Skocz do zawartości

Audi A4 Avant by CASKP, mod by Bartek-pl


Bartek-pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 


Wez "poprawnie " w swoim rozumieniu wytłumione drzwi i przedstaw przebieg RTA ( lub inny ) jak zmienia się jego przebieg gdy otwór 8x 5 cm zakleimy jedną warstwą maty , podwójną matą i gdy  zaślepimy blachą a potem okleimy warstwą maty . Oczywiście na w pełni złożonych drzwiach z odległości 1 m .
Rozumiem , ze zmiany sa tak kolosalne jak zaangazowanie w ten aspekt , zatem bez problemu do udowodnienia .

Sam bym popatrzył jaki ma wpływ :) i co się zmienia na korzyść czy przeciwnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 285
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja proponuje , abyś raz wykonal weryfikację swoich tez .

 

Wez "poprawnie " w swoim rozumieniu wytłumione drzwi i przedstaw przebieg RTA ( lub inny ) jak zmienia się jego przebieg gdy otwór 8x 5 cm zakleimy jedną warstwą maty , podwójną matą i gdy zaślepimy blachą a potem okleimy warstwą maty . Oczywiście na w pełni złożonych drzwiach z odległości 1 m .

 

Rozumiem , ze zmiany sa tak kolosalne jak zaangazowanie w ten aspekt , zatem bez problemu do udowodnienia .

 

 

Mógłby to być bardzo dobry pomysł gdybyśmy zwiększyli proponowaną przez Ciebie powierzchnię do takiej podobnej jak w rzeczonym Audi, tak szacunkowo 30-35cm x 15-20cm. Jednak myślę ,że w takim wypadku nie byłyby potrzebne jakiekolwiek pomiary, nasze uszy w zupełności by wystarczyły. Ja do tej pory żyłem w przekonaniu ( może błędnym), że otwory rewizyjne zaślepiamy aby ich powierzchnię w miarę możliwości mocno usztywnić i chyba nie jestem do końca w błędzie skoro dwie pozostałe rewizje CASKP zaślepił blachą z naklejoną matą.

Jeśli nawet przyjmiemy, że takie dopychanie nieusztywnionej maty boczkiem jest rozwiązaniem słusznym i nie wpływa na jakość odbieranego przez nas dźwięku (w co osobiście wątpię), to nadal pozostaje pewien aspekt - niech się zwie ekonomiczno-społeczny :)

Instalacja jest wykonana w bardzo "nierówny" sposób, bez wnikania w szczegóły - elementy widoczne są wymuskane a te w normalnych warunkach schowane niestety znacząco odstają. I racja - część jest na stałe ukryta ale nie w tym temacie bo tu (prawie) wszystko co na fotkach jest zawsze na tapecie. No i półka z jakiej są klocki też nie pozostaje bez znaczenia - tak na chybił-trafił jakieś 3 piętra wyżej niż taka z radiem dla plebsu czyli  z 9855 z resztą klocków na podobnym poziomie. Przy takiej klasie klocków montaż nie powinien pozostawiać jakiegokolwiek pola do dyskusji.

Ale pójdźmy po linii najmniejszego oporu i przyjmijmy, że drzwi są przygotowane w sposób perfekcyjny łącznie z (moim zdaniem felernym) dystansem. Zostanie i tak skrzynka na suba - tu ciężko powiedzieć aby coś było dobrze, no może poza frontem, w najlepszym układzie można powiedzieć, że nieskończona skrzynka została wymazana pastą Braxa i włożona do auta.

 

Przyjmuję, że CASKP nie wykonał tej instalacji za przysłowiowy czteropak piwa więc Bartek jest jego klientem - wszak CASKP ma zakład instalacyjny CA. A jak mądrość życiowa uczy - klient jest święty, nawet taki rozchwiany emocjonalnie (młodzieniec :hyhy: ) jak nieobecny już z nami Bartek-pl. Dlaczego? A bo z tego co wypłaci taki klient ( a czasami nawet gorszy) CASKP po części utrzymuje się żyjąc (mam nadzieję) na godziwym poziomie.

A co CASKP na to wszystko? Ano nic. Schował głowę w piasek i udaje, że go nie ma. A zwykle bywa tak, ze jak głowa bezpieczna w piasku to zadek wypięty i na pokuszenie wystawiony... a wtedy różne się rzeczy mogą zdarzyć... szczególnie wieczorową porą,  zwłaszcza na tym forum :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djrobo, dnia 19 List 2015 - 08:56, napisał:

 

SCA słynie z kopania leżących.

