marcin1go Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Czy ustawiając czasówki (chodzi mi w szczególności o auta startujące w zawodach) korygujecie głośność poszczególnych głośników i w jakim stopniu? Chodzi o poprawe zrównoważenia poszczególnych fragmentów sceny (pozycje pośrednie itd.). Pomijam w tym momencie kwestię ukierunkowania przetworników... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Bez sensu byłoby nie korygować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1go Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Chce poznać Wasze doświadczenia w tej kwestii, konkretnie które kanały i w jakim stopniu są korygowane. Interesują mnie te szczegóły, aby odnieść je do własnej instalacji i ewentualnych ubytków w kwestii montażu samych głośników, które staram się wyeliminować w być może dużym (albo małym?) stopniu innymi metodami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 nie ma gotowej recepty , u mnie lewy tw i średniak -1db Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Jedyna słuszna opcja to chyba na słuch, bo tak to ciężko, nikt nie wie jak masz zamontowane głośniki, jaka jest ich efektywność etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1go Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Naturalnie nie chodzi mi o gotową receptę na szczęście ;) Dzięki za podanie konkretów. A czy ktoś np. obniża głośność prawych kanałów (jak mocno?) i przynosi mu to pozytywny efekt? Jaki? PS. Nie rozmawiamy w tym momencie o mnie. Nie chodzi mi o ustawienie mi instalacji na odległość. Chce poznać Wasze doświadczenia w oparciu o konkrety, odnieść do moich i wyciągnąć jakieś wnioski, czy też poniekąd lepiej zrozumieć z czego coś wynika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 A czy ktoś np. obniża głośność prawych kanałów i przynosi mu to pozytywny efekt? Jaki? W jakim celu chcesz obniżać głośność prawych kanałów? Fizycznie są one dalej od słuchającego na miejscu kierowcy, stąd istnieje raczej potrzeba "stonowania" bezpośredniości i głośności w graniu lewej strony. Uzyskuje się to poprzez zmniejszenie głośności (np o 1-3 db, względem prawego TW) i/lub zmianę ukierunkowania odchylając oś głośnika od słuchacza (tutaj warto spojrzeć w wykres charakterystyk głośnika, niemal każdy producent podaje pomiar dla osi "0" "15 stopni" "30 stopni" aby zrozumieć jak to się zmienia w miarę odchylenia od słuchacza ) złotego środka jednak nie ma, wszystko to metoda prób i błędów.Jeśli zaś chodzi o prawą stronę to owszem koryguje się głośność wzajemnie na parze wf/tw, najczęściej ścisza się tw. Analogicznie w 3 way, ma to na celu poprawić aspekt zrównoważenia tonalnego, czyli aby partie wysokie, średnica i fundament były zrównoważone względem siebie, bez nienaturalnego wybijania się przed szereg, np cicho grający woofer i wydzierający się tw, lub na odwrót. Musisz być jeszcze świadomy jednej rzeczy, ze zmiana poziomu głośnika ma wpływ na punkt cięcia głośników na zwrotce, wykorzystałem programik do strojenia Alpine aby Ci to zobrazować w pierwszym przypadku ustawiając zwrotnicę dla mid/tw na wartościach średniak od 400 hz do 2,25 kHz ze zboczem 12 dB/okt, zaś tw od 4 kHz/12, w tym przypadku punkt podziału wypada na około 3 kHz przy spadku ok 4 db. Zaś obniżając poziom tw względem średniaka o 3 db, punkt podziału już wypada o 300 hz dalej na 3,3 kHz i przy spadku o 6 db w tym punkcie. Tak więc zmiana poziomu poszczególnego głośnika, zmienia jednocześnie podział jako taki między głośnikami i wymaga często korekty na zwrotnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1go Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Ściszenie prawych kanałów poprawia mi zrównoważenie lewej i prawej części sceny względem środka, który powiedzmy wypada gdzieś na środku deski. Bez tego ginie mi lewa strona i próbuje zrozumieć, czy:1. Ktokolwiek ma taką sycuację, że ścisza prawą stronę zamiast lewej, aby wyeliminować ten efekt.2. Wynika to z nieprawidłowego montażu głośników. Konkretnie, czy przypadkiem w moim stosunkowo wąskim aucie duży kąt lewego woofera względem słuchacza powoduje, że dźwięk docierający z prawego, dobrze widocznego jest po prostu 2dB głośniejszy w miejscu odsłuchu i dlatego lewa część sceny jest przyćmiona i należy przyciszyć prawą? To jest właśnie to o czym piszesz tylko w druga stronę w moim przypadku. Zrobiłem sobie mały test, jako że posiadam m.in. P88RS, którym to można na mikrofon wystroić (a przynajmniej sprobować wystroić ;) ) czasy i on mi rownież ścisza prawe kanały. Dodam że, tweeter też mam ustawiony pod stosunkowo dużym kątem względem słuchacza. Tu akurat