Skocz do zawartości

ewolucja golfa 4 by zientek


zientek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to teraz troszkę inaczej już na to spoglądam... Stąd właśnie moje do tej pory bzdurne przekonanie, że tak nisko to wszystko ma być cięte... w każdym razie, jutro prawdopodobnie zabieram się do znalezienia miejsca dla wzmacniacza do TW i zobaczymy jak to wyjdzie! 

Jeszcze raz dzięki za wyprowadzenie z błędu ;)

Nie ma sprawy, poczytaj troche o zwrotnicach, to bedziesz wiedzial na czym to dokladnie polega.

Z Twoich wczesniejszych postow wynika, ze myslales iz glosnik nie gra ponizej punktu ciecia filtru, on gra, tylko jest stopniowo tlumiony, im ostrzejsze zbocze tym skuteczniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


Z Twoich wczesniejszych postow wynika, ze myslales iz glosnik nie gra ponizej punktu ciecia filtru

Nie, nie aż tak źle nie było ;) Wiedziałem, z czym to się je, który rząd jak filtruje. Zwykłe filtry górno i dolno przepustowe takie jak stosowane są nie tylko w dziedzinie audio. Problem był jedynie z tym, że producent podał ten tajemniczy "Crossover Slopes" i byłem święcie przekonany, że tw jest cięty 3,3/6 i tak też chciałem go później ciąć.

 

 


tam gdzie tw. się nie męczy, a wf jeszcze daje radę.

To też spokojnie ogarniam, identyczna zasada jest teraz z cięciem WF od dołu, nie puszczam go całym pasmem tylko zostawiam sporą część roboty dla suba. Pojawią się bi-amp + sub, dojdzie cięcie wf od dołu i góry + tw od dołu i sub od góry. Wszystko cięte na 9855.

Jutro biorę w ręce "tubę" po foli stretch i będę się starał jakoś ukierunkować nowe tw. Przy okazji chcę znaleźć jakieś dobre miejsce na xm4520 gdzieś z przodu auta najlepiej a jak to będzie ugrane to biorę się za montaż i zobaczymy czy poradzę sobie z tymi nieszczęsnymi trójkącikami lusterek w moim golfie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jako, że dawno nie było żadnej fotorelacji ani nic więc teraz zamieszczę to co gdzieś tam znalazłem na karcie pamięci swojego telefonu, tak więc!

Jakiś czas temu dzięki koledze Matash'owi  stałem się posiadaczem takiej o to skrzynki szytej na miarę dla moich subów:
http://images67.fotosik.pl/654/f30117ddefdee692.jpg

 

Stało się to jeszcze przed zimą, zdążyłem też zanim temperatura spadła poniżej 0 okleić boczki tapicerki przednich drzwi:

http://images66.fotosik.pl/652/772d47903f0d871d.jpg

 

A jako, że ostatnio znów zacząłem grzebać, tak więc zaraz po zakupie nowych tw DLS Iridium zabrałem się za pierwsze moje słupki:

http://images68.fotosik.pl/652/e0f137950eec565e.jpg

 

oczywiście trójkąciki wymagają jeszcze dopracowania, ustawione są pod lusterko wsteczne, jakoś tak mi podpasowało i ponoć jest to najbardziej uniwersalne z ustawień - "ponoć"

 

Jeżeli chodzi o zmiany jakie zostały po wrzuceniu skrzyni to faktycznie zrobiło się głośniej aczkolwiek na kulturze głośniki nie straciły. Pojawił się drażniący problem plastików i tylnej półki, staram się to niwelować powoli podklejając matami. 

Znów prosiłbym o poradę ;)

Mianowicie w kwestii tylnej półki, czy jest jakiś fajny sposób żeby zniwelować jej irytujące drgania bez podklejania "stelarzy"?
Druga kwestia to kupno nowego przewodu zasilającego, zna ktoś stronę na której dostanę przewód z czystej miedzi nie płacąc 65zł za metr? Na pewno te przewody nie powinny być w takiej cenie, pewnie kosztują tyle bo są "do car audio".

