Skocz do zawartości

renault talisman - poprawa nagłośnienia


kd222
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Zastanawiam się nad poprawą nagłośnienia w renault talisman sedan.

Obecnie mam wyciszoną maskę z przodu oraz wszystkie drzwi. W pierwszym kroku planuję wyciszyć jeszcze bagażnik i nadkola.

Z przodu po wymianie serii mam audio system x165 evo, z tylu audio system m165 evo2.

Z uwagi na małe dzieci i konieczność nieuszczuplania bagażnika rozważam tylko skrzynkę zamkniętą 15l do koła zapasowego (tak, aby koło jednak też zostało, coś takiego jak w tym linku: https://allegro.pl/oferta/obudowa-skrzynka-subwoofera-kolo-zapasowe-felga-17-9199079086?fbclid=IwAR391kCayc-fJ9_YtWylf2KK168xBuQR86gQ1tO4QvMN2KNhKWu9sG0PxLs). 

 

Co polecacie do takiej skrzyni i jaki wzmacniacz, aby to wszystko zasilić (najlepiej jeden, gdyz też planuję go schować pod podłogą, aby nic nie było widać). Radio fabryczne nie ma wyjścia RCA więc wzmacniacz tylko z hi input level. 

 

Z tego co pytałem na innym forum na fb polecono mi takie propozycje głośników do skrzynki. Niestety żadnego z nich nidy nie słyszałem:

 

1) emphaser ELX10 LinearX;

2) helix P10W;

3) emphaser EG10;

4) esx sx1040.

 

 

Ze wzmacniaczy polecono mi audio system CO 600.5

 

Proszę o Wasze opinie i propozycje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

 

Wykonywałem nagłośnienie w swoim Talismanie sedan.

Jeżeli drzwi zostały zrobione jak należy to nie potrzeba subwoofera.

 

 

Z testów u mnie wynikło że w sedanie SUB 10 cali nie przebija się wystarczająco do kabiny.

Czyli P10 W zasilony 300W wypadł tak sobie.

Ciekawy efekt wynikł po podpięciu jajek z półki pod wzmak.

Jednak nie ma to nic wspólnego z jakością.

Bas się spóźniał i znacznie odstawał jakością od woferów. Dodatkowo przedział uzyskanej głośności był niski.

 

Najlepsze efekty osiągnąłem przy użyciu 12 cali subwoofera.

Gdzie nawet przy zamkniętym podłokietniku w tylnej kanapie jest O. K.

 

Zapytam przy okazji.

W jakim celu została wygluszona maska?

Przeprowadziłem badania porównawcze z których jasno wynikło że wyklejanie/wytlumianke maski wycisza jedynie dźwięk na zewnątrz tego auta. Wewnątrz nie było ciszej.

Wszystko dzięki konstrukcji klapy silnika która sama w sobie nie dopuszcza dźwięku do kabiny.

Moja wersja to IP 1,6 disel.

 

W niedługim czasie pojawi się temat na forum o pracach przy tym projekcie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super! W takim razie czekam niecierpliwie na relację i co polecasz.

Wygłuszałem maskę z przodu bo pomyślałem, że dzięki temu będzie ciszej w kabinie w trakcie jazdy. Niestety jestem w tym kompletnie zielony i oczywiście nie robię nic sam bo się na tym nie znam. Znalazłem fachowca, którego poprosiłem o konkretną pracę i teraz szukam dalej sposobu na kolejne ulepszenia. 

Mając same AS X165 evo z przodu brakowało mi niekiedy basu dlatego dokupiłem jajka bose z serii dedykowanej do talismana. Z przodu jak siedzę to jest w miare ok, ale z tyłu nie da sie sluchac i buczy niemilosiernie. Nie wiem czy to przez jakosc tych bose czy brak wzmacniacza, a moze przez to ze sa podpiete pod tylne glosniki wiec graja pelna faza? Męczy to strasznie. Do tego słyszę różnice w wytlumeniu jak jade z tylu. O ile z przodu jest fajnie cichutko to z tylu jest znacznie glosniej wiec zaczne od wytlumienia calego bagaznika i klapy i szukam pomysłu co dalej?

