Skocz do zawartości

Toyota Avensis T25 - moje boje z CA


disaster3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli ten Audison ma wejscie na 2x 50mm2??? Rwniez mam zasilanie na 50mm2 Jl-a i zastanawiam sie nad tym rozdzielaczem ale musi byc wejscie 50mm2...Napisz jak ten kabel pasuje do niego i czy nie trzeba go obierac.

 

pasuje 50mm2 to jest dokladnie taki Audison SFD 41C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 580
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

nowa zabawke wlasnie dzisiaj przyszla.....

http://img219.imageshack.us/img219/6987/imgp4110.th.jpg http://img189.imageshack.us/img189/1206/imgp4111f.th.jpg

 

http://img543.imageshack.us/img543/9896/imgp4112.th.jpg http://img28.imageshack.us/img28/5854/imgp4113x.th.jpg

 

teraz tylko czekam na 2200ix i trzeba to podlaczyc i zobaczyc jak mono sobie radzi z subem....... ale no wlasnie jeszcze zwrotka na suba potrzebna (musze sie przypomniec koledze z PW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kiedy relacja ze zmiany pieca?

 

:) no gra .... jakos, ciecie za wysoko jest bo az na 80hz (lpf i hpf) bo takie jest minimum na monoblocku. Juz nawet udalo mi sie zalozyc zwrotke ale zapomnialem o IC i juz zbieram sie 2 tygodnie zeby jakies krotkie IC sobie zrobic i jakos nie udaje mi sie znalezc czasu. Teraz jestem na urlopie ale zadnych "narzedzi" nie zabralem ze soba zeby nie stanąc od razu na dzien dobry na ścieżce wojennej z zoną, takze moze cos dlubne jak wroce.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kiedy relacja ze zmiany pieca?

 

 

:) no gra .... jakos, ciecie za wysoko jest bo az na 80hz (lpf i hpf) bo takie jest minimum na monoblocku. Juz nawet udalo mi sie zalozyc zwrotke ale zapomnialem o IC i juz zbieram sie 2 tygodnie zeby jakies krotkie IC sobie zrobic i jakos nie udaje mi sie znalezc czasu. Teraz jestem na urlopie ale zadnych "narzedzi" nie zabralem ze soba zeby nie stanąc od razu na dzien dobry na ścieżce wojennej z zoną, takze moze cos dlubne jak wroce.....

 

No to dzisiaj posłuchałeś, krotko ale zawsze coś....................... ;-)

 

Nic nie mówiłem bo ciągle nie miałem czasu podłączyć zwrotki aktywnej pod suba i radio i zrobić IC ale ostatnio się zebrałem, mimo ze kupiłem już DLS A6 i Seas by Lotus SW250/1 to zdecydowanie była to zbyt pochopna decyzja. Ja wiem klocki markowe i uznane ale po wpięciu zwrotki aktywnej w Autoteka 601x i obcięciu suba DLS RW10 na 50 Hz lpf'em (vs 80hz bo tyle mi dawał) piec a przodu na 60hz zamiast 80hz Hpfem bylem zaszokowany..... ciągle słyszałem termin ze sub z wooferem tez trzeba skleić a nie żeby grał woofer i był bass z subwoofer'a . Zmieniłem tez ustawienie skrzynki w bagaju i jest malinowo. Woofer gra świetnie kickiem, subwoofer tak pięknie wykańcza grę woofera ze ma się wrażenie jakby to woofer tak grał. Ciężko się zorientować ze subwoofer gra z tyłu bo przejście i wykończenie jest tak płynne jak być powinno....... Nie doceniałem przedtem aż tak bardzo tego zestawu ale czego się spodziewać jak ustawienia były takie bo bylem ograniczonym zwrotką na monobloku (która zaczynała się od 80Hz). Dopiero po wpięciu zwrotki aktywnej banan na twarzy zmienił się w "chiquite" :rotfl::hurra:. I chciałem tylko żeby ktoś z większym doświadczeniem, uchem, chwilkę posłuchał (i nie tyle wpadł w zachwyt bo zawsze można lepiej, ale przynajmniej potwierdził moje przypuszczenia ).

Postanowiłem nie sprzedawać póki co tego kompletu (ufffff) zanim nie sprawdzę nowego (tandemu) bo obecnie jest zajebiscie :super: a Ci którzy myśleli ze im wciskam jakiś shit ...... no cóż niech za te pieniądze kupią coś porównywalnego chociaż :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to ze "niektorzy" potrafia wystroic auto w 20 min czego ja kolmpletnie nie potrafie i czasami zajmuje mi to dwa miesiace...... :/ W twoim przypadku zajelo to troche wiecej czasu :D