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie spokojnie wchodzi, byle czysta miedź, najlepiej 50mm bo taką spokojnie przepcham, zrobiłem błąd wciskając tam CCA od HW no ale co poradzić, człowiek się na błędach uczy :)
Generalnie znalazłem coś takiego: 

http://sklepelektryczny.pl/pl/produkt/41/1628/przewod_instalacyjny_lgy_50_h07v_k_450_750v_czarny_lgy Przewód LGY 50mm

tylko pytanie czy to czysta miedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem dla siebie lgy i w opis był taki sam jak w linku więc jest to czysta miedź. Ale lgy nie polecam bo izolacja twarda jak nie wiem i druty grube. Ogólnie sztywny bardzo jest to 35mm2 więc przy 50mm2 będzie jeszcze gorzej z wpasowaniem go w próg czy gdziekolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was koledzy kolejne pytanie, takie raczej z kategorii "jak Wy to robicie"
W poniedziałek startuję z montażem kolejnego wzmacniacza (xm-4520) do TW, tak więc mój system będzie opierał się na 3 piecach.
Pytanie następujące:
Jak rozwiązać kwestię przewodu do wzbudzenia wzmacniacza? To, że od jednego przewodu pociągniętego do bagażnika będą budziły się 3 wzmacniacze nie ma żadnego wpływu na obciążenie radia czy owego przewodu? Jak nie to w jaki sposób to zorganizować? Pociągnąć kabelek "od wzmacniacza do wzmacniacza" po kolei do każdego kolejnego od poprzedniego? Czy "podzielić" ten przewód jeszcze gdzieś przed piecami i do każdego osobno pociągnąć kabelek? W castoramie są chyba takie "zaciskowe" rozdzielacze którymi zrobię z jednego, trzy kabelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was koledzy kolejne pytanie, takie raczej z kategorii "jak Wy to robicie"

W poniedziałek startuję z montażem kolejnego wzmacniacza (xm-4520) do TW, tak więc mój system będzie opierał się na 3 piecach.

Pytanie następujące:

Jak rozwiązać kwestię przewodu do wzbudzenia wzmacniacza? To, że od jednego przewodu pociągniętego do bagażnika będą budziły się 3 wzmacniacze nie ma żadnego wpływu na obciążenie radia czy owego przewodu? Jak nie to w jaki sposób to zorganizować? Pociągnąć kabelek "od wzmacniacza do wzmacniacza" po kolei do każdego kolejnego od poprzedniego? Czy "podzielić" ten przewód jeszcze gdzieś przed piecami i do każdego osobno pociągnąć kabelek? W castoramie są chyba takie "zaciskowe" rozdzielacze którymi zrobię z jednego, trzy kabelki.

Ja właśnie lecę od jednego do następnego i jest ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra!
Dzisiaj słoneczko ładnie świeci, także przygotuje sobie bazę do kombinowania jutro, co mam to zamontuje! Brakuje mi tylko kabla głośnikowego do TW, ale jutro mam nadzieję to załatwić ;)

Jako, że podjąłem decyzję zmiany WF na inny dostałem kilka ciekawych propozycji i tutaj po raz kolejny chciałbym zwrócić się do was z prośbą o opinie jeżeli ktokolwiek miał z was z nimi do czynienia. Dodam, że WF będzie grał w pełnych drzwiach w golfie 4, 5 drzwi pod wzmacniaczem 100W przy 12V cięty z 9855 (choć mogę ze wzmaka) 

Tak więc prosiłbym was o ewentualne opinie na temat:
- Macrom 59.17

Xetec G6

 ewentualnie przy ciut większych pieniążkach dostałem też propozycję:

-Morel Virtus

 

