Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Szukając informacji o materiałach  pod maskę trafiłem tutaj - czyli na świetny temat i dyskusję.

Interesują mnie parametry akustyczne, tabelki określające skuteczność  tłumienia i izolacji różnych materiałów.

Oprócz suchej teorii bardzo cenne są dla mnie Wasze doświadczenia z różnymi materiałami.

 

Interesujące mnie  materiały/maty:

Mata GMS-011A (butylo-kauczuk).

Mata GMS-010    (poliuretan z dodatkiem nanowłókien węglowych).

Mata ze spienionego kauczuku zamknięto komórkowa.

Mata K-FONIK 160 otwarto komórkowa.

Mata GMS-022 z częściowo zamkniętych i otwartych komórek.

Poroso.

Wełna/włóknina  poliestrowa.

 

Czy różnicę tłumienia  można usłyszeć, czy tylko urządzenie pomiarowe pokaże  różnicę?

Generalnie szukam najlepszego akustycznie materiału i trwałego, który z upływem czasu nie stwardnieje i się nie wykruszy. Pianki poliuretanowe (gąbki) mają taką tendencję, chyba że to nie dotyczy mat samochodowych ?

Obecnie silnik benzynowy ma swoją oryginalną czapkę tzn. pokrywę fabrycznie wypełnioną jakąś czarną  pianką przypominającą spieniony kauczuk. Osłona maski jest fabryczna, na oko z materiału jaki ma większość aut. Nie ma dolnej osłony silnika.

W niektórych autach silnik znacznie mniej zagłusza audio, a na wysokich obr. subtelnie i przyjemnie mruczy - dokładnie na takim efekcie akustycznym mi zależy.

Więc jakie materiały, w jakiej kombinacji i konfiguracji zastosować?

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie maska po zdjęciu fabrycznego wygłuszenia wyglada następująco:

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160820/4cdd3ffe95fa30a19d8207df05619188.jpg

 

Czy maty przyklepać tylko pod spod czy powinien zakleić te otwory matami tez ? Czyli dwie warstwy jedna pod spod a druga zakleić te otwory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może banalne pytanie, ale czy wygłuszenie maski w tym miejscu wpłynie znacząco na ciszę w środku auta ? Zrobiłem dwa dni temu wszystkie uszczelki drzwi. Nagle słyszę silnik i tylne nadkola :D

Znacząco, tzn czy nie lepiej ściana grodziowa wyciszy auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może banalne pytanie, ale czy wygłuszenie maski w tym miejscu wpłynie znacząco na ciszę w środku auta ?

U mnie w sposób znaczący nie wpłynęło (diesel, użyłem materiału GMS dedykowanego do zastosowań w komorze silnika).

Różnica jest, lecz na tyle nieduża, że drugi raz bym tego w tym aucie nie zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nie lepiej ściana grodziowa wyciszy auto ?

Całkiem prawdopodobne, tyle że miejsce zdecydowanie trudniej dostępne.

Wiążącej odpowiedzi na powyższe pytania udzielić może chyba tylko ktoś, kto przerabiał temat w takim samym aucie o takim samym silniku.

Reszta, o ile nie poparta dużym doświadczeniem w materii, będzie jedynie spekulacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie pali będę robił żony polo Bluemotion 1,4 Tdi, wyjątkowo niekulturalny klekot, bo nie dość, że diesel na pompowtryskach to jeszcze 3 cylindrowy.

Planuję pożyczyć sonometr od znajomego diagnosty i sam dla siebie zobaczyć co daje efekt a co nie.

Auto będzie tlumione na masce, dachu,drzwiach, nadkolach i podłodze.

Produkty z gms, na maskę mata XL light, i 10 Hood.

Drzwi i dach także mata całość dach drzwi podłoga dp 9 proliner.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super! Ale aby wynik był sensowny, to badaj po każdym zabiegu :) Bo finalnie nie będzie wiadomo co ile przyniosło :) 
P.S. Nie pali mi się, ponieważ mam do listopada inne zajęcia, które niestety zabierają mi czas. Auto ruszę na zimę. Zacznę od bagażnika i przygotowania piecowni. Potem słupki, na końcu drzwi. Wygłuszenie planuję dachu, bagażnika i skoro nie maski to chociaż częściowo ścianka i tunel środkowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w przyszlym tygodniu bede robil tym zestawem z tym ze pianka 9mm zamiast 6 jak ponizej.

 

Przy 3 bulk packach wychodzi 1050 zl (350 za jeden bul ) wraz z przesylka po telefonicznej negocjacjii.

stp Silver 1.8 mm grubosci.dzrwi mam juz dawno porobione,i przednie i tylne.

 

 

 

http://allegro.pl/stp-mata-butylowa-3-75m2-isilver-pianka-k6s-3-5m-i6437856249.html

 

Plan na od najwaznjeszych rzeczy po zasięgnięciu opini tu i tam ( dach i cala podłogę pomijam celowa - za malo czasu (mam tylko jeden wolny dzien ) na robote a za duzo rozbierania )

 

-Nadkola od zewnatrz

-Bagaznik,tylne nadkola i pod tylnym siedziskiem od wewnatrz

-Slupki A (srodkowe)

-slupki przednie

-grodz id strony silnika ile sięgnę

-maska silnika

 

Auto to Altea 1.9TDI Pompowtrysk 2006 czyli twardy klekot,dodatkowo mimo ze opony z zalozenia sa ciche (etykieta A ,Dunlop blue response 205/55r16) to powyzej 100km/h szumi od kół jak cholera.