 

e tam w 20 min, bez przesady :P ja lekko podstrojone mialem juz dawno (tw, woofer) i troche dłuzej to trwało. Kwestią był sub, wszystko miałem pod ręką poza wolnym czasem..... az w koncu sie zebrałem a ze tydzien tem byłem u tesciów podwórko spore, dzieckiem sie zajęli :) to i do samochodu na pół dnia można było sie zerwać :wink: i troszke podłubać......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po moich ostatnich modyfikacjach w samochodzie, wrzuciłem ori radio a 06'tka miala leciec na serwis i mialem niezla jazde wczoraj. Wsiadam do samochodu , przekręcam kluczyk a on nawet nie drgnie :przestraszony: . Rozładował mi sie całkowicie akumulator. I teraz nie wiem co jest grane bo niby aku ktory mam ma ok 4 lat (więc teoretycznie juz powoli na niego czas) ale i tu nie wiem bo moglem mu troche dopomoc (od razu powiem ze przy moich zabawach nie robilem odsluchów na wylaczonym silniku). Otóz mam jazde z automatyczną blokadą skrzynią biegów, ktora jest sterowana komputerem i musze to wywalic ale nie wiem czy tam jest problem styków, czy jakie zwarcie i dodatkowo mi rozładowuje aku. Druga z opcji to podlączenie ori jednostki. 06'tka byla podpieta po przejsciowce z ASO => ISO => 06'tka. Natomiast ori jednostka jest wpięta od razu w kabel ASO => Ori jednostka i tutaj jest pewna akcja jesli chodzi o "remotke" . Jak mialem 06'tka to wpiąłes się w remotke od strony radia tzn. Radio <=> kabel <=> kostka iso, czyli nie w instalacje samochodowej ale od strony radia, dlatego po drugiej stronie ten przejsciowki jak patrzylem na kable to zaden drut nie łączy sie z radiem po pinie ktory w kostce iso jest wlasnie remotką.

Natomiast jak wpiąlem orginalne radio to na początku swojej przygody z CA mialem wlasnie wyprowadzone RCA z ori radia i tam chlopaki mi sie wpieli w jeden kabelek z tej kostki toyota (bo widziałem zdjetą kawałek izolacji) no i wlasnie jak sie wpina jakies inne radio wymagające kostki ISO to jak podlączam przejsciowke z toyoty na ISO to wlasnie ten kabelek z wiązki toyoty nie lączy sie z zadnym PINEM z kostki ISO. Wiem mozna sprawdzic to majac miernik ale zostawilem go w domu czy na tym kablu jest stale 12V czy po przekreceniu kluczyka. Ale dziwne bo samochód umarł dokladnie po zmianie jednostek. Generalnie dalej jest kicha bo wrocila 06'tka na miejsce a rano mam problem z odpaleniem wiec czuje ze aku jest out. Ale chyba musze zrobic cos takiego jak napisał gazownik w jednym temacie:

 

Albo Centra futura albo Bosch silver - bosch pewnie droższy , ja mam future już drugą ale ta pierwsza dostała po głowie przez kłopoty z ładowaniem i w sumie z 15 głębokich rozładowań , służyła przez 5 lat a od 2 służy jako awaryjny.

 

Polecam gruntowną diagnostykę całego systemu ładowania czyli (wartości w V):

Wartości prawidłowe

1) Napięcie ładowania bez obciążenia na akumulatorze 14,0 - 14,4

2) Napięcie ładowania bez obciążenia na alternatorze 14,1 - 14,5

3) Napięcie ładowania pod max obciążeniem na akumulatorze 13,6 - 14,1 w zależności od mocy alternatora

4) Napięcie ładowania pod max obciążeniem na alternatorze 13,7 - 14,2 w zależności od mocy alternatora

5) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą silnika a masą nadwozia - 0,0 - 0,02

6) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą nadwozia a masą akumulatora - 0,0 - 0,05

7) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą silnika a masą akumulatora - 0,0 - 0,07

8) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między plusem alternatora a plusem akumulatora - 0,0 - 0,1

 

Powyższe pomiary pozwolą w sposób wiarygodny ocenić sprawność regulatora napięcia jak i alternatora pkt 1-4 jak i spadki napięć masy pkt 5-7 oraz spadki napięć przewodu prądowego pkt 8

 

Dzięki takim pomiarom wymieniłem regulator , masę silnika i masę aku na 25mm2 , oraz dołożyłem do orginału przewód prądowy 12mm2 - między alternatorem a klemą

 

Jeżeli masz spadki napięć, to regulator na alternatorze widzi 14,4 a na aku trafia np tylko 13,6

Pomiar napięć różnicowych najbardziej obnaża takie ukryte niedomagania.

 

Na Twoim miejscu pomyślał bym nad mocniejszym altkiem od np bogatszej wersji min 90A a najlepiej 120A

 

tylko ze mnie mechanik jak z koziej dupy trąba i jesli ktos z W-wy moglby mi powiedziec gdzie przytykac sondy i jak ustawiac miernik bylbym wdzieczny. Lub moge do kogos podjechac z prosbą o pomoc bo pewnie powyższe to jakies max. 20-30 min sprawdzenia lub mniej.