 Wszystko ma grać w 2 way, drzwi wygłuszone (choć maty będę doklejał jeszcze ;) ) generalnie powiem czego brakuje mi w obecnych WF: 
Średnicy... ciągle mam wrażenie, że one są gdzieś daleko, daleko i daleeeeko, a teraz po montażu Iridium to w ogóle ten WF który mam gra trzy auta z boku... Głośnik dostaje sporo prądu, lata jak szalony powinien walić i kopać! A tym czasem praktycznie brak mu jaj! Nie wiem, być może powinien grać w komorze, stąd brak tego zauważalnego dołu. Mam suby, także super świetnego bejsu z WF nie potrzebuje bo nie będę ich katował, ale fajne uderzenie na pewno by się przydało!
No i po pewnym czasie mimo wszystko delikatnie zmienił się mój gust muzyczny! Owszem, lubię walnąć mocno i posłuchać czegoś z wykopem, ale od pewnego czasu w domu jak i w aucie częściej goszczą utwory "prawdziwych" zespołów, takich gdzie są prawdziwe instrumenty, prawdziwe wokale!

Jak zawsze, wiem, ze decyzja należy do mnie, ale po raz kolejny zdaje się na wasze opinie i doświadczenie! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z latającym lecz nie grającym wooferem. Pomijam kwestie prawidłowego montażu.

Najlepiej mi zagrał jak ściełem go ostro z dołu 80Hz/24dB ale i ograniczyłem też ciut z góry 1,6kHz/12dB

Tweeter mam ścięty nisko 2,5kHz/24dB i niestety na części utworów rzuca piachem.

Ogólnie planuje go zmienić.

Ale ogólnie przy takim ustawieniu najwięcej zyskuje. Gra lekko, przyjemnie melodyjnie. Nienarzucający dźwięk.

 

EDIT

Pomyłka. Najlepiej zagrał po wywaleniu ori zwrotnic i zapuszczeniu aktywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowany jest raczej dobrze, szczelnie i mocno siedzi!
Gram na ori zwrotnicy z tego zestawu, za bi-ampa zabieram się dosłownie jutro, ale raczej wątpię, że wyciągnę z nich coś więcej, od dołu ciąłem je różnie, 80, 63, I, II i III rzędem. Tak czy siak zdecydowałem, wylatują! :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej hoł!

Dzisiaj zaopatrzyłem się w kilka rzeczy ;)

Oprawki do bezpiecznika i bezpieczniki do mojego małego piecyka na TW,

Kabel głośnikowy - czysta miedź do TW,

nowe przewody zasilające.

I tak przy okazji:
Do tej pory miałem przewody HW CCA, czyli jak wiadomo nie byłą to czysta miedź. Dzisiaj kupiłem przewód LGY 50mm z czystej miedzi. Po bezpieczniki wstąpiłem do lokalnego zakładu CA gdzie przy okazji poruszyłem temat owych przewodów. Obecny tam Pan z dość dużym doświadczeniem stwierdził, że ta wymiana nie ma najmniejszego sensu bo przewód jaki mam posiada mniej grubszych nitek co w rezultacie będzie skutkowało przewodzeniem na takim poziomie jak wcześniejszy przewód CCA o tym samym przekroju... Zdębiałem... Ktoś ma jakieś doświadczenia? Czytałem temat z forum którego meritum było to, że przewody po prostu są wygodniejsze bardziej lub mniej w układaniu. Natomiast koleś twierdzi, że prąd tak naprawdę płynie po brzegu tego przewodu... czy coś... i im więcej linek tym lepiej.

