kukimiszczu26 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Wita, miał ktoś styczność z akumulatorami LiFePO4 ? Chciałbym zastosować w swojej inst. jako alternatywa dość drogich LTO. Tutaj przykładowy link do takiego jak potrzebuję czyli 20Ah. https://www.bto.pl/produkt/59856/lp12v20ahb-20ah-lifepo4 . https://allegro.pl/oferta/akumulator-litowy-lifepo4-20ah-30ah-ylfp-20hl-bs-8430409516 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek260 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Żeby zastosować lity musisz miesz najlepiej wszystko na litach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukimiszczu26 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Czyli nie wskazane duży kwas+ mniejszy lit? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek260 Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Absolutnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pascalpoznan Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Akumulatory LiFePo4 wymagają innego ładowania nawet niż innych bazujących na licie. Bez specjalnego ładowania bardzo szybko można zepsuć akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Napięcie nominalne to wg mojej wiedzy 3,3V czyli 13,2V dla pakietu, jednak napięcie ładowania wynosi najczęściej 3,65V czyli 14,6V dla pakietu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pascalpoznan Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Tu chodzi o odpowiedni przebieg napięcia i prądu w różnych fazach ładowania. Dodatkowo wiele akumulatorów i ładowarek kontroluje tez temperaturę i ma to wpływ na przebieg ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Exact posiada w ofercie akumulatory LiFePo4 do zastosowań CA. Ludzie korzystają i działa to latami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukimiszczu26 Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Exact posiada w ofercie akumulatory LiFePo4 do zastosowań CA. Ludzie korzystają i działa to latami.Właśnie taki widziałem w jakiejś instalce https://www.carhifi-store-buende.de/exact-lifepo4-lpb-300-rt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pascalpoznan Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Bo tam juz sa zaszyte uklady ladujace i zabezpieczajace. Z tym zepsuciem to mialem na mysli podlaczanie golych ogniw.eingebaute Ladeelektronik - paßt zu jedem Regler und fast allen Ladegeräten! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanec Opublikowano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2020 Witam Również przymierzam się do zakupu akumulatora w tej technologii, tylko ja chcę typowy rozruchowy zamiast głównego akumulatora pod maską, a więc trochę takie 2w1. Znalazłem taki Aku w Chinach, natomiast wysyłka przy 1 sztuce to 100 USD. Pytanie czy ktoś byłby również zainteresowany takim sprzętem aby podzielić koszty wysyłki? Ten, który ja znalazłem ma takie parametry: Podstawa L3 o wymiarach długość 278mm x szerokość 175mm x wysokość 190mm. Pojemność 80Ah, prąd rozruchu 900A. Jest to gotowy Aku do zainstalowania z BMS, bluetooth, systemem ogrzewania i chłodzenia. Załączam specyfikację na zdjęciu. Mają też oczywiście inne pojemności i rozmiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2020 Z tymi zakupami to poczekaj, przemarznie gdzieś Ci paka i będziesz mógł do śmietnika ten aku wsadzić a nawet jak nie to znacznie skróci mu życie, są delikatne. W modelarstwie jest to proste bo możesz wymienić uszkodzoną cele w pakiecie a tu nic nie zrobisz bo hardcase masz, w specyfikacji piszą 4S4P więc w środku jest 16 cel, padnie jedna i cześć. Latałem na lifach śmigłowcami, bardzo wdzięczne ogniwa, spore prądy tolerują w obie strony ale nie lubią zimna i głupiego użytkowania, lipole zresztą też padają jak muchy przy zero stopni. No i moim zdaniem nie przestrzeganie rygorystycznie napięć rozładowania i ładowania na celi nie wróży nic dobrego dla takiego akumulatora czyli bez dobrego managera ładowania łatwo będzie go uszkodzić na przykład przeładowując, cela puchnie do tego stopnia że potrafi rozsadzić obudowę a w ekstremalnych przypadkach może dojść do zapłonu. Ciekawe jest to co piszesz ze chińczyk zaszył w środku całą potrzebną elektronikę by pakiet żył jak najdłużej bo kontrola parametrów pracy dosyć istotna przy tego rodzaju ogniwie. Przyczyny i konsekwencje wybuchu baterii LiFePO4 https://medium.com/@mikelam9676/causes-and-consequences-of-explosion-of-lifepo4-battery-547e58e8cc69 Bądź Twardy Stanec, mam nadzieje że nie zniechęciłem do pomysłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekmod Opublikowano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2020 Kiedyś robiłem podejscie w modelarstwie do tych akumulatorów i w porę się opanowałem. Regulatory silników były dostosowane do LiPoli, chłopaki coś grzebali w ich sofcie żeby Cut OFF był przy innym napięciu niż dla polimerowych. DeWaltt sotsuje zdaje się te akumulatory w swoich sprzętach albo przynajmniej stosował. Mam jedną ładowarkę modelarską z programem LiFe. Czy wsadziłbym je do swojego samochodu? Zdecydowanie nie, tak samo jak LiPola. Nie wiadomo co im odwali w danej chwili. Latałem kiedyś na pakiecie lipol modelem motoszybowca. Ładowany prądem 0.5C. Jednego dnia zakoczyłem latanie z dobrym pakietem, nawet nie wyładowanym do końca, kolejnego dnia po pierwszym ładowaniu spuchł i musiałem go w sposób kontrolowany zniszczyć żeby nie było ryzyka pożaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanec Opublikowano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2020 Dziękuję chłopaki za opinie. Czytałem to co wysłałeś Michał i mimo, że LiFePO4 jest jak na razie najbezpieczniejsze z baterii litowych to pewnie nadal będą się zdarzać sytuacje jak w tym artykule. Natomiast mnie to nie zraża :-) Wrzucam jeszcze info od producenta odnośnie zabezpieczeń, może komuś się przyda: "FEATURES & BENEFITS- FULL Battery Management System (BMS) including Over-Discharge, Over-Charge, Short Circuit, Thermal Protections and Cell Balancing." I odnośnie grzania i chłodzenia: "Yichen S-Power equipped with advanced production and testing facilities, to supply valuable and high quality products. Currently, we can support CANBUS/Bluetooth App/Rs485/Rs232/ solution, and developed battery self-heating and Self-cooling(Water cooling).Solve the High Temperatrue and Low Temperatrue environment battery problem.To have Longer Cycle life and More Power.These products are used on Solar, Home storage battery,UPS,AGV, RVcar, Telecom Base Station, Golf Trolley Cart,Fishing Boat, Car Start-Stop system battery." Wiadomo, że papier wszystko przyjmie, ale temat dla mnie ciekawy. Jak się nikt chętny nie znajdzie to i tak to kupię, tylko kieszeń będzie bardziej bolała :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.