Skocz do zawartości

Samochody i co zrobiłeś dla swojego samochodu ...


dan124
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

". Dla właścicieli "Japończyków" naprawy eksploatacyjne to: olej, filtry, hamulce i zawieszenie. Dla właścicieli VAGów i francuzow naprawy eksploatacyjne to: olej, filtry, hamulce, zawieszenie, wtryski, turbina, dwu masa, wałki rozrządu, panewki itd. I w ten sposób wszyscy myślą że jeżdżą z grubsza bezawaryjnymi autami "   :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

z Pozdrowieniem dla inżynierów opla, którzy sprzedają "Czujnik temperatury nawiewu" za 500 PLN, składający się z termistora 100k. Ten kosztuje 1 PLN :D oczywiście wymiana trwa chwilę, bo zalali termistor plastikową podstawką, którą trzeba rozwiercić. Dostęp też jest, co najmniej średni.

10534717_580627628724887_496924067750940

Naprawa kosztowała 1 PLN i godzinkę dłubania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim czasie trochę zrobiłem, w ciągu ostatnich 2 miesięcy:

- wymiana filtra paliwa

- tarcze + klocki przód

- lewy przegub

- łożysko podpory półosi (prawej jak na złość)

- zmienione świece żarowe w podgrzewaczu PTC

- zakupione nowe: gaśnica, trójkąt, apteczka spełniająca euro-wymagania

- wymienione oba paski - alternatora i reszty oraz drugi od pompy wody

- po wymianie pasków okazało się (lenistwo wymieniacza części) że trzepnięta jest część potocznie zwana małą dwumasą - koło pasowe wałka z tłumikiem drgań kołowych, które to właśnie byłem wymontować z jednego z moich rozbitków, jutro wymiana

- jutro wymiana turbo (stare już nie daje rady, chyba łożyska się skończyły + w części zimnej jest pewna ilość oleju), oczywiście do tego od razu wymiana oleju, filtra oleju

 

I zobaczymy co jeszcze wyjdzie. W piątek jadę kierunek Niemcy, więc wolę za wczasu mieć to wszystko zrobione niż na niemieckiej autostradzie obudzić się z ręką w nocniku...

 

P.S. Co do gaśnicy...Po zakupie nowej 'stara' została oczywiście przetestowana. Gaśnica miała niecałe 3 lata i powiem tak - zgasić to nią można by było sobie co najwyżej świeczkę lub papierosa. Po odbezpieczeniu i naciśnięciu zaworu, oczywiście zgodnie z instrukcją trzymając gaśnicę w pionie, wyleciała z niej może 1/4 proszku i gaśnica straciła ciśnienie. Także ku potomnym, od siebie proponuję gaśnicę zmienić przynajmniej raz na dwa lata. Kosztuje to 25 zł lub nawet i mniej w promocji, a przynajmniej jest większa szansa, że cokolwiek nią ugasimy/zdusimy ogień. Ja zanim pozbierałem szczękę z ziemi po tym widoku jak gaśnica traci ciśnienie gdzie dopiero co zaczęło lecieć, to minęło ładnych parę minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj w Fabii podjąłem walkę z prądem. Big 3 wykonane w 2/3 muszę tylko znaleźć odpowiedni punkt masowy pomiędzy silnikiem a budą by to skończyć. Pomysły?

Chyba nie będzie problemu jak od altka puściłem 25mm z bezpiecznikiem 80A a masowy 35mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam... w sumie to taka trochę ściana płaczu. Żeby niektórym pokazać, że nie ma tragedii też wklejam listę:

Ostatnio zrobiłem ... okres czasu w miare długi, ale to dla tego ze wszystko po kolei trzeba było robić

-Wymiana chłodnicy,

-Wymiana kompletnej odmy wraz z wężami.

-Wymiana wahaczy z przodu,

-Wymiana rezystora kliematyzacji,

-Wszystkie filtry + olej,

-Wymiana pompy wspomagania,

-Regeneracja alternatora,

-Zakup 4 opon letnich "prawie" nowych.

 

W międzyczasie dorzuciłem piękne komory + słupki.

 

Moja buma na brak opieki nie bardzo może narzekać... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie dwa miesiace byly okresem dobroci dla Stilona:)

- wymiana wahaczy przednich i sruby mocujacej sworznia <zakaaala rodziny! jeden wahacz byl ok>

- geometria

- dwie uzywki opony za drobne

- serwis klimy

=- wymiana altka na 120A - (wykrecony domniemany 90A po 2 godzinach okazal sie... tez 120A:P Ladowanie z 14.1- 14.2 - na nowym teraz 14.0-14.2... to norma we Fiatach?Big3 jest)

- wymiana szczerbatego juz paska wieloklinowego

-wymiana klockow tyl

- wymiana plynu hamulcowego

-końserwacja sanek i profilaktycznie paru innych punktow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...