Skocz do zawartości

TDI mity i fakty - OT


Ache
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

 

JA tak samo zawsze pod korek 300zł niekiedy dwa razy w miesiącu.

To widzę "dużo" jeździsz :) Dla mnie samochód jest do jeżdżenia a każda możliwość zbicia kosztów przejazdu jest dla mnie rozsądna. P.S mam dwa samochody w tym jeden benzyniak bez LPG więc nie trzymam żadnej strony. Druga sprawa to sens tego tematu. Jak można nazywać samochody na ropę "turbo gnojami"? Dwa różne typy silników skierowane do różnych odbiorców, z różnym na ogół przeznaczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niemczech same takie auta duze silniki i wogole i jak spotka sie niemca jedego na sto co ma gaz to i tak bedzie cud.

 

Akurat mam znajomka ktory mieszka w niemczech od lat i zajmuje sie gazowaniem furek a gazuja takie auta ze niektorym moze sie to w glowie niemiescic ;) Co lepsze nikt tam nie smuci jak u nas ale to temat bez konca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa różne typy silników skierowane do różnych odbiorców

 

http://static2.blip.pl/user_generated/update_pictures/1479407.png

 

:wink:

 

Wiedzialem ze duzo osob sie udzieli, ale przychodze do domu a tam 4 strony :szok: Ktos tam chyba wyzej porownywal brzmienie silnikow.. Jak mozna klekota do v6 w ogole porownac pod wzgledem brzmienia ?? Wczoraj troche poheblowalem i ten dzwiek mmmm.. :wink2:

 

Ale temat troche w sumie bez konca. Kazdy ma swoje racje i sie nie przekona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy stare klekoty ....

nijak się mają do najnowszych silników na common rail ....

A tak nawiasem to za przeproszeniem gówno powinno kogoś obchodzić kto czym i na czym jeździ ... a nasi krajanie sobie muszą problemu poszukać .....

 

Równie dobrze można by było przyczepić się do tego kto czym w piecach pali ... węglem .... olejem opałowym ... a inni na gaz ...

 

koledzy nie ulegajmy paranoi ...

 

A kolejnej rzeczy nigdy nie umiałem i nie umie pojąć ...

Dlaczego Polacy za wszelką cenę szukają podziałów między sobą ... ???

i co gorsza próbują na siłę udowodnić ... że jego opcja jest najlepsza ...

 

aaaaa .... dodam tylko że wczoraj nic nie piłem :zawstydzony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w rodzinie już sporo aut było w benzynie oraz 1 dizel i 1 na gaz. Mogę powiedzieć że jak na razie najlepiej wypada auto rodziców(tico). Trochę słabiej wypadała poprzednia a4 brata(1.9 tdi 90km) i obecna a6 brata(2.4 v6 z lpg :P ) a najgorzej daihatsu chyba 1.6 który średnio palił 11l/10km. Mój pasek 1.6 też swoje pali(średnio 9l), a poprzedni mitsubishi colt 1.3 około 6-7l/100km. Tylko wiadomo którym autem się najlepiej podróżuje :) .Jak dla mnie tdi to traktor i tyle, głośne i okropne przy odpalaniu w zime. Po 2 latach akumulator do wymiany przy robieniu krótkich odcinków podczas gdy u mnie po ponad roku w pasku akumulator nawet nie wie co to prostownik a robię takie same krótkie odcinki. Za to benzynka z dobrym gazem to już fajna sprawa. Co do tankowania to brat tankuje za niecałe 100 zł bo więcej nie wejdzie. Także tankowanie gazu za 50 zł mnie nie dziwi. Dziwne dla mnie jest jak widzę jak ktoś tankuje benzyny za 50 zł. Jednak zgodzę się że każdy jeździ na tym na czym mu pasuje i takie przegadywanie co jest lepsze nie ma zbytnio sensu. I tak każdy będzie chwalił swoje :P .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos tam chyba wyzej porownywal brzmienie silnikow.. Jak mozna klekota do v6 w ogole porownac pod wzgledem brzmienia ??

Spróbuj kiedyś trafić bardzo zdrowego 2.5 tds z bmw, albo 2.5td montowane w omedze(praktycznie ten sam motor).

To na prawdę bardzo kulturalne silniki.

Po Katowicach jeździ E38 4.0D, brzmienia diesla nie uświadczysz, ale ryk V8 owszem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem nazwe tematu bo stwierdzenie "Turbo gnój" to stierdzenie Ache a zaraz bedzie ze moje :D

 

Skonczcie pisac o bezsensownosci tematu, nie chcecie nie piszcie, nioe czytajcie - jaki widzicie w tym problem?