 

Uwolnię Cie od tej męczarni ...

 

Oj chyba już całkiem przeszedłeś na ciemną stronę mocy …. A to dan124 ma w opisie - UWAGA !! Zły moderator!! Odezwij się do dobrego   :)

 

Może i ściągnę na siebie gniew wszechmogących adminów - właściwie jednego ale chyba na tak poważanym forum głowa-admin nie powinien pisać tekstów typu " u był post ale " dziewczynce się odwidziało"  i chce wykasowania ... dziecinada!" - sformułowane nieco po szczeniacku- trochę nie przystoi,   :ups:

  - SZANUJMY FORUMOWICZÓW BO TAK SZYBKO ODCHODZĄ… :)

 

A tak serio to był kolejny ciekawy temat jednak górę wzięły emocje i zawiść z zazdrością  :kwasny:

Bartek trochę za bardzo wziął sobie do serca a innym pojawiła się świetną okazja żeby czepić się instalatora...

 

Zacząłem zbierać foty i pisać coś na brudno na temat instalki ale jak tu zakładać temat i chwalić się swoimi wypocinami w garażu…. 

Chyba będzie trzeba uzbroić się w kilometr dystansu i tonę cierpliwości.

 

Sinoff może po prostu lepiej podjechać do Pawła i powiedzieć mu w cztery oczy co Ci leży na sercu a raczej na wątrobie niż jak to celnie ujął Nakamichi wykazywać tak kolosalne zaangażowanie i szukać dziury w całym- wtedy sytułacja na forum nie będzie się powtarzała...

 

Pozdrawiam forumowiczów i życzę wszystkim spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to widzisz szkoda bo ta mata, wkręt czy gwóźdź na taką czy inną instalkę się składa a całkiem spora połać maty albo dystans to już nie tak marne szczegóły a sub czasem bywa nswet sercem systemu :) Na drugą część Twojego posta to już odpowiedziałem a nic nie mogę poradzić jeśli taka odpowiedź Ciebie nie zadowala.

 

 


Mógłby to być bardzo dobry pomysł gdybyśmy zwiększyli proponowaną przez Ciebie powierzchnię do takiej podobnej jak w rzeczonym Audi, tak szacunkowo 30-35cm x 15-20cm. Jednak myślę ,że w takim wypadku nie byłyby potrzebne jakiekolwiek pomiary, nasze uszy w zupełności by wystarczyły. Ja do tej pory żyłem w przekonaniu ( może błędnym), że otwory rewizyjne zaślepiamy aby ich powierzchnię w miarę możliwości mocno usztywnić i chyba nie jestem do końca w błędzie skoro dwie pozostałe rewizje CASKP zaślepił blachą z naklejoną matą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to widzisz szkoda bo ta mata, wkręt czy gwóźdź na taką czy inną instalkę się składa a całkiem spora połać maty albo dystans to już nie tak marne szczegóły. Na drugą część Twojego posta to już odpowiedziałem a nic nie mogę poradzić jeśli taka odpowiedź Ciebie nie zadowala.

 

Ale co Ci broni wykonać dwa warianty :wink2:

A potem jeszcze charakterystyki suba w skrzyni o ściankach 30 , 35 i 40 mm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ktoś by mi miał bronić :)

O tym, że sub w grubościennej skrzynce gra lepiej/ pełniej już się przekonałem i bardzo ciekawił mnie powód różnego grania tego samego głośnika na tą chwilę już nie bardzo interesują mnie te mechanizmy. Teraz bardziej cieszę się ich graniem tylko nadal nie łapie co te grubościenne skrzynki mają wspólnego z tym ulepem z Audi... Zresztą mniejsza o to - jak ktoś posłucha to sie wypowie jak gra auto - czy zagra dobrze, a co ważniejsze czy zagra na miarę użytych klocków bo one w końcu poprzeczkę stawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ktoś by mi miał bronić :)

O tym, że sub w grubościennej skrzynce gra lepiej/ pełniej już się przekonałem i bardzo ciekawił mnie powód różnego grania tego samego głośnika na tą chwilę już nie bardzo interesują mnie te mechanizmy. Teraz bardziej cieszę się ich graniem tylko nadal nie łapie co te grubościenne skrzynki mają wspólnego z tym ulepem z Audi... Zresztą mniejsza o to - jak ktoś posłucha to sie wypowie jak gra auto - czy zagra dobrze, a co ważniejsze czy zagra na miarę użytych klocków bo one w końcu poprzeczkę stawiają.

