Skocz do zawartości

korekcja czasowa - w jaki odpowiedni spób ustawiać ?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 233
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ok a teraz troche pytanie po za konkursem, woofer grający na wysokosci nie nogawek a bicepsa :D ma minusy ?

 

Ma:

- jest blisko twarzy/ucha

- gra w "cialo", a nie przestrzen

- Nie ma "kompensacji" basu, ktora wystepuje to jesli glosnik gra blisko "sciany" i daje nam podbicie najnizszych czestotliwosci (co w wiekszosci przypadkow jest pozadane do uzyskania liniowosci brzmienia calego systemu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a teraz troche pytanie po za konkursem, woofer grający na wysokosci nie nogawek a bicepsa :D ma minusy ?

 

Plusem jest to, że scena jest bardziej spójna.

Jeśli jesteś w stanie zbudować tak akustykę przestrzeni aby była zgodna z podstawowymi zasadami akustyki to nie będzie minusów.

Zła wiadomość to taka, że nie znam auta w którym jest to możliwe ale .....

może chodzi o skuter to zmienia się wtedy postać rzeczy :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tyle na wysokosci ramienia co na wysokosci klamki, blisko deski, prawda blackdragon??? o ile pamietam tak w escorcinach jest.

 

najprosciej mozesz to sprawdzic na glosniku domowym. Postaw sobie glosnik (kolumne gosnikowa, nie sam glosnik) na krzesle i posluchaj, pozniej na tym samym utworze, w tej samej odleglosci i tej samej glosnosci postaw ten glosnik na podlodze i bedziesz miec odpowiedz na swoje pytanie, czy gra gorzej, czy nie.

 

Bas ma to do siebie ze rozchodzi sie wszedzie tak samo, wiec wiekszych problemow miec nie bedziesz, jesli wytlumisz drzwi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak wroze raczej problemy z basem

 

A na moje rozumowanie może basu będzie mniej ale nie będzie on sztucznie podbity przez ogradzające go ściany. Tak samo w domowym audio nie stawia się kolumn blisko ścian - więc nie sądze żeby to był minus. W systemie z subem na pokładzie nie będzie to miało znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na moje rozumowanie może basu będzie mniej ale nie będzie on sztucznie podbity przez ogradzające go ściany. Tak samo w domowym audio nie stawia się kolumn blisko ścian - więc nie sądze żeby to był minus. W systemie z subem na pokładzie nie będzie to miało znaczenia.

 

 

Nie, no - faktycznie - ustawi na LPF na subie na 120Hz i braki w kicku nadrobione.

 

Mimo wszystko robi sie skrzynie na dwa glosniki , ktore przykrecone sa do prostopadlych wzgledem siebie scian (co daje +3dB).

 

Port BR to tez "sztuczne podbicie" basu jakims furkotaniem w rurce, a mimo wszystko wiekszosc nawet domowych hi-endowych konstrukcji to BR'y, ale po co teoretyzowac. Przeciez wezmie glosniki do domu, usiadzie na taborecie i wszystko bedzie wiedzial. To moze przy okazji wez tez tweetery do pokoju i od razu sobie je ukierunkujesz ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, no - faktycznie - ustawi na LPF na subie na 120Hz i braki w kicku nadrobione.

 

Mimo wszystko robi sie skrzynie na dwa glosniki , ktore przykrecone sa do prostopadlych wzgledem siebie scian (co daje +3dB).

 

Port BR to tez "sztuczne podbicie" basu jakims furkotaniem w rurce, a mimo wszystko wiekszosc nawet domowych hi-endowych konstrukcji to BR'y, ale po co teoretyzowac. Przeciez wezmie glosniki do domu, usiadzie na taborecie i wszystko bedzie wiedzial. To moze przy okazji wez tez tweetery do pokoju i od razu sobie je ukierunkujesz ;D

 

Może nie na 120HZ, ale na 80 (niektórzy z wydajnymi furtkami mają poustawiane nawet na

 

Argument o BR'ach całkowicie bez sensu- stosuje się je żeby pomóc przetwornikowi w zakresie gdzie już sobie nie daje rady - czyli najczęściej poniżej 40Hz. W tym wypadku nie wymagamy od woofera schodzenia tak nisko, a nie sądze żeby przy np. 80Hz to umiejscowienie u góry w drzwiach miało zauważalny wpływ (przy dobrze wygłuszonych furtkach). A aluzji z taboretami nie załapałem bo to nie moja wypowiedź :).

 

Peace&love.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez wezmie glosniki do domu, usiadzie na taborecie i wszystko bedzie wiedzial. To moze przy okazji wez tez tweetery do pokoju i od razu sobie je ukierunkujesz

 

 

"swiezy" ekspert na forum :) teoretyzuje, a praktyki tyle co w google napisali :wink:

 

Nie, no - faktycznie - ustawi na LPF na subie na 120Hz i braki w kicku nadrobione

 

tutaj tos pojechal... chcesz zarznac suba takimi czestotliwosciami??!!