będzie mi łatwiej zmienić ukierunkowanie. Według Pionka PRAWY tweeter powinien grać CISZEJ o 4dB :O Dodam, że to co wychodzi z jego "pomiarów" faktycznie pokrywa się z tym jak powinienem to słyszeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Według Pionka PRAWY tweeter powinien grać CISZEJ o 4dB Względem lewego? To dość sporo...3 dB to spadek głośności o połowę, w tym wypadku może warto odchylić jednak lewy tw lekko w stronę słuchacza i zobaczyć co wtedy wyjdzie, zawsze lepiej najpierw poszukać równowagi na poziomie ukierunkowania a dopiero wtedy ingerować sztuczną(jak by nie patrzeć) aktywką. Sam korzystam z jej dobrodziejstw, jednak mimo wszystko jestem zwolennikiem tezy ,że im mniejsza potrzeba ingerowania za jej pomocą, tym lepiej dla dźwięku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ancymon Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Według Pionka PRAWY tweeter powinien grać CISZEJ o 4dB a lewy w tym samym układzie (czy to różnica jest?)? Też jest ściszany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 a lewy w tym samym układzie (czy to różnica jest?)? Też jest ściszany? Jeżeli korekta przez Pionka wynika także z równowagi między tw/wf i np ściszył on prawy o 4 db, prawy wf np o 2, zaś lewy tw także np o 2(czyli faktyczna róznica między lew/praw. tw to 2 db) pozostawiając lewy woofer na 0, to ok, ale jeśli wyciszenie jest o 4 db względem lewego z pozostawieniem jego poziomu na zero, to już jest spora różnica i szukałbym przyczyny dlaczego tak duża za pomocą ukierunkowania lewego tw. Poza tym widać jaki wpływ na podział między głośnikami miało ściszenie o 3 dB tw na załączonych obrazkach, tak więc w zasadzie wyjdzie na to ,że lewa strona ma inny podział na parze tw/wf niż prawa i w tym wypadku pozostawienie podziału na zwrotce tego samego dla prawej i lewej strony może być także przyczyną dlaczego lewa strona jakoś ucieka pod kołderkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Ściszenie prawych kanałów poprawia mi zrównoważenie lewej i prawej części sceny względem środka, który powiedzmy wypada gdzieś na środku deski. Bez tego ginie mi lewa strona i próbuje zrozumieA moze sztucznie przesówasz scene na srodek , i masz wtedy braki z lewej , najlepiej ustawiac to na emmie na easce to raczej lipa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 A moze sztucznie przesówasz scene na srodek , i masz wtedy braki z lewej , najlepiej ustawiac to na emmie na easce to raczej lipa . Fajna jest również płytka testowa z F1 jak byk pokazuje prawo, lewo, środek, góra , dół , głeboko, bliżej... Sam ostatnio (jak wiecie) ćwiczyłem piruety z ukierunkowaniem od nowa słupków i nie korzystałem z żadnych Easek /ków? a z ulubionych znanych mi płytek typu Dali, najfajniej jest słuchać i ustawiać pod siebie i na swoich znanych kawałkach.Może się zaczniecie śmiać, ale ja ostatnimi czasy słucham trochę do snu muzyki na słuchawkach i na tej podstawie(może błednie) określam w jakich kawałkach wokal jest rzeczywiście na środku a kiedy np nie można się sugerować daną piosenką, gdyż wokalista nie śpiewa faktycznie na środku. Strojąc pod taki kawałek i na siłę wrzucając go na środek można narobić bałaganu na scenie na dobre. Podobnie zresztą z innymi źródłami pozornymi, najpierw słuchawki wieczorem kiedy jest cisza i spokój na uszy, słuchanie jakiś tam dzwoneczków bębnów, gitar, gdzie rzeczywiście mają być i potem wiedząc gdzie powinny się znaleźć szukanie tego samego w aucie.Ale robię to tylko i wyłącznie dla swojej zabawy i zdobycia doświadczeń, bo efekty i tak zazwyczaj są mizerne i nie wiem ile by musiało upłynąć wody w Wiśle abym sam umiał sobie poradzić z zestrojeniem na picobello 3 way... Za dużo zmiennych i nie ogarniam jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Fortepianik z emmy jest the best , słychac jak dzieli sie scena , sa 3 uderzenia coraz wyzej w 5 pozycjach to ci zobrazuje cała scene .Dlaczego post jest za krótki ???? co to za dziwny bład mi wyskakuje ??? nie mogłem wysłac sa jakies limity długosci posta ??? Za dużo zmiennych i nie ogarniam jeszcze.Niewielu to ogarnia , wielu wyśli ze ogarnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Fortepianik z emmy jest the best , słychac jak dzieli sie scenaNo właśnie tu nie rozumiem jednej rzeczy , jak można rozróżnić fizycznie lewą i prawą rękę w fortepiane / pianinie , słuchając na żywo nie jestem w stanie określić lokalizacji dzwięku bo wszystko idzie przecież z pudła a nie z klawiszy . Bez żadnych spinek tylko proszę , ciekaw jestem tylko tej sceny na fortepianie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Niewielu