Skocz do zawartości

Uszkodzone akumulatory, duże pobory jak się zabezpieczyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam bardzo duży problem z ciągle padającymi akumulatorami w samochodzie Fiat Bravo 1.9 JTD.

Oryginalnie samochód wyposażony został w 74Ah akumulator i tej wartości się trzymam. W ciągu jednego roku zmieniłem już akumulatory dwukrotnie, a po dzisiejszym dniu, szykuje się trzecia wymiana - tak być po prostu nie może. Jeszcze do południa samochód odpalał bez problemów, aku padło nagle po godzinnym postoju pod domem, ładowanie sprawdzone 14,5V, pobór prądu na zgaszonym silniku i zamkniętym samochodzie 0,07A także jakąkolwiek awarię elektryki wykluczam. Zawsze staram się zapobiec całkowitemu wyładowaniu akumulatora dlatego nie daję w palnik na zgaszonym silniku, a gdy zestaw ma sobie trochę pograć zawsze jest skręcony. 

 

Akumulator zasila wzmacniacz JL JX1000 który napędza Lanzara HRWDC12 w bagażniku, przód gra pod 300W wzmacniaczem Hertz'a który napędza HSK165. Całość ma bardzo duży pobór, przy niskich pasmach obroty dość intensywnie idą w dół. Nie mam kondensatora pod żadnym ze wzmacniaczy, nie wiem czy inwestycja w niego pozwoli mi zaoszczędzić na kolejnym akumulatorach? Zastanawiałem się również nad dodatkową łapą na drugi alternator i zrobieniu dodatkowego akumulatora zasilającego cały zestaw, aczkolwiek wolał bym tańsze rozwiązanie.

 

Doświadczeni Państwo, proszę o jakiekolwiek porady, jak sobie z tym poradzić, jak wy sobie radzicie, czy ten kondensator mnie uratuje jeżeli tak na jaki wydatek się szykować, nie szukam niczego z jak najwyższej półki, raczej coś względnego, używanego, ale nie najprostszych i najtańszych chińczyków.

 

 Z góry serdecznie dzięki za pomoc!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A alternator jaki prąd daje? To 14,5V ładowania jak było mierzone? Powinno się sprawdzić bez obciążenia i z obciążeniem. Jak w samochodzie nie ma sprzętu, to zazwyczaj włącza się światła,  ogrzewanie szyb i jakieś inne prądożerne odbiorniki. Odpal sprzęt, daj trochę mocy i sprawdź jakie masz ładowanie, może zwyczajnie alternator nie wyrabia. Czy wymieniałeś fabryczne kable między alternatorem i akumulatorem oraz masowe pod komorą. Te fabryczne są liczone na to co daje fabryka, a Ty masz mocarny sprzęt. Czasem wystarczy zwykłe przeczyszczenie klem i przewodów. Jak mają kilka lat lubią zaśniedzieć i są słabe styki. Tak miałem u siebie, tyle, że u mnie przejawiało się zakłóceniami w czasie jazdy. Po czyszczeniu jak ręką odjął. 

PS. Pasek klinowy dobrze naciągnięty? Nie ślizga się? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z kanału. Obudowa alternatora całą pęknięta się okazało, być może od dużych obciążeń... Sam nie wiem bo co prawda ładowanie jest pod obciążeniem dużym ale stalym 14,2v więc dużo nie spada, ale tak czy owak alternator do zmiany lub regeneracji. Wyciągnąłem wzmaka że względu "by nie kusilo" bo dobije Aku do końca więc pomiaru nie robiłem ale podejrzewam.ze spada grubo ponad 12v bo lampki robią się ciemne. Przy okazji znajomy ma kondensator firmy stinger 1.0f za 150zl z uchwytami, wie ktoś coś na temat tego sprzętu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz alternator Denso to raczej pomyśl nad jakimś większym (innym) bo te alternatory psują sie juz od samego patrzenia nanie, pozatym jeszcze nigdy nie widziałem 14.4V na oryginalnej instalacji elastycznej wiec Big3 to pierwsza rzecz jaka trzeba zrobic. Dopiero po tym mozna sie bawić w caraudio.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.strefacaraudio.pl/topic/6559-big-iii-upgrade-instalacji-elektrycznej/

 

Znalazłem taki temat na tym forum i zabiorę się za to opierając się na tym toutorialu. Dzisiaj kupiłem Boscha S5 podobo dobry i doceniany akumulator, przy odpaleniu samochodu nawet nie gaśnie radio i wzmacniacz. Kwestia alternatora mi w tym momencie została, prawdopodobnienbedzie to właśnie denso, wyciągnęła to wszystko na dniach i być może właśnie zrobię drugi osobny alternator wraz z aku jeżeli całość uda mi się tam upchac. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Dzisiaj kupiłem Boscha S5 podobo dobry i doceniany akumulator

 

Nowy aku nie zaszkodzi bo w tej dziedzinie aku szybko umierają :)

 

 

 


przy odpaleniu samochodu nawet nie gaśnie radio i wzmacniacz

Serio ? Nie bez przyczyny jak zapalasz auto komputer odcina wszędzie prąd by jak najwięcej dostarczyć do rozrusznika  :...:

 

 


Kwestia alternatora mi w tym momencie została, prawdopodobnienbedzie to właśnie denso, wyciągnęła to wszystko na dniach i być może właśnie zrobię drugi osobny alternator wraz z aku jeżeli całość uda mi się tam upchac. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

 

Powodzenia życzę jak ci się uda tam upchnąć drugiego altka jak ciężko dostać się do seryjnego  :wink2: 

 

 


Jesli masz alternator Denso to raczej pomyśl nad jakimś większym (innym) bo te alternatory psują sie juz od samego patrzenia nanie, pozatym jeszcze nigdy nie widziałem 14.4V na oryginalnej instalacji elastycznej wiec Big3 to pierwsza rzecz jaka trzeba zrobic. Dopiero po tym mozna sie bawić w caraudio.

 

Jak nie widziałeś 14.4 to przejrzyj trochę instalacji na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


jak zapalasz auto komputer odcina wszędzie prąd by jak najwięcej dostarczyć do rozrusznika

po raz, to nie komputer, tylko stacyjka odcina część odbiornikó prądu.

po dwa, jak ma podpięte bezpośrednio (poza znikającym plusem) sprzęty, to wyłączanie się jest spowodowane po prostu spadkami napięcia...

 

 

 


Jak nie widziałeś 14.4 to przejrzyj trochę instalacji na forum. 

i tu 100% racja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...