Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czy macie jakieś doświadczenia z wygłuszaniem komory silnika (chodzi mi o wygluszanie grodzi od strony silnika, nie od strony kabiny). Czy wiecie jak sprawdzają się maty poszczególnych producentów? Szczegłonie interesuje mnie ich wytrzymałość termiczna, czy odpowiednio wulkanizują się, czy nie zapalą się i czy nie odpadną.

Nie znalazłem nigdzie wcześniej podobnego tematu, więc jeśli ktoś coś znajdzie to proszę o podanie linka.

Błagam tylko, nie piszecie o wygłuszaniu drzwi, ani o fajnych głośnikach, itp. Niech ten temat będzie tylko i wyłącznie na o wygłuszania komry silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele rozwiązań jakie widziałem oparte było na stp gold.

Mata bardzo przyjemna.

Jeżeli chodzi o temp to nic jej nie będzie z pewnością.

Ja natomiast zastosował bym dodatkowo filc od strony kabiny,  

co wiąże się z większą rozbiurką,

bezapelacyjnie jednak większym głuszeniem.

W końcu nie chodzi o pozbycię się rezonansów,

tylko o wygłuszenie dźwięków, dochoodzących z komory silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Z tego co przeczytałem to SPT Gold ma zakres pracy do 100 st.C, natomiast wytrzymałość do 190 st.C. Ciekawi mnie czy mata ta posiada też właściwości izolacji termicznej (w jakim stopniu warstwa aluminium odbija ciepło). Wydaje mi się, że pozbycie się rezonansów jest również bardzo ważne, gdyż przenoszą się one na kokpit i są wtedy źródłem hałasu.

Interesuje mnie również to czy od strony komory silnika mozna zastosoawć materiał wygłuszający. Znajomy ma w Polonezie zastosowany filc pokryty warstwą aluminium (nie wiem czy to rozwiązanie fabryczne czy założone przez poprzedniego właściciela). Zastanawiam się czy takie rozwiązanie jest skuteczne i przede wszystkim czy jest bezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu tłumiłem komorę silnika w dieslu, hałas był spory dlatego próbowałem go jakos okiełznać.

Na scianę grodziową kleiłem wspomnianego tu STP (silvera) po około 2 latach eksploatacji nie zauważyłem ujemnych skutków "bycia" tej maty. Czy to coś dało trudno mi orzec prócz tego, że raczej nie zaszkodziło :wink: .

Ale powiem Ci ciekawostkę bo paradoksalnie kiedy dokleiłem gąbkę apsorbing pod "oryginalne"  tłumienie fabryczne pod MASKĄ nawet moje gumowe ucho ewidentnie wyczaiło spadek poziomu hałasu silnika w kabinie. Sam nie mogłem wyjść z podziwu, że tłumiąc maskę "od środka" niby pomagam wejść hałasowi do srodka a było zupełnie odwrotnie.

 

Gabka taka o na ten przykład:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=3587011958&ars_source=ars&ars_socket_id=16&ars_rule_id=84

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś próbował umieścić taką gąbkę na ścianę grodziową silnika, na przykład na maty STP silver? W podanym linku jest podany zakres pracy do 105 st.C. Czy jest tu może jakiś ekspert który potrafiłby cos powiedzieć o tym jakie temperatury panują w komorze silnika? Czy może to być więcej niż 80 st.C ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim aucie to ma być? Bo np u mnie jest fabryczna pokrywa z z czegoś w rodzaju grubej aluminiowej blachy a pod tym taki ala filc. Jak już to dla pewności to zdjął bym tą pokrywę i filc pod to na grodź nakleił mate stp i albo założył ponownie resztę albo na boga to mata stp na to taką gąbkę jak zapodał Wasylwek i na to znowu ori filc i ta blachę. W takim wypadku myślę, że możesz mieć głowę spokojną na lata :D W komorze silnika nie powinieneś mieć w porywach więcej jak 90 stopni i to na postoju z włączeniem klimy itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na masce mam jakąś fabryczną matę na kołki zaczepioną. A na grodzi mam matę którą zidentyfikowałem jako Mata wygłuszająca 3M 08840

