Adek4100 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Witam serdecznie.Mam bardzo duży problem z ciągle padającymi akumulatorami w samochodzie Fiat Bravo 1.9 JTD.Oryginalnie samochód wyposażony został w 74Ah akumulator i tej wartości się trzymam. W ciągu jednego roku zmieniłem już akumulatory dwukrotnie, a po dzisiejszym dniu, szykuje się trzecia wymiana - tak być po prostu nie może. Jeszcze do południa samochód odpalał bez problemów, aku padło nagle po godzinnym postoju pod domem, ładowanie sprawdzone 14,5V, pobór prądu na zgaszonym silniku i zamkniętym samochodzie 0,07A także jakąkolwiek awarię elektryki wykluczam. Zawsze staram się zapobiec całkowitemu wyładowaniu akumulatora dlatego nie daję w palnik na zgaszonym silniku, a gdy zestaw ma sobie trochę pograć zawsze jest skręcony. Akumulator zasila wzmacniacz JL JX1000 który napędza Lanzara HRWDC12 w bagażniku, przód gra pod 300W wzmacniaczem Hertz'a który napędza HSK165. Całość ma bardzo duży pobór, przy niskich pasmach obroty dość intensywnie idą w dół. Nie mam kondensatora pod żadnym ze wzmacniaczy, nie wiem czy inwestycja w niego pozwoli mi zaoszczędzić na kolejnym akumulatorach? Zastanawiałem się również nad dodatkową łapą na drugi alternator i zrobieniu dodatkowego akumulatora zasilającego cały zestaw, aczkolwiek wolał bym tańsze rozwiązanie. Doświadczeni Państwo, proszę o jakiekolwiek porady, jak sobie z tym poradzić, jak wy sobie radzicie, czy ten kondensator mnie uratuje jeżeli tak na jaki wydatek się szykować, nie szukam niczego z jak najwyższej półki, raczej coś względnego, używanego, ale nie najprostszych i najtańszych chińczyków. Z góry serdecznie dzięki za pomoc!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 A jakie masz kable zasilające? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 A co to ma do rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek4100 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Nie pamiętam jak to było podawane w jakich jednostkach... 55mm3? Są grubaśne. Do przedniego wzmaka mam dość cienki przewod może koło 6-7mm ale rzeczywiście może być to przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarodziej Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 A alternator jaki prąd daje? To 14,5V ładowania jak było mierzone? Powinno się sprawdzić bez obciążenia i z obciążeniem. Jak w samochodzie nie ma sprzętu, to zazwyczaj włącza się światła, ogrzewanie szyb i jakieś inne prądożerne odbiorniki. Odpal sprzęt, daj trochę mocy i sprawdź jakie masz ładowanie, może zwyczajnie alternator nie wyrabia. Czy wymieniałeś fabryczne kable między alternatorem i akumulatorem oraz masowe pod komorą. Te fabryczne są liczone na to co daje fabryka, a Ty masz mocarny sprzęt. Czasem wystarczy zwykłe przeczyszczenie klem i przewodów. Jak mają kilka lat lubią zaśniedzieć i są słabe styki. Tak miałem u siebie, tyle, że u mnie przejawiało się zakłóceniami w czasie jazdy. Po czyszczeniu jak ręką odjął. PS. Pasek klinowy dobrze naciągnięty? Nie ślizga się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonek Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Bardzo prawdopodobne, że akumulator zasiarcza się na skutek niedoładowania. W takim przypadku kondon nic tu nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek4100 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Właśnie wróciłem z kanału. Obudowa alternatora całą pęknięta się okazało, być może od dużych obciążeń... Sam nie wiem bo co prawda ładowanie jest pod obciążeniem dużym ale stalym 14,2v więc dużo nie spada, ale tak czy owak alternator do zmiany lub regeneracji. Wyciągnąłem wzmaka że względu "by nie kusilo" bo dobije Aku do końca więc pomiaru nie robiłem ale podejrzewam.ze spada grubo ponad 12v bo lampki robią się ciemne. Przy okazji znajomy ma kondensator firmy stinger 1.0f za 150zl z uchwytami, wie ktoś coś na temat tego sprzętu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Wiemy że nie warto. Mysle ze ten alternator noe laduje zbyt dobrze. .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek4100 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Jest pęknięty, nawet to nie podlega dyskusji jest do zmiany, ale mimo wszystko w kondensator się muszę zaopatrzyć, potrzebował bym w tej sprawie waszej pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 A po co ci ten kondensator do szczęścia ? Jak masz spadki to popraw instalację, połączenia/styki i w razie czego BIG3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K4MIL Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Jesli masz alternator Denso to raczej pomyśl nad jakimś większym (innym) bo te alternatory psują sie juz od samego patrzenia nanie, pozatym jeszcze nigdy nie widziałem 14.4V na oryginalnej instalacji elastycznej wiec Big3 to pierwsza rzecz jaka trzeba zrobic. Dopiero po tym mozna sie bawić w caraudio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek4100 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 http://www.strefacaraudio.pl/topic/6559-big-iii-upgrade-instalacji-elektrycznej/ Znalazłem taki temat na tym forum i zabiorę się za to opierając się na tym toutorialu. Dzisiaj kupiłem Boscha S5 podobo dobry i doceniany akumulator, przy odpaleniu samochodu nawet nie gaśnie radio i wzmacniacz. Kwestia alternatora mi w tym momencie została, prawdopodobnienbedzie to właśnie denso, wyciągnęła to wszystko na dniach i być może właśnie zrobię drugi osobny alternator wraz z aku jeżeli całość uda mi się tam upchac. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Dzisiaj kupiłem Boscha S5 podobo dobry i doceniany akumulator Nowy aku nie zaszkodzi bo w tej dziedzinie aku szybko umierają przy odpaleniu samochodu nawet nie gaśnie radio i wzmacniaczSerio ? Nie bez przyczyny jak zapalasz auto komputer odcina wszędzie prąd by jak najwięcej dostarczyć do rozrusznika Kwestia alternatora mi w tym momencie została, prawdopodobnienbedzie to właśnie denso, wyciągnęła to wszystko na dniach i być może właśnie zrobię drugi osobny alternator wraz z aku jeżeli całość uda mi się tam upchac. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. Powodzenia życzę jak ci się uda tam upchnąć drugiego altka jak ciężko dostać się do seryjnego Jesli masz alternator Denso to raczej pomyśl nad jakimś większym (innym) bo te alternatory psują sie juz od samego patrzenia nanie, pozatym jeszcze nigdy nie widziałem 14.4V na oryginalnej instalacji elastycznej wiec Big3 to pierwsza rzecz jaka trzeba zrobic. Dopiero po tym mozna sie bawić w caraudio. Jak nie widziałeś 14.4 to przejrzyj trochę instalacji na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdrianoVU Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 jak zapalasz auto komputer odcina wszędzie prąd by jak najwięcej dostarczyć do rozrusznikapo raz, to nie komputer, tylko stacyjka odcina część odbiornikó prądu.po dwa, jak ma podpięte bezpośrednio (poza znikającym plusem) sprzęty, to wyłączanie się jest spowodowane po prostu spadkami napięcia... Jak nie widziałeś 14.4 to przejrzyj trochę instalacji na forum. i tu 100% racja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 o stacyjke mi chodziło zamiast komputera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.