Skocz do zawartości

Powoli do przodu Mazda 3


przemas1988
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

36 minut temu, Jankus napisał:

Z tym tyłem to się zastanów. Scenę buduje się przed sobą, tył będzie przeszkadzać. A co do montażu to tam nie jest duży problem, śmiało montuj w fabryczne miejsca, zawsze możesz później przerobić.

Obecnie tył mi nie przeszkadza. W zasadzie przy słuchaniu muzyki nawet nie jestem w stanie zauważyć że mam głośniki zaraz za sobą. Dopiero przy zabawie z ustawieniami radia i ręcznym przestawieniu by tył grał głośniej da się go usłyszeć. 

Skoro już i tak tam są głośniki to czemu ich nie wykorzystać skoro kanałów we wzmacniaczu będzie na starcie wystarczająco. Jakbym miał ciągnąć do tych drzwi przewody i kupować głośniki to pewnie wolałbym tą kase zainwestować w lepszy przód ale tu nie muszę robić nic bo one już tam są. Trzy drogi to jak na razie za wysokie progi dla mnie. Jak ogarnę dwie pod dsp to dopiero mogę myśleć co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie kable głośnikowe już przygotowane:

20230614_120926.thumb.jpg.ff16b07bb5c9f533e0ef6ea6eb9e89df.jpg

Klotz twinaxial 2x2,5 mm2 w oplocie. Wszystko opisane by nie pomylić się przy podłączaniu.

 

Na wzmacniacz przyjdzie mi poczekać. W magazynie ich już brakło a następna dostawa będzie za 2 tygodnie. 

Sklep zaproponował mi phoenix gold zqa6.8 z pilotem w tej samej kwocie ale po sprawdzeniu aplikacji do tego wzmacniacza i sprawdzeniu informacji o nim jednak wolałem zostać przy audisonie.

Aplikacja mocno archaiczna i nieintuicyjna plus brak ustawienia czułości wejść a jedynie głośności wejść w db. 

ss1.thumb.jpg.a7129369a1eb9f9bccdbda9ae28076d3.jpgss2.thumb.jpg.419df19b13a106d59b6794118479ff79.jpg

Dla porównania aplikacja audisona.

ss3.thumb.jpg.4e21022e8a3e416ffbf0343e48eb95d0.jpgss4.thumb.jpg.4fe1c66062163861276e1d6895537295.jpg

Dodatkowo informacji o tych wzmacniaczach bardzo mało a nawet na stronie producenta nie ma zbyt wiele napisane. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i już praktycznie wszystko jest skompletowane. Wzmacniacz jest już u mnie a jutro odbieram kontroler drc-ac i parę innych pierdół i mogę rozbierać samochód. Audison jest malutki i aż ciężko uwierzyć że w tak małej obudowie zmieścił się i 8 kanałowy wzmacniacz i 14 kanałowe dsp.

Porównanie audisona do hifonicsa hawka:

20230707_105101.thumb.jpg.6b582b59953ec12631ac614378ab8f16.jpg

2x 45W w klasie ab kontra 8x55W(norma cea, ponoć bardziej wiarygodna) w klasie d.

20230707_105138.thumb.jpg.45eec4a73a054c09c47a452e0dbfd084.jpg

Obok wzmacniacza będzie zamontowany rozdzielacz Audison SFD 41C jakby w przyszłości doszedł monoblok. Dojdzie też z czasem audison b-con a mu też trzeba będzie chyba zasilanie doprowadzić.

Z rozdzielacza do audisona pójdzie przewód cca 16mm2 z zabezpieczeniem 50A. Powinien wystarczyć z zapasem bo długość przewodu będzie mniejsza niż 0,5 m.

Prawdopodobnie wszystko wyląduje w miejscu dojazdówki pod podłogą. W zasadzie wystarczy do tego okrąg z mdf przykręcony śrubą fabrycznie trzymającą koło z paroma wzmocnieniami od spodu by lepiej dociskać do spodu wnęki. Zapasówka ma już 11 lat plus na niej i tak nie da się normalnie jeździć(jest prawie 2 razy węższa niż normalne koło) a normalnego koła nie da się wsadzić zamiast niej. Miejsca tam spokojnie wystarczy na 2 wzmacniacze a pewnie i 3 patrząc na gabaryty audisona.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj tylko 2 godziny walki z mazdą. W tym czasie udało mi się tylko zamontować nową klemę plusową(z iveco), przymocować oprawkę bezpiecznika(swoją drogą gigantyczna ta oprawka albo obudowa akumulatora mazdy taka mała) i póścić zasilanie do wnętrza auta.

