kaka22 Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Witam, Mam problem (prawdopodobnie) z masą.Mam radio Kenwood DDX4021, które ma 3 pary wyjść RCA. Dalej sygnał idzie do wzmacniacza 4-kanałowego z podpisu. 2 kanały zasilają przód, pod pozostałe 2 podłączyłem suba w mostku. Wszystko jest ok, dopóki nie odpalę silnika. Po odpaleniu słyszę alternator w głośnikach z przodu. Kiedy kabel RCA od suba jest odłączony od wzmacniacza - nic się nie dzieje, żadnego przydźwięku nie ma po odpaleniu auta.Oczywiście wiem, że kabli nie można przepinać przy włączonym sprzęcie. Czy jest możliwe, że uwalona jest w radiu masa RCA tylko dla suba? Albo we wzmacniaczu na pozostałych 2 kanałach? Oba kable sygnałowe są takie same, oba idą tą samą drogą do wzmacniacza. Wzmacniacz ma jeszcze przełącznik A+B, czyli bierze sobie sygnał z pierwszych 2 kanałów i przekazuje je na następne. Wtedy przydźwięku też nie ma. Co może być przyczyną tego przydźwięku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 masy są raczej wszędzie wspólne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Możliwe, że sygnałówki między sobą sieją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaka22 Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Wcześniej miałem inaczej położoną sygnałówkę i było to samo. Nawet raz luźno rzuciłem przez fotele do wzmaka i też bez poprawy wielkiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Punkt masy z karoserii? Jeli masa wzieta z budy,posprawdzaj polaczenia. U mnie tez byl dziwny przypadek uwalenia masy w radiu ale nawet nie wiem z jakiego powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaka22 Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 tak masa z budy. Ale wzięta tylko w 1 miejscu, niedawno sprawdzałem już wszystkie połączenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Tak ale radio tez masuje przez kieszen Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 nie zawsze kieszeń jest zmasowana do budy auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 A co sie dzieje jesli zewrzesz mase tego "uwalonego" RCA z masa radia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frobek Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Sprawdź na początek wartości rezystancji pomiędzy masami poszczególnych gniazd RCA i masą zasilania oraz masą głośników, zarówno w radiu jak i we wzmacniaczu. Potem napisz jakie masz wartości i pomyślimy dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 To i ja się podkleję. MI piszczą delikatnie tweetery, ale cicho, do tego nie wzrasta poziom piszczenia wraz z obrotami, jest stały, i teraz najciekawsze, występuje tylko jak się nagrzeje, oraz jak wyciągam płytę z napędu, następuje cisza, wg mnie to procek, dawałem masę do budy i nie pomogło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Może jak sięnagrzewa to jakiś element w środku się rozszerza i następuje mikro przebicie albo coś w tym stylu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 możliwe, po zakupie naprawiałem już raz panel RCA gdyż jeden tweeter był luźny, chyba że znów się poluźniły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frobek Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 To i ja się podkleję. MI piszczą delikatnie tweetery, ale cicho, do tego nie wzrasta poziom piszczenia wraz z obrotami, jest stały, i teraz najciekawsze, występuje tylko jak się nagrzeje, oraz jak wyciągam płytę z napędu, następuje cisza, wg mnie to procek, dawałem masę do budy i nie pomogło...Na zgaszonym silniku też piszczą?Jeżeli po nagrzaniu sie pogarsza to obstawiam zimny lut, ale nie przesądzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaka22 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Narazie z pomiarami muszę poczekać z pomiarami, bo w aucie mam jakieś 50 stopni... Ale może wieczorem uda się pomierzyć i dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Na zgaszonym silniku też piszczą? Nie, tylko gdy silnik pracuje, jedno co wiem to nie alternator, bo by się poziom pisków zwiększał wraz z obrotami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 A może kabel od Tw leci gdzieś obok jakiegoś przewodu w którym płynie sporawy prąd. Np od wentylatorów co by wyjaśniało, że piszczy na rozgrzanym albo jakiejś klimy czy coś. Ewentualnie tak jak napisał frobek tzn.zimny lut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 RCA w podwójnym ekranie, raczej nie w tym problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 No to ja jestem za głupi i nie za bardzo pomogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frobek Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 tbrek, a mógłbys zrobic mały eksperyment?Rozgrzej sprzęt, odłącz alternator od instalacji (na wyłączonym silniku) tak żeby nie ładował akumulatora (wystarczy odłączyć przewody od regulatora), potem zapal auto tak żeby pracowało tylko na akumulatorze i posłuchaj czy nie przeszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 to się sprawdza ale jak gwizda zmiennie wraz ze wzrostem obrotów , ja akurat zdjąłem pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 .... odłącz alternator od instalacji ..... (wystarczy odłączyć przewody od regulatora) Gdyby tylko tak było można, alternator upchany jest na środku silnika, ledwie go widać, a co dopiero dojść ręką, rok temu zmieniałem w nim sprzęgło i przy okazji łożyska i szczotki (zestaw) bo sprzęgło padło, to do zdemontowania, poszły obie chłodnice i cały przedni pas.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frobek Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Wystarczy rozłączyć obwód wzbudzenia alternatora, np poprzez wyjęcie lampki kontrolnej lub bezpiecznika.W ten sposób tez się sprawdza, czy zwiększenie napięcia w instalacji z 12,6 przed uruchomieniem na 14,4V po zapłonie nie powoduje jakichś problemów z układami stabiliizacji napięcia w odbiornikach, np. w radiu, wzmacniaczach itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaka22 Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Nowa poszlaka w mojej sprawie.Podłączyłem wczoraj po istniejącą instalację drugi (oddzielny) wzmacniacz, a pod jego mostek podłączyłem suba. Po odpaleniu silnika kompletna cisza w głośnikach.Czyli: 1 wzmacniacz zasila przód, a inny suba i jest spokój. Czyli myślę, że coś nie halo z moim 4 kanałowym piecem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frobek Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Prawdopodobne, że nie ma gdzieś właściwego połączenia pomiędzy masami wejść dla poszczególnych kanałów. Zwykle to nie jest takie proste, że te masy sa zwyczajnie zwarte. Często są tam jakies rezystorki, które mogły sie uszkodzić. Dlatego chciałem żebyś pomierzył te oporności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.