Pytanie czy jest sens wstawiania takiej skrzyni o ktorej pisalem powyzej bo jesli ona ma byc schowana pod podloga to czy w ogole bedzie porzadany efekt?

Zalezy mi strasznie na miejscu w bagazniku wiec nie wiem czy wchodzi w gre sam wzmacniacz i dobre jajka?

Wersja 1.6 diesel, 130 km. Wersja jakaś ubozsza z malym wyswietlaczem, na pewno to nie jest IP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej perspektywy czyli focus sedan z 17 roku dwie ósemki JLa w oryginalnej wentylowanej aktywnej obudowie przebijają się bez problemu przez kanapę. Sub jest malutki i zajmuje niewiele miejsca ustawiony pod skosem siedziska głośnikami w stronę klapy. Model jest w opisie setupu w stopce. Sporo zabawy było z przygotowaniem dla niego otoczenia akustycznie z tyłu by mógł rozwinąć w pełni skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dobry Emphaser nie do zamkniętej

W clozecie 15 litrów F3 wynosi 68.5Hz...

Dopiero 30 litrów bass reflex strojony na 35Hz pozwala na F3 37.8Hz.

To dotyczy obu glosnikow emhasera?

A co to w ogole oznacza ze F3 wynosi 68,5Hz? Czy to 37.8Hz to jest w pelni ok? Takie glosniki mi polecono na fb na konkurencyjnym forum.

A czy helix i esx nadaja sie juz do tej skrzynki?

Z mojej perspektywy czyli focus sedan z 17 roku dwie ósemki JLa w oryginalnej wentylowanej aktywnej obudowie przebijają się bez problemu przez kanapę. Sub jest malutki i zajmuje niewiele miejsca ustawiony pod skosem siedziska głośnikami w stronę klapy. Model jest w opisie setupu w stopce. Sporo zabawy było z przygotowaniem dla niego otoczenia akustycznie z tyłu by mógł rozwinąć w pełni skrzydła.

A możesz podesłać zdjęcie jak to wygląda w bagażniku? Na czym polegało przygotowanie tego otoczenia akustycznego z tylu?

Dużo daje wyklejenie nadkoli.

Z przodu i tylu? A co z bagaznikiem? Ma to sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic innowacyjnego jeśli chodzi o wytlumienie nie stosowalem, poszło sporo dynamata zarówno na klapę jak i całość karoserii w całym bagażniku. Numer rejestracyjny wyklejony matami i przykręcony na śruby metryczne na wylot do klapy. Klapa dostała tyle masy że musiałem skracać sprężyny by chciała się nadal samoczynnie otwierać, podnosić. Zlikwidowane też zostały tylne klapki odpowietrzające samochód bo ich gumowe przesłony pracowały jak membrana bierna, zostawiłem małe szczeliny, jest cisza a z wilgocią w srodku nie ma problemu, drzwi zamykają się bez efektu ciśnienia jak po zaklejeniu całkowitym. Było też trochę walki ze spinkami tapicerki od niektórych plastików. Co do zdjęcia za bardzo nie mam gdzie powiesić w tej chwili jak ogarnę wyedytuje posta i dodam.

 

JL ACP208LG-W3V3

 

https://zapodaj.net/a38b9de25e925.jpg.html>sub.jpg

 

Klapki odpowietrzające

 

https://zapodaj.net/534e90aa77700.jpg.html>klapki.jpg

 

A że apetyt rośnie w miarę jedzenia a choroba postępuje skończyło się tak, nazwa kodowa sutek  :wink2:

 

https://zapodaj.net/089d58b77448a.jpg.html>sutek.jpg

 

