Skocz do zawartości

BMW e39


grissley
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

truck - ja z każdym miesiącem też mam wrażenie, że auto coraz bardziej się zamula. Podobno w bmw to normalne - lekarstwem jest zmiana auta na model z większym silnikiem.

Problem robi się poważny dopiero przy M5... :rotfl:

 

 

Jak w tej starej piosence... No mercy... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 274
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

P.S. pisząc że butla itd miałem na myśli też brak miejsca w bagaju a hi end łatki w śpraju to pic na wodę.... rozcinasz opone i wzywasz lawete...... nie uważam tego rozwiązania za dobre ale to też tylko moja opinie którą napisałem tylko i wyłącznie dlatego że zaraz pojawią się hasła "są śpraje jak złapiesz kapcia to podpinasz i rąk nie brudzisz nawet" temu rozwiązaniu mówię stanowczo NIE

 

assistance to koszt 10 zł na miesiąc. Wolę mieć assistance i wielką butlę z gazem :)

niż nieużywany zapas i świadomość, że jestem gość bo w końcu leję benzynę, a nie gaz :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truckowi się nie pytaj, od ostatnich jazd tym autem minely lata świetlne i już może mu licznik przekłamywac :) dodatkowo jechał nim do krakowa na pusto, z krakowa na warszawe i z warszawy na świecko - baną potem to już wszystko znasz - rozebrał fure i ogrzewa nią halę :)

 

Kolega ma e39 530 w lpg i nie ma sprzetu tak więc seria, średnio wciąga mu 16 w miescie i 10 w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truckowi się nie pytaj, od ostatnich jazd tym autem minely lata świetlne i już może mu licznik przekłamywac :)

 

Jeżdżę nią rundkę regularnie po sporym placu... Co by się nie zastała... :D Jazdy odbywam na... Skrzynce od suba... :rotfl:

Nie wiem ile pali gazu bo nie mając foteli nie dotarłem jeszcze do Gazownika. :)

Jednak trzeba liczyć się z tym, ze na PB podczas jazdy emeryta czyli piórko na stopie i 90-110 8-9 jadąc już normalniej 11 a przy szybszej jeździe 13-14 litrów. Już kiedyś pisałem, ze po wykonaniu kompletnego tłumienia karoserii i dodaniu zabudowy z piecami, nawet nie przyszło mi do głowy sprawdzać ile pali... Wolę założyć gaz i wtedy mówić ,że to jego wina ,że zaczęła palić 15 :D

Ale to jest proste prawo fizyki, skoro mam Tourasa, który waży sam z siebie 1.7 tony dodam mu 150 Kg CA i sam wsiądę to robi się już prawie 2 tony dodaj do tego skrzynię steptronik i przeszło 230 kucyków... To nie ma zmiłuj musi swoje spalić.

 

Dlatego wolę LPG i nie martwić się aż w takim stopniu ile wciągnęła... Ja umiem liczyć... Przy zdrowej jeździe a nie bawieniu się w tryb eko, bo chyba nie od tego jest ten samochód na PB wyszło by ,że 100 km kosztuje 95 zł... Od trybu eko mam babcię... Zacząłem jeździć nią w trasie troszkę wolniej ze względu na zimowe warunki i spalanie.. 4,5-5,5 diesla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pocieszę Cie, że tyle samo pali mój "ledwoponadtonę" peżot :D a jak się depnie to i 18 jest w zasięgu :D Choć w sumie to żadne pocieszenie ;)

 

btw. te 150kg to ważone czy tak pi razy oko... ? Mi się wydało że sprzęt niewiadomo ile waży, a się okazało że przytyłem zaledwie 26kg :)

 

i znowu motoryzacyjny off top ;)

 

zapomniałem napisać - bardzo ładne to beemwe autora tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw. te 150kg to ważone czy tak pi razy oko...

