Skocz do zawartości

BIG III - upgrade instalacji elektrycznej


MixhaL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Big III jest prostym zabiegiem poprawiajacym zasilanie w samochodzie.System elektryczny w samochodzie sklada sie z 3 lub wiecej glownych przewodow stad tez nazwa BIG III.

Caly zabieg polega na dodaniu przewodow, wymianie i poprawie polaczen.

 

3 glowne przewody to:

- plus z alternatora do akumulatora

-minus z akumulatora do karoserii

-minus silnika do karoserii

 

 

Krok 1:

Aby bezpiecznie pracowac na instalacji w samochodzie, odlacz kabel minus od akumulatora.

Krok 2:

Zlokalizuj alternator i wybierz najodpowiedniejsza droge aby poprowadzic przewod od alternatora do plusa akumulatora. Odmierz ile potrzeba kabla i dotnij. zarob koncowki. Nie wolno zapomniec o puszce z bezpiecznikiem na przewodzie jak najblizej aku aby zabezpieczyc instalacje przed pozarem. Nie przegap tej czynnosci !! Nastepnie podlacz przewod od alternatora do akumulatora ale dla bezpieczenstwa nei zakladaja jeszcze bezpiecznika.

 

http://i23.photobucket.com/albums/b365/MixhaL7/Forum/DSC03537.jpg

Miejsce podlaczenia kabla do alternatora

 

http://i23.photobucket.com/albums/b365/MixhaL7/Forum/DSC03540.jpg

Nie zapomnij o puszce z bezpiecznikiem na kablu od alternatora do akumulatora

Krok 3:

Zlokalizuj kabel masy akumulatora( ten ktory wczesniej odlaczyles aby zabezpieczyc instalacje przed modyfikacjami).

odkrec przewod od karoserii, zmierz i dotnij takiej samej dlugosci a nastepnie zarob koncowki(mozesz rowniez dodac kabel masy zamiast zamieniac orginalny). Aby zwiekszyc stycznosc masy z karoseria zedrzyj lakier w miejscu styku. Mozesz przykrecic mase.

http://i23.photobucket.com/albums/b365/MixhaL7/Forum/DSC03536.jpg

Podmieniony przewod masy aku do karoseri, widac miejsce polaczenia z karoseria w dole zdjecia.

Krok 4:

Pozostala ostatnia modyfikacja.

Zlokalizuj kabel masy karoseri z silnikiem. Podobnie jak w poprzednim kroku odkrec przewod, zmierz i dotnij a nastepnie zarob koncowki kabla. Miejsca styku rowniez oczysc na silniku z brudu i rdzy a na karoseri z lakieru. Mozesz przykrecic przewod.

 

http://i23.photobucket.com/albums/b365/MixhaL7/Forum/DSC03535.jpg

Miejsce masy silnika z karoseria.

 

http://i23.photobucket.com/albums/b365/MixhaL7/Forum/DSC03541.jpg

U siebie w aucie mam dwa miejsca masy silnika z karoseria dlatego poprawilem oba. Widoczny przewod idacy od kolektora ssacego(obok napisu USA na czarnym przewodzie) do kielicha.

 

Gratulacje udalo Ci sie ukonczyc upgrade instalacji elektrycznej. U mnei po takim zabiegu daje 0.9V wiecej !! Co przy odpowiednio mocnych wzmakach moze dac kilkaset wat rms!!

Przy wymianie alternatora na wiekszy jest to zabieg konieczny!!

 

Moderatora prosze o przyklejenie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guardian, pewnie dalej max 14.4 :P ale spadki mniejsze ma.Swoją drogą też poprawiłem instalke w podobny sposób ale to dało mniejszy efekt niż się spodziewałem,ale po wymianie aku (ledwo żył :P) okazało się że jest wszystko w miarę dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guardian, pewnie dalej max 14.4 :P ale spadki mniejsze ma.Swoją drogą też poprawiłem instalke w podobny sposób ale to dało mniejszy efekt niż się spodziewałem,ale po wymianie aku (ledwo żył :P) okazało się że jest wszystko w miarę dobrze.

 

u mnie po odpaleniu motoru i zalaczeniu piecow przy Vol=0 mam 13,7/8V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrazam sie bo to tak jak napisales nie jest nic odkrywczego to sa podstawy od tego powinno sie zaczynac zabawe z audio tylko dziwnym trafem na zadnym forum nie spotkalem sie z podobnym tematem ktory dalby podobne wskazowki. Za to na kazdym forum wszyscy pisza o wkladaniu dodatkowych aku, tylko co z tego, to tak jakby stawiac nowy dom na walacych sie fundamentach. Nalezy zaczynac od podstaw, od poczatku a nie od konca.

 

Jest też pewne ale na które trzeba zwrócić uwagę, niektóre samochody mają dość czuły system komputera na takie modyfikacje.

