MB. Jestem zdania takiego, że wyborem serca jest AUDI. Każdy z nas wsiada do jakiegoś auta i jeździ mu się nim dobrze to kolejne zazwyczaj też kupuje tej samej marki. Przepraszam Tbrek jest wyjątkiem, on wsiada i jeździ każdym a i tak zmienia na inne :D

124 nie, ma się sensownie odpychać, być w kombi i z napędem na 4ry łapy. Poza tym eksploatacja na w miarę sensownym poziomie ;)

Ja dodam od siebie do 30 kafli.... Alfe 159 Mjtd ....1,9 albo 2,4 :wink:  Autko niedoceniane a silniki diesla maja chyba najlepsze. Wersje w kombi i Distinctive powalają na kolana i jakiekolwiek Audi w tej kasie, może sobie jedynie pomarzyc o takim wyglądzie, nie mówiąc o silnikach TDI tych nowych, które po prostu sa do bani w porównaniu z tymi starszymi. Co do  BMW w dieslu w tej cenie to jedynie E46 i nic innego sorki, ale gadka o nowej trójce w klekocie do 30-35tys to bajka, te egzemplarze to nic dobrego. O dobrą benzynkę w tej cenie cięzko a co dopiero o klokota.

Alfa jest piękna, ale to alfa....

Kwiatek miał Alfę i szybko zmienił więc odpadanie :)

no właśnie, nauczony doświadczeniem :) Auta bardzo ładne, ale wykonanie syfiaste do potęgi. Diesel niestety nie jedzie, owszem - momentu ma, ale osiągów już nie. Benzyna ma osiągi przyjemne, ale spalanie ogromne, nawet po zagazowaniu. I znowu uciekające koniki.

TO juz kwestia gustu :wink: , nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie w tej cenie, przykładowo Audi odpada w przedbiegach w porównaniu do w/w modelu Alfy, mając na uwadze głównie to co oferuje stylistycznie oraz biorac pod uwage rocznik i nieudane obecne silniki TDI ( to samo zreszta TSI )

Ogólnie z nowszych aut to co jedno to mina. Zwróć uwagę na 2 kwestie - 1. w jakim stanie jest 8-10 letnie audi i w jakim stanie jest 8-10 letnia alfa (mimo różnych przebiegów). 2. Ile kosztuje 8-10 letnia alfa i ile kosztuje 8-10 letni samochód (bmw, audi, mercedes/inny prawdziwy samochód). :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Kwiatek bier Alfe 159 1,75Tbi

 

I załatw sobie kontrakt z PKN Orlen.

 

 

 


i tak i nie.

 

Zgadza się to co mówisz, ale mi chodziło o żywotność samego silnika (VR) i jego bolączek, zwykłe V tego nie ma, a koniki w wollnossakach to osobna kwestia, wiadomo, turbosakom zawsze można je podkręcić aby zniwelować, potem kończy się jak u Ciebie :)

 

a wracając do meritum, w tytule jest napisane: 

audi/bmw/volvo

 

z tych 3 , wybrałbym ostatnie, może i droższy serwis, ale żywotność niebo większa.

 

Jak dobrze wiecie i mnie znacie, miałem już wieeeele aut, jeździłem nimi ja jak i Iza, nawet kilka sztuk rocznie, zacytuje więc słowa Izy - " jak już będziemy na e-mie, i nie będzie się Tobie (czyli mi) już chciało ciągle zmieniać samochody, to może kupimy sobie jakieś nowe volvo i nim już będziemy jeździć " 

Powiedziała to osoba, która od chwili jak dostała prawko 15 lat temu, przetestowała dobrze z 50 aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

nie prawda. Szukam nowego wozidełka przez awarię rozrządu

 

:wink:

 

no tak się skończyło :) Audi już jeździ znowu, ale straciłem już serce do tego egzemplarza. 

Coś nowego do podłubania z muzyką by się przydało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


nie prawda. Szukam nowego wozidełka przez awarię rozrządu

 

Przyczyn padnięcia rozrządu może być wiele, tak i zużycie, jak i przesilenie.

 

 

 


Coś nowego do podłubania z muzyką by się przydało ;)

 

I tym optymistycznym akcentem szukasz auta dalej, masz już choć jakieś typy ? bo z forumowych ciężko będzie wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem wcześniej - oglądałem a4 b7 z tym świetnym dieslem ;)

Auto pod muzykę mi się bardzo podoba - słupki okej na tw, osłony trójkątów są dość duże, więc pod mid'a, ze wstawieniem woofera nie będzie problemu.

Bagażnik bajka, zarówno podniesiona podłoga jak i prawy schowek - na suba z żywicy idealny, bez przesadnej rzeźby. A4 B7 i A4 B6 wewnątrz praktycznie się nie różnią więc bardzo zachęcająco to wygląda :)

 

BMW e90 - słupki jak dla mnie okej, siedziałem w tym aucie i mi odpowiada. Gorzej z radiem i słyszałem, że z drzwiami jest dramatycznie. Bagażnik do ogarnięcia.

 

Volvo V50 - nie miałem okazji siedzieć, więc się nie wypowiem.

 

Z wymienionych w temacie - Alfa 159 - pod muzykę raczej wdzięczna, ale to alfa :)

 

na ten moment najbardziej skłaniam się ku A4 B6 BEX lub A6 C5 2.7 bit - można wyrwać taniej, zrobić mini remont i śmigać z bananem na twarzy :)

Ogłoszenia z całej europy przeglądam codziennie. Niestety jak do tej pory nic mnie nie ujęło. Śmigać po giełdach nie bardzo jest czas - nagrałem temat do kilku handlarzy, jak coś się pojawi mają dzwonić. Samochodów jest dużo, ale ja chcę full opcję w tym koniecznie szyberdach - a tych niestety jak na lekarstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie volvo V70? Ma dopracowane silniki turbo 5 cyl w rzędzie, napęd 4x4 i raczej słabo nie są wyposażone.

http://m.mobile.de/portal/index.html#Car/DES/196061636

Nota bene jak tak czytam jakie jajca odchodzą nowymi autami to stwierdziłem, że zreanimuję swoją audi choć ją na zyletki powoli szykowałem. Kupiłem drugą na dawcę i powoli z dwóch składam znowu jedno w pełni sprawne auto. ;-)

Aby nie było Pavliq , że psioczyłeś na swoją C5 a nowy nabytek dopiero Ci pokaże co to znaczy jednorazowy szmelc i chore koszty utrzymania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...