kuuudlaty Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Metrowa mase wszyscy wsadzaja gruba (popierajac naukowymi teoriami), ale metrowego plusa z altka juz prawie nikt. A ten metr masy kabla to do słupka w akumulatorze , a 'buda' po drodze? Ja wymieniłem altek (na większy, a bedzie kolejna zmiana na 120-150A) i kabel od altka dałem 25mm^2 z zapasem na przyszłość właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 D.W.W, duza ale jeszcze sporo brakowalo do maksymalnej konik83, Ale wsadzanie *tlustego bata miedzy aku-wzmacniacz jest tak samo bez zensu jak wsadzanie tlustego bata miedzy alternator-akumulator jesli zarowno alternator jak i akumulator nie maja odpowiedniej wydajnosci zeby takowe kable byly wymagane a wlasciwie zeby wzmacniacz/wzmcniacze tego wymagaly. *tlustego bata - o przekroju wiekszym niz potrzeba Metrowa mase wszyscy wsadzaja gruba (popierajac naukowymi teoriami), ale metrowego plusa z altka juz prawie nikt.Wlasnie patrzac z naukowego punktu widzenia nie trzeba tego robic.Mowa o masie branej z budy o malej dlugosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D.W.W Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Zrozumcie prosze, ze nie chodzi mi o to zeby kazdy z was zmienil sobie kabel z altka na 50mm2, ale o to, ze jak ktos zasila wzmak takim tlustym batem uwazajac, ze cienszy sie nie sprawdzi (wali mnie to czy slusznie) to powinien rownierz zadbac o to polaczenie. 15% dlugosci toru zasilania nie mozna uwazac za "pomijalnie male". Metrowa mase wszyscy wsadzaja gruba (popierajac naukowymi teoriami), ale metrowego plusa z altka juz prawie nikt. To działanie nie ma sensu wówczas, kiedy nie zmienia się alternatora na bardziej wydajny. Już kilka osób tutaj o tym wspomniało. Producent samochodu w momencie projektowania instalacji elektrycznej dobiera przekrój kabla w taki sposób, by był odpowiedni do alternatora. I jeszcze najczęściej daje solidny zapas. Można zmienić te przekroje, zmniejszy to spadki napięć na drodze "alternator - akumulator" ale na tyle, że nie będzie to miało na nic żadnego wpływu. Wartość będzie znacząco poniżej 0,1V. Komu się chce - może przeliczyć. Niech sprawdzi, ile A wytwarza alternator przy powiedzmy 2000 obr/min, policzy R przewodu, podstawi do prawa Ohma. I zdecyduje, czy warto się męczyć dla takiego spadku napięcia i co on właściwie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 I dochodzimy do wniosku, ze wsadzanie gdziekolwiek w samochodzie tlustych batow jest bezsensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 konik83, raczej dochodzimy do wniosku ze baty daje sie odpowiednio grube do mozliwosci instalacji i wymagan sprzetu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D.W.W Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 D.W.W, duza ale jeszcze sporo brakowalo do maksymalnej Kurcze, to co ty masz za sprzęt tam. Zestaw dla nagłośnienia stadionu? A może miałeś zwarcie jakieś? Albo akurat gotowałeś zupę na wzmacniaczu i się nieco wylało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Wtedy byl Audio system f2-280 i Audison vrx 1.500(w 1ohm) oba klasa AB grzejniki Nawet raz mi oprawe stopilo gdzie na forum kiedys o tym pisalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zola Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Nie wiem co dla Ciebie <konik83> jest tłustym batem ale jesli bede chciał pogonić 2xre 12d2 spięte w 2 ohmy i dls R6A jednym kablem o przekroju 35mm2 to obawiam sie że może w przyszłości przy niewielkiej rozbudowie (dzisiaj zasilać bedzie ok 1 Kw rms a w niedalekiej przyszłości ok 2Kw) może to być mało a rozprówać całego auta z powrotem zeby grubsze kable położyć to raczej nikt by nie chciał.To tak od siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Wiec poloz od razu 50mm2 i nie zapomnij zeby masa byla rownie gruba. Oraz pamietaj o tym , zeby kabel altek-aku POZOSTAL SERYJNY. To zapewni ci najlepszy przeplyw pradu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zola Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Kabel ok altka (jesli mam altek 90 A) powinien być tak gruby aby swobodnie poradził sobie z oddawaniem całej mocy na aku wiec jesli dam kabel 25mm2 to wystarczy nawet z zapasem na przyszłość (a planuje altek ok 150A) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 konik83, Daj ta 50mm^2 na altek/aku w swoim aucie i ciesz się mocą, która nie przybędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zola Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 ale pomijając wszystko pytałem o możliwość zastosowania kabla 35mm2 do masy na co dostałem już odpowiedzi i podpowiedzi wiec dzieki.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D.W.W Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Zrobiłem tabelkę ze spadkami napięć. Może się komuś przyda. Obciążalność prądowa kabli wzięta z tablic dla obciążenia przerywanego. http://img444.imageshack.us/img444/5561/spadkinapiciapr8.