to ogarnia , wielu wyśli ze ogarnia Dlatego 2 drogi to zazwyczaj łatwiejszy i lepszy finalny efekt, dla nie profesjonalisty. Okazuje się ,że fajnie zgrany 2 way bije na głowę końcowym efektem 3 drogi zestrojone po łepkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 To jest tak technicznie nagrane, napewno nie naturane ale mi pomaga , starsza wersja z werblami tez jest ok ale nie uwzglednia wysokosci . ciekaw jestem tylko tej sceny na fortepianie . tendencja idzie w strone 3 way , no ale droga nie jest usłana różami , lepiej miec 2 way grajace niz 3 do dłubania Dlatego 2 drogi to zazwyczaj łatwiejszy i lepszy finalny efekt, dla nie profesjonalisty. Okazuje się ,że fajnie zgrany 2 way bije na głowę końcowym efektem 3 drogi zestrojone po łepkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oli Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 No właśnie tu nie rozumiem jednej rzeczy , jak można rozróżnić fizycznie lewą i prawą rękę w fortepiane / pianinie , słuchając na żywo nie jestem w stanie określić lokalizacji dzwięku bo wszystko idzie przecież z pudła a nie z klawiszy . Chodzi chyba o tony. Lewa ręka grająca na fortepianie odpowiada za niższe,a prawa za wyższe tony.Może o to to.. Tak się zastanawiam,czy z tą głośniejszą prawą stroną u autora tematu,nie jest tak,że ma RCA pozamieniane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Tak się zastanawiam,czy z tą głośniejszą prawą stroną u autora tematu,nie jest tak,że ma RCA pozamieniane ? Ha... O tym nie pomyślałem... Ale jajca, myślę ,że autor tematu nie strzelił już takiego babola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Chodzi chyba o tony. Lewa ręka grająca na fortepianie odpowiada za niższe,a prawa za wyższe tony.Może o to to..To oczywiste , ale nie o to tu chodzi , Mirek odpowiedział tak jak ja myślałem do tej pory i potwierdził że to jest tak technicznie nagrane, napewno nie naturaneBo nie ma szansy usłyszeć klawiszy po prawej lub po lewej , wszystkie grają z tego samego miejsca ( pudła ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 No właśnie tu nie rozumiem jednej rzeczy , jak można rozróżnić fizycznie lewą i prawą rękę w fortepiane / pianinie , słuchając na żywo nie jestem w stanie określić lokalizacji dzwięku bo wszystko idzie przecież z pudła a nie z klawiszy .A kto powiedział że tu chodzi o rozróżnianie lewej i prawej ręki?To służy do określenia źródła/pozycji dźwięku L L/2 C R/2 R A jak nie wiesz czemu są 3 "dźwięki" to kombinuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 A kto powiedział że tu chodzi o rozróżnianie lewej i prawej ręki?To służy do określenia źródła/pozycji dźwięku L L/2 C R/2 R A jak nie wiesz czemu są 3 "dźwięki" to kombinuj Oj kris pomyśl/pokombinuj zanim napiszesz . Fortepian naturalnie kompletnie nie nadaje się do oceniania źródła pozycji bo nie ma prawa naturalnie rozróżnić pochodzenia dzwięków . ( odległości poszczególnych dzwięków i ich pozycji od lewej do prawej)Polecam posłuchać na żywo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Widzę Radziu, że nie rozumiesz bo nie ma prawa naturalnie rozróżnić pochodzenia dzwięków . ( odległości poszczególnych dzwięków i ich pozycji od lewej do prawej)Gdzie ja napisałem że takie prawo jest? Polecam posłuchać na żywoSerio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Oj kris pomyśl/pokombinuj zanim napiszesz . Fortepian naturalnie kompletnie nie nadaje się do oceniania źródła pozycji bo nie ma prawa naturalnie rozróżnić pochodzenia dzwięków . ( odległości poszczególnych dzwięków i ich pozycji od lewej do prawej) Polecam posłuchać na żywo A z tym werblem to pewno sobie geodetę zatrudnili i podzielili membranę na 7 poletek , aby gość wiedział gdzie uderzyć , by scenę na równe kąski podzielić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Bo nie ma szansy usłyszeć klawiszy po prawej lub po lewej , wszystkie grają z tego samego miejsca ( pudła )Ja jednak słysze 3 uderzenia i moge przynajmniej u mnie nie wiem jak u was ale umiejscowic je na pozycji jedne nad drugimi, im wyzszy akord tym wyzej gra na scenie Fortepian naturalnie kompletnie nie nadaje się do oceniania źródła pozycji bo nie ma prawa naturalnie rozróżnić pochodzenia dzwiękówtu nie chodzi jak gra ów instrument tylko o ten utwór badz sampel jak kto woli który tak gra , mogła by kura gdakac byle w okreslonych pozycjach , badz ktoś mógłby bąka puszczac byle przekładało sie to na obraz sceny by scenę na równe kąski podzielićA musi byc równo ??? Dla mnie jest git jak słysze te pozycje a czy równo to juz inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.