 

To odpowiem Ci tak , zrobiłeś skrzynke z grubymi ściankami bo przypuszczalnie nie potrafisz inaczej tego rozwiązać , w sposób znaczący podnosisz mase całej instalacji,  co w przypadku budowy komponentów do zastosowań mobilnych jest rozwiązaniem dyskusyjnym , by nie rzec inaczej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odpowiem Ci tak , zrobiłeś skrzynke z grubymi ściankami bo przypuszczalnie nie potrafisz inaczej tego rozwiązać ,

 

CO? O_o

 

Czytam i czytam i oczom nie wierzę.

 

Sinoff wydaje się, że pokazał na forum swoje umiejętności i skilla, pokazał też kilka innowacyjnych rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


To odpowiem Ci tak , zrobiłeś skrzynke z grubymi ściankami bo przypuszczalnie nie potrafisz inaczej tego rozwiązać , w sposób znaczący podnosisz mase całej instalacji, co w przypadku budowy komponentów do zastosowań mobilnych jest rozwiązaniem dyskusyjnym , by nie rzec inaczej .

No a co ma wspólnego ten fakt ze skrzynką w Audi? Skrzynka w audi jest w najlepszym razie nieukończona a sposób łączenia poszczególnych jej elementów, tych z MDF-u, jest chaotyczny i przypadkowy.

Przy budowie szkieletu skrzynki wiadomości na temat łączenia elementów z MDF-u były w lichym poszanowaniu w myśl zasady - krzywo, prosto byle ostro. Racz zwrócić uwagę, że wcześniej napisałem, jak takie boby można było poprawić. A na koniec okazało się, że lekarstwem na lichy szkielet jest pasta Braxa, ja już wspominałem , że jest ro materiał tłumiący a nie konstrukcyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


To odpowiem Ci tak , zrobiłeś skrzynke z grubymi ściankami bo przypuszczalnie nie potrafisz inaczej tego rozwiązać , w sposób znaczący podnosisz mase całej instalacji,  co w przypadku budowy komponentów do zastosowań mobilnych jest rozwiązaniem dyskusyjnym , by nie rzec inaczej .

 

Nasuwa mi się pytanie, dlaczego może być to dyskusyjnym rozwiązaniem ??? Troszkę temat się rozwinął w tej kwestii, ale nie padają żadne argumenty jednak słysząc, że kiedyś wyszło auto w którego bagażniku sub pracował bez skrzynki, a elementami systemu był procesor sony gdzie 78 to najniższe cięcie dla woofera  wybija mnie z rytmu zabudowy bagażnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jaki fajny temat się zrobił, kiedyś usłyszałem, że woofer ODR'a jest do dupy bo nie a w nim basu, niestety nie dostałem odpowiedzi dlaczego ten bas ma być? Filozofia Pioneera zakłada, ze sub ma być od basu, a nie woofer :szok: no i klops. Nie ma znaczenia, ze systemy oparte na tych glosnikach zgarnialy i zgarniają garnki wiec cos tam w rekach fachowcow potrafią. Utarlo się, ze woofer ma napi... a to, ze srodka nie będzie to już trudno sredniak albo tweeter nadgoni. W Berlingo, które jest moim autem doświadczalnym zaobserwowałem, ze im bardziej robie pancerne drzwi tym mam większe i w zasadzie nierozwiązywalne problemy.

Tomku mi chyba na dekarce i app gralo najlepiej, może inaczej napisze - moje zadowolenie z grania było najwyzsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę , ze nie ma szans na przekroczenie pułapu maty, kleju , wyższości kątownika nad płaskownikiem .

Zyczę samych stozkowych dystansów .


Troszkę temat się rozwinął w tej kwestii, ale nie padają żadne argumenty jednak słysząc, że kiedyś wyszło auto w którego bagażniku sub pracował bez skrzynki, a elementami systemu był procesor sony gdzie 78 to najniższe cięcie dla woofera  wybija mnie z rytmu zabudowy bagażnika. 

 

Nie wiem czy piszesz o tym samym , ale jak coś to jest w Gliwicach tego rodzaju samochód.

