aeron Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20120818015901/masseffect/images/7/7e/I-dont-want-to-live-on-this-planet-anymore.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Grupa pierwsza to tańsze i popularniejsze preampy, gdzie nasz pot pracuje jako volume i tak naprawdę nie ma nic wspólnego z Gain. Jest to element poprzeczny do toru zmieniający czułość wejścia preampu. Grupa druga to droższe i bardziej skomplikowane preampy, w których nasz potek z tym samym opisem pracuje już w sprzężeniu zwrotnym wzmacniacza operacyjnego realizując rzeczywista zmianę wzmocnienia preampu. Dzięki takiej konstrukcji zmienia się wzmocnienie preampu, a czułość wejścia pozostaje bez zmian. A dlaczego to zmiana wzmocnienia w obwodzie SZ nie jest regulacją Gain ?Spotkałeś może wzmacniacze gdzie była regulacja wzmocnienia preampa i regulacja Gain ? No właśnie zasadniczy... By coś dobrze ustawić warto wiedzieć jak działa, zwłaszcza gdy Gain nie jest tak naprawdę GainemCzym zatem jest i jak ustawić prawidłowo ustawić wzmacniacz dla określonego V in gdy regulacja znajduje się w obwodzie sprzężenia zwrotnego WO ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swest Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 A dlaczego to zmiana wzmocnienia w obwodzie SZ nie jest regulacją Gain ? Kolega czyta ze zrozumieniem? Przecież napisałem w grupie drugiej ze jest Spotkałeś może wzmacniacze gdzie była regulacja wzmocnienia preampa i regulacja Gain ? Oczywiście - cała seria ARC Audio SE ma takie preampy na przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Kolega czyta ze zrozumieniem? Przecież napisałem w grupie drugiej ze jest Grupa pierwsza to tańsze i popularniejsze preampy, gdzie nasz pot pracuje jako volume i tak naprawdę nie ma nic wspólnego z Gain. Jest to element poprzeczny do toru zmieniający czułość wejścia preampu. Grupa druga to droższe i bardziej skomplikowane preampy, w których nasz potek z tym samym opisem pracuje już w sprzężeniu zwrotnym wzmacniacza operacyjnego realizując rzeczywista zmianę wzmocnienia preampu. Dzięki takiej konstrukcji zmienia się wzmocnienie preampu, a czułość wejścia pozostaje bez zmian. Widzę , ze zdania złożone stanowią trudniejsza barierę do przebycia .Czy piec typu MSK 50 jest wystarczająco zaawansowaną konstrukcję aby nie nazwać jej prymitywem , podobnie M1 , M 50 , czy czego sobie tam życzysz .Każda zmiana proporcji czy to bierna pomiędzy stopniami , czy tez aktywna w obwodzie SW będzie regulacją Gain .Definicja czułości już tu gdzieś padła , chyba , ze chcemy coś "uszyć " na potrzeby chwili . Oczywiście - cała seria ARC Audio SE ma takie preampy na przykład Tu masz linka do tych wzmacniaczyhttp://mediacdn.shopatron.com/media/mfg/1735/spec_file/213133650.pdfCzy mozesz podać stronę i punkt gdzie występuje oddzielna regulacja czułości wzmacniacza i oddzielna Gain ? Grupa druga to droższe i bardziej skomplikowane preampy, w których nasz potek z tym samym opisem pracuje już w sprzężeniu zwrotnym wzmacniacza operacyjnego realizując rzeczywista zmianę wzmocnienia preampu. Dzięki takiej konstrukcji zmienia się wzmocnienie preampu, a czułość wejścia pozostaje bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swest Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Każda zmiana proporcji czy to bierna pomiędzy stopniami , czy tez aktywna w obwodzie SW będzie regulacją Gain . No zgadza się, ale jeśli pot we wzmaku jest na rca poprzecznie (bo o tym pisze w grupie pierwszej)to nie ma to nic wspólnego z Gain Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 No zgadza się, ale jeśli pot we wzmaku jest na rca poprzecznie (bo o tym pisze w grupie pierwszej)to nie ma to nic wspólnego z Gain Czyżby ?Gain nie określa wzmocnienia wzmacniacza w poszczególnych stopniach ( preamp-power) , tylko zdolność do uzyskania określonego napięcia ( amplitudy ) napięcia wyjściowego do napięcia sterującego ( na wejściu ). Rozumiem , ze nie odnalazłeś do tej pory oddzielnej regulacji czułości i gain Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swest Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Swest, dnia 18 Kwie 2014 - 00:40, napisał:No zgadza się, ale jeśli pot we wzmaku jest