 

http://catalogue.3m.eu/pl-PL/pl-aad/Pow%C5%82oki_zabezpieczaj%C4%85ce/T%C5%82umienie_ha%C5%82asu/td~Mata_wyg%C5%82uszaj%C4%85ca~nocode/Mata_wyg%C5%82uszaj%C4%85ca~08840

 

Nie chcę tej maty z grodzi ruszać, wolałbym przykleić coś na nią. Tylko nie wiem jeszcze czego użyć, i w tym punkcie liczę na waszą wiedzę i doświadczenie :)


Nie ma takiego tematu? http://www.strefacaraudio.pl/topic/27577-jaka-temp-panuje-w-komorze-silnika/?hl=maski
Jakos dziwnie tylko "3 postowcy" nic nie znajduja ...

Wielkie dzięki, faktycznie nie znalazłem tego tematu. Ale jest w nim głównie mowa o masce, a mnie interesuje ściana grodziowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat temperatura w komorze przy silnikach bez turbiny to bym sie w ogole nie przejmowal.

Z turbina bywa goraco pod maska, ale tez bym nie demonizowal. Ja mam turbo i grzeje sie e komorze niezle, a na podbitce maski nic nie widac - a to zwykly koc bez aluminium nawet. Maska potrafi sie nagrzac do 50-60 stopni. Z grodzia jest mniejszy bol, bo cieple powietrze leci na postoju do gory, a w czasie jazdy wszystko sie przedmuchuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj , ja robiłem całe auto włącznie z grodzią i maska,

miałem wczesniej styczność z STP ale w chwili obecnej STP SILVER jest bardzo cienka , zaledwie 1.3mm grubości, 

szczerze powiem, bo robiłem cały dach podłogi blachy, po naklejeniu 1.3mm blacha nadal gąguje, na 1.3mm musiałem naklejać 2mm,

zakupiłem GMS-07XL i  jest to odpowiednik STP GOLD, chociażby biorąc pod uwagę własnie klejenie przy wysokiej temperatuże,

STP silver na słońcu +25 zrobiła się miękka jak plastelina obawiam się że przy upałach mogłaby od dachu się odkleić ,była tak miękka że po rozjechaniu wałkiem wypłynęło wszystko bokami.. GMS ma wyższy zakres ,,topnienia'' tak bym to nazwał..STP ma lepszy klej ale śmierdzi czymś po naklejeniu w kilku mijescach gdzie przygrzało mocno słońce czuć było zapach lepiku lub plasteliny,  GMS-07XL tam po nagrzaniu nie było czuć nić a nawet przy podgrzewaniu nagrzewnicą nie rozpływało się to jak STP, to jest moja opinia  sprawdzona, używałem także maty GMS-010HOOD, na dach  komorę i maskę,

mata jest niemal identyczna jak DYNAMAT  HOODLINER:

 

 

Dynhood: 369zł za 1.1m2

http://allegro.pl/dynamat-hoodliner-wygluszenie-maski-silnika-krakow-i3593653608.html

 

http://www.autotempairandsound.ca/uploads/images/Dynamat/Dynamat_11905.jpg

 

 

 

 

GMS-010HOOD  120ZŁ za 1m2

http://allegro.pl/gms-010-wygluszenie-wyciszenie-silnika-maski-wawa-i3583612513.html

 

Pwiem tak , nie chciałem pisać coś na STP bo na tym forum widać od razu ,że jest promowanie przez sprzedawców tylko STP a inne produkty od razu są nawalane,

ale sam to sprawdziłem , STP SILVER śmierdzi klei się ale się rozpływa jak plastelina jest cienki i  po naklejeniu blacha nadal gąguje..