 

70 Kg samo tłumienie. Do tego było 2x15 kg MRV-F900 i masz 100.

Dodaj zabudowę z MDF, XXL, dwa kondki, Suba ze skrzynką i np blachę na drzwi i co prawda strzelałem ale spokojnie się zakręci koło tego wyniku. Koniec OT! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest proste prawo fizyki, skoro mam Tourasa, który waży sam z siebie 1.7 tony dodam mu 150 Kg CA i sam wsiądę to robi się już prawie 2 tony dodaj do tego skrzynię steptronik i przeszło 230 kucyków... To nie ma zmiłuj musi swoje spalić.

 

trzeba było kupić diesla 3.0 i nie płakać ;) :P

 

Przy zdrowej jeździe a nie bawieniu się w tryb eko, bo chyba nie od tego jest ten samochód na PB wyszło by ,że 100 km kosztuje 95 zł...

 

diesel niekoniecznie służy do trybu eko :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na litość - nie psujcie mi galerii peanami na cześć dizli... :cisza::mur1:

 

Poradzi mi ktoś coś z tą uszczelką?

Woofery grają w komorach. Komora poprzez kółko z mdf łączy się z panelem ozdobnym (w nim też jest kółko z mdf), te elementy są ze sobą skręcone. Potem, do panela przyręcany jest głośnik. Obydwa te połączenia (komora-panel i panel-głośnik) nie budzą mojego zaufania, jeśli chodzi o "idealność płaskości powierzchni styku". Potrzebuję pomysłu, z czego kółka powciskać pomiędzy te płaszczyzny styku, żeby mi dobrze uszczelniły połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma e39 530 w lpg i nie ma sprzetu tak więc seria, średnio wciąga mu 16 w miescie i 10 w trasie.

 

też takie gadanie ile pali ;) zależy.

mi 1.8t po Warszawie wciąga 20 litrów gazu, gdzie inni piszą, że strasznie dużo, że im po mieście spala 13-14 litrów.

dopiero jak dokładnie się wczytać to się okazuje jak duże to miasta i z jakimi korkami ;) nawet myślałem, że z autem coś nie tak, ale jak się okazuje - jest jak być powinno.

 

takie e39 530 po wawie też wciągnie 18-22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest jeszcze inaczej. W trasie do 140km/h weźmie 10 lpg lub 8,5 pb. W mieście za to lpg dochodzi do 14 litrów, a pb równe 11 litrów. Max spalanie w DE jadąc 200+ to ponad 19 litrów pb. A też nie jest lekkie auto. Ja byłem bardzo sceptycznie nastawiony do lpg po spotkaniu z kilkoma partaczami. Dopiero gdy trafiłem do prawdziwego fachowca w temacie dużych i mocnych silników, który pokazał mi co i jak, przekonałem się do lpg. I teraz nie wyobrażam sobie, pod względem ekonomicznym, jazdy na pb. No chyba, że jadę 200+. Wtedy tylko pb.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem bo u mnie "fachmani" gdy robili auto zostawili mi te pianki , a jak wiesz trzymają się tylko na kleju na dole i górze zaś środkiem idą spore otwory technologiczne.

Poprawiałem to u siebie, stąd pytanie. Czasami ta pianka może zmylić czujność. :wink:

 

(zgarnąłem rowerzystę otwierając... :kwasny: ),

 

To teraz już wiem dlaczego Maja Włoszczowska nie jeździ... :D

 

18cm woofery z domówki w komorach 8L,

 

Wrócę do początku tematu jakich głośników użyłeś i jakie masz wspomnienia po nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem bo u mnie "fachmani" gdy robili auto zostawili mi te pianki , a jak wiesz trzymają się tylko na kleju na dole i górze zaś środkiem idą spore otwory technologiczne.

 

Ale ja nie uszczelniałem drzwi, bo głośniki grają u mnie w lekko przerobionych (doklejone kółko z mdf odpowiedniej wielkości i obklejenie dynamitem) komorach fabrycznych. Więc maty na drzwiach mają za zadanie tylko wyciszyć auto. Gdyby głośniki grały w drzwiach, trzeba by podejść do tematu zupełnie inaczej...

 

Wrócę do początku tematu jakich głośników użyłeś i jakie masz wspomnienia po nich?