Jedyny otwór jaki znalazłem to otwór od linki do otwierania maski. Jest on na styk wystarczający dla linki do otwierania i przewodu 35mm2. Niestety przewód nie wejdzie przez gumowy przepust. Musiałem okleić przewód w miejscu w którym przechodzi przez ten otwór zbrojoną taśmą i dodatkowo objechałem dookoła klejem na gorąco. Dodatkowo w komorze silnika jest przymocowany trochę za otworem by nie latał luzem. W środku też go przypne zaraz przy tym otworze. Mam nadzieję że to go uchroni przed przetarciem izolacji.20230708_193735.thumb.jpg.24e22673e8f0204423f81c1ac7d17515.jpg20230708_194028.thumb.jpg.c0b5b14f01b40a821e56d4c4394e8b8e.jpg20230708_194102.thumb.jpg.86075e4ed351ceedec1a4d692e76fd55.jpg

W planach miałem dziś puszczenie wszystkiego luzem po podłodze, podłączenie i sprawdzenie czy nie zbiera czegoś z instalacji ale nie starczyło mi na to czasu a nie chce robić przy aucie po nocach. Jutro może uda mi się wszystko jakoś prowizorycznie pospinać bo w zasadzie najgorsze już za mną. A przynajmniej mam taką nadzieję.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy przy przewodach położonych na podłodze już za mną. Niestety pojawił się szum i dźwięk pracującego silnika przy większych głośnościach. Dołoże ten dodatkowy przewód na uziemienie silnika i zobacze czy to pomoże. Zastanawia mnie bardzo niski sygnał na wyjściu radia, nawet przy większych poziomach głośności nie dobija do 6V.20230709_141205.thumb.jpg.b40da0fb73fa18b14d1cf4d5c80efa07.jpg

Masa wzięta z jednego mocowania na siatkę. Wprawdzie musiałem zrezygnować z przykręcenia tego mocowania bo śruba jest za krótka by trzymać i mocowanie i konektor od masy ale nie jest to dla mnie problemem bo i tak z nich nie korzystam. Musze tylko czymś zamaskować otwór w boczku po tym mocowaniu.

20230709_141307.thumb.jpg.457a1936ecaef7eb17ab2739e4d6b01e.jpg

Główny tryb drc-ac nawet komponuje się kolorystycznie z podświetleniem radia i wyświetlaczy.

Na razie wszystko testowane tylko w połączeniu 4-kanałowym czyli pasywnie przód plus tył.

Do wieczora mam nadzieję że uda się przetestować wszystkie kanały i zniwelować te szumy oraz przynajmniej częściowo rozebrać podłogę do wyklejania i układania kabli na stałe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięki na odpalonym silniku wyeliminowane. Dodatkowy przewód silnik-karoserii załatwił sprawe.

20230709_161735.thumb.jpg.84c0a0052ecf3229250879769d38979d.jpg

Szumy jednak nadal są choć trochę słabsze. Są nawet na wyłączonym radiu i ustawionym audisonie na maksymalny volume ale wystarczy zejść o 2-3 oczka na drc i już jest cisza. Na włączonym radiu i tak ustawionym drc szum jest niesłyszalny gdzieś do poziomu głośności 35(na 53). Potem staje się coraz głośniejszy wraz z podkręcaniem głośności. Co ciekawe podłączając fiio btr3k pod aux w radiu szum nie zmienia się wraz z zmianą głośności na fiio. Może jak wszystko porządnie podłącze i poukładam przewody to uda się jeszcze trochę to poprawić.

