Skocz do zawartości

pascalpoznan

Użytkownik
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Poznań

Osiągnięcia pascalpoznan

  1. z mnie tez brak anten od duzych producentow elektroniki. Nie znalazem anteny Pioneera na przyklad.
  2. Bo tam juz sa zaszyte uklady ladujace i zabezpieczajace. Z tym zepsuciem to mialem na mysli podlaczanie golych ogniw. eingebaute Ladeelektronik - paßt zu jedem Regler und fast allen Ladegeräten!
  3. Tu chodzi o odpowiedni przebieg napięcia i prądu w różnych fazach ładowania. Dodatkowo wiele akumulatorów i ładowarek kontroluje tez temperaturę i ma to wpływ na przebieg ładowania.
  4. Akumulatory LiFePo4 wymagają innego ładowania nawet niż innych bazujących na licie. Bez specjalnego ładowania bardzo szybko można zepsuć akumulator.
  5. Na antenach się kompletnie nie znam. Mam w Alfie Mito zainstalowaną jednostkę FH-730BT. Odbiór FM był średniopoprawny - być może z powodu niedopasowania anteny do radia. Oczywiście dokładałem złączkę zmieniającą wtyczkę i puszczającą zasilanie do wzmacniacza rdzeniem. Pewnego dnia przy wjeżdżaniu do garażu urwałem antenę dachową o bramę. Mogę kupić nową oryginalną antenę, ale wolałbym poprawić jakość odbioru fal FM. Radia słucham okazjonalnie, ale nie chcę mieć lipy. Jaką antenę ze wzmacniaczem wybrać. Przeciąganie kabla antenowego i doprowadzenie ewentualnego nowego zasilania do wzmacniacza antenowego to dla mnie nie problem, bo już wcześniej całe auto robiłem sam (wygłuszanie, instalacja audio, wymiana siedzeń, dorabianie punków świetlnych w podsufitce).
  6. Brakuje na rynku takich gotowców. Wielu uzytkowników poszłoby w 3way ale własnie dorabianie obudów w słupkach zniechęca wielu śmiałków - na przykład mnie Chcętnie bym kupił gotowce.
  7. W BMW dość łatwo jest polepszyć dźwięk korzystając z wbudowanej jednostki sterującej. W wersji HIFI podłączenie wzmacniacza jest tylko kwestią przeróbki okablowania lub użycia gotowych przejściówek. Z "radia" biegnie sygnał niskopoziomowy bezpośrednio do wzmacniacza, który jest w bagażniku. Wszystkie kable głośnikowe są tam doprowadzone, z podłączeniem zasilania też nie ma problemów, bo akumulator jest w bagażniku. Sygnał z jednostki centralnej jest niezłej jakości. Wybór głośników pasujących plug&play jest ograniczony, ale z niewielkimi przeróbkami można zainstalować dobrej jakości woofery 4" + tweeter w trójkąty za lusterkiem. Bardzo dobre efekty uzyskują ludzie z Morelami Ovation, a głośniki stricte do basu są pod siedzeniami i tam najlepiej użyć dedykowanych do BMW wooferów. Tak, jak wspomnieli moi przedmówcy - oryginalny wzmacniacz jest słaby. Jeśli chce się osiągnąć znaczącą poprawę, to poza wymianą głośników (rozważ też dedykowany Audio System HX) potrzebny jest wzmacniacz. Poza tym z dodatkowym wzmacniaczem znacznie ławiej zapanować nad poziomami głośności poszczególnych sekcji. O procesorze nie ma co wspominać, bo wszyscy wiedzą, jakie korzyści może dać. Miałem kiedyś w E90 HiFi Pro (Logic 7 - sygnał do wzmacniacze leci po światłowodzie) i po wymianie samych głośników poprawa była znaczna, ale nie spektakularna. A w przypadku HiFi Pro moc wzmacniacza jest większa. Chwilę później w drugim aucie (E82) miałem bazowe stereo (to bez żadnego wzmacniacza, bez tweeterów i z podpitymi basami i wysokimi). To było autko tymczasowe, ale chciałem bardzo tanio poprawić granie. Zamontowałem tam wyciągnięte z E90 HiFi Pro głośniki, przekodowałem jednostkę centralną na HIFi, dzięki czemu uzyskałem wyjście niskiego poziomu bez podbić, podłączyłem do jakiegoś dość taniego wzmacniacza Alpine w tybie 4 kanałowym. 2 kanały na głośniki w drzwiach i tweetery, 2 kanały napędzały głośniki niskotonowe pod siedzeniami. sygnał remote ze streowania wzmacniaczem anteny - czarny cieniutki kabelek. Przyrost "jakości" był znacznie większy niż w E90. W przypadku głośników HiFi Pro zasilenie ich większą mocą dało wyraźnie lepszy efekt. Ogólna konstrukcja dźwięku we większości BMW od kilkunastu lat nie zmieniła się. Miejsca montażowe różnią się szczegółami.
