pf002 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Możecie mi podesłać ten przekaźnik jaki kupić? Po co dawać przekaźniki przed wzmacniaczami? Nie wystarczy że wezmę prąd rem od jednego wzmacniacza i podam do przekaźnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Link do Allegro: https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-przekaznik-samochodowy-12v-30a-5926352386 Chodzi o to żeby nie było zbyt duże obciążenie na przewodzie rem. Przekaźnik pobiera około 150 mA a rem może być obciążony Max 200 mA- w moim przypadku, Kenwood kdc-x7200dab. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 To jest na trzy piny? Jest też przekaźnik na 5 pinów 4012 ma symbol chyba tylko nie ogarniam jak to podłączyć, na trzy piny prościej chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebekDS Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Masa i REM pod cewkę przekaźnika i w załączany obwód z jednej strony dajesz + z aku a z drugiej strony masz wyjście żeby podłączyć zarówno woltomierza jak i REM do wzmacniaczy. W tym konkretnym przypadku złącza 85 i 86 to cewka, + z aqu do 30 a wyjście do 87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 A 87a? I obojętnie czy dam masę albo rem do 85 lub 86? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 87a nie potrzebujesz, po podaniu napięcia na styk 86 rozłączany jest 87a, a włączany 87. Masa na 85 a rem na 86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saltech Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 podłączyłeś pakiet kondów a nie dasz rady przekaźnikowi?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Z przekaźnikami nie miałem do czynienia to nie ogarniam ich, ale dzięki wam już ogarniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Do tego przekaźnika ( który jest dużo za duży jak na to zastosowanie ) dałbym równolegle do jego cewki diodę ( może być zwykła prostownicza typu 1N4007 ) w kierunku zaporowym ( pasek na obudowie tam gdzie REM na cewce ). Ta dioda będzie chronić wyjście REM z radia ( i ewentualnie wzmaki jeśli będą tu podłączone ) przed przepięciami jakie powstają przy zaniku prądu na cewce przekaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pf002 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Podłączyłem przekaźnik i działa bardzo dobrze pokazuje takie samo napięcie jak na aku, z superkondensatorów też jestem zadowolony, na mocnym graniu spada do 13.9 minimalnie, nie mam przygasania świateł, nawet jak operuje szybami gdzie wcześniej tak miałem oraz fotelami elektrycznymi, zauważyłem nawet że podczas odpalania auta spada napięcie tylko do 11,9 co skutkuje tym że radio mi się nie wyłącza jak to miało miejsce wcześniej, dzięki za pomoc, temat można zamknąć, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.