 

STP Gold grubszy i twardszy , 2.3mm ale po naklejeniu nie było dużej róznicy pomiędzy GMS-07XL..którego wybrałem ze wględu na cenę, 

grubość na to że nie śmierdzi i po naklejeniu blacha zamilkła jakby stukało się w ..aluminium..materiał  przy mocnym grzaniu nie ,,roztapia się''

 

 

Jeżeli coś robić z grodzią i maską : tylko STP GOLD albo GMS-07 i do tego GMS-010 jako zamiennik DYNAMAT HOODLINERA..

pod maskę poszło GMS-07,08, + GMS-010, diesel mega mocno wycichał..efekt tłumienia całego auta jest bardzo odczuwalny , szczególnie przy prędkości pow 90km/h bez wytłumienia zaczynał się potężny hałas teraz do 150km/h jest nawet lepiej niż w osobowej benzynie :))

 

 

to mój temat: niebawem dojdą nowe fotki z montażu głośników ..

 

http://www.strefacaraudio.pl/topic/36012-nissan-nv-200-wyg%C5%82uszenie-kamera-g%C5%82o%C5%9Bniki/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największe znaczenie ma wygłuszenie maski, grodzi mniejsze - efekty są słyszalne pod warunkiem zastosowania dobrego materiału. Najlepiej pod oryginalne wygłuszenie maski podłożyc jeszcze jedno, jak jest miejsce.

Doskonały materiał do wygłuszeń, szczerze polecam:

 

http://www.walkazhalasem.pl/wp-content/uploads/2011/02/Maty-GUM-MAS.pdf

 

Używałem tego w 2 autach do wyciszenia hałasu i w domu na ścianie dzielącej pralnię i sypialnię (tak wyszło) - REWELACJA.

Nadaje się na podłogę, boki drzwi, bagażnik i pokrywę silnika. Z pokrywą trzeba uważać, bo sporo waży i w moim aucie wymiękają już podpory gazowe.

Z tego co pamiętam, to właściciel jest skłonny wysłać próbki do testów. Ja test robiłem kładąc różne maty na kolumnę głośnikową i słuchałem efektów. Cena tego jest naprawdę konkurencyjna.

Gdyby ktoś potrzebował większy kawałek do sprawdzenia to mam trochę, mogę pożyczyć. Potem do zwrotu bo kupiłem pod konkretne zastosowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@frobek :

Filc ??? poroso ?? WŁAŚNIE TO WYWALIŁEM Z PODŁOGI BO BYŁ 1cm i auto było tak głośne jaki i bez tego..

porosos niczym nie przykryte pod maskę ?? poważnie to mówisz ??

 

@truck:

Może zacznę od końca,zakupiłem 1m2 maty GMS 010 HOOD pod maskę ale okazało się że wejdzie co najwyżej 30 x 80cm, i zostało mi sporo, nakleiłem GMS-07 resztki GMS-08 które pozostały z podłogi, .. ale do rzeczy, z tyłu w tylnym przedziale są głośniki,
tuż na nadkolami, zdjąłem nadkola jak robiłem podłogą i zacząłem oklejać blachę za głośnikiem też jakiś butyl tam dałem,
do tego wełnę akustyczną i tak sobie pomyślałem zobaczę co da ta GMS 010 za głośnikiem, to był głośnik lewy,
po złożeniu na drugi dzień gdzieś jadąc słucham i lewa strona drze się głośniej od prawej akurat jechałem z tyłu..
 przypomniałem sobie że za głośnikiem dałem  kawałek 20x25cm gms010, Zacząłem bawiś się balansem i faderem, mówię o kur... różnica bardzo duża, bass się zmienił, pojawiło się więcej środka  znikł chaos ,( fabryczne  pąpaierzaki pod dobrą stacją multimedialną)
polecam nakleić duży kawałek za głośnikiem , tu było dosyć blisko około 5-8cm od magnesu,..ale efektu nie da się nie usłyszeć..
pianki o niskiej gęstości moim zdaniem działają jak wełna do kolumn tylko wiadomo, wełna w drzwiach jest niemal niemożliwa do utrzymania ze względu na wilgoć itp. .Pod maską + zrobiona grodź , dała tyle że nie słychać klekotu diesla a jedynie turbinkę..
w aucie jest tak samo przy 70km/h i przy 130km/h słychać tylko szum lusterek jak się jedzie pod wiatr lub są powiewy boczne..
polecam nakleić za głośnik tylko jakoś szerokopasmowy i porównać z innym 
to jest to zdjęcie tyłu tylnej komory głośnika : oczywiście po przeciwnej stronie zrobiłem tak samo a później z przodu za głośnikami,
z tyłu pianka eliminuje zniekształcenia i lepiej zarysowuje bas, podbija dół   zmienia też środek,
 