Dodatkowo podłączyłem re audio re10s4 pod audisona i pobawiłen się lekko ustawieniami. Musiałem obniżyć na eq pasma 63 i 100 hz dla przednich i tylnych głośników o 1db bo zrobiło się za dużo niskich tonów. Chyba radio podbija to pasmo. Dla suba nic nie zmieniałem bo i tak jest cięty na 70hz 18db. Od dołu go uciąłem na 30 hz 24 db. Przód i tył 80 hz 12 db. Teraz gra wszystko bardziej równomiernie z subem uzupełniającym reszte.

Re mimo chyba 12 lat i leżeniu 3 lata w garażu nadal przyjemnie gra.

20230709_165307.thumb.jpg.e85d720f95b5261e4901e91c037a9c35.jpg

Poodpinałem dziś też wszystkie plastiki i powyciągałem kołki trzymające wykładzine. Zostanie mi tylko jutro wymontować fotele i konsole centralną i mogę brać się do roboty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pracę już za mną. Wszystko zdemontowanie i wyczyszczone. Przewód zasilający, high input i głośnikowe do kostki iso już ułożone. Zostało tylko ułożyć głośnikowe do przednich wooferów i przewód do drc-ac.

W mazdzie instalacja leci lewym i prawym progiem plus w poprzek auta pod konsolą i przed przednimi fotelami. Żeby ułożyć kable z dala od instalacji to by trzeba puszczać je chyba dachem.

20230710_111737.thumb.jpg.0d8eebcc6359386a7aeae2a80025daff.jpg20230710_111750.thumb.jpg.35a41130827f5ae412e48403da2397f2.jpg20230710_112108.thumb.jpg.2ae0189249a3ade5f6ca9ae078cc6792.jpg

Ten biały element wyciszający to jeden element idący pod całym kokpitem. Będę musiał użyć norzyczek i go wyciąć do wyklejania bo pod nim jest goła blacha praktycznie. Zaleta że po zdjęciu schowka ma się dobry dostęp do wyklejania ściany grodziowej a jest on bardzo łatwy do wymontowania.

Teraz chwila przerwy i do wieczora będę walczył z wyklejaniem podłogi. Jutro musze złożyć auto do kupy bo mam wyjazd w środe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy robota skończona. Zostało jeszcze tylko złożyć konsole centralną i przykręcić fotele i pasy.

20230710_161859.thumb.jpg.3e7722948436d1cee1ad468ce471b0de.jpg

Na tył poszedł vibrofiltr 2mm którego dokupiłem jakby stb Golda miało mi nie starczyć. Ostatecznie jeszcze mi 2 maty stp golda zostały więc będzie można pomyśleć kiedyś o wyklejeniu słupków. Od strony kierowcy jest wyklejone gdzieś do połowy ściany grodziowej wraz z prawie całym nadkolem. Od strony pasażera jest wyklejone aż do podszybia i też prawie całe nadkole. Kable do wooferów puszczone środkiem(do lewego lewą stroną a do prawego prawą). Przewód do drc też środkiem.

20230710_174309.thumb.jpg.d50cd67f57092906f2782354319f8df5.jpg20230710_174320.thumb.jpg.7e426b671e167c5dc3fe01ba43ccd1d1.jpg

Na ściane grodziową i trochę podłogi z przodu poszedł następnie stp blacktone 4 mm.

Bardzo fajna pianka z bardzo mocnym klejem. Na reszte poszedł bitmat k6s. Stp mimo mniejszej grubości wydaje się o wielebardziej efektywny. Zobaczymy w praktyce ile to da.

20230710_175114.thumb.jpg.ce7f6f080ee29716f8bab256e3be00fa.jpg

Fabryczne wygłuszenie wróciło na swoje miejsce. Aż serce boli że ta wełna i styropiany to w zasadzie jedyne wyciszenie ściany grodziowej i nadkoli z przodu. Nawet podłoga była jakoś znośnie wyklejona matami choć nie dawały one zbyt wiele.

