Skocz do zawartości

czyścić auto to trzeba z rozmachem !!


wisior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież pełną korektę lakieru i potem np. woskowanie robi się  ...no nie wiem ...raz na rok* ?  Na bank nie opłaca się kupować wszystkich rzeczy potrzebnych do takiej akcji , bo o ile wydać kasę łatwo , to już doświadczenia nie da się przez internet zdobyć ;) Lepiej oddać to ludziom którzy ogarniają to na co dzień . No bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie wyda 1500zł na odkurzacz piorący + ze 200zł na proszek czyszczący aby raz do roku wyprać sobie tapicerkę w aucie  :wink:

 

 

* zbyt wiele czynników na to ma wpływ i nie da rady oszacować dokładnie ile wytrzyma wosk( lub nawet powłoka ceramiczna) 

 

 

PS: tak jak my traktujemy CA , tak inni maja inne hobby i jeśli komuś sprawia przyjemność "pucowanie auta" (bardzo spłyciłem temat) i to jego hobby (są spoty userów z KA podobne do naszych), to ja to szanuję , bo sam lubię jeździć czystym autem  :wsciekly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 490
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zgadzam się z tym co piszesz, ja też lubie i mam zawsze auto czyste, ale nie zajmuje mi to kilka godzin , po prostu nie dopuszczam do takiego stanu, co innego moja siostra, aż jej pracownicy stwierdzili że 14 letnie alero ma czyściej pod maską niż ona na dywanikach.

Ale na takie sprzątanie jak z linku - wolałbym w miejsce poświęconego czasu zarabiać i dać zarobić innym. Ile przez te kilkanaście godzin sprzątania zaoszczędzisz ? bo ja w tym czasie wyniosę kilka graniczników na grunt, zrobię 2-3 mapki i sądzę że w tym samym czasie wykasowałbyś mnie mniej niż ja zarobię.

Takie sprzątanie to już nie jest hobby, ale oczywiście co kto lubi, ważne aby każdemu rachunek zysków i strat się zgadzał na plus.


Takie krótkie pytanko, ile może kosztować korekta perłowego dość zniszczonego przez automatyczną myjnię lakieru + pucowanie tych zakamarków, felg, na koniec woskowanie, zabezpieczanie i kropelkowanie czy jak to tam się zwie. Lakier nie jest zjechany do podkładu, tylko dość mocno porysowany przez szczotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też masz racje. Każdy po części ma swoją racje. Ja akurat raz w miesiącu mam min tydzień wolnego na wypoczynek wiec kilka godzin nawet co miesiąc nie robi mi różnicy.

 

A robię to np. Dlatego :

 

Tu fotka auta które przejechało 1200 km podczas burzy, deszczy, za tirami na autostradzie w pióropuszach błota itd. Bez użycia myjni :) po dojechaniu na miejsce :)

 

http://obrazki.diyaudio.pl/23165/thumbs/ho4vp1h4450k9ah9v4jc_1409513534.jpg

 

Wyglada lepiej niż niejedno auto świerzo po bezdotyku :rotfl:

Takie krótkie pytanko, ile może kosztować korekta perłowego dość zniszczonego przez automatyczną myjnię lakieru + pucowanie tych zakamarków, felg, na koniec woskowanie, zabezpieczanie i kropelkowanie czy jak to tam się zwie. Lakier nie jest zjechany do podkładu, tylko dość mocno porysowany przez szczotki.

W car spa ok 1200-1500 zależy co sobie waćpan zażyczy na wierzch :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu fotka auta które przejechało 1200 km podczas burzy, deszczy, za tirami na autostradzie w pióropuszach błota itd. Bez użycia myjni po dojechaniu na miejsce

 

 

Widziałem Siergieja a8 po akcji z kwarcową politurą czy jak to się tam zwało, też to będę chciał.