 

No i druga sprawa musze brac pod uwage jakis akumulator ale dopiero jak sprawdze powyższe. Bo jesli w instalacji mam jakis problem to chwila moment i rozwale nówke aku . A biore pod uwage te 2:

 

Exide Premium - EA640

BLOK L2 - 242(dl)X175(szer)X190(wys)

Pojemność - 64Ah

Prąd Rozruchu wg (EN) - 640

Centra Futura - CA640

BLOK L2 - 242(dl)X175(szer)X190(wys)

Pojemność - 64Ah

Prąd Rozruchu wg (EN) - 640

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie przytykac sondy i jak ustawiac miernik

Właściwie gazownik wszystko napisał, w p.1-4 masz wypisane punkty pomiarowe napięcia i łapiesz masę z klemy ujemnej, w p.5-8 masz napięcie różnicowe po dokonaniu dwu pomiarów, ustaw miernik na pomiar napięcia, pogmeraj w zakresach i dokonaj pomiaru, może na początku się trochę zamotasz jeśli wcześniej tego nie robiłeś ale w sumie to dość prosa czynność :)

Sprawdź jedynie poprawność wskazań używanego miernika na jakimś "pewnym" prostowniku albo użyj sprawdzonego wcześniej miernika, z tymi z marketu za 20-30pln różnie potrafi być, ważne przy napięciu ładowania, na różnicowych mniej istotne. Co do czasu masz rację, pół godziny to max na pomiary.

Może na początek odepnij na 2-3 dni całe audio w aucie, przynajmniej z grubsza zawęzisz pole poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reasumując:

 

ad1. tu jest jasne gdzie ale bez obciążenia to rozumiem że (bez świateł, bez dmuchawy/klimy, radia, ... generalnie to co jest możliwe do wyłączenia) tylko włączony samochód?

ad2. może głupie pytanie ale nigdy az tak nie grzebałem przy samochodzie i nie znam się na mechanice. 1-sze to muszę namierzyć u siebie alternator i czy tam tez są takie pkty (jak przy aku) w sensie + i - który leci do aku? czy coś trzeba odizolować itd?

ad3. tutaj tak jak ad1. tylko w/w rzeczy włączam, wszystko co możliwe, ogrzewanie tylnej szyby, lusterek, radio, dmuchawa, klima?, światła.....itp.

ad4. tak jak ad.2 jak będę wiedział gdzie z włączonym wszystkim jak w ad3.

ad5. tutaj rozumiem, ze plus mogę wziąć z klemy alternatora a masę z obudowy silnika a w drugim pomiarze z jakiejś śruby nadwozia i różnica ma być z przedziału (jaki podał gazownik)

ad6. tutaj + i - z aku a 2-gim pomiarze - biore z nadwozia i jaka jest roznica.

ad7. j.w. ale w drugim pomiarze biorę minus z obudowy silnika

ad8. tutaj masa np. z klemy akumulatora i przy pierwszym pomiarze + z alternatora a przy drugim + z aku.

Ponizej zamieszczam jeszcze fotke mojego miernika, pls o zerkniecie czy takie ma miec ustawienia i bede jechal z tematem :D

 

http://img192.imageshack.us/img192/7554/img3841d.th.jpg

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam,

disaster3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Sinoff, ale dzisiaj samochód juz całkowicie poległ. Nie znam sie na mechanice, ale po calej nocy i dniu jak poszedł na parking ok. 16:00 to raz zakrecil a pozniej zdechl i najlepsze jest to ze nie wiem o co chodzi :zakrecony:. Sprawdziłem napiecie na bolcach akumulatora i wskazywał 12,35V wiec faktycznie mogl byc juz slaby ale podjechal gosc podpielismy kablami, poczekalem ok 10 min jak sie podladował i zero nie chcial krecic wogle (zegary swiecą ale gasną przy probie zapalenia). Pozyczyłem od kolegi prostownik i podładowałem go w domu ok 40 min. ze prawie juz byl naładowany, podpiąłem go , sprawdziłem napiecie na bolcach 12.6V wiec mysle jest git. Przekrecam klucz i zero reakcji tylko bylo słychać takie pykniecie po przekreceniu kluczyka, (kolega mi mowi ze rozrusznik sie zalacza czy "cuś") ale po mojemu to chyba cos nie tak jest i z aku i z rozrusznikiem. Albo sie tam jakies szczotki zaklinowały albo nie wiem ale chyba i aku i cos z rozrusznikiem. Jeszcze tesc mi podpowiedzial zeby sprobowac go popchnąc na biegu zeby tam w rozruszniku sie cos przestawilo odblokowało i moze zaskoczy ale niestety porażka....... dobrze ze mam asistance premium mam nadzieje ze z pod domu mi go podcholują do jakiegos warsztatu (elektryka).........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio identyczne objawy - zajeżdżony rozrusznik.

Aku moment wyładowywał się, po przekręceniu kluczyka do kręcenia rozrusznikiem, rozrusznik nawet się nie załączał, a wszystko przygasało, a z holu nawet nie myślał o zaskoczeniu.

Wymieniłem rozrusznik i jak ręką odjął, od miesiąca nic:)

Na okocimskiej 3 jest koleś znający się na regeneracji rozruszników, altków itp. albo pojedź na żerań w niedzielę i kupić używany za stówę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...