Trzy ósemki w sedanie może nie schodzą jakoś super nisko i nie wytwarzają nie wiadomo jakiego ciśnienia ale robią wystarczającą robotę by był respekt przed gałką volume.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic innowacyjnego jeśli chodzi o wytlumienie nie stosowalem, poszło sporo dynamata zarówno na klapę jak i całość karoserii w całym bagażniku. Numer rejestracyjny wyklejony matami i przykręcony na śruby metryczne na wylot do klapy. Klapa dostała tyle masy że musiałem skracać sprężyny by chciała się nadal samoczynnie otwierać, podnosić. Zlikwidowane też zostały tylne klapki odpowietrzające samochód bo ich gumowe przesłony pracowały jak membrana bierna, zostawiłem małe szczeliny, jest cisza a z wilgocią w srodku nie ma problemu, drzwi zamykają się bez efektu ciśnienia jak po zaklejeniu całkowitym. Było też trochę walki ze spinkami tapicerki od niektórych plastików. Co do zdjęcia za bardzo nie mam gdzie powiesić w tej chwili jak ogarnę wyedytuje posta i dodam.

 

JL ACP208LG-W3V3

 

https://zapodaj.net/a38b9de25e925.jpg.html>sub.jpg

 

Klapki odpowietrzające

 

https://zapodaj.net/534e90aa77700.jpg.html>klapki.jpg

 

A że apetyt rośnie w miarę jedzenia a choroba postępuje skończyło się tak, nazwa kodowa sutek  :wink2:

 

https://zapodaj.net/089d58b77448a.jpg.html>sutek.jpg

 

Trzy ósemki w sedanie może nie schodzą jakoś super nisko i nie wytwarzają nie wiadomo jakiego ciśnienia ale robią wystarczającą robotę by był respekt przed gałką volume.

Super to wygląda! Widzę, że wzmacniacze zamontowałes zaraz pod klapą. Szkoda, ze u mnie to nie przejdzie bo jak jadę z dziecmi to często bagaznik wypchany na maksa i pewnie moglbym uszkodzic kable albo wzmacniacz. A co to ta żółta puszka na pierwszym zdjeciu?

Czy na 3 zdjeciu dodales suba tuz przed siedzeniem pasazera z przodu? Tak sie zawsze robi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że to pojazd do słuchania muzyki i dojazdu do pracy, nikt poza mną nim się nie porusza, dzieciaki wożę średniej wielkości kombi więc nie rozważałem przy konstrukcji tego setupu jakiś innych względów niż muzyka. Wzmacniacze wiszą pod tylną półką co jest dosyć kłopotliwe bo wszelkie prace wymagają wejścia do bagażnika na plecach ale za to jest to dosyć dyskretne miejsce z dobrym dostępem. Żółta puszka na pierwszym zdjęciu to kondensator, sub jest aktywny a tam obok jest jego wzmacniacz i terminal zasilania. Na ostatnim zdjęciu jest własnej konstrukcji obudowa na bazie schowka od starszego modelu focusa, z tego co pamiętam udało się uzyskać 10,3l netto, obudowa jest zamknięta i pracuje w niej taki sam głośnik jak te z tyłu, różnią się tylko impedancją. Co do ostatniego pytania to nie wiem jak Ci odpowiedzieć ale spróbujmy, w każdym hobby dochodzisz do takiego momentu że jest już fajnie ale masz ochotę dalej sobie podłubać bo czujesz pewien niedosyt, jeśli masz środki i możliwości techniczne to czemu nie zrobić czegoś nieszablonowego. Nie widziałem nigdzie w PL u nikogo subwoofera zabudowanego w przednim schowku nie mówiąc już o posłuchaniu takiego zestawu tak że chyba należy powiedzieć że tak się nigdy nie robi ale można, co kto lubi. Zapraszam na spota, posłuchasz sobie na spokojnie co udało się osiągnąć w sedanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że to pojazd do słuchania muzyki i dojazdu do pracy, nikt poza mną nim się nie porusza, dzieciaki wożę średniej wielkości kombi więc nie rozważałem przy konstrukcji tego setupu jakiś innych względów niż muzyka. Wzmacniacze wiszą pod tylną półką co jest dosyć kłopotliwe bo wszelkie prace wymagają wejścia do bagażnika na plecach ale za to jest to dosyć dyskretne miejsce z dobrym dostępem. Żółta puszka na pierwszym zdjęciu to kondensator, sub jest aktywny a tam obok jest jego wzmacniacz i terminal zasilania. Na ostatnim zdjęciu jest własnej konstrukcji obudowa na bazie schowka od starszego modelu focusa, z tego co pamiętam udało się uzyskać 10,3l netto, obudowa jest zamknięta i pracuje w niej taki sam głośnik jak te z tyłu, różnią się tylko impedancją. Co do ostatniego pytania to nie wiem jak Ci odpowiedzieć ale spróbujmy, w każdym hobby dochodzisz do takiego momentu że jest już fajnie ale masz ochotę dalej sobie podłubać bo czujesz pewien niedosyt, jeśli masz środki i możliwości techniczne to czemu nie zrobić czegoś nieszablonowego. Nie widziałem nigdzie w PL u nikogo subwoofera zabudowanego w przednim schowku nie mówiąc już o posłuchaniu takiego zestawu tak że chyba należy powiedzieć że tak się nigdy nie robi ale można, co kto lubi. Zapraszam na spota, posłuchasz sobie na spokojnie co udało się osiągnąć w sedanie.