20230710_184331.thumb.jpg.8c708744196ccf29f6b5ee6ce3e806e4.jpg

Wykładzina założona i wszystkie plastiki. Było trochę ciężko ją ułożyć ponownie ale dałem jakoś rade. Jakby nie patrzeć jakieś 8 mm się podłoga podniosła. Kable do wooferów na razie zwinięte i schowane pod osłonami. Poczekają tam na lepsze czasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Szczurek1986 napisał:

przemas1988całe szczęście że wyjazd się szykuje :D będzie idealny czas na testy :D  Ogrom pracy za Tobą i to szanuję... a zaraz czas na efekt 'woow' 😍

W środe wyjazd w góry jakieś 130 km w jedną stronę z czego jakieś 65% to jazda autostradą 120-140 km/h więc będzie od razu wiadomo czy wyciszenie dużo dało. Nie wiem tylko czy wyjazd będzie z głośnikami zasilanymi już z audisona czy dalej z radia. Do skończenia wszystkiego w bagażniku jeszcze sporo brakuje a nie chce jechać w trasę z zamontowanym i podłączonym sprzętem na szybko i byle jak. Mam o tyle dobrze że takie przepięcie z radia na audisona i z powrotem jest łatwe bo mam wszystko za radiem wpinane na wtyczki iso do fabrycznej instalacji. Następny taki wyjazd będę miał w sobote i do tego czasu może już wszystko będzie dobrze zmontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Jedrula76 napisał:

Hej, śledzę temat i kibicuję. Fajnie Ci ta robota idzie 💪. Mam nadzieję że będziesz zadowolony z efektów. 

Mam tylko jedno pytanie. Nie wiem czy to kwestia zdjęcia, ale maty wyglądają na niewywałkowane. 🤔

Te vibrofiltr są jakieś dziwne. Niby wałkowałem z całej siły a i tak wzorek widać. Co ciekawe wzorek nie jest na całej macie. Ta mata jest jakaś taka miękka w porównaniu z stp. Wręcz gumowa. Folia na niej jest też dość cieńka przez co nóż tnie ją jak masło. Przy stp gold trzeba użyć trochę siły by ją przeciąć i łatwo się pozacinać krawędziami. Druga rzecz że zdjęcia robione telefonem z włączonym flaszem albo oświetlane lampą led więc nawet najmniejsza nierówność jest widoczna. Jedyne miejsca gdzie mata może być słabo wywałkowana to w tunelach na tylne nawiewy pod przednimi mocowaniami foteli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, przemas1988 napisał:

Te vibrofiltr są jakieś dziwne. Niby wałkowałem z całej siły a i tak wzorek widać. Co ciekawe wzorek nie jest na całej macie. Ta mata jest jakaś taka miękka w porównaniu z stp. Wręcz gumowa. Folia na niej jest też dość cieńka przez co nóż tnie ją jak masło. Przy stp gold trzeba użyć trochę siły by ją przeciąć i łatwo się pozacinać krawędziami. Druga rzecz że zdjęcia robione telefonem z włączonym flaszem albo oświetlane lampą led więc nawet najmniejsza nierówność jest widoczna. Jedyne miejsca gdzie mata może być słabo wywałkowana to w tunelach na tylne nawiewy pod przednimi mocowaniami foteli. 

Może kupiłeś jakiś leżak magazynowy. Lekko zwullanizowany... Mata powinna być miękka chyba że jest sporej grubości. Comfort mat ma takowe w swojej ofercie. 6 mm podwójne grube alu. Taka mata robiłem u siebie drzwi. Grzałem ja w piecu 😁

 

Sproboj z opalarka powinno pomóc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, arni napisał:

Może kupiłeś jakiś leżak magazynowy. Lekko zwullanizowany... Mata powinna być miękka chyba że jest sporej grubości. Comfort mat ma takowe w swojej ofercie. 6 mm podwójne grube alu. Taka mata robiłem u siebie drzwi. Grzałem ja w piecu 😁

 

Sproboj z opalarka powinno pomóc 

Na stp robiłem już wiele razy i nigdy nie były zbyt miękkie. No chyba że je postawiłem na słońcu. Ale mimo to opalarki nie używałem a zawsze trzymały jak szalone. Jeden postuj tym autem na słońcu i się same dowulkanizują. W bagażniku robiłem tak samo stp silver i po roku nie ma możliwości oderwania ich od blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już poskładane. Głośniki tymczasowo podpięte bezpośrednio pod radio bo do jutra nie dam rady zrobić nawet prowizorycznej zabudowy i popodłączać wszystkiego jak należy.

