Skocz do zawartości

Sinoff - mydło i powidło


Sinoff
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 826
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Katowałem rm208 i powierdzam że po rozegraniu się nie ma mowy o tekturowym basie po rozegraniu się głośnika choć rzeczywiście na początku byłem troszkę podłamany.

potwierdzam, Herdi w Sigmie mial RM208SL to bylem w szoku jak napierała basem a samochód to konkretny Wagon.

Czyli moja opinia nie jest odosobniona, tym bardziej że należy do grona tych szybkich i jakościowe granie całkiem dobrze mu wychodzi.

 

Grzesiu może masz porownanie Aliante 10 do RM210? :)

No jeden i drugi dość gruntownie przećwiczyłem, więc tak:

- Ali łtwiejszy do napędzenia jest przez wyższą skuteczność, przy wpompowaniu 300W już bardzo ładnie pracuje, lubi zdecydowanie więcej, podobnie jak rm, tyle że w jego przypadku te 300W to niezbędne minimum, jest po prostu ciężki do ruszenia. Powyżej 450W na jednego i drugiego już trzeba mocno uważać.

- Jeden i drugi jest szybki, to kryterium jest rozumiane w bardzo różny sposób na forum. Dla mnie wyznacznikiem jest pierwsze 30 sekund nagrania Judas Priest - Painkiller

albo sub jest w stanie nadążyć za wooferami albo nie. Ali i rm nie mają z tym kawałkiem problemu.

- Pojemność skrzunki zamkniętej dla jednego i drugiego jest bardzo podobna, moim zdaniem optimum to 18l brutto bez dodatkowego wsadu w formie watoliny, gąbki czy wełny.

- Brzmienie :D temat rzeka :) ilu użytkowników - tyle opinii ale niech będzie. Mają podobne zejście lecz realizowane w inny sposób. Ali jakby delikatniejszy i wygładzony, rm bardziej surowy z lekkim konturem, oba mogą dostarczyć wystarczająca ilość "mięcha", rm trochę więcej niż ali. W tych różnicach nie upatruję ani zalet ani wad tylko wskazówki jak dobrać suba dla neutralnego brzmienia systemu. Dla moich ad-ków lepszy będzie udim, dla wooferów "twardych" typu HV od hertza ali lepiej podpasuje.

W moim odczuciu tak ali jak i rm dodają coś od siebie do grania i czułem to u siebie w aucie i pewnie dlatego jeżdżę z jeszcze innym subem którego praktycznie "nie ma" . Nie zmienia to jednak faktu, że z gry obu byłem zadowolony.

Powyższe wrażenia opieram na odsłuchach w skrzynkach bez pogrubianych ścianek. Jak zachował się rm w grubej skrzynce, to już wiem. Alego trzeba będzie sprawdzić. Możliwe, że będę musiał trochę przewartościować swoją opinięna na ich temat.

Grzegorzu, przywieź tego kartona na następne spotkanie, podepne na troche u mnie i sprawdze czy piszesz i mowisz o tym tekturowym subie prawde :)

Myślę, że nie będzie problemu ale taka wpinka "na szybko" mało pokaże. Za to na pewno będziesz miał okazję posłuchać rm-a na postrojonym systemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Temat kurzem zarasta ale w końcu jest troche czasu na skrobnięcie czegoś.

Tak się składa, że znów o subie będzie, tym razem o tym, który zastąpił MTX-a i od dłuższego czasu jeździ ze mną.

Boston 10.4lf - kupiony na próbę ale okazało się że spełnia doskonale moje oczekiwania. Jak gra? Hmmm... O ile inne suby grające u mnie dość łatwo przyszło mi porównać lub opisać, to w przypadku Bostona jest trochę ciężej. Nie potrafię tego suba jednoznacznie określić, z jednej strony subtelny i delikatny, a zdrugiej ostry i agresywny - zależnie od granego kawałka ale zupełnie bez neutralności bo zbyt wiele w nim życia jest.