 

Jakby nie patrzec to dział "przy piwie" i temat OT wydzielony z innego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam na stanie Ibize 6L 1.9TDI 130KM - 6,8l/100km, golf 4 1.9TDI 170KM(czips) - 7,5l/100km na 18"kołach i A4 B6 1.8T 192KM(czips), spalanie minimum 10l/100km (po mieście 13l/100km) przy normalnej jeździe a nie muskaniu gazu jak to robia kierowcy busików. Każde auto ma swoje extra plusy i minusy, ale gaz... gaz tylko do kuchenek:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:rotfl:

 

Zmienilem nazwe tematu bo stwierdzenie "Turbo gnój" to stierdzenie Ache a zaraz bedzie ze moje :D

:D

 

Po Katowicach jeździ E38 4.0D, brzmienia diesla nie uświadczysz, ale ryk V8 owszem ;)

 

Bajeczka :) Powiedz mi a propos brzmienia, bo Ty moze akurat bedziesz wiedzial/umial to wytlumaczyc:

 

Ostatnio bylem u brata na Feu Vercie i przyjechala jakas E36 bodajze 2.0 bena i jak to darlo morde (wszystko ori) i kumpel mi mowil ze to visco robi efekt suszary. Z tego co zrozumialem to jest wiatrak, ktory kreci sie proporcjonalnie do obrotow silnkika.. A ja zawsze myslalem, ze te Betki tak piknie brzmia z samego silnika..

 

aaaaa .... dodam tylko że wczoraj nic nie piłem :zawstydzony:

 

Jo trzezwy nie bylem i dopiero wstolem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie muskaniu gazu jak to robia kierowcy busików.

 

 

zdziwiłbyś się - chyba, że komuś zależy na oszczędności ale sam jeżdżę Jumperem 2.2HDi i gazu w nim nie "muskam" - non stop się śpieszę i cioram go strasznie co owocuje spalaniem - aktualnie z klimą ok. 9.4-9.5l/100km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajeczka :) Powiedz mi a propos brzmienia, bo Ty moze akurat bedziesz wiedzial/umial to wytlumaczyc:

 

Ostatnio bylem u brata na Feu Vercie i przyjechala jakas E36 bodajze 2.0 bena i jak to darlo morde (wszystko ori) i kumpel mi mowil ze to visco robi efekt suszary. Z tego co zrozumialem to jest wiatrak, ktory kreci sie proporcjonalnie do obrotow silnkika.. A ja zawsze myslalem, ze te Betki tak piknie brzmia z samego silnika..

 

Im cieplejszy silnik tym wiatrak kreci sie szybciej... Musialbyś slyszeć stara scierke 1.6 kumpla z zablokowanym visco- normalnie rasowa v8 :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety od Wiskozy bmw odchodzi. Coraz częściej widać elektryczne wentylatory, szczególnie w mniejszych silnikach(zaczęło się od 4cyl silników)

 

Druga sprawa, ze sama praca R6 BMW raczej nie ma sobie wielu równych

To zależy jeszcze jakie silniki masz na myśli, stare M20 i M30 brzmią zupełnie inaczej od nowszych m50.

Charakterystyczny szum to już te nowsze 24 zaworowe silnika(seria M50 i nowsze). M30 ma swoje specyficzne brzmienie. Często z dodatkiem grających zaworów źle lub wcale wyregulowanych :P

 

Kulturą pracy silnikowi R6 potrafi dorównać tylko 12 i 18cyl. Z powodu cyklu zapłonu.

 

Kiedyś w starych V12 dealerzy robili prezentację dla klientów. Stawiali monetę pionowo, odpalali silnik, przegazowywali i gasili, a moneta nadal stała w takiej pozycji.

Miałem do czynienia z E32 i E38 V12, i można się zapomnieć stojąc na światłach. Jedynie po obrotomierzu(jałowe ok. 500obr/min) widać, że on pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w starych V12 dealerzy robili prezentację dla klientów. Stawiali monetę pionowo, odpalali silnik, przegazowywali i gasili, a moneta nadal stała w takiej pozycji.

Miałem do czynienia z E32 i E38 V12, i można się zapomnieć stojąc na światłach. Jedynie po obrotomierzu(jałowe ok. 500obr/min) widać, że on pracuje

 

Ja slyszalem o szklance wody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...