 

Ushery 8945A. Byłem nimi zachwycony - do 3way to w ogóle jakiś odlot, ale nawet z nisko ciętym piccolakiem pod XES taki zestaw byłby dla mnie nieomal ideałem i nic juz bym raczej w tym nie zmieniał - no chyba, że dla frajdy i przyjemności majsterkowania/przerabiania.

Niestety, w meganie grało to razem proxem pędzonym pasywnie wspólnie z usherami przez K24, więc góra w tamtym aucie zbyt sympatyczna nie była.

Ale np o kicku takim jak z Ushera, w e39 mogę tylko pomarzyć :zalamany:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby głośniki grały w drzwiach, trzeba by podejść do tematu zupełnie inaczej...

 

 

Tak również zrobiłem, ale to już bardzo duża rzeźba. Zrobić drzwi pod 18ki i u mnie jeszcze są w nich komory pod średniaki F1-12 cm od Scan Speaka. :mur1::wink2:

 

komorach fabrycznych.

 

Nie myślałeś aby zanim poszła mata dać je trochę w żywicę i warstwę maty szklanej. Te ich "kick panele" nie są szczytem sztywności.

 

Ushery, nie pamiętam konkretnie modelu. Byłem nimi zachwycony - do 3way to w ogóle jakiś odlot, ale nawet z nisko ciętym piccolakiem pod XES

 

To była wersja 8 ohm tych Usherów? Jak byś je określił, po Naszemu a nie pseudo audiofilskim bełkotem?

Podpytuję bo nie długo mnie czeka wybór wooferów pod komory do audi. Więc jestem otwarty na wrażenia i opinie aby potem sobie odsłuchać kilka propozycji.

 

Ale np o kicku takim jak z Ushera, w e39 mogę tylko pomarzyć :zalamany:

 

A dziwisz się? :)

Zapewne komory pod 18ki były niżej, niż obecne w E39.

13 ka to nie 18ka...

A plastikowa popierdułka ori dostosowana trochę to nie typowa komora z mdf i żywicy.

Mimo wszystko na pewno gra lepiej niż fabryka, bo ta jest dla mnie nie do przyjęcia w tym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałeś aby zanim poszła mata dać je trochę w żywicę i warstwę maty szklanej. Te ich "kick panele" nie są szczytem sztywności.

 

Wtedy nie myślałem - zleciłem to fachmanowi. Ale myślę teraz. Fachowiec skiepścił spasowanie i pierścienie mdf zaczęły mi się rozłazić. Pierścienie więc i tajk muszę wymienić - jest okazja, żeby zrobić coś i z komorami. Trochę szkoda mat - no i strasznie mi się nie chce... :o

Ale może kupię te czarne maty z materiałem zamiast pazłotka i nasączę to żywicą? Nie pamiętam tylko, czy te komory nie są przypadkiem dość ciasno spasowane i czy potem dam radę je przykręcić w oryginalne miejsca.

 

 

To była wersja 8 ohm tych Usherów? Jak byś je określił, po Naszemu a nie pseudo audiofilskim bełkotem?

 

Tak, 8Ohm. Głośniki Usher 8945A. Ale ja nie potrafię opisywać tego, co słyszę :(

Nazar i Marcy$ tego słuchali - może któryś coś napisze, o ile pamięta (chociaż Nazar to już chyba na emeryturze...? :wink2: )

Ja w każdym razie byłem zwyczajnie zachwycony. Chociaż mógł to być też efekt zmiany - bo wtedy zmieniłem pół instalacji, a nie jeden klocek. I skok był niesamowity :)

 

Wyglądało to tak:

 

 

http://img510.imageshack.us/img510/2559/11004961km8.jpg

 

http://img48.imageshack.us/img48/6256/1005020qe8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam słuchałem ale dawno to było. Jednak zgadzam się z grissleyem - masakryczny był kick. Do tego pancernie zrobiona komora, że nic się nie ruszyło. Wtedy pierwszy system na kickpanelu, który był zrobiony z takim wykopem. Zrobiło to wtedy wrażenie:)

 

Zresztą dopiero przy tych wooferach grissley był zadowolony przy słuchaniu swojej bardzo wymagającej muzyki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...