 

Znacie i mozecie polecic jakies apki na androida co by pi x drzwi zmierzyc szumy w kabinie przed i po?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś Tbrek podawał jakieś przykłady. Z tego co pamiętam to mówił coś, że one wszystkie na jedno kopyto, ale z sensem takim, że zmiany jeśli są to pokazują.

P.S. działaj Jacuś działaj, zbadaj dobrze środowisko. Potem odezwę się po porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek ilość dość spora maty jak na nie wygłuszanie całego auta.

Biorę na pół z kolegą, on będzie robił tylne drzwi, nadkola od zew. bagaznik i slupki w alfie 159 jtd kombi.

 

Generalnie do powyzszego mamy dolozone jeszcze na sztuki maty i pianki wiec na glowe bedzie dokladnie po 6.2 m2 maty i po ok 7m2 pianki 9mm.

Widzę że 2 Altee się szykują, ciekawi mnie jakie będzie podejście w temacie nie łatwych drzwi ;)

A kto jeszcze bedzie robił Sełata?:)

 

Ja drzwi juz mam dawno zrobione.

Oddalem do Dobrego Tonu i nie zaluje bo sa przepierdzielone :)

 

Przod Dynamatem.

Tylne stp gold anticor.

bagaznik tylko wyklejony stp anticiror gold - tam dojdzie tylko pianka.

 

 

Na pytania jakiej puanki bede uzywal odpowiadam ze tej :

 

https://www.bitmat.pl/mobile/Pianki-wygluszajace/Zestaw-pianek-wygluszajacych/K9s-35-m2-pianka-wyciszajaca-9-mm-samoprzylepna?gclid=CPTouJKj2s4CFYr2cgodSToBOQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wstepnie złapałem poziomy co by mieć porównanie jak to wyjdzie po ww zabiegach, tak to mniej więcej wyglada : 

 

Seat Altea 2006r 1.9 TDi Pompowtrysk, Opony 205/55R16 Dunlop Blue Response

Urządzenie Pomiarowe : Miernik Dźwięku na Androida:

 

https://play.google....ira.sound&hl=pl

 

Telefon Samsung Galaxy A3 za każdym razem w jednym miejscu - Uchwyt na telefon zaraz pod lusterkiem wsteczecznym.

 

23db -   Postój na parkingu, silnik wyłączony

58db -   Postój na parkingu, silnik włączony na biegu jałowym ( 800obr/min)

74db -   40km/h, 3 bieg ok 1.500 obr/min

75db -   60km/h, 4 bieg ok 1.500 obr/min

79db -   80km/h, 5 bieg ok 1.600 obr/min

82db - 100km/h, 5 bieg ok 2.000 obr/min

85db - 120km/h, 5 bieg ok 2.500 obr/min

87db - 140km/h, 5 bieg ok 3.000 obr/min

89db - 160km/h, 5 bieg ok 3.500 obr/min

 

70db - 40km/h. silnik WYŁĄCZONY, auto toczyło się z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wklepie swoje 3 grosze. Auto MB 190 2.0D. Maska była po lakierowaniu i była goła. Dorzuciłem na nią piankę z ALU od GMS. Warstwa po całości oraz dodatkowa tylko nad silnikiem. Plusy ujemne: Cięższa maska, musiałem wymienić stary siłownik na nowy gdyż opadała na głowę. Plusy dodatnio-ujemne: Szybsze grzanie się motoru, w lecie kaplica, temp cały czas ponad 90 stopni przy termostacie 85 stopni, unosząca się podczas jazd w górę, zimą podobna sytuacja, lecz tutaj in plus, bo ciepło jest. Plusy dodatnie: Minimalnie ciszej w środku, dużo ciszej na zewnątrz, dodatkowo usztywniło to blachę o dużej połaci i nie brzęczy tak jak bez pianki gms, dla mnie kolejny plus to łatwość mycia brudnej pianki alu od smarów i olejów, a że trochę leci z pompy wspomagania na koła pasowe to i syf jest w środku, trochę benzyny i jest czysto. 

 

Kiedyś Piotrsaint pisał w jakimś temacie o tym, podobne odczucia do moich związane z temperaturą silnika i wyciszeniem. 

 

Koszt pianki GMS w stosunku do ORI wygłuszenia maski: 50% taniej. Wytrzymałość: Jeździ prawie 2 lata i nie odleciała. 

 

Polecam Żanetka Leta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłączam się do pytania. Auto z cyklu low budżet. Fiat 126p FL. Zamówiłem właśnie piankę do wygłuszenia silnika od strony kabiny. Będzie to oryginalne coś na to dekarka i na dekarę pianka 1cm. Mam pytanie odnośnie komory od strony silnika. Czym ją robić? Jaka tam może temperatura panować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...