na rca poprzecznie (bo o tym pisze w grupie pierwszej)to nie ma to nic wspólnego z Gain Czyżby ?Gain nie określa wzmocnienia wzmacniacza w poszczególnych stopniach ( preamp-power) , tylko zdolność do uzyskania określonego napięcia ( amplitudy ) napięcia wyjściowego do napięcia sterującego ( na wejściu ). No co czyżby? Tak jest pierwsza grupa nie ma Gain Prościej na przykładach - pierwsza grupa jest stosowana we wzmacniaczach np. STEG seria K czy tez seria QM Które maja pot opisany skala volt-ową jak nim kręcimy ścisza się i nagłaśnia ale to nie jest gainwarto zwrócic uwage jak jest podpisany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Ok to ta pierwsza grupa z "potkiem" na RCA nie ma Gain'a, druga grupa ze zmianą SZ dla WO ma Gain dla preampa.Kontynuuj, jak koledzy mają to poustawiać (zwał jak zwał Gain Volume itd bo może ktoś w pośpiechu pisał i pomylił słówka) żeby łamało piszczele i gniotło suty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 No co czyżby? Tak jest pierwsza grupa nie ma Gain Prościej na przykładach - pierwsza grupa jest stosowana we wzmacniaczach np. STEG seria K czy tez seria QM Które maja pot opisany skala volt-ową jak nim kręcimy ścisza się i nagłaśnia ale to nie jest gainwarto zwrócic uwage jak jest podpisany A czyżby oczy oślepił odblask opisów ARC , co oczywiście nie zwalnia pozostałych zmysłów z prawidłowego funkcjonowania .Po raz kolejny , gain to zdolność wysterowania wzmacniacza określonym napięciem wejściowym , czy ta skala wskazuje na coś innego ?Postaraj się i znajdź mi wzmacniacz gdzie oddzielnie regulowana jest czułość i gain Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 bardzo ciekawy temat i chętnie poczytam bo niedługo będę ogarniał u siebie piecyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert0102 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Helix A4 posiada 2 wzmocnienia, z instrukcji wnioskuję że pierwsze wzmocnienie (dla wszystkich kanałów) jest z "tej drugiej grupy" natomiast drugie wzmocnienie dotyczy kanałów C i D i dotyczy " tej pierwszej grupy" - nie jestem ekspertem, więc oczywiście mogę się mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Helix A4 posiada 2 wzmocnienia, z instrukcji wnioskuję że pierwsze wzmocnienie (dla wszystkich kanałów) jest z "tej drugiej grupy" natomiast drugie wzmocnienie dotyczy kanałów C i D i dotyczy " tej pierwszej grupy" - nie jestem ekspertem, więc oczywiście mogę się mylić Czy działają jednocześnie ?Czy ktoś jest w stanie nawiązać rozsądny dialog , z jakimś argumentem w zanadrzu .Z tego co pamiętam , to druga regulacja dotyczy tylko opcji podziału aktywnego i nie ma najmniejszego związku z tym, o czym mowa w tej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swest Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Po raz kolejny , gain to zdolność wysterowania wzmacniacza określonym napięciem wejściowym , czy ta skala wskazuje na coś innego ? No zgadza się, skala jest w obu grupach ta sama jednak podpis pota inny, a dlatego ze jest to zupełnie inaczej realizowane w obu grupach, a co za tym idzie pot w pierwszej jak i w drugiej grupie niesie za sobą inne właściwości oprócz wysterowania wzmaka napięciem wejściowym. A temat dotyczy właśnie tych innych właściwości naszego potka, a nie tego ze wysteruje się nim wzmaka bo to wszyscy wiedza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 No zgadza się, skala jest w obu grupach ta sama jednak podpis pota inny, a dlatego ze jest to zupełnie inaczej realizowane w obu grupach, a co za tym idzie pot w pierwszej jak i w drugiej grupie niesie za sobą inne właściwości oprócz wysterowania wzmaka napięciem wejściowym. A temat dotyczy właśnie tych innych właściwości naszego potka, a nie tego ze wysteruje się nim wzmaka bo to wszyscy wiedza. Kurcze , dalej trzeba sie produkować .Załóżmy mamy system gdzie poziom sygnału na wejściu dla danej głośności wynosi 0,5 V , a wymagane napięcie na wyjściu musi mieć 5 V dla zachowania równowagi tonalnej , wobec reszty sprzętu.Nie jesteś w stanie wybrać dowolnego wzmocnienia w stopniu umownie nazywanym gain , bo tylko jedna wartość wzmocnienia spełni powyższa zależność.Wyjaśnij zatem , na czym polega odmienna