Edytowane przez Ricola
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"swiezy" ekspert na forum :) teoretyzuje, a praktyki tyle co w google napisali :wink:

 

 

 

tutaj tos pojechal... chcesz zarznac suba takimi czestotliwosciami??!!

 

hmm... widze, ze dla Ciebie doswiadczenie=licznik postow i jesli tak by bylo - to chyle czola przed tak "doswiadczonym" osobnikiem jak Ty (406szt w kilka miesiecy).

 

Poza dodatkowym komentarzem ogranicze sie do poradzenia Ci abys zapoznal sie z takim pojeciem jak "ironia" oraz (przede wszystkim) podstawami zagadnien CA.

 

Az szkoda klawiatury normalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coobah probowales kiedys ustawic kolumne wysoko, pozniej na podlodze?? jesli nie zrob tak a zobaczysz o co chodzi (odbicie fali od podlogi itp), ale ja sie nie znam bo tylko posty nabijam, i nie 406, a jak juz to 405 z tym teraz, :P nie patrze ile ich jest bo nie jestem typem kolekcjonera postow, rownie dobrze moze nie byc tego licznika wdg mnie. Czego nie wiem pytam, ze malo wiem pytam duzo, zapewne stad taka ich liczba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolumna glosnikowa a w dodatku umieszczona w pokoju to niezbyt udany przykład . I to ironicznie próbował wytłumaczyć kolega coobah :)

 

A do tego uzywa kolumn , które normalnie stoją na podłodze i maja przetworniki na wysokości uszu :).

Natomiast ich użycie w pokoju mieszkalnym , zdaje się zupełnie normalnym zastosowaniem :wink2:

Edytowane przez nakamichi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie.

 

Wracajac do pierwotnego zagadnienia - bardzo fajna rzecza do ustawiania czasow jest utwor "z siedmioma werblami" z jednaj z plyt EMMA (chyba 2005). Pozwala on dostrzec (czego tutaj jeszcze nikt nie wspomnial) ze w tej calej "scenie" poza skrajnie bocznymi pozycjami oraz srodkiem sa jeszcze pozycje posrednie "lekko z lewej/lekko z prawej itp" oraz to, ze prawa lub lewa strona sceny potrafi byc "wezsza", "szersza" lub "rozjechana bardziej z jednej/drugiej strony".

 

Okazuje sie tez (wlasne przez owe ujawnienie sie "pozycji posrednich"), ze wbrew pozorom "przesuwajac glosniki w czasie", aby uzyskac choc w miare rowna i "regularnie rozlozona" scene trzeba sie rowniez pobawic i wspomnianym (i wykletym) balansem (lub tez sciszaniem stron/glosnikow).

 

Jak sie juz tak siedzi dlugimi wieczorami w aucie i tymi galkami kreci to pozniej zauwaza sie rowniez, ze pewne czestotliwosci graja znacznie ciszej od innych i nawet podbijanie ich na EQ (chocby i parametrycznym) nic nie daje. Bo dzwieki (danej czestotliwosci) z lewego i prawego glosnika sie nawzajem "zagluszaja w danym miejscu odsluchu" a duzy wplyw ma na to wlasnie "roznica w czasie" stron lewej i prawej i... caly wczesniej ustwiony "haj-end" legnie w gruzach i trzeba dalej siedziec i krecic galkami... a nie przed komputerem nabijac posty ;D

Edytowane przez coobah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie.

 

Wracajac do pierwotnego zagadnienia - bardzo fajna rzecza do ustawiania czasow jest utwor "z siedmioma werblami" z jednaj z plyt EMMA (chyba 2005). Pozwala on dostrzec (czego tutaj jeszcze nikt nie wspomnial) ze w tej calej "scenie" poza skrajnie bocznymi pozycjami oraz srodkiem sa jeszcze pozycje posrednie "lekko z lewej/lekko z prawej itp" oraz to, ze prawa lub lewa strona sceny potrafi byc "wezsza", "szersza" lub "rozjechana bardziej z jednej/drugiej strony".

 

Okazuje sie tez (wlasne przez owe ujawnienie sie "pozycji posrednich"), ze wbrew pozorom "przesuwajac glosniki w czasie", aby uzyskac choc w miare rowna i "regularnie rozlozona" scene trzeba sie rowniez pobawic i wspomnianym (i wykletym) balansem (lub tez sciszaniem stron/glosnikow).

 

 

Mam u siebie system pasywny i nie mam nawet bi-amping-u ani nawet bi-wiring-a i .....

cały system u mnie gra na ustawieniu flat i balans 0 i .....

możesz u mnie posłuchać, że do prawidłowego rozmieszczenia werbli jedyne co jest potrzebne to ..........

wiedza od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w temacie jest wyraźnie napisane "korekcja czasowa - w jaki sposób ustawić?" i nie ma żadnej wzmianki o tym, że musi być realizowana procesorowo...jak już grzegorz wcześniej wspomniał o przyczepce...domyślam się, że o te zwoje kabli chodzi...a poważnie ten rodzaj wiedzy tajemnej jest szczególnie mile widziany i naprawdę doceniany :rolleyes:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...