 

edit:
A! I może ktoś coś na temat tych wf wymienionych kawałek wcześniej? ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówione maty dzisiaj doszły, WF też już do mnie powoli idą, kable nowe zakupione, także wziąłem się za robotę, w sumie od poniedziałku już rozbieram golfinę, niestety robię to przed garażem i jest tam niesamowity wręcz przeciąg... także rozebrałem co mogłem przygotowałem auto do położeni nowych kabelków i tak stoi sobie na podwórku ;)

 

Wybebeszyłem środek:
http://images66.fotosik.pl/673/efaa65f97b574bfe.jpg

i jutro kontynuuję przedsięwzięcie ;)

 

Wywaliłem bezpiecznik z kabla plusowego od alternatora do aku i sprawa napięcia troszkę się polepszyła, "znów" wróciło do 14.5V ;)

 

Pojawił się inny problem, straszne trzaski i zakłócenia na subach... tylko subach! Jak odpalę płytkę i głośność jest nawet na 0, suby trzeszczą, przy zmianie na tuner i auxa jest lepiej ale dalej słuchać wyraźne trzaski, przy płytce jest tak, że potrafi nawet zatrząś lusterkiem :O

 

Sprawdziłem masę sposobem na kabelek, zamieniłem kable sygnałowe i nic... odłączyłem dodatkowe punkty masy od karoserii i dalej to samo, przy jednych kabelkach jest jakby troszkę lepiej, ale dalej jest to nie do przeoczenia... Rozumiem, że powinienem teraz sprawdzić masę bezpośrednio z aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nad altkiem myślałem, bo aktualnie siedzi tam 120A więc jakby chciało więcej ;)
Aku mam aktualnie 2 letnie nie jest w złym stanie, i nawet nie pamiętam do końca jaka pojemność.

Ponoć jest altek do wersji GTI golfa 4 z większa mocą, ale jeszcze tego nie weryfikowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!
PW poszło, czekam na odpowiedź ;)

Dodam jeszcze, że praca przy aucie wręcz wrze! Dzisiaj zagrał przód podłączony w bi-amp.

Wrażenie niestety nie za dobre. WF robi niesamowitą robotę, zmiana wyszła zdecydowanie na dobre, ale Iridium pod sony są strasznie ostre. Ale oczywiście dopiero przyjdzie czas na cięcia i kombinowanie więc nie ma się na chwilę obecną czym sugerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nawet nie pamiętam dokładnie jakie są w 9855, TW ciąłem 4,3/6,12,18 (chyba) później próbowałem wyżej i też różne nachylenia. WF za cholerę nie pamiętam... z doły na początek na pewno było 80 i dawał radę bardzo dobrze, niżej też nawet się nie zająknął, ale ten już sam się domaga doklejenia więcej mat do drzwi, także czekam aż słoneczko troszkę rozgrzeje blachę i biorę się do dzieła.

Swoją drogą jeszcze nie próbowałem podłączyć masy bezpośrednio do radia z aku, ale wczoraj stało się coś takiego:
Jako, że mam 2 pary sygnałowych takich samych to podłączyłem do wzmacniacza od WF akurat nie tą parę (sprawdzałem które to które) mimo iż od strony radia nie były podłączone tylko od strony wzmacniacza dało radę w wf usłyszeć cichuteńką muzykę, tak jakby pasmo dla TW... bardzo, ale to bardzo cicho, jednak szło to wyłapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

To znów ja ;)

Składamy i składamy golfa ;)

Dzisiaj trzasne może fotkę drzwi i coś tam skrobne z tego co się wydarzyło ;)

 

No ale sprawa wygląda tak, rzuciłem okiem na te trzaski w radiu. Sprawdziłem masę z aku poza autem i nic. Ale podczas tego procesu okazało się że wina jest gdzies koło kostki... Ruszam ja, ściskam przekrecam i objawy znikają lub nasilają się. W zakładzie CA powiedzieli mi 55zl za przelutowanie kostki :D

Generalnie sam ją sobie przelutuje pewnie ale chciałbym wiedzieć czy ktoś z was może miał z czymś takim do czynienia. Bo pan w zakładzie wywalil oczy jak opisałem mu objawy...

W dalszym ciągu jest najgorzej przy słuchaniu z napędu CD dosłownie słychać laser

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...