specyfika regulacji dla tego wariantu .Wyjaśnij tez , jak jedne 5V na wyjściu ( z regulacja bierną ) kształtuje inaczej wysokość sceny dla 5 V w regulacji aktywnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Helix A4 posiada 2 wzmocnienia, z instrukcji wnioskuję że pierwsze wzmocnienie (dla wszystkich kanałów) jest z "tej drugiej grupy" natomiast drugie wzmocnienie dotyczy kanałów C i D i dotyczy " tej pierwszej grupy" - nie jestem ekspertem, więc oczywiście mogę się mylićMylisz się Z tego co pamiętam , to druga regulacja dotyczy tylko opcji podziału aktywnego i nie ma najmniejszego związku z tym, o czym mowa w tej chwili.Dokładnie Wyjaśnij tez , jak jedne 5V na wyjściu ( z regulacja bierną ) kształtuje inaczej wysokość sceny 5 V W regulacji aktywnejMoże koledze siada dynamika przez tą "pasywkę"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Może koledze siada dynamika przez tą "pasywkę"? zapewne przez brak rezystorow nie zmieniajacych fazy i szybkich tranzystorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swest Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Kurcze , dalej trzeba sie produkować .Załóżmy mamy system gdzie poziom sygnału na wejściu dla danej głośności wynosi 0,5 V , a wymagane napięcie na wyjściu musi mieć 5 V dla zachowania równowagi tonalnej , wobec reszty sprzętu.Nie jesteś w stanie wybrać dowolnego wzmocnienia w stopniu umownie nazywanym gain , bo tylko jedna wartość wzmocnienia spełni powyższa zależność. No właśnie weź się produkuj ,zwłaszcza z takim bezsensownym przykładem i nie na temat To chyba pisanie dla pisania Pewnie w takim przypadku nie jesteś w stanie wybrać dowolnego wzmocnienia, jeśli masz inne wzmaki jakoś ustawione to ten ostatni ustawiasz do nich faktycznie odkrycie na nobla:) Przykład powinien dotyczyć pierwszego wzmaka jak go ustawić, a mianowicie mamy radyjko z wyjściami 8V powiedzmy CD8445E do tego wzmak z grupy pierwszej gdzie pot LEVEL pracuje w zakresie sporo poniżej 8V. Przypadek o tyle ciekawy ze dowolne ustawienie potka nie przeszkodzi w wysterowaniu wzmaka, a skrajne ustawienia tego potka będą miały zupełne inne właściwości brzmieniowe. By to zrozumieć należy wiedzieć, ze mamy również dwie grupy źródeł dźwięku o zupełnie różnych właściwościach, co nam już daje 4 różne konfiguracje systemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 By to zrozumieć należy wiedzieć, ze mamy również dwie grupy źródeł dźwięku o zupełnie różnych właściwościach, co nam już daje 4 różne konfiguracje systemu Proszę o rozwinięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Przykład powinien dotyczyć pierwszego wzmaka jak go ustawić, a mianowicie mamy radyjko z wyjściami 8V powiedzmy CD8445E do tego wzmak z grupy pierwszej gdzie pot LEVEL pracuje w zakresie sporo poniżej 8V. Przypadek o tyle ciekawy ze dowolne ustawienie potka nie przeszkodzi w wysterowaniu wzmaka, a skrajne ustawienia tego potka będą miały zupełne inne właściwości brzmieniowe. Przypadek o tyle ciekawy , ze dla poparacia swojej tezy , jesteś gotowy zdegradować ten sygnał ( obniżyć parametry transmisji jednostka -wzmacniacz ) .Nie tedy droga . Gdyby ktoś miał swiadomy zamysl , aby w ten sposób modyfikować ( wpływać na brzmienie ) to konieczne sa dwie regulacje stopnia tłumienia sygnału i wzmocnienia niezależne od siebie . Tylko nikt jeszcze tego wzmacniacza nie wyprodukował , a czasami siedzą tak "tęgie głowy " . W kazdym razie do tej pory nikt nie przedstawił przykładu takiej konstrukcji.Tu ew zmiany brzmienia sa złem koniecznym , wynikającym ze sposobu realizacji , a nie ukryta zaletą .Trudno tez o jakąkolwiek prawidłowość , wynik moze być absolutnie przypadkowy, podobnie jak w regulacji biernej.Nie wyczytałem tez jak sposób regulacji gain w konkretnym systemie zmienia wysokość sceny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swest Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Swest, dnia 18 Kwie 2014 - 13:59, napisał:By to zrozumieć należy wiedzieć, ze mamy również dwie grupy źródeł dźwięku o zupełnie różnych właściwościach, co nam już daje 4 różne konfiguracje systemuProszę o rozwinięcie. Klasyfikacje źródeł już kiedyś gdzieś tu na forum przedstawiałem, ale ok mogę jeszcze