20230711_104702.thumb.jpg.b3a713e12bb1c9a98aefb0cb4757dbc1.jpg

Sterownik audisona dyskretnie komponuje się z deską mazdy. Bardzo fajnie że można wybierać kolor podświetlenia dla każdej funkcji a i można samemu go programować by obsługiwał tylko to co potrzebujemy.

20230711_100105.thumb.jpg.27243a0efd490eb441f3b38194bbaa1d.jpg

Postanowiłem dać też przewód ok akumulatora do oprawy bezpiecznika w poszlu. Zawsze to dodatkowa ochrona a i wizualnie lepiej się prezentuje.

20230711_104438.thumb.jpg.0bb4161514225a0114777cded921811e.jpg

Tymczasowy bajzel w bagażniku. Przewody zasilające i rozdzielacz już na swoim docelowym miejscu. Będę chyba wycinał rowki w gąbce na przewody bo mocno wystają. Kable głośnikowe i sygnałowe będą skracane by nie było spaghetti w bagażniku. 4 wiązkowy przewód chyba zostawię tak idący aż do klapy a dopiero później w stronę wzmacniacza.

Wzmacniacz pewnie też w tym miejscu będzie zamocowany gdzie teraz leży. Po prawej stronie zostanie wystarczająco miejsca na na nieduży monoblok w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś się już troche przejechałem autem bo musiałem zrobić małe zakupu i dotankować przed jutrzejszym wyjazdem. Wyciszenie przodu i podłogi jest słyszalne i to mocno. Powyżej 120 km/h teraz irytuje szum wiatru i opon bo silnik jest dość cichy. Będę musiał kiedyś powalczyć z uszczelkami w drzwiach bo ewidentnie przez nie świszczy. Wcześniej też szumiało i świszczało ale było i tak wszystko zagłuszane przez silnik. Teraz to silnik jest zagłuszany przez inne dźwięki. 

Część materiałów do skończenia bagażnika już mam a reszta dotrze do czwartku więc na spokojnie powinienem skończyć do końca tygodnia. Później zostaną tylko drobne poprawki do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aeron napisał:

Skonczysz wstepnie to daj znać - coś by my posłuchali - daleko nie ma do Gliwic/Zabrza :)

Albo podjadę po drodze do Częstochowy.

Nie ma problemu ale to pewnie jeszcze trochę potrwa plus to w dalszym ciągu będzie instalacja oparta na fabrycznych 11 letnich głośnikach więc szału pewnie nie będzie.

 

A co do montażu to już wstępnie zabudowa jest wykonana.

20230713_102854.thumb.jpg.e293b401c72b069ad6dc8b27d422ef8d.jpg

Baza to okrąg 60cm z sklejki wodoodpornej o grubości 15mm. Dodatkowo zabezpieczyłem go impregnat atem do mdfu.

20230713_110148.thumb.jpg.7094cdde170c167345f42fd0ae75a191.jpg

Od spodu przykręcone jest 6 podpór 4x4 cm żeby usztywnić całość po dokręceniu śruby od koła zapasowego. Też zostały zabezpieczone impregnatem. Na całość przyszedł czarny materiał obiciowy.

20230713_112250.thumb.jpg.759350c71d7be512114fcf098c633a59.jpg

Całość już wmontowana na miejsce i przykręcony wzmacniacz oraz rozdzielacz. Kable już częściowo poskracane i przygotowane do lutowania. Zastanawiam się czy nie zrobić jakiś podpór dla podłogi bagażnika by nie uginała się jak coś cięższego będzie załadowane.

Dodatkowo dojdzie jeszcze jeden sprzęt a mianowicie audison b-con. Dzięki temu będę miał podpięty telefon pod fabryczne radio pod zestaw głośnomówiący i pod audisona do słuchania muzyki po ldac bezpośrednio optykiem do procesora. To powinno wyeliminować większość szumów i dać lepszą jakość niż aux do radia i dalej high inputem do procesora. Przy głośnomówiącym i tak szumów powinno być mało bo raczej głośno nie mam go ustawionego. Jutro już powinienem wszystkie klamoty do podłączenia tego do kupy mieć u siebie więc pewnie do wieczora będzie wszystko już działać choć wstępnie bez suba bo na sobotę potrzebuję cały bagażnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...