Skocz do zawartości

kolejny indywidualny problem- wciąga woofer/źle wygrzany?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Więc jak w temacie jest emphaser ex12t3 zasilany mostkiem z gzha 2350x zasilanie 35mm2 cu 74Ah.. Problem który od jakiegoś czasu próbuję rozwiązać to efekt wciąganej membrany subwoofera. W skrzyni w której gra br ok. 63L @ 37Hz jak i free-air. Czy jest możliwe by był źle wygrzany? Gra prawie normalnie gdyby nie fakt że nie kręcę go mocniej by nie uszkodzić.. Dziś sprawdziłem na "sinus wave np. 10Hz".. lata normalnie tylko na muzyce coś mu dolega. Na słabszych piecach we free-air jest normalnie. Inny sub na tym wzmacniaczu też gra raczej poprawnie. A może uszkodzony wzmacniacz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mostku na podpiętym głośniku względem polaryzacji -0,17V DC.. Tak bynajmniej było wcześniej. Przed wyjęciem sprzętu z auta. Zmienia się wraz z wychyłem membrany. Co mnie w miarę zastanawia ruszając ręką głośnik chętnie się cofa ale niechętnie wychodzi do zewnątrz w sensie twardziej.. Przewody zamieniałem jest tak samo a nawet bardziej cofa.. Wszystkie filtry na "0" tylko gain na 1/3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem nawet o metodzie rysowania widma odbiciem wiązki lasera od czegoś odbijającego umiejscowionego na membranie.. Więc filmik spróbuję nagrać o ile nokia da radę to ogarnąć.. Sub na chwilę był odwrócony w skrzyni było dokładnie widać że krytycznie zbliża się do nabiegunnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie efekt widziany naocznie.. Na filmikach ze względu na dpi kamery albo coś podobnego wiadomo że czasem widać że się cofa albo dziwnie pływa.. Ale też organoleptycznie podczas szturchania palcem dolnego zawieszenia jest dziwnie miękkie jak na głośnik który ma pod 20mm xmax.. Kupiłem go prawie nowego i chyba to ja go zepsułem.. Z reconem w pl raczej będzie ciężko.. Poza tym zdała by się 2Ohm cewka albo i 1..:) Myślałem też że może skrzynia za duża i brak mu hamowania poduszką powietrzną.. Albo tak działa damping factor.. No ale bez przesady żeby cewkę na nabiegunniku wyhamowywać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja dolnego zawieszenia nie wymaga reconu a zmiana oporności cewki to też realny zabieg. Co prawda, nie zawsze uda się osiągnąć zamierzoną oporność bo zależy ile jest miejsca jest na drut. W każdym razie, można powalczyć tylko pytanie czy będzie Ci się to kalkulowało? Sama regeneracja nie jest kosztowna ale już nawinięcie nowej cewki podnosi koszt. Generalnie z reguły widać gołym okiem czy dolny resor jest równy czy zapadnięty. Na tej podstawie można podejmować dalsze decyzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Wywalone zawieszenie, miałem już tak w subie, niby grał, ale jak chciałem dowatować to dziwnie go "wciągało", zmiana faz nic nie dawała. O ile cewka jeszcze zywa możnaby wkleic dolny zawias nawet podwójny, na olx wiszą fajne po 15zł :)

Mój sub wyskakiwał sporo poza swój xmax :) dziwiłem się o co kaman, tak jakby na moment zostawał na maksymalnym wychule i drgał, ciężko to określić, puenta taka, że  kolega skończył go w dwa dni po tym jak go dostał, bo mu nie żałował. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sub wygląda na ori.. Kupiony z niemiec jeszcze był sztywny.. Wiadomo że niemiec pod kocem trzymał i płakał jak sprzedawał.. Co do resorów z olx to niestety od helona są pod 4" cewkę. A u mnie biedna 3". Co do przewijania by zmienić impedancję to fakt ze może się nie opłacić.. W tym egzemplarzu w zasadzie cewka wygląda na zdrową jeszcze. Nic nie trze na pełnym wychyle i drut złoty jednolity kolor na całej długości widać przez siatki do wentylacji.. Co do resoru to wizualnie jest raczej ok, równy na całej powierzchni.. Widziałem już zapadnięte ten jest prosty tylko właśnie dziwnie miękki w dotyku.. Szkoda tylko że wcześniej 3 dni zaglądałem we wzmacniacz myśląc że tam jest usterka.. :/ Zapytał bym jeszcze czy można go jakoś na chwilę zreanimować?.. Chociaż wiem że raczej jak robić to albo grubo albo wcale..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam po przerwie z kolejną porcją pytań do bardziej doświadczonych użytkowników car audio.. Jeśli jestem pewien ze głośnik z tematu przed montażem do clio był w stanie niewylatanym.. A aktualnie to ma miejsce to co dokładnie mogło być przyczyną?

 

Brak prądu- za wielkie spadki? w zasadzie kable miedź 35mm2 plus i minus z aku.. od altka do aku dołożone 25mm2 tylko że bilans energetyczny w clio 1 jest ujemny bo ori altek ma mieć koło 60A ale @ ok 3000k/obr.. no i kwasówka pod maską ok 54Ah niedawno dopiero doszła 40Ah do bagaja..

 

Uszkodzony wzmacniacz? Ktoś niby bardziej ogarnięty stwierdził że jest prawdopodobnie niesymetryczność w pracy lewego z prawym kanałem a że wzmacniacz ciągle pracuje w mostku to może to ma znaczenie? Jakieś może i ma ale jak w 98% wzmacniaczy ca które widziałem nie ma nawet opcji regulacji prądu spoczynkowego..

 

Może po prostu nie odpowiednia skrzynia? Za wielka albo za dużego przekroju port.. Brak poduszki za głośnikiem nadto odkręcony gain no i się uszkodził.. 

 

Ze względu na rynkową wartość wcześniejszego suba chyba pójdzie jako ozdoba na półkę a ma po czym..;) A pytam bo pojawił się nowy przetwornik którego szkoda było by uszkodzić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...