Skocz do zawartości

Chip box tuning w silnikach benzynowych


komar830
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To dlaczego w Nissan Navara wyszło mi kiedyś na hamowni 350 Nm na ON i 690 Nm na ON + LPG ?

Jaki konkretnie silnik i rok auta ? Możesz zaprezentować wykres z hamowni ? Ciekaw jestem jak wyglądała krzywa momentu obrotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A gdzie tlen dodatkowy w tym całym systemie wspomagania lpg.

Samo lanie z wiadra paliwem oraz lpg nic nie da jak nie ma tlenu do spalania.

 

NOS daje go i przy zwiększeniu dawki paliwa powoduje gwałtowne spalenie mieszanki.

 

A w tej hybrydzie z lpg jakos nie widze tego. Jedynie widze zwiększenie ilości paliwa przez dopuszczenie lpg do powietrza zasysajacego ale kosztem ilości tlenu potrzebnego do spalania tej większej ilości paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


aki konkretnie silnik i rok auta ? Możesz zaprezentować wykres z hamowni ? Ciekaw jestem jak wyglądała krzywa momentu obrotowego.

 

Nie pamiętam , to było 5 lat temu

 

 

 


A gdzie tlen dodatkowy w tym całym systemie wspomagania lpg.
Samo lanie z wiadra paliwem oraz lpg nic nie da jak nie ma tlenu do spalania.

 

Oczywiście , masz rację , ale w benzynie.........

 

To w benzynowym silniku wymagany jest bardzo wąski AFR dla mocy max ( od 12,8 do 11,0 ) w zależności czy chcemy tylko moc , czy moc i ochronę termiczną.

 

Diesel pracuje w pełnym nadmiarze powietrza , więc podlanie w stosunku do serri sporo daje , bo i sporo zapasu tlenu jest. Do tego jeszcze lpg dopala resztki ON i sadzę.

 

 

 


NOS daje go i przy zwiększeniu dawki paliwa powoduje gwałtowne spalenie mieszanki.

 

Gdyby NOS dawał tylko tlen tak jak piszesz , to raczej tłoki szybko by sp[łyneły do miski , albo czapka by odfruneła....

 

A po za tym nawet na lajtowej hybrydzie widać co i jak..... http://elpigaz.com/pl/dzialanie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co innego daje NOS jako niepalny gaz :)

 

Dla przypomnienia -- W wysokiej temperaturze w komorze spalania podtlenek azotu rozpada sie na tlen i azot (piroliza)

 

Tak powstały gaz zawiera ok 33% tlenu podczas gdy w powietrzu znajduje sie tylko 21% a co za tym idzie pozwala na szybsze spalenie paliwa :)

 

Wiecej mozesz sobie przypomniec np stąd :)

 

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Nitro_(motoryzacja)

 

 

I mozesz mi odpowiedzieć o co jeszcze chodzi w NOSie jak nie o tlen :wink:

A tłoki ci nie spłyną jesli jest to podłączone zgodnie ze sztuka :) i zestrojone tak jak powinno.

Dlatego dziwi mnie ze piszesz o wpięciu na oko wtrysku lpg i w rurę :rotfl: ale nie moj cyrk nie moje małpki.

 

Juz widze gromadę domorosłych tunerów podlaczajacych butle turystyczne wężem do dolotu na termogluta i ogień :rotfl:

Ale nie z rury a z pod maski :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że gazownik nie miał na myśli nie wystrojonej aplikacji LPG do ON. Robi to na codzień więc może wstrzymajta wypowiedzi dotyczące czy działa czy nie skoro nie próbowaliście i czysto hipotetuczników zakladacie z góry, że patent nie zadziała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie neguje.

 

Zadałem proste pytanie gdzie jest powietrze potrzebne do spalania zwiększonej ilości paliwa. Nikt tu nie podważa kompetencji Gazia. Bo fachura jest z niego świetny. :hyhy:

 

Tylko ze jestem troche sceptyczny do takich rozwiązań. Jesli by było to bezpieczne i skuteczne to do lub zamiast butli z NOS zakładano by LPG :)

 

A puki co nikt tego nie stosuje na codzień. Moze to eureka. Ale to zamiast pisac na forum to Tomek zgłoś to w urzędzie patentowym bo ci pomysł ktos podpierdzieli i kasiore bedzie klepać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat to żadne odkrycie. Czytałem kilka tematów entuzjastów którzy w wyraźnie poprawili osiągi swoich wysokoprężców (raczej srarszych generacji) poprzez załadowanie podtlenku LPG. Były wykresy i cyferki, także polecam zgłębienie tematu i dalsze hejtowanie.

