XES Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 To dlaczego w Nissan Navara wyszło mi kiedyś na hamowni 350 Nm na ON i 690 Nm na ON + LPG ?Jaki konkretnie silnik i rok auta ? Możesz zaprezentować wykres z hamowni ? Ciekaw jestem jak wyglądała krzywa momentu obrotowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 350 Nm na ON i 690 Nm na ON + LPG Robi wrażenie W starszych TD coś się ugra takim ustrojstwem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltosz Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Robi wrażenie W starszych TD coś się ugra takim ustrojstwem?Prędzej w starszych niż nowszych. Im mniej komputerowo sterowanych rzeczy tym łatwiej to dostosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Tomek nie kus , nie kus ...za 600 to ja bym chetnie swoje cale 125 kucy i 278 Nm w nissanie podrasowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 A gdzie tlen dodatkowy w tym całym systemie wspomagania lpg. Samo lanie z wiadra paliwem oraz lpg nic nie da jak nie ma tlenu do spalania. NOS daje go i przy zwiększeniu dawki paliwa powoduje gwałtowne spalenie mieszanki. A w tej hybrydzie z lpg jakos nie widze tego. Jedynie widze zwiększenie ilości paliwa przez dopuszczenie lpg do powietrza zasysajacego ale kosztem ilości tlenu potrzebnego do spalania tej większej ilości paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 aki konkretnie silnik i rok auta ? Możesz zaprezentować wykres z hamowni ? Ciekaw jestem jak wyglądała krzywa momentu obrotowego. Nie pamiętam , to było 5 lat temu A gdzie tlen dodatkowy w tym całym systemie wspomagania lpg.Samo lanie z wiadra paliwem oraz lpg nic nie da jak nie ma tlenu do spalania. Oczywiście , masz rację , ale w benzynie......... To w benzynowym silniku wymagany jest bardzo wąski AFR dla mocy max ( od 12,8 do 11,0 ) w zależności czy chcemy tylko moc , czy moc i ochronę termiczną. Diesel pracuje w pełnym nadmiarze powietrza , więc podlanie w stosunku do serri sporo daje , bo i sporo zapasu tlenu jest. Do tego jeszcze lpg dopala resztki ON i sadzę. NOS daje go i przy zwiększeniu dawki paliwa powoduje gwałtowne spalenie mieszanki. Gdyby NOS dawał tylko tlen tak jak piszesz , to raczej tłoki szybko by sp[łyneły do miski , albo czapka by odfruneła.... A po za tym nawet na lajtowej hybrydzie widać co i jak..... http://elpigaz.com/pl/dzialanie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 A co innego daje NOS jako niepalny gaz Dla przypomnienia -- W wysokiej temperaturze w komorze spalania podtlenek azotu rozpada sie na tlen i azot (piroliza) Tak powstały gaz zawiera ok 33% tlenu podczas gdy w powietrzu znajduje sie tylko 21% a co za tym idzie pozwala na szybsze spalenie paliwa Wiecej mozesz sobie przypomniec np stąd https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Nitro_(motoryzacja) I mozesz mi odpowiedzieć o co jeszcze chodzi w NOSie jak nie o tlen A tłoki ci nie spłyną jesli jest to podłączone zgodnie ze sztuka i zestrojone tak jak powinno. Dlatego dziwi mnie ze piszesz o wpięciu na oko wtrysku lpg i w rurę ale nie moj cyrk nie moje małpki. Juz widze gromadę domorosłych tunerów podlaczajacych butle turystyczne wężem do dolotu na termogluta i ogień Ale nie z rury a z pod maski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Ogień z rury, przód do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Myślę, że gazownik nie miał na myśli nie wystrojonej aplikacji LPG do ON. Robi to na codzień więc może wstrzymajta wypowiedzi dotyczące czy działa czy nie skoro nie próbowaliście i czysto hipotetuczników zakladacie z góry, że patent nie zadziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Ja nie neguje. Zadałem proste pytanie gdzie jest powietrze potrzebne do spalania zwiększonej ilości paliwa. Nikt tu nie podważa kompetencji Gazia. Bo fachura jest z niego świetny. Tylko ze jestem troche sceptyczny do takich rozwiązań. Jesli by było to bezpieczne i skuteczne to do lub zamiast butli z NOS zakładano by LPG