Procek jest "programowo" rozpracowany przez właściciela , ja zmieniałem cześć odpowiedzialną za przetwarzanie sygnałów D/A . Finalnie jedynym uzywanym w procku cięciem jest filtracja suba. Reszta oparta na 1 cięciu w piecu i w domenie pasywnej . Inną ciekawostką jest aktywny udział zestawu głósników tylnych w pracy systemu  i równoległa praca dwóch procków .

 

Dwa lata temu poprosiłem syna o pomoć w programowym wyłączeniu filtracji z toru tweetera dla Alpine F1 .

Zrobił to dość szybko i powiedział , ze nie było specjalnie trudne :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Przyjmuję, że CASKP nie wykonał tej instalacji za przysłowiowy czteropak piwa więc Bartek jest jego klientem - wszak CASKP ma zakład instalacyjny CA. A jak mądrość życiowa uczy - klient jest święty, nawet taki rozchwiany emocjonalnie (młodzieniec ) jak nieobecny już z nami Bartek-pl. Dlaczego? A bo z tego co wypłaci taki klient ( a czasami nawet gorszy) CASKP po części utrzymuje się żyjąc (mam nadzieję) na godziwym poziomie.
A co CASKP na to wszystko? Ano nic. Schował głowę w piasek i udaje, że go nie ma. A zwykle bywa tak, ze jak głowa bezpieczna w piasku to zadek wypięty i na pokuszenie wystawiony... a wtedy różne się rzeczy mogą zdarzyć... szczególnie wieczorową porą,  zwłaszcza na tym forum

 

Widzę, że czytanie ze zrozumieniem tego co ktoś pisze stwarza ci nie lada problem. Dodatkowo widzisz i czytasz tylko to co chcesz przeczytać. Przeanalizuj moje wcześniejsze wpisy może ci się coś rozjaśni.

 

Cieszę się, że Twoje produkcje są lepsze technologicznie od moich. Z miłą chęcią w wolnej chwili (jak ją znajdę pomiędzy samochodami klientów) zerknę i może się czegoś nauczę. Niestety na razie brak czasu i ilość klientów nie pozwalają mi tego uczynić.  Cieszę się również, że ktoś znalazł "błędy" które definitywnie kładą ten system na łopatki i dyskwalifikują go do codziennego odsłuchu , użytkowania i czerpania z niego przyjemności. Bartek w tej chwili pewno siedzi, rozkręca auto, będzie przerabiał wszystko w/g Twoich rad. Chłopak dostał bana więc pewno ma co robić :D 

 

 


No a co ma wspólnego ten fakt ze skrzynką w Audi? Skrzynka w audi jest w najlepszym razie nieukończona a sposób łączenia poszczególnych jej elementów, tych z MDF-u, jest chaotyczny i przypadkowy.
Przy budowie szkieletu skrzynki wiadomości na temat łączenia elementów z MDF-u były w lichym poszanowaniu w myśl zasady - krzywo, prosto byle ostro. Racz zwrócić uwagę, że wcześniej napisałem, jak takie boby można było poprawić. A na koniec okazało się, że lekarstwem na lichy szkielet jest pasta Braxa, ja już wspominałem , że jest ro materiał tłumiący a nie konstrukcyjny.

 

Tak . Skrzynka jest złożona chaotycznie i przypadkowo. i za chwilę się rozpadnie. Wychodzi na to że składała się z tego co leżało na podłodze i nie było potrzebne :P  Składała się sama , jak ja odpoczywałem w domu.  Dodatkowo jest mega licha, rozpadnie się przy jakimkolwiek dotknięciu.....

 

AAAAaaaa właśnie..... Bartek nie wspomniał, że miał wypadek tym samochodem. Kobieta wjechała mu w bagażnik. Skrzynka jakimś cudem przeżyła, nie rozpadła się, liche połączenia nie popękały, skrzynka się nie rozszczelniła, ogólnie jakoś dziwnym trafem nic się nie stało. Aż niewiarygodne, że tak lipna konstrukcja przeżyła a inne elementy - nie ;( Samochód trafił ponownie do mnie na naprawienie uszkodzonych elementów (elementy zabudowy, wzmacniacz DLS) i jeździ ponownie. Z blacharskich rzeczy wymieniono w nim : klapę bagażnika, zderzak, wzmocnienie zderzaka, pas tylny i tp elementy + prostowanie i ustawianie elementów podłogi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórym ciężko zrozumieć, że wiedzy nie da się nadrobić grubością ścianek sub'a czy alu blachą w drzwiach :huh:

Szkoda, bo obserwując forum mam wrażenie, że przy instalkach ktoś się "wystrzela" na skrzynce czy drzwiach a na resztę już brakuje energii/zapału/wiedzy(odpowiednie skreślić).