  8. Czy komuś udało się zmusić Pioneera 730BT do odtwarzania streamu po usb z Androida (Galaxy TAB S2) U mnie po przełączeniu na "Wired" dźwięk nie jest przesyłany. Jednocześnie nie mam problemów z odtwarzaniem przez BT lub streamowaniem po USB z urządzeń Apple.
  9. Jesteś pewien, że to przez DSP? W takim wypadku przez AUX tez powinno być opóźnienie. Ja u siebie nie zauważyłem takch problemów z pokrętłem. "klik" jest mocno wyczuwalny. Jaki wzmacniacz będziesz podłączać?
  10. To było trudne do wykonania. Typowe "ściany" radiami miały głośniki zamontowane w sposób w który i tak nie prowadził do usłyszenia niuansów brzmieniowych w poszczególnych modelach. A branża caraudio teraz to nisza. Firmy zarabiają praktycznie tylko na montażu, na bardizej skąplikowanych instalacjach, na wygłuszniu, Handel sprzętem się nie opłaca. Natrudziłbyś się organizując klientowi odsłuch różnych modeli na dobrze zainstalowanych głośnikach, a klient powie "zastanowie się", a ze zdobytą wiedzą uderzy na Ceneo albo Allegro. Jeśli chodzi o Pionka 730BT to jeśli chodzi o kolejne rzeczy: drażni mnie - opóźnienie około 2s przy odsłuchu (zarówno po kablu lighting, jak i BT). Oczywiście po AUX jest bez opóźnienia, ale... - automatyczne włączanie się radia po rozłączenia połączenia kablowego z telefon i radio próbuje się połączyć przez BT - "twarde przyciski" podoba mi się - mnogość ustawień i ustawianie wszystkiego przez aplikację ARC jest bardzo wygodne
  11. Zdaję sobie sprawę, że to filtr 1. rzędu. "Zabezpieczenie" to był skrót myślowy dotyczący kondensatora przez tweeterem. Chyba taki skrót nie jest błędem. Niestety nie mam doświadczenia w analizie pracy zwrotnic ani w ustawieniach zwrotnic aktywnych i stąd moja pytanie, żeby wiedzieć na co sobie mogę pozwolić eksperymentując. Wracając do tematu. Zdaje się (brak doświadczenia) zarówno cewka, jak i kondensator wprowadza zmianę fazy o 90st., czyli tak samo dla obu przetworników. Podłączenie aktywne wg mojej wiedzy nie powoduje zmiany fazy, ale czy na pewno? Teraz przełączyłem odtwarzacz w tryb Network, czyli połączenie przez zwrotnice aktywną (brak zewnętrznego wzmacniacza) podłączone mam jednak wszystko przez wyżej wymienione filtry i mam wrażenie, że wysokie tony stały się bardziej natarczywe. Czy to autosugestia, czy ma to jakieś podstawy teoretyczne?
  12. Najpierw chcę to podłączyć i posłuchać. Bardziej prawdopodobne, że wymienię głośniki niż wzmacniacz. Dzięki za informacje o częstotliwościach. Poeksperymentuję. Nie pamiętam pojemności kondensatora, który tam jest zamontowany, ale zmieniając nastawy filtra górnoprzepustowego nie słyszę różnicy od 6kHz w dół, więc możliwe, że zabezpieczenie jest wysoko.
  13. Cześć. Mam w swoim aucie głośniki Morel Maximus 602 V2. W tej chwili mam je podłączone do Pioneera FH-730BT, który ma Network Mode. W tej chwili głośniki są podłączone przez filtry najniższego poziomu, które są dołączone do głośników. Czyli tweeter ma kondensator górnoprzepustowy, a woofer cewkę dolnoprzepustową. Chciałbym się tego pozbyć i użyć "radia" do wyfiltrowania odpowiednich częstotliwości. Niestety nie znalazłem żadnej dokumentacji, która pokazywałaby jakie są graniczne częstotliwości dla tych głośników. Może macie jakieś sprawdzone dane, od czego zacząć eksperymenty? Docelowo te głośniki będą podłączone przez wzmacniacz RA40 (DLS), ale cięcie z radia. Adrian PS. W tej chwili (bez wzmacniacza) czuć, ze wooferom brakuje mocy.
