-
Postów
83 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje o profilu
-
Lokalizacja
Katowice
Osiągnięcia konik83
-
Kondensator laduje sie i oddaje ladunek w takim samym czasie. To jest akurat nieprawda. Spadki na przewodniku zaleza od pradu i rezystancji, kondensator nic tu nie zmienia.
-
Oczywiscie wiadomym jest ze mnostwo ludzi wcale nie patrzy w lusterka przy zmianie pasa A niemieckie autostrady to inny temat bo: a) one sa tam, a nie tu jak sie ma do dyspozycji autostrady od zawsze to przecietny uzytkownik lepiej potrafi z nich korzystac. A dzis sie dowiedzialem w pracy, ze moj szef przyszlifowal caly bok w nowym aucie o barierke bo czytal maila.
-
No i tu jest problem. Problem tych ktorzy ida pelnym ogniem i wydaje im sie ze sa nietykalni poki trzymaja sie swojego lewego pasa. Troche wyobrazni: Jedzie sobie gosc przepisowo 90, noc, chce wyprzedzic -> w lusterku daleko swiatelka -> spoko zdaze.... A tu zonk, bo roznica pomiedzy wami wynosi ponad 100km/h czego gosc nie ma prawa sie spodziewac (do tego noc utrudnia ocene predkosci i odleglosci w lustrze). Panowie myslcie. Jak grzejemy (tez to lubie ) to mamy obowiazek myslec nie tylko za siebie, ale tez za innych. Za tych, ktorzy nie zdarza nas zauwazyc i tych ktorzy moga nie przypuszczac, ze ktos jedzie 2 lub3 razy szybciej niz oni. (w tym miejscu pozdrawiam pana taksowkarza, ktory niedawno zrezygnowal ze swojego pierwszenstwa przejazdu po tym jak ja przepalowalem linie warunkowego zatrzymania o jakies 15metrow zamiast przykladnie przywalic w kraweznik zeby sie zatrzymac) A bajerki o opanowaniu swojego samochodu to sobie podarujmy, bo szkoda przedszkolych przechwalanek.
-
Zagadaliscie sie, ale zadnych konkretow Mozesz, pod warunkiem, ze przewod do pierwszego wzmaka uciagnie oba piecyki. Najlepiej daj taka sama srednica przewodu laczacego jak pierwszego, wtedy bezpiecznika nie potrzebujesz.
-
Jesli mamy tak bardzo sie rozdrabniac to 90% wszystkich obwodow DC powinnismy traktowac jako AC. Zmiana napiecia w instalacji w samochodzie jest tylko skutkiem jej obciazenia i ewentualnych tetnien z mostka prostowniczego (wiec wynika jedynie z pewnych fizycznych jej niedoskonalosci), a nie tak jak w obwodach AC gdzie z zalozenia napiecie ma miec przebieg zmienny. Wiec traktujemy ja jako normalne DC. Ale fakt, ze ciezko bedzie zmierzyc cegami pobor pradu przez wzmacniacz ktory odtwarza muzyke.
-
Światła jednak przygasają :(
konik83 odpowiedział(a) na blackdragon8904 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
I tu się grubo mylisz. No to policzmy: Z 70A jakie moze dac nam alternator, od razu mozemy odjac powiedzmy 20A na swiatla, dmuchawe i wszystko inne co pobiera prad w samochodzie. Zostaje 50A, Jesli utrzymamy przy tym powiedzmy 14,4V (watpliwe) to daje nam 50x14,4=720W dostepnej mocy. Juz brakuje. A gdzie sprawnosc wzmacniacza..... Nie da sie. Chyba ze mowimy o ciaglym czerpaniu mocy z akumulatora, wtedy da sie duzo wiecej, ale w uzytkowaniu codziennym efekt bedzie taki, ze swiatla wesolo przygasaja, a nastepnego dnia auto nie odpala. -
Światła jednak przygasają :(
konik83 odpowiedział(a) na blackdragon8904 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Tu nie ma co mierzyc i czarowac. Z alternatora 70A nie wykrecisz 800W RMS + zasilenie reszty auta. Jakbys nie liczyl to zabraknie. -
Kondek 1F na kazde 500wat
konik83 odpowiedział(a) na sanders156 temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Kondensator moze sie pomoc tam, gdzie zdazaja sie bardzo krotkie i intensywne pobory pradu, do tego zawsze troszke wygladzi pulsacje napiecia ktore serwuje mostek prostowniczy z alternatora. A tak poza tym to uwazam to raczej za bajer, ostatni element do dolozenia do instalacji zasilajacej po alternatorze, przewodach i akumulatorze. -
co Ty gadasz poczytaj sobie troszke prawa fizyki Kiedys cos czytalem i pamietam ze kazdy przewod ma swoja maksymalna obciazalnosc pradowa niezalezna od dlugosci, a wynikajaca z mozliwosci odprowadzenia ciepla wydzielajacego sie w skutek przeplywu pradu. A pod maska sprzyjajacych warunkow pracy taki kabelek nie ma. Tlumaczenie, ze to tylko krotki odcinek nie dziala. Naprawde warto ten metr grubego przewodu poswiecic pod maske.
-
Zmiana alternatora na mocniejszy to same plusy (oprocz obciazenia silnika), niezaleznie od tego kto ile jezdzi. I wcale nie trzeba akumulatora wymieniac (dokladac nowego).
-
Alternator 90A nie obsluzy pieca 1kW wraz z reszta sprzetu w aucie. Tu jest glowny problem.
-
Jak juz dokladac, to grubo. Bez sensu wsadzac tam cienkie kable skoro ten odcinek zasilania obsluguje nie tylko audio, ale tez wszystkie inne odbiorniki w aucie. Efekt jest potem taki, ze na tym krotkim odcinku traci sie wiecej niz na 5 metrach do wzmacniacza. (zreszta chyba tylko w dziedzinie CA funkcjonuja bezsensowne instalacje w ktorych im blizej zrodla zasilania tym ciensze przewody)
-
Bo tego sie nie lutuje, tylko zaciska przy pomocy praski.
-
Namiar na tanie kable spawalnicze?
konik83 odpowiedział(a) na maysterek temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Trochę się minołeś z prawdą ponieważ aluminium ma ok. 65% przewodności miedzi a nie jak napisałeś 65% strat 59 MS/m - przewodność elektryczna miedzi 37,67 MS/m - przewodność elektryczna aluminium znacznie latwiej zrozumiec poslugujac sie rezystywnoscia: miedz: 1,7 x 10-8 Ω·m alu: 2,82 x 10-8 Ω·m -
Namiar na tanie kable spawalnicze?
konik83 odpowiedział(a) na maysterek temat w Wszystko o Sprzęcie Car Audio
Czyli uważasz że lepiej kupić CCA niż miedź (nawet jeśli to nie jest OFC), przelicz sobie spadki napięć , różnica jest, choć nie jakaś bardzo wielka. Roznica jest spora - straty o 65% wieksze na aluminium