Wygląda to wszystko rewelacyjnie! A do czego służy ten kondensator i dlaczego potrzeba tyle wzmacniaczy? Czy jednym ale wielokanałowym (np. audio system 5 albo 6 kanałowym) nie da sie osiagnac podobnego efektu?  Ten sub z przodu to super pomysl i bardzo oryginalne rozwiazanie:) Co do spota to chetnie wezme w nim udzial i poslucham prawdziwego car audio:) a kiedy sa takie spoty i gdzie? jest jakis kalendarz imprez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensatory zapobiegają spadkom napięcia w instalacji, ważne aby były blisko odbiornika z dużym poborem. W systemie w pełni aktywnym każdy przetwornik ma dedykowany jeden kanał we wzmacniaczu by dało się to wszystko zestroić uzywajac procesora stąd dwa cztero kanałowe wzmacniacze u mnie. Co do podobnego efektu na mniejszej ilości kanałów to się nie wypowiadam bo wszystko zależy od konkretnego przypadku ale łatwiej jest w takim układzie bo masz nad wszystkim kontrolę na cyfrowej zwrotnicy natomiast są magicy którzy są w stanie wyczarowac coś z podziału pasywnego do których się nie zaliczam. Spoty sa organizowane w niedzielę o godzinę 12, parking poziom jeden lub dwa, centrum handlowe Targówek, tam gdzie multikino. Trzeba śledzić forum, zazwyczaj ze sporym wyprzedzeniem jest informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Napisałem pod tym linkiem pytanie odnośnie spotu ale niestety bez odzewu. W takim razie będę czekał na jakieś informacje kiedy będzie kolejne spotkanie w Warszawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello. 

 

Opis w przygotowaniu. Zawsze za mało czasu na pisanie.

 

Folder zawiera kilka fot z prac można coś podejrzeć. 

Mam tego więcej  :wink:

 

https://photos.app.goo.gl/Pxb1AN2jztjP38UPA

 

 

 

Zabudowanie suba do schowka nie jest czymś niespotykanym lub egzotycznym. 

Sluchalem tego typu rozwiązań na EASCA w 2012 r. 

Po prostu jedna z opcji. 

 

Jeżeli chodzi podpowiedź w  kwestii technicznej w tym Talismanie najprościej widzę to tak: 

Wzmak z hi input pod nogi pasażera (kierowcy) są tam plastikowe podesty. Miejsca jest bardzo dużo. 

Zasilenia nie trzeba ciągnąć daleko. 

Subwoofer w miejsce koła. 

Solidna skrzynka z 12 cali przetwornikiem. Wycięty w podłodze otwór aby głośnik mógł oddychać prawidłowo. 