 

PS. Teorii nie wyjaśnię, bo się na tym nie znam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu nie ma hejtow. Luźny temat i luźna rozmowa.

 

Tylko ciekawość. :)

 

Ze mnie taki tuner ze hoho .... :rotfl:

 

Wiec moje zdanie tutaj mało miarodajne. A ze ciekawy jestem to pytam. Bo czegos mi w tym całym "podtlenku lpg" brakowało.

 

A Gazio to tak fajnie napisał ze włóż sobie rurke z wtryskiwaczami lpg w dolot i pedał w podloge i heja. Nie jest to tak proste i plug&play jak by to sie wydawało. Bez pomiarów strojenia odpowiednich dawek paliwa gazu i powietrza nic z tego ciekawego nie wyjdzie. Jedynie zwiększenie obrotów w dziale sprzedam/kupie silnik :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


XES, dnia 05 Lip 2015 - 13:35, napisał:

aki konkretnie silnik i rok auta ? Możesz zaprezentować wykres z hamowni ? Ciekaw jestem jak wyglądała krzywa momentu obrotowego.
 
Nie pamiętam , to było 5 lat temu

 

Rozumiem, zapewne silnik na pompie rotacyjnej, być może i VP - nie wiem jak w nissanie, ale w Oplu i BMW na tej pompie patent nie przejdzie. 

Istnieje też taka możliwość, że pomimo iż sterownik ograniczał dawkę paliwa to dawka LPG była na tyle duża, że w dalszym ciągu bilans był dodatni. Nie widziałem tego więc wypowiadał się dalej nie będę, w przypadku starszych aut jest to jak najbardziej wykonalne, choć nie specjalnie podoba mi się wizja tak niekontrolowanego dotrysku LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic z tego ciekawego nie wyjdzie. Jedynie zwiększenie obrotów w dziale sprzedam/kupie silnik

 

Działanie bez opamiętania zapewne tak

 

 

 

Jaki konkretnie silnik i rok auta ?

 

Pobuszowałem w necie i najbardziej rocznikowo , modelowo i niutowo pasuje mi że była to Navara 2005-2010r  2,5 DCI na CR 144 KM i 356 Nm

 

 

I mozesz mi odpowiedzieć o co jeszcze chodzi w NOSie jak nie o tlen :wink:

 

AZOT Panie AZOT

 

 

A puki co nikt tego nie stosuje na codzień

 

http://elpigaz.com/pl/dzialanie/

 

http://gazeo.pl/instalacje/gazodiesel/EuropeGAS-OSCAR-N-DIESEL,artykul,6174.html

 

 

I mozesz mi odpowiedzieć o co jeszcze chodzi w NOSie jak nie o tlen :wink:

A tłoki ci nie spłyną jesli jest to podłączone zgodnie ze sztuka :) i zestrojone tak jak powinno.

 

No cóż , to napiszę wprost. Pisałeś w sposób jako to tlen jest receptą na wszystko plus paliwo. Tylko gdyby tak było to by sobie psikali tlen a nie podtlenek azotu....

 

Tylko że sam tlen bez podania azotu ( lub jego duża zawartość w ładunku) powoduje bardzo niestabilne, ciężkie do opanowania spalanie.  Po za tym w benzyniakach katastrofalna jest za uboga mieszanka a nie za bogata. W Dieslu czy masz ubogo czy bogato na kopcia , to mu jeden pies.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Panie rozwiń co azot robi takiego w tym procesie. :hyhy:

A czysty tlen ma poważną wadę: jest w stanie spalić nawet to co w normalnych warunkach jest niepalne...grozi to eksplozją silnika!!! Nitro ma ok 40% tlenu który uwalnia sie dopiero w podwyższonej temperaturze. W silniku następuje to po sprężeniu mieszanki i nie jest tak bardzo wybuchowe jak czysty tlen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Gazio - Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie ale wiesz co? Nie odpowiadaj bo nie musisz. :) Łap sobie za słówka i tkwij dalej w przekonaniu zbawiennego wpływu azotu w procesie spalania :wink:

 

Znam ten mechanizm. Teraz usilnie bedziesz szukał punktu zaczepienia zeby ze mnie głupka zrobić. Ale to ci sie nie uda. Bo ja w tej kwestii czyli mechaniki i tuningu nie jestem nawet pasjonatą :) i moge sie mylić lub powiedziec ze nie wiem. Albo moge pisać nieprecyzyjnie a nawet bzdury. Traktuje to jako ciekawostkę.

 

Ty jestes zawodowcem :) niby w troche innej dziedzinie ale bardzo bliskiej (pochodnej) i bardzo związanej z ta dziedzina i takie gadanie ze azot z nitra w procesie spalania mieszanki paliwowo powietrznej jest bardzo ważny wręcz zbawienny nie powinno paść z twoich ust lub z pod palcy. Chyba ze nadal tak twierdzisz to z chęcią poczytam i czegos ciekawego sie moze nauczę. :hyhy:

 

Tyle ode mne w tym temacie :)

 

:zdrowko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie to ja was uświadomie o co chodzi z N2O. W komorze spalania podtlenek rozpada się na azot oraz tlen i te dwie cząsteczki niewiele dają przyrostu mocy, bo ich zwiększona zawartość w komorze spalania jest po prostu za małą, choć pomagają lepiej dopalić mieszankę. Najważniejszy jest sam rozpad dzięki któremu N2O po podziale na N2 i O zwiększa swoją objętość Dwukrotnie! Ot cała filozofia. Jak znajdę ten artykuł to wstawię link.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żeś nas uświadomił :rotfl:

 

Wielkie dzieki :rotfl:

 

Lepiej Znajdz sobie ten artykuł i przeczytaj go jeszcze raz dla przypomnienia zanim zaczniesz o tym pisac. :rotfl: wstawiać nie musisz bo jest tego opór w necie pod każdą postacią. Nawet z obrazkami. :rotfl:

Poza tym to temat o chip box tuningach a nie bicia piany na temat co to jest nitro :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemcio :

 

W jednej wypowiedzi piszesz autorytatywnie i negująco , a już w następnej piszesz że to nie Twoja branża i tak naprawde nie wiesz o co kaman.

 

Azot w nitro nie jest ważny ? Ok....... To wtryśnij sobie porcję czystego tlenu. Jak myślisz co będzie ?

 

Wyżej napisałeś jak działa czysty tlen. Niżej negujesz potrzebę obecności azotu który jest uspokajaczem tlenu.... A żeby było zabawniej to co dziś negujesz , wczoraj sam napisałeś o 21:51

 

Więc kto tu z kogo robi głupka ?

 

W sumie to przez tyle lat przyzwyczaiłem się na tym forum do autorytatywnych wypowiedzi ludzi w temacie budowy łodzi , którzy tak naprawdę w kajaku nie siedzieli....

 

Ale spoko, i tak razem napijemy się niedługo browara :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisałem i próbuj dalej szarpać za nogawkę :) i strzelać sobie w kolano :rotfl:

przypomnij sobie ze szkoły o co kaman w pirolizie chyba ze wagarowales :rotfl: to poczytaj sobie o tym i jeszcze raz poczytaj o tym dlaczego nitro a nie tlen.

 

Uspokajacz :rotfl: prosze Cie. Uspokajacza to ty wez lepiej i nie pogrążaj się. :rotfl: lepiej juz na ten temat nic nie pisz :)

Tu juz wszystko było napisane a ty nadal brniesz w swoim. Tylko uważaj bo sie podtapiasz w tym co sam lejesz :hyhy:

 

Pifko a jakże -- wypijemy :zdrowko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Troszke odnowie i odbiegne od tematu nitra.. Sa samochody seryjne gdzie przeszczep czesci z innego modelu samochodu podwyzszy moc. Stad moje pytanie do 323f 1.5 da rade dostac pasujace czesci od jakiegos innego samochodu co zwieksza moc ? Orientowal sie ktos moze ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...