Kiedyś robiło się drzwi na czarnych asfaltowych matach, bez blach i systemy grały aż micha się cieszyła. Teraz są cudowne materiały," innowacyjne rozwiązania" a systemy mówiąc krótko grają jak z dupy*.

 

 

*przepraszam ale inaczej się nie dało, straci sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórym ciężko zrozumieć, że wiedzy nie da się nadrobić grubością ścianek sub'a czy alu blachą w drzwiach :huh:

Nie wiem Radek, masz na pewno większe doświadczenie ode mnie... Od Grześka pewnie też... ale nikt nikomu na ucho raczej nie nadepnął.

Wydaje mi się, że Grzechu do wiedzy jaką posiada czy też stosując alu blachę lub też nie, grube ścianki lub też nie, przekonał się na własnej skórze. robiąc to pewnie w tej i ten sposób.

Jakiś czas temu na tym forum innowacyjnym rozwiązaniem były drzwi zrobione przez Gazownika (woofer przykręcony do boczka drzwi) i też były opinie że raczej nie zagra i że popełniono błędy...

Ogólnie to forum jest tak specyficzne, że newbie użytkownicy, którzy wyskoczą z jakimś dziwnym pomysłem są tłamszeni przez "grono wzajemnej adoracji" - nie pije tutaj absolutnie do nikogo.

Po prostu odnoszę takie wrażenie.

 

Tutaj chyba ja tylko nieliczni widzą, że drzwi można zrobić dekarką za śmieszne pieniądze przykładając się, niż wydawać grube hajsy na maty i ich położenie (widziałem kiedyś jak "instalator" wygłuszał X6 i w mojej głowie pojawił się komunikat, co on do k4444y nędzy odwala za fuszerę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Nie wiem czy piszesz o tym samym , ale jak coś to jest w Gliwicach tego rodzaju samochód.
Procek jest "programowo" rozpracowany przez właściciela , ja zmieniałem cześć odpowiedzialną za przetwarzanie sygnałów D/A . Finalnie jedynym uzywanym w procku cięciem jest filtracja suba. Reszta oparta na 1 cięciu w piecu i w domenie pasywnej . Inną ciekawostką jest aktywny udział zestawu głósników tylnych w pracy systemu  i równoległa praca dwóch procków .

Właśnie chyba tutaj zaczyna się moc/nie moc wiedzy przy budowie instalacji w aucie i może dlatego właśnie temat zaczyna dobijać do wykuwania skrzynek w litym kamieniu 

 

Przy ostatnim spotkaniu zakodowałem informację o średniaku i jego obudowy. Potwierdziłem ją osobiście na własnych "uchach". Ciekaw jestem ile jeszcze Pan  więcej wycisnąłby prostymi rozwiązaniami z gry systemu który słuchaliśmy i ile maja do tego pancerne skrzynki i blacha za wooferm, plus tw wprost na ry... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasuwa mi się pytanie, dlaczego może być to dyskusyjnym rozwiązaniem ???

 

Przecież to proste jak budowa cepa  - po co wozić tonę sklejki i mdfu po 10 warstw jak można troszkę pomyśleć i zrobić kilka wzmocnień / kratownic  itp aby ograniczyć wibracje - choćby tak jak to robią producenci kolum -  i chyba nie odkryłem ameryki - o ile dobrze się orientuje to Mastah stosuje właśnie takie (dla mnie podstawowe) rozwiązanie i jakoś nikt nie narzekał że lipne czy słabe….  

 

Spalanie mniejsze :wink:  i podczas wypadku dużo bezpieczniejszy "pocisk" ze skrzynki w aucie -  czy te argumenty wystarczają ??

 

Mam wrażenie że niektórzy żyją jeszcze w epoce gdzie miało być gniotca nie łamiotca.