Maskownica dla bezpieczeństwa. 

Gotowe. 

Masz wystarczajacy poziom bejsu dla uzupełnienia przodu. 

Szkoda czasu i myślenia nad 10 lub  2x 8 cali itp. 

 

Raz a konkretnie. 

 

Dobrać wzmak i przetwornik. Myślę że te 200 - 300 W RMS będzie spoko. 

Bagażnik pozostaje cały do wykorzystania. 

Należy wymatowac sobie tylna klapę( nie będzie się unosiła już sam do góry przy otwieraniu ) wnękę i blache wokół wnęki na koło. Odpiąć głośniki z tylnej półki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello. 

 

Opis w przygotowaniu. Zawsze za mało czasu na pisanie.

 

Folder zawiera kilka fot z prac można coś podejrzeć. 

Mam tego więcej  :wink:

 

https://photos.app.goo.gl/Pxb1AN2jztjP38UPA

 

 

 

Zabudowanie suba do schowka nie jest czymś niespotykanym lub egzotycznym. 

Sluchalem tego typu rozwiązań na EASCA w 2012 r. 

Po prostu jedna z opcji. 

 

Jeżeli chodzi podpowiedź w  kwestii technicznej w tym Talismanie najprościej widzę to tak: 

Wzmak z hi input pod nogi pasażera (kierowcy) są tam plastikowe podesty. Miejsca jest bardzo dużo. 

Zasilenia nie trzeba ciągnąć daleko. 

Subwoofer w miejsce koła. 

Solidna skrzynka z 12 cali przetwornikiem. Wycięty w podłodze otwór aby głośnik mógł oddychać prawidłowo. 

Maskownica dla bezpieczeństwa. 

Gotowe. 

Masz wystarczajacy poziom bejsu dla uzupełnienia przodu. 

Szkoda czasu i myślenia nad 10 lub  2x 8 cali itp. 

 

Raz a konkretnie. 

 

Dobrać wzmak i przetwornik. Myślę że te 200 - 300 W RMS będzie spoko. 

Bagażnik pozostaje cały do wykorzystania. 

Należy wymatowac sobie tylna klapę( nie będzie się unosiła już sam do góry przy otwieraniu ) wnękę i blache wokół wnęki na koło. Odpiąć głośniki z tylnej półki. 

Dziękuję.

Zdjęcia super, pewnie wymagało to strasznie dużo pracy, tydzień na wszystko pewnie poszedł jak nic? 

 

A jaki wzmacniacz z hi input polecasz, i ma byc 5 kanałowy czy 6? Te starsze konstrukcje pewnie nie wejdą pod fotel bo są zbyt duże, zreszta trudno tam o hi input z tego co się pobieżnie orientuję.

 

Czy 12 calowy sub wejdzie do takiej skrzynki?: 

Obudowa skrzynka subwoofera koło zapasowe Felga 17

https://allegro.pl/oferta/obudowa-skrzynka-subwoofera-kolo-zapasowe-felga-17-9199079086?fbclid=IwAR37ui6sIPRE5ZpflrWdsoRQ2OubmbYuDFgcwwS_Tla181MKVx8BL_5yfP8

To co ważne dla mnie, to chęć pozostawienia koła zapasowego.

Ewentualnie dać coś w boczek, ale nie ma gotowych skrzynek.

 

Jaki subwoofer 12 cali bedzie pasowal do tak malej obudowy i czy bedzie wystarczajaco szybki, aby nadążyć za wooferami?

Co to jest skrzynka z przetwornikiem?

 

Oczywiście w pierwszej kolejności wytłumienie bagażnika zgodnie z radą. Jajka oczywiście odepnę jak będzie sub.

A na jakich jajkach testowałeś bas? Ja mam podobne doświadczenia z bose z serii, ale może jakieś lepsze jajka zrobiłyby robote bez suba, np. midbasy z tego zestawu audio system R609?:

https://allegro.pl/oferta/audio-system-radion-r609evo-9089031351

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...