Mocy do grania nie potrzeba mu zbyt wiele, jakiś mostek 200-250 dla całkiem fajnego basu już wystarczy, górna granica to jakieś 500W. U mnie dostaje jakieś 300-350W. Moim zdaniem optymalna skrzynka to jakieś 17-20l bez watoliny czy wełny. Jest szybki i bez problemu spełnia moje kryteria w tym względzie. Na naszym rynku raczej trudny do kupienia, za granicą trafia się ale ceny zwykle nie są zbyt niskie a zainteresowanie całkiem spore.

post-4056-0-31945100-1341354944_thumb.jpg

post-4056-0-57995100-1341354978_thumb.jpg

post-4056-0-19615300-1341354990_thumb.jpg

post-4056-0-57823200-1341355048_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie i chyba zrezygnuję już :) Był co prawda nie tak dawno temu jeden za 200 euro w doskonałym stanie i oryginalnym pudełku ale taka cena skutecznie mnie zniechęca, choć bez wątpienia wart jest tej kasy. Za swojego zapłaciłem 350pln z przesyłką więc różnica znaczna jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Wiesz... DOcenilismy go oboje. Mnie nie pasował do basowozu(choc nie pod tym katem go testowałem), jemu byl potrzebny na testy... Tyle...

 

Natomiast u Ciebie w samochodzie odsłuchanym na pikniku,uwazam, zbyt wybijał sie ponad plan. Wiem ze jest do tego zdolny i naprawde ma fundament, tyle ze zupełnie nie pasował mi to pod Twoje "rockowe granie" którego sie spodziewałem po wejsciu do suzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast u Ciebie w samochodzie odsłuchanym na pikniku,uwazam, zbyt wybijał sie ponad plan. Wiem ze jest do tego zdolny i naprawde ma fundament

Niestety ma górkę i trochę żyje własnym życiem, plusem jest to że całkiem dobrze radzi sobie z dołem pasma obrabianego zwykle przez woofer.

 

zupełnie nie pasował mi to pod Twoje "rockowe granie" którego sie spodziewałem po wejsciu do suzi...

Całkiem możliwe, że takie granie widzę inaczej niż Ty ale jak to zwykle bywa auto na forum gra lepiej/gorzej/inaczej niż w realu.

 

Ale nie przejmuj się tego dnia nic mi nie grało ;)

Nie wiem jak w Twoim przypadku ale ciut mętne spojrzenia i kwadratowe dialogi snuły się w powietrzu do południa :D Nie przejmuję się zupełnie - to tylko zabawa i tak ma być :)

Czyzbys Grzesiu znowu dawal ludzia sluchac z wooferami cietymi na 100Hz? :P

Nie, tym razem było 80 dla woofera i 63 dla suba przy stromych zboczach. Klipek nie daje opcji cięcia suba poniżej 63 i chyba trzeba będzie wracać do opcji niższego cięcia suba realizowanej ze wzmacniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tym razem było 80 dla woofera i 63 dla suba przy stromych zboczach. Klipek nie daje opcji cięcia suba poniżej 63 i chyba trzeba będzie wracać do opcji niższego cięcia suba realizowanej ze wzmacniacza.

 

Ja wiem ze srednica Ci ucieka nieco jak je nizej tniesz ale mimo wszystko lepiej zeby ADeki sie wykazywaly na dole zdrowym kopniakiem moim skromnym zdaniem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Faktycznie uciekała, z resztą na forum (nie tylko na strefie) trochę w tej kwestii pisane było o adekach. Obecnie sub jest cięty ze wzmaka jakieś 40 przy zboczu 18 a woofery 63 na 12 lub 6 i średnica nie ucieka. Z moich obserwacji wynika, że główną przyczyną kiepskiej średnicy w przypadku w600 jest brak należytej kontroli nad basem z woofera. W sumie podoba mi się sub z wooferem podielone takimi cięciami choć to nie do końca takie moje granie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Swego czasu pokazywałem jak zabrać się za robienie pudełka dla suba o grubych ściankach. Ostatnio cyklicznie dostaję zapytania o różne szczegóły dotyczące klejenia takiej skrzynki. Niby wszystko jest na poprzednich stronach w moim temacie... a może mi się tylko tak wydaje... no ale niech będzie - krok po kroku:

 

Materiał wyjściowy to płyta HDF o grubości 6 lub 8mm. HDF ma większą gęstość niż MDF - 550 vs 850kg/m3. Pierwszy krok to policzenie kubatury skrzyni ubranie tej pojemności w konkretny kształt, a co za tym idzie, rozpisanie ścianek na formatki o konkretnych wymiarach. Bierzemy tu oczywiście pod uwagę także grubość ścianek. Powiedzmy że ścianki będą grube na 32mm a front na 40mm. Elementy potrzebne do wykonania klejonki wycinamy z kilkucentymetrowym zapasem na każdym wymiarze. Na tym etapie nie trzeba się szczególnie martwić o dokładność, zapas i tak umożliwi wycięcie elementu o zadanych wymiarach. Klej, w moim przypadku Rakol, nanosimy przy pomocy zwykłego pędzla, a sklejone elementy dociskamy za pomocą ścisków stolarskich albo czymś ciężkim - wskazane dobre kilkadziesiąd kilo. Po kilku godzinach, a najlepiej następnego dnia gotowa sklejka idzie na piłę (od tego momentu bardzo zwracamy uwagę na dokładność) i tniemy wcześniej policzone formatki. Mając już wycięte elementy składamy "ramkę" i nadmiar materiału ścinamy na przechylonym ostrzu piły. Dobrze jest wykonać próbne cięcie z lekkim zapasem dla sprawdzenia poprawności uzyskanej płaszczyzny. jako fastryga służą wkręty do drewna 4,5x60mm, nawiert wiertłem 3mm. Ramiak zacięty w taki sposób należy skleić po uprzednim rozkręceniu. Tu nie będą potrzebne ściski, wkręty wystarczająco spinają elementy. Jak już "ramka" będzie sklejona pasujemy front i tylną ściankę, którą także zacinamy na uchylonym ostrzu piły. Tył i front doklejamy do "ramki" spinając wkrętami na czas klejenia. Po wyschnięciu wywalamy wkręty i na ich miejsce dajemy drewniane dybelki o średnicy 6mm, tu potrzebny jest rzadszy klej, który wlewamy w nawiercony otwór przed wbiciem dybla.

Sprawy związane frezowaniem, impregnacją i oklejaniem pomijam, sporo dyskusji na te tematy jest na forum, fotki chronologicznie są.

I to już chyba wszystko... albo tak mi się przynajmniej wydaje :)

post-4056-0-23991700-1351029518_thumb.jpg

post-4056-0-17442700-1351029526_thumb.jpg

post-4056-0-23278500-1351029537_thumb.jpg

post-4056-0-76579000-1351029543_thumb.jpg

post-4056-0-55408400-1351029551_thumb.jpg

post-4056-0-27183400-1351029559_thumb.jpg

post-4056-0-24837500-1351029567_thumb.jpg

post-4056-0-38637600-1351029580_thumb.jpg

post-4056-0-20479400-1351029587_thumb.jpg

post-4056-0-81074400-1351029596_thumb.jpg

post-4056-0-25198600-1351029605_thumb.jpg

post-4056-0-63996200-1351029617_thumb.jpg

post-4056-0-80518600-1351029624_thumb.jpg

post-4056-0-02023700-1351029636_thumb.jpg

post-4056-0-70443500-1351029647_thumb.jpg

post-4056-0-88860800-1351029654_thumb.jpg

post-4056-0-68037900-1351029661_thumb.jpg

post-4056-0-39166000-1351029668_thumb.jpg

post-4056-0-40111900-1351029682_thumb.jpg

post-4056-0-11445700-1351029692_thumb.jpg

post-4056-0-54821200-1351029702_thumb.jpg

post-4056-0-26225400-1351029710_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie mocniejsze i stabilniejsze połączenie jest niż w przypadku wkrętów, dodatkowo dyble na klej wzmacniają krawędzie skrzynki a MDF/HDF właśnie na krawędziach najczęściej pęka i rozwarstwia się.

Tej nie ważyłem ale między 15 a 20kg pewnikiem ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...