Skocz do zawartości

Samochody i co zrobiłeś dla swojego samochodu ...


dan124
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie bardziej 'co zrobiłeś swojemu samochodowi' niż dla samochodu, ale co tam... Pani nie zauważyła, że JA miałem pierwszeństwo na skrzyżowaniu i się wluliła prosto przede mnie... Także chwilowo zabawa z car audio zawieszona, a akurat 2 dni temu dostałem 9855r i dziś wygrałem licytację z trzecim etonem do zestawu :(

 

10616392_784112574974097_555199527341336

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zatankowałem do pełna, umyłem szyby i zapodałem rainx - teraz tylko czekam na deszcz:D

Mam też pytanko poza konkursem tj jaki płyn do spryskiwaczy możecie mi polecić bo ja ostatnio kupiłem taki wynalazek że chyba woda z płynem do naczyń była by lepsza:/ Tak wygląda szyba w miejscu gdzie nie sięgają wycieraczki, po 2krotnym spryskaniu szyb i wyschnięciu ,,płynu" :

http://obrazki.diyaudio.pl/10663/thumbs/6769gorbctg9d45y121a_1411155510.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, ze u mnie raczej jeszcze nie etap na dopieszczanie lakieru na lustro a jakoś mam sentyment do swojej zieleniny, stwierdziłem ,że jednak ją zostawiam i załatwię jej nowe serce... dawczyni się znalazła... Ale skoro silnik na wierzchu, to warto wymienić to i owo aby wkładać czyściutki i pachnący.  :wink:

 

Pierwsze było rozkręcenie go w zasadzie dość mocno górą i dołem i gruntowne mycie z nagarów itp kwiatków, przy okazji weryfikacja zużycia tulei cylindrowych, luzów, zużycia krzywek wałka itp, wszystko mechanicznie w pożądku, na umycie poszło z 10 litrów benzyny pod ciśnieniem:

post-4530-0-69245100-1411586685_thumb.jpg

 

Do wymiany poszło większość uszczelnień w tym m.in pod pompą oleju, (wokół widać jakie masełko zebrało się przez nieszczelności)

post-4530-0-59267100-1411586698_thumb.jpg

 

Pompa oleju wyczyszczona, sprawdzona

post-4530-0-46774100-1411586711_thumb.jpg

 

poszła nowa uszczelka z Elring'a

post-4530-0-12149600-1411586799_thumb.jpg

 

I nowy simmering wału przedni w jej obudowę:

post-4530-0-75530400-1411586787_thumb.jpg

 

Następnie nowe koło zębate napędu paska rozrządu (zaleca się profilaktyczną wymianę, gdyż przenosi spore siły i w niewymienionym ścina się widoczny klin, a wtedy.... to już sieczkarnia z silnika)

post-4530-0-85193100-1411586840_thumb.jpg

 

Nowa główka śruba mocująca i nowe koło zamachowo-pasowe z Corteco, a z automatu nowy komplet rozrządu, pasek, napinacz, pompa wody

post-4530-0-08249100-1411586726_thumb.jpg

post-4530-0-70358700-1411586959_thumb.jpg

post-4530-0-40687500-1411586980_thumb.jpg

 

Jak układ chłodzenia to kompleksowo:

-nowa chłodnica valeo

 

post-4530-0-67327600-1411586738_thumb.jpg

 

 pompa wody i  termostat z Wahler'a

post-4530-0-68294300-1411586861_thumb.jpg

 

Potem układ wylotowo-dolotowy nowy komplet uszczelek z Elringa, plus gruntowne czyszczenie i szlifowanie:

post-4530-0-65652500-1411587014_thumb.jpg

 

post-4530-0-44363400-1411587059_thumb.jpg

 

post-4530-0-09438100-1411587073_thumb.jpg

 

Przy okazji zaślepiony i uszczelniony dolot z EGR, bo silnik moim zdaniem jest na powietrze i paliwo a nie musi oddychać własnym g...  :wink2: 

Przy okazji widać co się dzieje w kolektorze dolotowym gdy EGR jest używany (oczywiście kolektor wypucowany w środku chemią i myjką ciśnieniową)

post-4530-0-56497800-1411587089_thumb.jpg

 

post-4530-0-77498300-1411586939_thumb.jpg

 

Wyczyszczona i odkamieniona chłodnica olejowo-wodna plus wymieniona uszczelka pod nią:

post-4530-0-11418700-1411586880_thumb.jpg

 

Jak chłodnica to i filtr oleju, tutaj bez wynalazków i poszedł Mahle:

post-4530-0-80186000-1411587156_thumb.jpg

 

Aby zamknać pokrywę rozrządu poszedł cały komplet uszczelek , łącznie z tymi pod śrubki (jako ,że nie ma zamienników, poratował serwis ASO Audi)

post-4530-0-45796000-1411586767_thumb.jpg

 

post-4530-0-39169900-1411586996_thumb.jpg

 

Miska olejowa zaś oczyszczona z zadrapań pod spodem i odnowiona, plus nowa uszczelka miski:

post-4530-0-77244700-1411587118_thumb.jpg

 

Odma zaś zdemontowana , rozebrania i wymyta plus sprawdzona membrana w niej

post-4530-0-25431400-1411587103_thumb.jpg

 

Przy montażu na swoją kolej czeka już nowe sprzegło docisk i łożysko z Sachsa:

post-4530-0-44700300-1411586753_thumb.jpg

 

Z tego czego już nie pstrykałem, zostały wymienione simmeringi przód i tył wałka rozrządu, rozrząd spięty wedle procedury z użyciem Vagowskich blokad, wałek rozrządu zgrany z wałem dokładnie z pomocą szczelinomierza.