 

 

nad jednym autem spędzi się  5h , a nad drugim 15 ;)  

 

Raczej 15h , 5h to ja spędziłem z pastą lekko ścierną i woskiem koloryzującym i..... efekt mizerny :D

 

Tak to jest jak kogoś stać na drogie auto, i jego serwisowanie w aso, potem w ELSA idzie wyczytać po za wymianami, naprawami, itd - PKW oben gewaschen, innen goereningt :) i w schowkach pełno paragonów z shell za mycie pakiet 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://jak.pielegnowacauto.pl/oferta/uslugi/

 

Tu masz profi chłopaka. :super:

 

Dla ciebie będzie pewnie zakładka "pakiet jak z salonu" :hyhy:

 

Plus dodatkowo powłoka ceramiczna lub kwarcowa :hyhy:

Raczej 15h , 5h to ja spędziłem z pastą lekko ścierną i woskiem koloryzującym i..... efekt mizerny :D

Do pełnej korekty 15h to mało :(

 

Czasem nawet i 40 jest potrzebne :(

 

Ja nad swoim 2-3 miechu temu spędziłem ok 30h łącznie z woskiem (bez dachu :( + wnętrze)i to przy nie pełnej korekcie :) ale lakier był trochę zmasakrowany.

 

Ale efekt więcej niż satysfakcjonujący :)

Jedyny problem to to że mam miękki lakier i już wychodzą powoli nowe rysy i swirle.

 

Na wiosnę będzie trzeba zrobić pełną korektę i położyć powłokę ceramiczną lub kwarcowa jako mechaniczne zabezpieczenie i na jakiś czas będzie spokój :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "droższe VW" mają twarde lakiery i trzeba mieć zaplecze (pady, pasty) żeby dobrać odpowiednią kombinację aby robota się zbytnio nie dłużyła ... prąd tez kosztuje , a sama maszynka 1400W x 30h + dobre oświetlenie x 30h .... ceny takich "dopieszczeń lakieru" nie biorą się z kosmosu. To dość dobrze zostało skalkulowane i jeśli ktoś powie że taki  "kwarc" kosztuje w sklepie  250zł , a chcą za usługę jego nałożenia  np. 2500zł , to przebitka zarąbista , to polecam prześledzić wszystkie etapy doprowadzające lakier do momentu aż będzie można nałożyć finalnie powłokę kwarcową ...roboczo godzin w diabły, a gdzie chemia na przygotowanie, woda, prąd, czynsz (garaż ogrzewany i najlepiej z klimą bo za ciepło też nie może być ) , pracownicy i ....podatki  :mur1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na tym, a uczyć się nie mam zamiaru, za dużo widzę w nim pracy żeby uzyskać to co bym chciał, wolę moją opcję samemu zarobić i dać zarobić innym.

 

Auto ma 10 lat, i tak jak środek wygląda jak nowy - zasługa przez cały okres jednego 50kg kierowcy, tak zewnątrz to masakra.

 

to wnętrze , po odkurzeniu i przetarciu foteli ściereczką do skóry z impregnatem, tylko dywaniki wymagają wyprania, oraz kierownica zabarwienia bo w kilku miejscach zszedł kolor, ale nie chciałem tego robić przed mechanikiem i wszelkimi przeróbkami LPG.

post-3212-0-29387200-1409517494_thumb.jpgpost-3212-0-11175900-1409517874_thumb.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "droższe VW" mają twarde lakiery i trzeba mieć zaplecze (pady, pasty) żeby dobrać odpowiednią kombinację aby robota się zbytnio nie dłużyła ... prąd tez kosztuje , a sama maszynka 1400W x 30h + dobre oświetlenie x 30h .... ceny takich "dopieszczeń lakieru" nie biorą się z kosmosu. To dość dobrze zostało skalkulowane i jeśli ktoś powie że taki  "kwarc" kosztuje w sklepie  250zł , a chcą za usługę jego nałożenia  np. 2500zł , to przebitka zarąbista , to polecam prześledzić wszystkie etapy doprowadzające lakier do momentu aż będzie można nałożyć finalnie powłokę kwarcową ...roboczo godzin w diabły, a gdzie chemia na przygotowanie, woda, prąd, czynsz (garaż ogrzewany i najlepiej z klimą bo za ciepło też nie może być ) , pracownicy i ....podatki  :mur1:

j/w :)