raz by wszystko było w jednym temacie:) No wiec podział wynika ze sposobu zmiany głośności w naszych źródłach: Grupa A : Podstawowa grupa są w niej tanie i bardzo drogie źródła. Zmiana głośności odbywa się na poziomie analogowym, czyli potkiem czy tez e-vol. Podstawowe właściwości: przetwornik D/A pracuje cały czas z pełna rozdzielczością, e-vol czy potek jest elementem poprzecznym do toru wiec nie wisi on w powietrzu. Grupa B: W CA raczej grupa dodatkowa ma jednak swoich znanych przedstawicieli jak miedzy innymi CD8445E. Tutaj zmiana poziomu głośności odbywa się na poziomie cyfrowym. Podstawowe właściwości: Brak e-vol czy pota - tor wisi w powietrzu jedynie tranzystory mute. Do tego przetwornik D/A pracuje ze zmienna rozdzielczością -im głośniej tym większa rozdzielczość. I tym sposobem mamy cztery konfiguracje czasem o bardzo różnych właściwościach Które wypadało by zdefiniować... Przypadek o tyle ciekawy , ze dla poparacia swojej tezy , jesteś gotowy zdegradować ten sygnał ( obniżyć parametry transmisji jednostka -wzmacniacz ) .Nie tedy droga . No właśnie tedy droga Bo takie zabawy pozwalają zrozumieć właściwości systemu, warto czasem myśleć nieszablonowo polecam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 No to zaczynamy: http://c3201142.cdn03.imgwykop.pl/comment_0tJXUM0cL62vGrNUmB8PNnpWr3siJs9k.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Swest, a czym się różnią te 2 sygnały z punktu widzenia wzmacniacza? Nie wnikam w takie rzeczy, jak dokładniej odwzorowany sygnał itp. Z pomiarowego punktu widzenia (napięcie, przebieg itp.) te sygnały chyba się nie różnią, więc gdzie różnica będzie między nimi w kontekście poprawnego wysterowania kilku wzmacniaczy o różnych zakresach czułości?Pytam, bo nie mam pojęcia, to żadna uszczypliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 No właśnie tedy droga Bo takie zabawy pozwalają zrozumieć właściwości systemu, warto czasem myśleć nieszablonowo polecam:) A ten przetwornik to we wzmacniaczu siedzi zapewne .Jeżeli nieszablonowo oznacza tego rodzaju lekceważenie podstawowych prawideł , to ja raczej podziękuję .A co z wysokością tej sceny , rozumiem , ze na tym etapie nieszablonowego myślenia , nie jesteś jeszcze w stanie tego wytłumaczyć . Edit , u Włochów , a dawno temu i u nas , popularne były prampy o róznej specyfice brzmienia do włączania pomiędzy jednostkę a wzmacniacz . Tu wynik był prosty do przewidzenia a motywy działania logiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swest Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Swest, dnia 18 Kwie 2014 - 14:46, napisał:No właśnie tedy droga Bo takie zabawy pozwalają zrozumieć właściwości systemu, warto czasem myśleć nieszablonowo polecam:)A ten przetwornik to we wzmacniaczy siedzi zapewne .Jezeli nieszablonowo oznacza tego rodzaju lekceważenie podstawowych prawidel , to ja raczej podziekuję .A co z wysokością tej sceny , rozumiem , ze na tym etapie nieszablonowego myślenia , nie jesteś jeszcze w stanie tego wytłumaczyć . A czy kolega potrafi w ogóle coś wnieść do tematu, czy tylko się czepiać ? Niby coś tam wie ale nie powie.... i byle do przodu ... nie:) Właśnie zdefiniowałem cztery konfiguracje wzmacniacz źródło zakwestionujesz je? Dlatego kończę pisanie merytoryczne i przejdźmy do podchodów w stylu śląskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Właśnie zdefiniowałem cztery konfiguracje wzmacniacz źródło zakwestionujesz je? Dlatego kończę pisanie merytoryczne i przejdźmy do podchodów w stylu śląskim Ale jaki to związek z tematem ?Czy odpowiedziałes merytorycznie jak będzie kształtowała sie scena w zalezności od konkretnego sposobu realizacji tej funkcji we wzmacniaczu ? Czy tylko rzucisz cos sobie mimochodem , aby dowalić trzy linijki tekstu.Napisałem wczesniej , nie jesteś w stanie ustawiać dowolnie wzmocnienia wzmacniacza , tak aby "formować" sobie brzmienie , a nawet podałem wstępnie jak taki wzmacniacz powinien być zbudowany. W zamian mam , ze nic merytorycznie wnoszę , tylko sie czepiam . No cóz , widać mamy zupełnie inne spojrzenie na sprawę .Może powinienem coś jeszcze dopisać , ale zrezygnuje , bo idą Święta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.