 

W planie:

-sprawdzenie wtrysków na stole Boscha

-regeneracja turbiny

-altek 220 A z Q7

 

ale to za tydzień jak będę w kraju.

 

Na lakier też przyjdzie czas w swoim czasie  :wink:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-4530-0-35871800-1411586911_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dawcy działa, więc i tu zatrybi po przekładce. Mam całą na części. ;-)

Webasto ori także będzie.

Ale to już grubsza rzeźba z przekładka potrzebnych wiązek węźów wody, piecyka i dokladka drugiego aku bo o dziwo tak to rozwiazali webasto jest zasilane odseparowanym przekaznikowo drugim aku.

To odrazu pokombinuje i zrobię je jako bufor pod audio na lato.

W audio też jakieś delikatne zmiany się pojawią.;-)

Teraz to dożywocie

 

Czasami mając sentyment i nie mając serca oddać na złom tak wiernego auta robi się rzeczy raczej mało rozsądne czy mające coś wspólnego z prostym rachunkiem ekonomicznym bo mnie rozrząd i reszta całej imprezy wyjdzie więcej niz się one całe na allegro cenią. :D

Ale ja jakoś nie odczuwam potrzeby posiadania jakiegoś super nowego modelu bo się sypia na potęgę.

Mam drugą pracę jako technik w ADAC to z pierwszej ręki wiem jakie "wyczesane" nowki ściągam jak zwłoki z drogi bo raczyly się zesr... moj rekord to jednodniowe Audi A4 z przebiegiem 155km... i to nie przejezyczenie. :-)

Bardzo fajna jest Insignia... jeśli się nie zepsuje (a lubi) to się spali (co jesscze bardziej lubi)... Ma ewidentnie jakaś wadę fabryczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 


U mnie to samo z tym że oliwy nalałem
Pod sam korek :) 

 

Ja odebrałem auto od blacharza. Tragedia, brud smród i masa pracy przedemną. Do tego padł mi wężyk przelewowy na jednym z wtrysków i wali ropą... A do tego jutro wyjeżdżam i wracam za 2 tyg. Mam nadzieje że będzie dobrze i całe auto z audio poskładam w 2dni po powrocie. Grunt że odebrane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truck a co z starym? Padło? 

 

 

Nie, ale już ma swój przebieg, i jak trafiła się taka audi z padniętym automatem a przebiegiem o przeszło połowę mniejszym to żal nie było brać.

Moja to już od 2 lat kopci dmucha, prycha, sprawdziłem teraz wtryski i kolegi na stole Boscha, leją jak z kaczej d... ;)

Nowy motor już poskładany uszczelniony od A do Z, wtryski ma zdrowe bo także zabrałem do Słubic jak jechałem.

Teraz tylko jakoś muszę altka zamontować (jeszcze nie wiem jak, bo poza ogólnym gabarytem to nic nie pasuje ani mocowania ani odsadzenie kółka, a jedna podkładka to za mało i martwię się czy gwintu na głównym wałku altka styknie).

Stary silnik przywiózł mnie jeszcze teraz do domu i mam nadzieję...odwiezie.  :szok:  :wink:  Jutro 650 jednym ciągiem. I to już chyba ostatnia trasa tego motoru. 

 

Na audiankę jest plan przywrócić jej blask, najpierw motor, potem lekkie obniżenie (bo i drogi normalne) i pozbyć się efektu "motorówki" w tym modelu gdzie przód zawsze stoi wyżej a tył wygląda jak by tona cegieł leżała.

Felunek jest 17" z S5.

Potem lakiernik i nowa szmaragdowa perełka.

Na koniec audio... I tu także coś tam się szukuje coś myślę ciekawego(a może i nie), hasło przewodnie to Illuminatory.  :wink2:

 

Wiem ,że to wszystko bez sensu w takim starym pażdzierzu , ale, mam senstyment i dobrze mi służy, więc wolę dać jej drugie życie niż zmieniać na jakieś jednorazową padaczkę. A z pewnością po podsumowaniu tego co potrzeba włożyć, śmiało można by zmienić auto... Pytanie... Po co? I w czym będzie lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wpadlem na trzy dni do Polandi - jak zwykle drenaz portfela...

Jechalem 1000 km z padnietym wysprzeglikiem hydrulicznym z haslem przewodnim calej drogi "pompen pompen"...:D

Suma sumarum nie wiem czy taniej wyszlo z podroza ale przy okazji inne cele udalo sie zrezalizowac a co do naprawy to : lapa pod skrzynia, pompa sprzegla docisk tarcza wysprzeglik hydrauliczny plyn i jakas drobnica - zabolalo 1600 zet ale zrobione na valeo wiec pewnie do konca zycia tego auta.

 

W Fiacie Coupe na szczescie ograniczylo sie do zespawania pierwszego tlumika z reszta ukladu wydechowego bo sie lekko rozeszly ze soba :P i bylo WRC (warcy rycy cescy) Ogolnie zamierzam teraz deko w Coupetke powinwestowac na poczatek mechanicznie musze upolowac powypadkowego zdrowego dawce z 20vTurbo  i zrobic kompletnego swapa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...