 

 

PS

Pozazdrościć  - chciał bym mieć takie problemy w aucie jak grubość scianek suba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że czytanie ze zrozumieniem tego co ktoś pisze stwarza ci nie lada problem. Dodatkowo widzisz i czytasz tylko to co chcesz przeczytać. Przeanalizuj moje wcześniejsze wpisy może ci się coś rozjaśni.

 

 

Cieszę sie, że głos odzyskałeś :)

Może faktycznie takie czytanie sprawia mi trudność? A do tego już wzrok nie ten co kiedyś :)

Poruszyłem 3 (słownie trzy) zagadnienia:

- jaki pozytywny wpływ na granie ma dopychanie boczkiem całkiem sporej połaci maty?

- z jakiego powodu nie użyłeś dystansu w kształcie stożka ściętego w kontekście woofera z dużym zadkiem i dużej wysokości dystansu?

- czemu użyłeś pasty Braxa jako materiału konstrukcyjnego do budowy suba?

Na żadne z nich nie raczyłeś dać wyjaśnienia... a może ja tylko nie potrafię go odnaleźć :hyhy:

No ale jak byś przypadkiem nie miał czasu albo znów zaniemówił, to może znajdzie sie jakaś dobra dusza z tego stada klakierów, które tak dzielnie Ci kibicuje i wskaże mi te Twoje wyjaśnienia, o których tak szumnie prawisz.

 

Tak . Skrzynka jest złożona chaotycznie i przypadkowo. i za chwilę się rozpadnie. Wychodzi na to że składała się z tego co leżało na podłodze i nie było potrzebne :P Składała się sama , jak ja odpoczywałem w domu. Dodatkowo jest mega licha, rozpadnie się przy jakimkolwiek dotknięciu.....

 

 

AAAAaaaa właśnie..... Bartek nie wspomniał, że miał wypadek tym samochodem. Kobieta wjechała mu w bagażnik. Skrzynka jakimś cudem przeżyła, nie rozpadła się, liche połączenia nie popękały, skrzynka się nie rozszczelniła, ogólnie jakoś dziwnym trafem nic się nie stało. Aż niewiarygodne, że tak lipna konstrukcja przeżyła a inne elementy - nie ;( Samochód trafił ponownie do mnie na naprawienie uszkodzonych elementów (elementy zabudowy, wzmacniacz DLS) i jeździ ponownie. Z blacharskich rzeczy wymieniono w nim : klapę bagażnika, zderzak, wzmocnienie zderzaka, pas tylny i tp elementy + prostowanie i ustawianie elementów podłogi.

 

Aaaa... to może jeden z tych postów wyjaśniających :)CASKP, zlituj się i przestań lać wodę :) Ty chyba naprawdę sądzisz, że ja tak całkiem zdziecinniały i naiwny jestem :hyhy:  No ale brnij dalej - zobaczymy gdzie Cię takie banialuki jak powyższe zaprowadzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Przecież to proste jak budowa cepa - po co wozić tonę sklejki i mdfu po 10 warstw jak można troszkę pomyśleć i zrobić kilka wzmocnień / kratownic itp aby ograniczyć wibracje - choćby tak jak to robią producenci kolum - i chyba nie odkryłem ameryki - o ile dobrze się orientuje to Mastah stosuje właśnie takie (dla mnie podstawowe) rozwiązanie i jakoś nikt nie narzekał że lipne czy słabe….

Widzisz, ja na myśli miałem brak skrzynki jak wcześniej napisałem o takim projekcie. Co ciekawe sony w swojej broszurce odnośnie systemu uwzględniło suby w tylnej półce i nie mogę doczytać, nic o skrzynce. Mimo tego  w specyfikacji głośnika jak "wól stoi" 70 litrów. Dlatego nie ukrywam że chciałem troszkę informacji uzyskać :], ale milczenie jest złotem :super: 

Grubość ścianek i inne magiczne pyły przetestowałem i wiem że jest różnica, ale rodzi się teraz kolejne pytanie, czy taka skrzynka "polubi" się z każdym systemem ??? Co do drzwi to przerobiłem abs, mdf i na końcu alu i co ??? Największą różnicą było podanie większej mocy na głośnik. Mój wniosek - za duże drzwi na zamontowany głośnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Poruszyłem 3 (słownie trzy) zagadnienia:
- jaki pozytywny wpływ na granie ma dopychanie boczkiem całkiem sporej połaci maty?
- z jakiego powodu nie użyłeś dystansu w kształcie stożka ściętego w kontekście woofera z dużym zadkiem i dużej wysokości dystansu?
- czemu użyłeś pasty Braxa jako materiału konstrukcyjnego do budowy suba?