 

Na komputerach samochodu sie nie znam ale raczej to nie ma nic z komputerem wspolnego gdyz dzieki temu ladowany jest bezposrednio aku a nie posrednio poprzez instalacje samochodu. Wiec ja bym sie raczej nei obawial, bardziej balbym sie odlaczania klem/y podczas modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrazam sie bo to tak jak napisales nie jest nic odkrywczego to sa podstawy od tego powinno sie zaczynac zabawe z audio tylko dziwnym trafem na zadnym forum nie spotkalem sie z podobnym tematem ktory dalby podobne wskazowki. Za to na kazdym forum wszyscy pisza o wkladaniu dodatkowych aku, tylko co z tego, to tak jakby stawiac nowy dom na walacych sie fundamentach. Nalezy zaczynac od podstaw, od poczatku a nie od konca.

W zasadzie masz racje, gdyż jest to tak elementarne że chyba nikomu przez myśl nawet nie przeszło że tego można nie zrobić - mi na pewno :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrazam sie bo to tak jak napisales nie jest nic odkrywczego to sa podstawy od tego powinno sie zaczynac zabawe z audio tylko dziwnym trafem na zadnym forum nie spotkalem sie z podobnym tematem ktory dalby podobne wskazowki. Za to na kazdym forum wszyscy pisza o wkladaniu dodatkowych aku, tylko co z tego, to tak jakby stawiac nowy dom na walacych sie fundamentach. Nalezy zaczynac od podstaw, od poczatku a nie od konca.

W zasadzie masz racje, gdyż jest to tak elementarne że chyba nikomu przez myśl nawet nie przeszło że tego można nie zrobić - mi na pewno :P

 

KU*WA to jeszcze cos z kablami pod maska musze robic :P:hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Daj deczko ponad ilość amperów generujących przez altka i powinno byc dobrze. Pewnie dalej zapytasz o przekroje kabli - to masz w słynnej tabelce

 

Przewody należy tak ułożyć i zabezpieczyć, aby ten bezpiecznik jednak nie musiał sie uruchamiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się zgodzę z Mastah22bo w ori instalce nie ma tam bezpiecznika.

Dlatego pytałem w moim poprzednim poscie czy ori.przewód altek>aku ma też jakiś bezpiecznik.(chwilowo nie mogę sprawdzić tego u siebie)

 

 

uwazam ze to durnota dawac tam bezpiecznik... Skoro tak czy siak auto spłonie

Podejrzewam że osoby udzielające porad jak wykonać big3 upgrade zalacają zastosowenie bezpiecznika wolą się zabezpieczyć żeby potem ktoś nie powoływał sie na ich porade z żalem :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kabel plusowy nie idzie z reguły z akumulatora do rozrusznika później do alternatora? Co do bezpiecznika to czasem spotyka się go blisko akumulatora w szafce z bezpiecznikami jako bezpiecznik z wytłoczki z chudej blachy.. Raczej zawsze ma więcej niż jeden obwód.. Co do smarowania wszystkich połączeń to zawsze słyszałem ze wazelina techniczna bez kwasowa jest idealna do tego klemy, śrubki, konektory.. Smar miedziany ponoć do wysokich temperatur..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w grupie VW audi  takowy bezpiecznik na aku jest, teoretycznie można by założyć tą 200A dla świętego spokoju między aku a alternatorem ,dla odmiany niektóre volvo xc90 co zdarzyło mi się przekładać wnętrze nie miało bezpiecznika na przewodzie a aku był w bagażniku przewody byly 50mm2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest to zależne od norm bezpieczeństwa w danej firmie. Od rocznika albo od paliwa jakim zasilane jest auto.. Wracając do tematu to ze względu na to ze lekko interesuje mnie to zagadnienie pytanie brzmi jeśli ori była miedź jakieś 16-20mm2 to nie lepiej wysypać te kilka złotych i kupić miedź np. 25-35mm2 Do tego energetyczne oczka grubościenne niż pchać się w miedziowane amelinium i te cienkie oczka z niewiadomego materiału? Ponad to jeśli plusowy z akumulatora jak w nie jednym aucie widziałem szedł do rozrusznika później do alternatora to jaki sens ma tam stosowanie bezpiecznika na 80A bo to chyba max prąd dostępny w rurkowych które mają nawet chyba inna charakterystykę zadziałania bo palą się wcześniej niż oryginalne nożowe we wzmacniaczach które na 100% są zwłoczne? No i na koniec jeśli słupek plusowy na alternatorze ma M8 to jaki sens jest dawania M6 na masę (buda-akumulator widać na foto chyba)? Przecież im grubiej tym lepiej. Może nie chodzi o powierzchnie styku ale o to z jaką siłą można do ciągnąć tą śrubę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...