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zola Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Przydatne będzie na pewno ;] I teraz bynajmniej widać jaki kabel do ilu A obsłuży.Czyli do altka 90a starczy spokojnie 16mm2 a 50mm2 do 225 A ;] hehe ciekawie ciekawie ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D.W.W Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Przydatne będzie na pewno ;] I teraz bynajmniej widać jaki kabel do ilu A obsłuży.Czyli do altka 90a starczy spokojnie 16mm2 a 50mm2 do 225 A ;] hehe ciekawie ciekawie ;] Niekoniecznie. W przypadku alternatora mamy nie chwilową obciążalność, ale stałą. Można śmiało dać o jeden przekrój więcej. A tutaj załączam tabelkę w excelu, w której można sprawdzić spadki dla podanego prądu. Przydaje się to wówczas, jak mamy podany maksymalny pobór prądu przez wzmacniacz i chcemy sprawdzić, jakie spadki spowoduje taki prąd w przewodzie. W pomarańczową komórkę należy wpisać wartość natężenia - wówczas w komórkach obilczą się spadki.spadki_napięć.rar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Nie wiem jak jest w waszych samochodach ale w moich samochodach, które do tej pory miałem (dość leciwe) alternator nie był połączony wprost do akumulatora tylko po przez zacisk na rozryszniku a dalej dopiero kablem od rozrusznika do akumulatora I to właśnie na tym połączeniu miałem zawsze jakieś tam spadki napięcia, dlatego zawsze prowadziłem nowy kabel alternator - akumulator oraz masę alternator - akumulator takie usprawnienie zawsze działało i niebyło mowy np. o przygasaniu świateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misio Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Planuje puścić 16mm^2 do pędzenia 2 wzmaków w golfie V. 1 wzmak ma zasilić suba Crunch GTI2100 sub PB m104 a 2gi 3 drogi w przednich drzwiach (coś pokroju Hertz esk 163l.5) wzmaka się dokupi w używce. Wystarczy mi prądu z 16mm kabla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 A co Ci mowilem o zasilaniu jak rozmawialismy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebekDS Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Wszystko zależy od wzmacniacza/czy jakie kupisz oraz od tego gdzie będą. Jeśli w bagażniku to 4,5 metra długości, przy tej średnicy to maksymalna wartość prądu pobieranego przez wzmacniacze nie może przekroczyć 50A, wiec niezbyt dużo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misio Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Dostałem książke z dobrego Tonu i zaczynam drobną edukację Przez 16mm^2 mogę spokojnie 50-60A pchać na odcinku do 5m czyli 60*12v = 720W (niech będzie 100w straty). Nie wystarczy mi tyle mocy żeby zasilić drzwi i suba 25cm ? Czytalem ostatnio sporo po forach że jakaś chora mania na grube kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Czytalem ostatnio sporo po forach że jakaś chora mania na grube kable. Wspomnimy Ci te słowa jak choroba się rozwinie i zapragniesz zmienić wzmacniacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misio Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 U mnie jest inna choroba i nazywa się Upalanie. Car audio to tylko dodatek i na tę chwilę mam 2din androida z DSP i na moje potrzeby gra to naprawdę świetnie na seryjnych głośnikach w Golfie V GTI (3way) bez wzmaka. Mam akutalnie RCA holywooda, PB m-104, minusowy kabel holywooda 21mm (Plus pojechal ze starym samochodem), remote holywooda, Cruncha GTI2100. Wymyślilem sobie że dokupie 2gi zestaw kabli i położe 2x RCA plus kable głośnikowe 3mm bo i tak bd kładł kable pod kamerkę cofania więc szkoda robić 2x to samo... Mając już w bagazniku plusa 2x rca i remote mogę kłaść wzmacniacze. Crunchem napędze suba który wpadnie w boczek bagażnika (gotowa skrzynka od Essa), dokupie za 200zł wzmaka na forum i mam już 3mm kable zprzodu którymi mogl bym napędzić drzwi 3way. Nie będzie to super zestaw ale zmieszczę się w 1500zł z wygłuszeniem w dobrym Tonie i na 200% będzie lepiej niż seria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 czyli 60*12v = 720W (niech będzie 100w straty).Spadki napięcia w newralgicznych punktach przesyłu prądu do odbiornika są najważniejsze. Zasugerowana przez Ciebie moc stracona oznacza tylko jedno - masz (teoretyczne oskarżenie) niezłego babola w instalacji zasilającej i spadek napięcia przy prądzie nominalnym w granicach 1,7V. Czyli napięcie zasilania spada do granicznej wartości poprawnej pracy wzmacniacza... ale nikt takiego stanu nie poleca i jest to do natychmiastowej poprawy.Niwelowanie złych styków poprzez wykonanie BIG3 jest gwarantem bezproblemowego przepływu prądu w instalacji o wysokim poborze prądu.Im mniejsze spadki napięcia - czyli jak najmniejszy opór w przewodniku/rozdzielaczu przewodów - tym większe tzw. gwarantowane napięcie w punkcie odbioru prądu przez odbiornik. Wtedy jego praca jest niemal niczym nie zakłócona i oddycha pełna piersią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Popatrz ile kosztuje spawarka 35mm2, różnica w cenie nieduża a poziom bezpieczeństwa sporo wyższy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSONBERCIK Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Hello.Choroba upalanie...Odbieram to jako - nie upalanie się ,tylko ....upalanie gumy. Jednak jeżeli do upalania podchodzisz tak jak tutaj do zasilania to nie jest to choroba tylko - Zainteresowanie a to już spora różnica. Albo coś robisz z głową albo kaleczysz rzemiosło i przygotuj się na późniejsze koszty. Posłuchaj podpowiedzi proszę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.