  14. Ja mam zamontowanego Pionka X730BT w Alfie Mito w miejsce oryginalnego radia (Blaupunkt OEM) Jestem jeszcze na etapie przejściowym instalacji. Pierwszy etap to było podłączenie tego pionka do fabrycznych głośników. Jeśli chodzi o brzmienie, to nie było zachwycającej zmiany. Było czuć trochę większą moc, ale główne zalety płynęły z możłiwości odcięcia dołu na zwrotnicy i czasów. Słucha głównie muzyki płynącej z iPhona po cyfrowym połączeniu, a źródłem dźwięku jest Tidal Premium, czyli z jakością źródła nie powinno być kłopotów. Dwie rzeczy mam nieoryginalne i obie generują problemy. 1) nieoryginalny mikrofon do połączeń bluetooth - niestety mam jakiś tani, ze złączem 3,5mm, który podłączony jest przez przejściówkę na 2,5mm i zdarza mu się wysuwać ze złącza, przez co trzeba wkłać paluchy z tyłu pionka i go dociskać. Docelowo chciałbym wykorzystać oryginalny mic, który jest w tym aucie (firmowy zestaw blue&me) 2) przejściówka do połączenia anteny. oryginalne złącze anteny w tym samochodzie jest inne niż w Pioneerze. Dlatego antena podłączona jest przez przejściówkę. Radio odbiera kiepsko, słychać tylko najsilniejsze stacje. Mam nadzieje, że to problem tej przejściówki i problem zniknie, jak ją wymienię. Ja radia nie słucham za często. Drugim etapem było wygłuszenie drzwi i zainstalowanie nowych głośników. Drzwi wygłuszyłem w środku matą butylową 2,5mm i zakleiłem nią wszystkie otwory od strony platikowego poszycia. Dodatkowo poszycie przez założeniem oklepiłem pianką 9mm. Nowe głośniki zainstalowałem na dystansach z MDF uszczelnionych silikonem. Głośniki to Morel Maximus V2. Tweetery w słupku. Polowałem na coś lepszego, ale nie znalazłem nic ciekawego, a nie chciałem dłużej czekać. Swoją drogą ciekawe byłoby porównanie tych głośników z DLS RS6.2 albo wyższymi modelami Morel. W tym momencie mam to podłączone do wzmacniacza wbudowanego Pionka. Zasilanie radia jest niestety oryginalne. Głośniki te nie mają zwrotnic, a tylko filtry (cewka przy wooferze i kondzio przy tweeterze). W tym momencie mam to tak podłączone. Po wygłuszeniu drzwi i zainstalowaniu nowych głośników różnica jest bardzo duża. Wreszcze coś słychać - pojawiły się wokale. Ale mimo, że te głośniki mają dużą skuteczność (94dB) to nie da się tego słuchać głośniej, jak pojawia się bas. Wszystko się zlewa w jakąś papkę. W samochodzie mam teraz wszystko wybebeszone, bo wygłuszam go całego i przeciągam kablem do wzmacniaczy do bagażnika, więc mam jeszcze dużo pracy, ale może jutro, pojutrze podłącze głośniki w trybie Network i skorzystam z wbudowanej w Pionka zwrotnicy aktywnej. Wywale podłączenie przez te filtry. Jestem ciekaw, czy to zagra lepiej, ale docelowym etapem będzie podłączenie przodu przez wzmacniacz (mam DLS RA40) i dodatkowo suba przez monoblocka (mam Alpine 1kW, ale nie pamietam modelu). Pionek ma wyjście PreOut 2V. Suby mam dwa, ale raczej są przechodzone, wiec kupię coś nowego. Specjalnie rozdzieliłem to na etapy, bo chciałbym zobaczyć jak zmienia się dźwięk. Lubię eksperymenty. Docelowo będę też wszystko zasilać z drugiego małego akumulatora łączonego z głównym dopiero po włączeniu ładowania. Bo strasznie mnie wkurza wyłączanie się wszystkiego przy zapalaniu auta i będzie mogło to trochę pograć na postoju bez obaw, że potem nie ruszę. Jeśli chodzi o samą obsługę radia, wygląd to nic mnie tam nie zachwyciło, ale też nie ma jakiś wkurzających rzeczy. Bardzo fajnie, że jest aplikacja ARC, przez którą można w smartfonie zmieniać wszystkie ustawienia. Jakoś wykonania jest średnia. Wygląd wyświetlacza też jakby z innej epoki, ale to ma grać.I gra nie nastręczając problemów poza opisanymi powyżej. Nie wiem, jakby się sprawowało Alpine. Kiedyś miałem kilka modeli Alpine i zawsze chciałem sprawdzić Pionka, ale porównania bezpośredniego nie mam. Inne moja auta to BMW, a tam jest zupełnie inna bajka jeśli chodzi o dźwięk (radio, którego wymienić na aftermarket się nie da i bardzo specyficzny układ głośników) ale tam osiągałem dobre efekty na oryginalnym radiu (kodowanie na HiFi itp) Reasumować jeszcze się nie da. Będę to wiedzieć, jak podłącze wszystko w trybie active przez wzmacniacz. Mam nadzieję, że wtedy będę zadowolony.
  15. Jak nje masz zadnego wpisu w VIN, to znaczy, ze masz bazowe audio - czyli bez zewnetrznego wzmacniacza. Czyli musisz przekodowac na hifi, pociagnac sobie kable z okolic przedniego fotela do wzmacniacza i spowrotem ze wzmacniacza. Wysłane z mojego SM-T715 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...