A puki co nikt tego nie stosuje na codzień. Moze to eureka. Ale to zamiast pisac na forum to Tomek zgłoś to w urzędzie patentowym bo ci pomysł ktos podpierdzieli i kasiore bedzie klepać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Temat to żadne odkrycie. Czytałem kilka tematów entuzjastów którzy w wyraźnie poprawili osiągi swoich wysokoprężców (raczej srarszych generacji) poprzez załadowanie podtlenku LPG. Były wykresy i cyferki, także polecam zgłębienie tematu i dalsze hejtowanie. PS. Teorii nie wyjaśnię, bo się na tym nie znam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Ale tu nie ma hejtow. Luźny temat i luźna rozmowa. Tylko ciekawość. Ze mnie taki tuner ze hoho .... Wiec moje zdanie tutaj mało miarodajne. A ze ciekawy jestem to pytam. Bo czegos mi w tym całym "podtlenku lpg" brakowało. A Gazio to tak fajnie napisał ze włóż sobie rurke z wtryskiwaczami lpg w dolot i pedał w podloge i heja. Nie jest to tak proste i plug&play jak by to sie wydawało. Bez pomiarów strojenia odpowiednich dawek paliwa gazu i powietrza nic z tego ciekawego nie wyjdzie. Jedynie zwiększenie obrotów w dziale sprzedam/kupie silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XES Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 XES, dnia 05 Lip 2015 - 13:35, napisał:aki konkretnie silnik i rok auta ? Możesz zaprezentować wykres z hamowni ? Ciekaw jestem jak wyglądała krzywa momentu obrotowego. Nie pamiętam , to było 5 lat temu Rozumiem, zapewne silnik na pompie rotacyjnej, być może i VP - nie wiem jak w nissanie, ale w Oplu i BMW na tej pompie patent nie przejdzie. Istnieje też taka możliwość, że pomimo iż sterownik ograniczał dawkę paliwa to dawka LPG była na tyle duża, że w dalszym ciągu bilans był dodatni. Nie widziałem tego więc wypowiadał się dalej nie będę, w przypadku starszych aut jest to jak najbardziej wykonalne, choć nie specjalnie podoba mi się wizja tak niekontrolowanego dotrysku LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 nic z tego ciekawego nie wyjdzie. Jedynie zwiększenie obrotów w dziale sprzedam/kupie silnik Działanie bez opamiętania zapewne tak Jaki konkretnie silnik i rok auta ? Pobuszowałem w necie i najbardziej rocznikowo , modelowo i niutowo pasuje mi że była to Navara 2005-2010r 2,5 DCI na CR 144 KM i 356 Nm I mozesz mi odpowiedzieć o co jeszcze chodzi w NOSie jak nie o tlen AZOT Panie AZOT A puki co nikt tego nie stosuje na codzień http://elpigaz.com/pl/dzialanie/ http://gazeo.pl/instalacje/gazodiesel/EuropeGAS-OSCAR-N-DIESEL,artykul,6174.html I mozesz mi odpowiedzieć o co jeszcze chodzi w NOSie jak nie o tlen A tłoki ci nie spłyną jesli jest to podłączone zgodnie ze sztuka i zestrojone tak jak powinno. No cóż , to napiszę wprost. Pisałeś w sposób jako to tlen jest receptą na wszystko plus paliwo. Tylko gdyby tak było to by sobie psikali tlen a nie podtlenek azotu.... Tylko że sam tlen bez podania azotu ( lub jego duża zawartość w ładunku) powoduje bardzo niestabilne, ciężkie do opanowania spalanie. Po za tym w benzyniakach katastrofalna jest za uboga mieszanka a nie za bogata. W Dieslu czy masz ubogo czy bogato na kopcia , to mu jeden pies..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 No to Panie rozwiń co azot robi takiego w tym procesie. A czysty tlen ma poważną wadę: jest w stanie spalić nawet to co w normalnych warunkach jest niepalne...grozi to eksplozją silnika!!! Nitro ma ok 40% tlenu który uwalnia sie dopiero w podwyższonej temperaturze. W silniku następuje to po sprężeniu mieszanki i nie jest tak bardzo wybuchowe jak czysty tlen... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Gdyby podtlenek dzielił się po sprężeniu mieszanki to byś miał z rury wydechowej światło przeciwmgielne Ale do przed ostatniego zdania jesteś po dobrej stronie mocy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Dobra Gazio - Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie ale wiesz co? Nie odpowiadaj bo nie musisz. Łap sobie za słówka i tkwij dalej w przekonaniu zbawiennego wpływu azotu w procesie spalania Znam ten mechanizm. Teraz usilnie bedziesz szukał punktu zaczepienia zeby ze mnie głupka zrobić. Ale to ci sie nie uda. Bo ja w tej kwestii czyli mechaniki i tuningu nie jestem nawet pasjonatą i moge sie mylić lub powiedziec ze nie wiem. Albo moge pisać nieprecyzyjnie a nawet bzdury. Traktuje to jako ciekawostkę. Ty jestes zawodowcem niby w troche innej dziedzinie ale bardzo bliskiej (pochodnej) i bardzo związanej z ta dziedzina i takie gadanie ze azot z nitra w procesie spalania mieszanki paliwowo powietrznej jest bardzo ważny wręcz zbawienny nie powinno paść z twoich ust lub z pod palcy. Chyba ze nadal tak twierdzisz to z chęcią poczytam i czegos ciekawego sie moze nauczę. Tyle ode mne w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SadeXo Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 No panowie to ja was uświadomie o co chodzi z N2O. W komorze spalania podtlenek rozpada się na azot oraz tlen i te dwie cząsteczki niewiele dają przyrostu mocy, bo ich zwiększona zawartość w komorze spalania jest po prostu za małą, choć pomagają lepiej dopalić mieszankę. Najważniejszy jest sam rozpad dzięki któremu N2O po podziale na N2 i O zwiększa swoją objętość Dwukrotnie! Ot cała filozofia. Jak znajdę ten artykuł to wstawię link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 To żeś nas uświadomił Wielkie dzieki Lepiej Znajdz sobie ten artykuł i przeczytaj go jeszcze raz dla przypomnienia zanim zaczniesz o tym pisac. wstawiać nie musisz bo jest tego opór w necie pod każdą postacią. Nawet z obrazkami. Poza tym to temat o chip box tuningach a nie bicia piany na temat co to jest nitro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SadeXo Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Spoko ;-) faktycznie troszkę zamieszania tu się wprowadziło, w tym ja trochę dołożyłem. A prawidłowy temat dyskusji zaginął po kilku postach. ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Przemcio : W jednej wypowiedzi piszesz autorytatywnie i negująco , a już w następnej piszesz że to nie Twoja branża i tak naprawde nie wiesz o co kaman. Azot w nitro nie jest ważny ? Ok....... To wtryśnij sobie porcję czystego tlenu. Jak myślisz co będzie ? Wyżej napisałeś jak działa czysty tlen. Niżej negujesz potrzebę obecności azotu który jest uspokajaczem tlenu.... A żeby było zabawniej to co dziś negujesz , wczoraj sam napisałeś o 21:51 Więc kto tu z kogo robi głupka ? W sumie to przez tyle lat przyzwyczaiłem się na tym forum do autorytatywnych wypowiedzi ludzi w temacie budowy łodzi , którzy tak naprawdę w kajaku nie siedzieli.... Ale spoko, i tak razem napijemy się niedługo browara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisałem i próbuj dalej szarpać za nogawkę i strzelać sobie w kolano przypomnij sobie ze szkoły o co kaman w pirolizie chyba ze wagarowales to poczytaj sobie o tym i jeszcze raz poczytaj o tym dlaczego nitro a nie tlen. Uspokajacz prosze Cie. Uspokajacza to ty wez lepiej i nie pogrążaj się. lepiej juz na ten temat nic nie pisz Tu juz wszystko było napisane a ty nadal brniesz w swoim. Tylko uważaj bo sie podtapiasz w tym co sam lejesz Pifko a jakże -- wypijemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 8 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2015 Z chemicznego punktu widzenia i chemii z podstawówki do spalania tlen jest potrzebny inaczej się nie pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komar830 Opublikowano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Troszke odnowie i odbiegne od tematu nitra.. Sa samochody seryjne gdzie przeszczep czesci z innego modelu samochodu podwyzszy moc. Stad moje pytanie do 323f 1.5 da rade dostac pasujace czesci od jakiegos innego samochodu co zwieksza moc ? Orientowal sie ktos moze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Tak. Na przykład silnik 2.0 V6 z innej Mazdy 323. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.