 

A za darmo tez ktos 60-70 godzin dymać nie bedzie (mowie juz z połozeniem kwarcu)

Tu akurat święta racja :super: i dlatego niestety takie usługi kosztują takie pieniądze. Kwoty się niestety nie biorą z kosmosu jak niektórzy myślą widząc cennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek uderz na stronę autonablask.pl mają do polecenia kilku poznańskich detailerów, sami chyba też się tym trudnią(poza sprzedażą kosmetyków)

Przeważnie firmy które mają swoje blogi i sklepy internetowe sami profesjonalnie zajmują się detailingiem i mają swoje zakłady. Oczywiście wystawiają faktury również wiec taka odnowa może poniekąd być za "darmo" :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojechałem tym Fusso 99 do jasnego ciemno zieloną perłę i srebrny metallic - oba auta jechały w ulewie  - kropelkowanie  extra, brud też się w ogóle nie przywiera, wystarczy przejechać kawałek i woda sam się spłukuje  - polecam, dzięki Powalla za  podpowiedz w tym temacie.

 

BTW - w niedzielę z rana też się przymierzałem do korekcji lakieru -  ale samo porządne umycie auta rękawicą i ludwikiem ( pierwsze mycie w nowym aucie ) + glinkowanie + ponowne mycie szamponem już +  wosk zajęło mi grube 8 godzin - brak garażu i niepewna pogoda zmusiły mnie do takiego zabezpieczenia.

 

Dlatego jeszcze mam pytanie - przy następnym weekendzie chciałbym zrobić korektę czyms 1-stepowym - ta nowa manzerna PP Ultra na czarnym padzie + to Fuso 99 to dobra opcja ( srebrny metalic, prawie  brak rys ) , czy polecacie inną pastę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam fg500 i zawsze robiłem fg500 na futrze + SF4000 na czarnym.

ale uważam że na tym lakierze nie ma potrzeby jechać 500 - ka - tu trzeba tylko lekko spłycić ryski nie zostawiajac holsów :)

 

Edit - przepraszam że z dwóch kont, z rozpędu tak wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam że na tym lakierze nie ma potrzeby jechać 500 - ka - tu trzeba tylko lekko spłycić ryski nie zostawiajac holsów :)

 

dlatgo na pomaranczowym padzie :)

 

FG500 nieźle wykancza powierzchnię :)

 

chociaż czarny padzik potem i powinna w miare przyzwoita powłoczka wyjsc - na pewno nie zjedziesz za dużo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja z tego co wiem to zawinąłem ostatni - jak kliknąłem do koszyka to potem już znikł ze stanu :)


albo kupic FG 400 - lepiej wykańcza, a Fuso 99 usunie holsy ( z tego co czytałem w sieci to je usuwa, albo maskuje, jak coś to wyprostujcie mnie ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autonablask.pl/produkt/soft99-fusso-coat-12-months-wax-powloka-jasne-lakiery/

 

Uzyskalem ostatnio info ze jesli mozna go dodac do koszyka to na 101% jest u nich na stanie , a teraz mozna to zrobic ;)

 

 

Co do 400 lub 500 jako one step i jeszcze rotacja to bankowo jakies hologramy zostana .

Zrob testy , czyli jeden blotnik zrob 400 i na to fusso , a drugi 4000 i tez wosk ...reszte auta zrob tym sposobem ktory lepiej wypadnie w tescie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli masz kupować pastę to polecam scholl s30+ na średnim padzie (ja uzywam dedykowanego pomarańczowego wafla z scholla) -- efekt taki ze na rotacji jako one step lekko zagladza ryski, likwiduje swirle i holsy, daje super połysk i co wazne nie potrzebujesz cleanera pod wosk bo pasta nie ma zadnych wypełniaczy itd. Potem Tylko ipa i wosk :)

 

 

Lub s17+ działa podobnie ale jest bardziej scierna (typowy one step) i minimalnie mniejszy połysk reszta jak w s30+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...