 

1. Podaj proszę rozmiar tego całkiem sporego kawałka "maty" ? Tutaj właśnie widzę, że czytasz to co pisałem w sposób dogodny dla ciebie. Napisałem wcześniej że nie jest tam tylko kawałek maty, jednak ty nadal z zaciekłością osła dalej swoje. Ok. Niech ci będzie. 

 

2. Z zasadniczego. Jeśli wykonałbym pierścień w formie stożka musiałbym ciąć dodatkowo drzwi aby taki pierścień zamontować. Biorąc pod uwagę, że i tak musiałem przesuwać woofer i zmieniać miejsce montażowe głośnika, nie było by to dobrym rozwiązaniem, tym bardziej że i tak już musiałem mijać się z mocowaniem szyby. Pierścień stożkowy większe znaczenie ma przy zestawie 2 way gdzie woofer gra częścią pasma średniotonowego i jego propagacja tylną stroną ma zasadnicze znaczenie. W zestawie 3-way jak dobrze wiesz - woofer działa w bardzo ograniczonym paśmie.

 

3. Ty poważnie myślisz, że ja nie wiem do czego służy pasta Brax ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Podaj proszę rozmiar tego całkiem sporego kawałka "maty" ? Tutaj właśnie widzę, że czytasz to co pisałem w sposób dogodny dla ciebie. Napisałem wcześniej że nie jest tam tylko kawałek maty, jednak ty nadal z zaciekłością osła dalej swoje. Ok. Niech ci będzie.

 

Szacuję, ze ma ok 30cm w poziomie i ok.15 w pionie z lekkim skosem czyli w sumie pewnie powierzchnia będzie podobna do każdej z tych dwóch rewizji poniżej. To prawda, ze wspomniałeś o jakimś bliżej nieokreślonym usztywnieniu ale to było raczej zdawkowe omijanie tematu niż odpowiedź. Oczywiście nie musisz odpowiadać i ja bardzo chętnie zrobię to za Ciebie tylko zdeklaruj sie jasno i wyraźnie, że nie udzielisz wyjaśnień w sprawie usztywnienia tej wnęki. Niestety będzie to tożsame ze sztandarowym "wiem ale nie powiem" no ale nie ma róży bez kolców :)

 

2. Z zasadniczego. Jeśli wykonałbym pierścień w formie stożka musiałbym ciąć dodatkowo drzwi aby taki pierścień zamontować. Biorąc pod uwagę, że i tak musiałem przesuwać woofer i zmieniać miejsce montażowe głośnika, nie było by to dobrym rozwiązaniem, tym bardziej że i tak już musiałem mijać się z mocowaniem szyby. Pierścień stożkowy większe znaczenie ma przy zestawie 2 way gdzie woofer gra częścią pasma średniotonowego i jego propagacja tylną stroną ma zasadnicze znaczenie. W zestawie 3-way jak dobrze wiesz - woofer działa w bardzo ograniczonym paśmie.

 

Czyli zrobienie dystansu w kształcie stożka ściętego jest realne i możliwe ale pracochłonne i mocno upierdliwe czyli innymi słowy skórka nie jest warta wyprawki w tym przypadku.

Ja nadal będę jednak zdania, że przy takim rozwiązaniu ryzyko, ze bas będzie w jakimś tam stopniu rozmyty a kick straci na kontroli i sprężystości będzie spore. Na dodatek pozorne źródła realizowane z udziałem woofera mogą stracić na jakości na równi w dwóch i w trzech drogach.

 

3. Ty poważnie myślisz, że ja nie wiem do czego służy pasta Brax ?

 

Nie, myślę, ze raczej chodzenia na skróty Ci się zachciało bo użyłeś pasty Braxa jako budulca zamiast MDF-u. Mogłeś równie dobrze użyć gumy na pędzel, mat albo tego wynalazku od Śnieżki. Doskonale rozumiem jaki efekt chciałeś uzyskać natomiast droga jaka poszedłeś jest dla mnie nie do przyjęcia bo najpierw szczelne i mocne pudełko a dopiero później tłumienie. Z jakich powodów uważam że skrzynka nie jest odpowiednio zrobiona napisałem już wcześniej. Ty za to odpowiedziałeś pytaniem na moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...