 
Tak wyglądał tył za głośnikiem w tylnej części jak to oklejałem:
http://img153.imageshack.us/img153/3285/2n61.jpg
 
http://img802.imageshack.us/img802/4306/pgmr.jpg
 
Mata typu HOOD z folią aluminiową i włóknem szklanym moim zdaniem ma zadanie takie jak poroso czy wełna akustyczna czyli niwelowanie odbić, nie dźwiękoizolacyjnyść to coś zupłenie innego ale redukcja pogłosu,
 Maska silnika to rezonator od którego odbija się hałas , jeżeli hałas zostanie pochłoniety to nie będzie się dalej odbijał i wzmacniał, ten sam efekt miałem z dachem ,,..
tak czy siak warstwa butylu ( izolacja akustyczna + eliminacja rezonansu metalu) na metal i na to materiał który zredukuje odbicie , echo, pogłos.... 
 
Polecam zakupić kawałek GMS010 25 x 25 cm i nakleić za głośnik najpierw jeden, pojeździć kilka dni i usłyszeć zmiany jakie podowuje pianka niskiej gęstości o silnej absorbcji, wedle zasady że energia kinetyczna czyli fala dźwiękowa zamieniana jest w ciepło  potrzebne jest alu , a dźwięk ocierając się o włókna wytraca energię kinetyczną, ta energia to cisnienie akustyczne,
dla tego jedno z najlepszych rozwiązań w kolumnach to wełna owcza lub poliestrowa , ponieważ materiał absorbcyjny musi mieć niską rezystancję przepływu fali przez materiał, .. wszystkie info jest w sieci.. :) stąd zainteresowałem się materiałami GMS bo znajduję uzasadnienie i analogię w materiałach których używa znajomy do wygłuszania np hal przemysłowych ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest zwykła mata poroso, ta działa, Jedna mata 1x1m waży ok. 8kg. Zwykłe poroso faktycznie jest do d...

 

To też nie dobrze , GMS010 waży może z 0.5kg 1mx1m , pod maską najważniejsza jest absorbcja,..

u mnie w aucie niema plastikowego spodu i silnik jest bardzo brudny po zimie, co jak złapie wodę takie same tłumienie ?

co jak zlapie to mróz ? potrzaska  i zmieni strukturę, pianka z folią alu nie złapie wody  , jak z palnością tego poroso ? jak podpalisz zapalniczką przez 3sek ?? włókniny owszem są skuteczne ale skoro mogą być wykonnane z poliuretanu i ważyć mało, być wodoodporne i jeszcze ma alu z włóknem szklanym ?  ..poliuretan o specjalnej strukturze zachowuje się jak  poroso i wełna, ale jest lżejszy , nie palny, nie śmierdzi, nie pali, nie gniecie, 

Moim zdaniem Hoodliner czy GMS-010 to bardzo przemyslane materiały na maskę,...

Chciałbym ci też powiedzieć ,że poroso czy włóknina kiedy się ugniecie drastycznie traci parametry,..każdy znawca tematu to powie...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taką poradę to ja dziękuję , maskę okleić poroso, może dach od zewnątrz okleić poroso, ..?? To dopiero byłby efekt !

 

Opisuję swoje doświadczenia z matami...ale widzę Ty reklamujesz poroso  w takiej czy innej postaci.. 

 

 

ciężko było by mi nawet pomyśleć żeby nakleić poroso pod maskę , sorry może Cię źle zrozumiałem..

polecasz to jako wygłuszenie maski w samochodzie ?

cena 40zł za m2 lepsze to niż goła blacha, ale na maskę  od strony silnika ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...